Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisille jotka "eivät enää jaksa koronaa"

Trollorson
17.02.2021 |

Miten olisi käynyt, jos isovanhempanne olisivat päättäneet että "ei me jakseta enää tätä sotaa, kyllä nyt pitää antautua"? Sotia sentään kesti 4 vuotta ja ongelmat olivat hieman isommat kuin se ettei päässyt baariin tai maskin käyttö. Rokotteet näyttävät eri maissa purevan, joten loppukesästä Suomessakin todennäköisesti päästään koronasta eroon. Jos te te nyt vaan vielä "jaksatte" muutaman kuukauden, ettekä levitä sitä ympäriinsä matkustamalla, käyttämättä maskia ja kokoontumalla yhteen paikkaan.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mykistävää yhteen hiileen puhaltamista ja tsemppausta!

Ei voi muuta sanoa.

Mieluummin tosiaan olen peppu kermassa kuin tuollainen ihminen, jolla on sydän ilkeyttä täynnä.

Tehän tässä ilkeitä olette, valitatte kun ei pääse uimahalliin ja väheksytte minun kärsimystäni, olen menettänyt elämässäni kaiken, lemmikkieläimeni, läheiseni, terveyteni, toimeentuloni. Missä teidän empatiakykynne on? Kannattaisiko opetella asettumista toisen asemaan? Silloin saattaisi oppia olemaan kiitollinen omasta elämästään jossa on kuitenkin loppujen lopuksi kaikki peruspalikat hyvin.

Miks mä tukisin sua kun sä et tue mua?

Aloita kuule itsestäsi ensin!

Ei minuakaan ole kukaan tukenut. Sairaana ja kaljuna ollessani minua halveksittiin, päälleni käveltiin ja minulle ilkuttiin. Mistä minun nyt pitäisi sinua tukea? Ok, onpa ikävää että et pääse uimahalliin. Tiedän tunteen, se on todella ikävä tunne, olen sitä tunnetta tuntenut usein ja pitkään itsekin. Toivon viiltävän kovaa että korona-aika menee ohi ja pääsen vielä kylpylään ennen kuin syöpä korjaa. Rakastan uimista ja saunomista todella paljon ja haluaisin vielä kokea sen ennen kuolemaani. Tämän enempään tukeen en nyt pysty.

Toivon, että parannut. Anteeksi, että kiukuttelin sulle. Mullakin on ollut omat vaikeuteni, eikä tämä nykyinen tilanne helpota niitä.

Taivaan Isän siunausta sinulle!

🤗💖

Rukoilen puolestasi.

Vierailija
122/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt ap:nä keräisi sotaveteraaneista itselleni glooriaa, todellakin on aika paljon vähäisempi nakki tuo maskin käyttö.

Ja luuleeko ap ja muut koronahysteerikot, ettei sotien aikana valitettu? Totta kai valitettiin ja se on aivan sallittua.

Jos lähtee tuolle polulle, ettei saa koskaan valittaa, koska aina on joku kauheampikin kohtalo, niin ei olisi saanut sitten sodistakaan valittaa, koska onhan aina holokausti!

Minä en todellakaan jaksa enää koronaa. Vain kaistapää erakkoluonne PITÄÄ koronasta. Se, että olen kurkkuani myöten täynnä koronaa ei silti tarkoita samaa kuin että en noudattaisi koronarajoituksia.

Joten siinäkin suhteessa aloituksentekijä puhuu pas.aa. Jaksaminen ei suoraan liity sääntöjen noudattamiseen. Ainoastaan tympiintymisen asteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yhdentekevää vaikka jokainen kotoperäinen piileskelisi kaiken vapaa-ajan kotona. Ulkomaiset työukot sekä ei-kotoperäiset maassa asuvat pitävät huolen että tartunnat leviävät. He eivät myöskään käytä esimerkiksi maskeja ja ovat yliedustettuja tartuntamäärissä.

Vierailija
124/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhdentekevää vaikka jokainen kotoperäinen piileskelisi kaiken vapaa-ajan kotona. Ulkomaiset työukot sekä ei-kotoperäiset maassa asuvat pitävät huolen että tartunnat leviävät. He eivät myöskään käytä esimerkiksi maskeja ja ovat yliedustettuja tartuntamäärissä.

Kuinka se on yhdentekevää? Eikös ne ulkomaisten työukkojen tuomat tartunnat leviä enemmän, jos suomalaiset ovat enemmän liikkeessä?

