Plastiikkakirurgia - muuttuiko elämäsi?
Olen koko elämäni kärsinyt epäsymmetrisistä kasvonpiirteistäni joista olen saanut kuulla myös ulkopuolisten kommentteja.
Minulla on isohko kyömynenä, litteät poskipäät joista puuttuu muoto, litteä otsa, pitkä ylähuuli ja pieni leuka. Suurin ongelmatekijä on mielestäni leuka, joka saa nenäni näyttämään vielä suuremmalta. Harkitsen tällä hetkellä, 35-vuotiaana, vakavasti hankkivani leukaimplantin.
Kuulisin mielelläni kasvojen alueen operaatiossa käyneiden kokemuksia. Oletko sitä mieltä, että leikkaus oli hyvä päätös? Onko elämäsi muuttunut?
Asiallisia kommentteja, kiitos. En ole havittelemassa mitään överiä muutosta, vaan vain hieman symmetrisempiä piirteitä.
Kommentit (27)
Normaalinnäköisten ihmisten on helppo tuomita halu korjata ulkonäköä kun eivät tiedä millaista on elää poikkeavan rumana ja kuinka moniin asioihin se vaikuttaa tuhoisasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auttanut. Tarkoitus oli että auttaisi kumppanin löytämisessä. En löytänyt ja 45 v iän jälkeen en ole enää edes etsinyt. Nyt kun katson kuvia 10 vuoden takaa, tajuan ettei mun kasvoissa mitään vikaa alunperinkään ollut, joten ei yllätä ettei se vaikuttanut puolison löytämiseen. Olin vaan saanut jonkun pakkomielteen että kunhan olisin kauniimpi, mies löytyisi. Tosiasiassa luonteeni oli syy miksei löytynyt.
sellaista se on kun vaatimukset ovat se 187cm tumma komea miljonääri. Johtaja, jolla kuitenkin on paljon aikaa viettää paljon aikaa yhdessä. Lihaksetkin pitää olla kuin mallilla mutta maks pari tuntia viikossa saa viettää salilla.
ahneella on paskainen loppu
Ei ollut mitään tuollaisia vaatimuksia, itse asiassa ei tuo ei ole edes miestyyppi johon ihastun. Poikamaiset, lyhyehköt nörtit on aina ollut enemmän mun juttu. Rahaa olen tienannut aina tarpeeksi ihan itse, eli en ole tarvinnut miehestä talouden pönkittäjää.
Mutta niin, se mun ongelma oli se että olen ilmeisesti hyvin tylsä ihminen. Mun oman pään sisällä on kiinnostavaa, mutta se ei ilmeisesti oikein tule ulos. Pari kertaa miehet sanoi muutaman tapaamisen jälkeen ihan suoraankin, että olen tylsin ihminen jonka he on tavanneet. Minä silti uskoin, että jos ulkonäkö olisi parempi, tylsyys ei haittaisi. No, kyllä se haittasi vaikka nenäleikkauksella ja täyteaineella poskipäihin ja leukaan + leukaperien hamsteripussien poistolla mesolangoilla ulkonäkö jonkun verran parani.
Joo muuttui. Tosin kävin vain ihon laseroinnissa, mutta iho on nyt kaunis ilman meikkiåkin, olen itsevarmempi ja onnellisempi ja jaksan enemmän panostaa muutenkin ulkonäkööni, ennen se tuntui turhalta kun iho pilasi kaiken ulkonäön.
Vierailija kirjoitti:
En ole itsekään täydellinen, mutta en vaarantaisi henkeä tai terveyttäni kosmeettisten syiden vuoksi. Nukutus ja leikkaus on aina riski. Lopputulos voi olla tulehdus, kuolio, verenmyrkytys, epäonnistunut lopputulos, hermovaurio ym.
