Millä viikolla teillä loppui raskauspahoinvointi?
Jos ylipäätään siitä kärsitte? Minulla pahoinvointi alkoi viikolla 6 aika rajuna. Viime viikolla (10.) alkoi jo huomattavasti lieventyä ja nyt juuri alkaneella viikolla 11 olo on jo lähes normaali, mitä nyt hajut ällöttää ja niiden vuoksi tulee vähän yökkäyksiä. Olen vähän huolestunut kun monesta paikasta olen lukenut että tässä vaiheessa pahoinvointi on usein pahimmillaan. Pelkään keskeytynyttä keskenmenoa kun oireet jo näin pian hiipuvat. Sydämenlyönnit nähty ultrassa viikolla 8, silti vaikea uskoa että siellä ketään on elossa :/ piinallista odottaa nt-ultraa. Kokemuksia?
Kommentit (28)
Vahva suositus ap:lle: älä lue raskausjuttuja netistä
Mulla alkoi vasta rv 10 tienoilla ja jatkui noin 10 viikkoa. Tuo on todella yksilöllistä ja osa kokee raskauspahoinvoinnin eri muodossa kuin toiset. Joku oksentelee, toinen on hajuherkkä ja kolmas ei kykene syömään lihaa.
Synnytykseen saakka. Molemmissa raskauksissa.
Viikolla 38. Esikoinen syntyi silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten keskeytynyt keskenmeno eroaa tavallisesta?
Käsittääkseni ei tule vuotoa/muitakaan oireita, mutta sikiö on kuollut. Kohtu voidaan joutua tyhjentämään lääkkein tai kaavinnalla.
Jos sikiö kuolee kohtuun, kyse on kohtukuolemasta.
Vauvanalku on sikiö vasta rv11 alusta. Sitä ennen se on alkio. Keskeytyneessä keskenmenossa tosiaan alkio ei tule luonnollisesti pois kohdusta.
Molemmissa raskauksissa pahoinvointi oli tasan 10 vrk. Muistaakseni alkoi rv9 ja loppui rv10+
Vierailija kirjoitti:
Miten keskeytynyt keskenmeno eroaa tavallisesta?
Alkion kehittyminen lakkaa ja alkio kuolee mutta keho uskoo raskauden jatkuvan. Yleensä se havaitaan ultrassa, koska mitään oireita ei ole. Ei siis kipuja tai vuotoja. Joillakin merkki on oireiden loppuminen ja fiilis siitä, että kaikki ei ole ok mutta sekään ei ole mikään varma merkki.
Mulla on kaksi keskeytynyttä keskenmenoa takana, ainoa vihje oli pahoinvoinnin ja väsymyksen loppuminen. Toinen oli mennyt kesken arviolta 8+5 ja toinen 9+0.
Nyt menossa kolmas raskaus rv 17 ja huonovointisuutta on edelleen satunnaisesti, kuitenkin useamman kerran viikossa.
Jos yhtään mietityttää oma raskauden kulku, niin suosittelen käymään yksityisellä ultrassa. Ihan turhaa monta viikkoa stressata asiaa.