Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisi aivan pakko ottaa kulutusluottoa, niin mistä sen ottaisitte?

Vierailija
17.02.2021 |

Itsellä vähän hankala tilanne, joka helpottuu kesään mennessä.
Tulot ovat tällä hetkellä luokkaa 1600€ josta käteen jää n. 1400€.

Lainaa tarvisi 2000-3000€.

Saa nähdä mitä tulen saamaan vai tulenko saamaan mitään mistään.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankista ajattelin. 

On luottotiedot kunnossa tietenkin. 

Kokeilen varmaan luottokorttia ensin mutta täytyy kyllä sanoa, että nordeankin kulutusluoton korot on aivan helvetin korkeet mielestäni. Joudun maksamaan 800€ pelkkää korkoa jos otan 3000€ lainaa. 

Hmph. 

Kyllä minulla varmasti on töitä kesällä, ala on sen mukainen ja tällä hetkellä nyt vain on noita koulujuttuja niin paljon johon pitää keskittyä. 

Ap 

Eli otat kulutusluoton, mutta Nordealla kalliit kulutusluoton korot. En kyllä jaksa uskoa, että nuo kulutusvippiluotto.fi:t sen parempia korkoja tarjoaa.

Miksi et vain tee pari vuoroa jossain etkä joudu maksamaan kalliisti?

Vierailija
22/28 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ottanut ennen 1.4.2024. Positiivinen luottorekisteri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta pankista. Kierrä erittäin kaukaa esim. Resurs ja Bondora.

Vierailija
24/28 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katso pelkkää korkoprosenttia vaan myös muita kuluja. Joskus oltiin samassa tilanteessa ja otettiin nordeasta. Ajateltiin, että pankki parempi. Korko himpun halvempi, mutta ei tajuttu, että ihme käsittelymaksut joka kk nosti todellusen korkoprosentin ihan toiselle tasolle. 

Näitä maksuja ei koskaan laskettu osaksi korkoa vaikka meillä oli se käsitys, että näin olisi pitänyt tehdä.

Jos saat hyvän luottokortin ilman kk-maksua, ota se.

Vierailija
25/28 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyläisin vain luottokortilta. Noin pienissä summissa ei ole merkittävää eroa kulutusluottojen ja luottokorttien korkojen kanssa. Monessa paikassa itseasiassa kulutusluoton korko on korkeampi kuin minun luottokorttiluoton korko!

Vierailija
26/28 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain korona-aikana 6 kk myytyä irtaimistoa lähes 10 000 eurolla. Tietty oli paljon myytävääkin. Kalliossa on ilmaiskirppis ja olin siellä kirppispäivinä. Kylttejä kaikki euron, 2 jne ja päivittäin tein ilmoituksia toriin.

Ihan lopuksi menin käymään kotipaikkakunnalla, sain kyydin ja otin loput mukaan. Äiti oli jo siivoillut nurkkia ja vein paikkakunnan kirppikselle myyntiin loput. 1000 euroa on 100 kpl 10 euron kauppaa. Aikaa näihin menee, mutta eipä tarvi ottaa lainaa

Vierailija
27/28 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vain vakuudellista lainaa omasta pankista, myös ne kulutusluotot (autolaina muutamaan kertaan ja kakkosasuntoa varten).

Vierailija
28/28 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankista ajattelin. 

On luottotiedot kunnossa tietenkin. 

Kokeilen varmaan ensin https://www.vertaalainaa.fi/lainavertailu/ mutta täytyy kyllä sanoa, että nordeankin kulutusluoton korot on aivan helvetin korkeet mielestäni. Joudun maksamaan 800€ pelkkää korkoa jos otan 3000€ lainaa. 

Hmph. 

Kyllä minulla varmasti on töitä kesällä, ala on sen mukainen ja tällä hetkellä nyt vain on noita koulujuttuja niin paljon johon pitää keskittyä. 

Ap 

Eli otat kulutusluoton, mutta Nordealla kalliit kulutusluoton korot. En kyllä jaksa uskoa, että nuo kulutusvippiluotto.fi:t sen parempia korkoja tarjoaa.

Miksi et vain tee pari vuoroa jossain etkä joudu maksamaan kalliisti?

Kysymys oli että jos olisi pakko.