Tämä. Jos se ulkonäköongelma olisi todella äärimmäinen, tyyliin onnettomuuden seurauksena tai vaikka syöpäleikkauksen, niin sitten varmaan ottaisin riskin mutta muuten en. Harkitsin 40 v iässä täyteainepistoksia luontaisella hyaluronihapolla, mutta kun luin listaa mitä voi mennä pieleen ja mitä sivuvaikutuksia niitä on tullut, päätin pitää kurttuni mieluummin. Esim. kyyneluriin pistetyistä täyteaineista on tullut jopa sokeutumista, tapauksissa joissa täyteaine on osunut sopivaan silmää ruokkivaan verisuoneen ihon alla ja tukkinut sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auttanut. Tarkoitus oli että auttaisi kumppanin löytämisessä. En löytänyt ja 45 v iän jälkeen en ole enää edes etsinyt. Nyt kun katson kuvia 10 vuoden takaa, tajuan ettei mun kasvoissa mitään vikaa alunperinkään ollut, joten ei yllätä ettei se vaikuttanut puolison löytämiseen. Olin vaan saanut jonkun pakkomielteen että kunhan olisin kauniimpi, mies löytyisi. Tosiasiassa luonteeni oli syy miksei löytynyt.
sellaista se on kun vaatimukset ovat se 187cm tumma komea miljonääri. Johtaja, jolla kuitenkin on paljon aikaa viettää paljon aikaa yhdessä. Lihaksetkin pitää olla kuin mallilla mutta maks pari tuntia viikossa saa viettää salilla.
ahneella on paskainen loppu
Ei ollut mitään tuollaisia vaatimuksia, itse asiassa ei tuo ei ole edes miestyyppi johon ihastun. Poikamaiset, lyhyehköt nörtit on aina ollut enemmän mun juttu. Rahaa olen tienannut aina tarpeeksi ihan itse, eli en ole tarvinnut miehestä talouden pönkittäjää.
Mutta niin, se mun ongelma oli se että olen ilmeisesti hyvin tylsä ihminen. Mun oman pään sisällä on kiinnostavaa, mutta se ei ilmeisesti oikein tule ulos. Pari kertaa miehet sanoi muutaman tapaamisen jälkeen ihan suoraankin, että olen tylsin ihminen jonka he on tavanneet. Minä silti uskoin, että jos ulkonäkö olisi parempi, tylsyys ei haittaisi. No, kyllä se haittasi vaikka nenäleikkauksella ja täyteaineella poskipäihin ja leukaan + leukaperien hamsteripussien poistolla mesolangoilla ulkonäkö jonkun verran parani.
Pakko kommentoida. Et sä mikään tylsä ole. Oot tavannut vääränlaisia miehiä. Ei kaikkien kanssa juttu lennä ja muutaman tapaamisen jälkeen ei voi vielä sanoa onko joku tylsä. Nuo tylsä kommentoija Miehet kuulostaa äkkipikaisilta jotka halusivat ”mulle kaikki heti nyt”. On myös aika törkeää noin sanoa henkilölle jota ei tunne. Älä välitä heidän jorinoista. Sulla varmaan menee aikaa päästä kuoresta. Se on ok.
Kannattaa mennä plastikkakirurgin konsultaatioon, käydä läpi mitä voi tehdä, miten tehtäisiin, mitkä on riskit ja mitä maksaa.
Sitten vielä miettiä itsekseen haluaako, kannattaako ja ovatko odotukset tuloksista ja leikkauksen vaikutuksista realistisia.
Mikäli kaikki on kohdallaat menet leikkaukseen jos odotat epärealistusta ihmettä et mene.
Mulle on tehty leuan korjausta leikkauksella (genioplastia). Ei se elämää muuta, mutta olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Näytän edelleen itseltäni mutta vähän paremmalta, ennen häpesin kovasti naamaani. Minusta on ihan luvallista korjauttaa kovasti häiritseviä ulkonäkövikojaan. Kaikkiin operaatioihin liittyy riskejä tietysti ja jokainen miettii itse onko valmis sietämään ne. Sun kannattaa käydä konsultaatiossa jossain. Itse olen sitä mieltä että näissä asioissa ei kannata hakea sitä halvinta tekijää Tallinnasta.