Vierailija
125/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä jutut on, että sota-aikana sai elää normaalisti? Oletteko keskustelleet silloin eläneiden kanssa? Omasta suvustani lähti kolme ihmistä sotalapseksi Ruotsiin (lapset erotettiin vanhemmista), kaksi perhettä menetti kotinsa Karjalassa, kaikesta oli pula ja puute jne.

Sotimassa olleista puolestaan monet traumatisoituivat. Millaista luulette ihmisten t*ppamisen ja jatkuvan kuolemanpelossa elämisen olevan? Kukaan ei voinut taata, tuleeko perheenisä tai puoliso enää sodasta kotiin.

En voi ymmärtää, että koronaa pidetään rankempaa kuin sotaa. Oikeastiko valitsisitte ennemmin sodan?

Mun vanhemmat oli lapsia sota-aikana. Niukkuus ja köyhyys oli silloin ja sitten se, että kun pommikoneet tuli, juostiin metsään piiloon. Mutta muuten ne eli ihan tuiki tavallista lapsen elämää silloin.  Ei tarvinnut nyhjätä kotona, käydä etäkoulua, olla ilman kavereita. Ei peruttu kaikkia harrastuksia, rippikouluja, juhlia, penkkareita yms.

Itse kyllä ennemmin elän yhteiskunnassa, jossa sentään jokaiselle on tarpeeksi ruokaa ja vaatetta ja jossa ei tarvitse juosta sinne pöpelikköön niitä pommikoneita karkuun (varsinkaan kun se metsä ei pommeilta suojaa) ja miettiä, kuoleeko sillä kertaa. Jumitan sitten vaikka kotona, vaikka ahdistavaa on sekin. Ja toki myös riskiryhmäläiste terveyden ja hengenkin puolesta pelkää, mutta silti: en ikinä vaihtaisi tätä tilannetta sotaan.

Ja kun täällä ei tarvitse kyhjöttää kotona! Mä en ymmärrä, mikä tämä juttu on. Ulos saa ihan vapaasti mennä.

Tota, en nyt ihan kirjaimellisesti tarkoittanut, etten poistu kotoa ollenkaan. Kotona jumittamisella tarkoitin sitä, että kyllähän arki nyt on monella poikkeuksellista, ja aikaa vietetään enemmän kotona, kun monella työtkin ovat siirtyneet kotiin ja moni muukin asua tapahtuu verkossa etänä. Tapahtumia ei ole normaalisti jne.

Vierailija
126/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miettikääs jos olisi yhtäaikaa sota ja korona. Ei sillloinkaan jäätäisi velttoilemaan kotiin mihinkään koronaeristykseen vaan oltaisiin rintamalla tai tehtaassa tekemässä sotatarvikkeita. Ärsyttää kotiin jäävät nysvärit jotka nostaa täyttä palkkaa etätyövelttoilusta

Vierailija
127/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka on käskenyt teitä olemaan vain kotona? Suomessa saa ihan vapaasti ulkoilla, käydä kaupoissa ja ravintolaankin ja baariin pääsee. Saatte tavata ystäviänne kotona, ulkona tai ravintolassa. Mun arki ei ole ainakaan ollut koronan myötä kotona kyhjöttämistä, vaan liikun aktiivisesti ulkona eri tavoin ja oon aloittanut uusia juttuja, joita voi kotona tehdä netin välityksellä. Kyllä, muakin harmittaa moni asia, jotta ei voi nyt tehdä, mutta ne rajoitukset on ihan syystä ja Suomi on vielä yksi niistä maista, missä saa vapaasti liikkua. Ruotsissa kokeiltiin tätä ja mönkään meni.

"Kuka on käskenyt?" Hmm tjaa enpä tiedä..ainoastaan hallitus, eri asioiden sulkemiset, suositukset, media, thl, lääkärit ja sairaanhoitajat, toiset maat, useat työpaikat, muut ihmiset...

Vierailija
128/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan todella, että saadaan joku julkkislapsiuhri, jospa se vihdoin herättäisi taliaivot.

Mutta se mitä nyt tehtäisiin, näkyy vasta 3 viikon päästä.

Eikä mitään tehdä, koska Marin vasta heräilee ihmettelemään josko pitäisi valmistautua ajattelemaan.

Mitä hittoa?! TOIVOT jonkun lapsen kuolemaa todistaaksesi olevasi oikeassa?

Vierailija
129/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ennenkään ollut mitään varsinaista herkkua, mutta nyt se on ihan täyttä p..kaa! Lähti työpaikka ja toimeentulo, siihen lisäksi vielä velkavankeus, masennus ja entisestään kärjistynyt yksinäisyys + mitään loppua tälle ei kurjuudelle ei näemmä saada. Niin, ei, valoa ei todellakaan ole tunnelin päässä näkyvissä. Kuinkahan moni tämän kaiken seurauksena päätyy lopullisesti ns. reunan yli..

Vierailija
130/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä harmittaa kun tarvitsee verrata tätä sota-aikaan! Sota-aika oli ihan eri asia. Kyllä siihenkin ihmiset olivat varmasti kyllästyneitä, mutta tätä vertausta näkee nyt tälläisenä syyllistämisenä siitä jos kehtaa vähänkin tuntea jotain negatiivista tästä paskasta tilanteesta. En minä väitä että korona olisi huijaus, mutta väitän että asian olisi voinut hoitaa paljon järkevämminkin ja nopeammin, eikä vitkuttaa sitä näin pitkään.

Sairasta positiivisuutta, minun mielestäni.

Ei voida myöntää että joku tilanne on SURKEA vaan pitää selitellä aina ihan kaikki parhain päin, kun ei se ole! Siihen päälle viellä syyllistetään jos joku tuntee ihan normaaleja tunteita tästä tilanteesta.

On ihan ok olla masentunut, vittuuntunut ja kyllästynyt vallitseviin olosuhteisiin olematta silti joku salaliittoteoreetikko naamaan yskijä! VOI olla ihan normaali tyyppi joka noudattaa suosituksia ja käyttää maskia jne. SILTI Saa olla kyllästynyt ja saa olla kyllästynyt, surullinen, turtunut koko tilanteeseen eri syistä!

Onko sitten ok leimata meidät sairaiksi, joille tämä tilanne ei ole mikään maailmanloppu ja jotka ovat onnistuneet löytämään iloa tässäkin ajassa?

Sanoin että on sairasta haukkua niitä joiden elämää korona on vain rasittanut ja pahentanut.

Kohdistin kritiikkini juuri näihin ihmisiin. Ole rauhassa tyytyväinen mutta älä ihmettele jos kaikki muut eivät ole, tai eivät löydä jotakin hyvää tästä. Jos olet onnellinen sen kuin olet, mutta älä odota muiden olevan onnellisia koska elämäntilanteet ja olosuhteet ovat hyvin erilaisia.

Vai kiellätkö etteikö juuri koronaan kyllästyneitä ja väsyneitä haukuta kermaperseiksi, heikoiksi ja hauraiksi jne? Mielestäni juuri heitä on haukuttu ja juuri onnellisia hehkutettu miten on löydetty uusi harrastus, miten kivaa on kun ei tarvitse mennä minnekään jne.. kaikki negatiiviset kokemukset ovat kokeneet enempi lyttäystä ja vähättelyä.

Selvennän yhä ettei siinä ole vikaa jos on onnellinen mutta siinä on, jos hieroo suolaa haavoihin jos joku käy läpi vaikka mitä paskaa jollain horinalla sota-ajoista.

Vierailija
131/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyky nuoret aikuiset 20-45, ovat yhtä pullamössö kansaa henkiseltä tasoltaan ja mukavuuksien perään. Sota-ajat kyllä opettaisi kun ei edes kahvia olisi ja syötäisiin perunaa vuodenpäivät. Nyt itketään kun ei pääse baariin, yhyy tai leffateatterit ja konsertiti on peruttu, yhyy. Käsittämätöntä.

-N39

Jaa kas kun en juo kahvia, en käynyt baareissa ja en pitänyt festariväkijoukoista ennen koronaakaan ja silti tilanne ottaa koville ihan eri syistä kuin luettelit.

Vierailija
132/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen myös miettinyt. Mediassa on ihan hys-hys missä porukoissa tauti eniten leviää. Täällä kun kulkee bussilla, niin siellä on aina laumat näitä muualta tulleita tietysti ilman maskeja, koska heillä on oikeus. Kerran yksi yski ja pärski ihan estoitta ja oikeasti sen jälkeen jonkin aikaa pelotti. Mutta ei, homma on hoidossa, kun kuuliaiset suomalaiset eivät saa tavata toisiaan turvavälein, maskien kanssa ja oireettomina. Muilla on sitten oikeudet vaikka mihin, hys-hys vaan.

Vierailija
133/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaa ja koronaa ei saa palstalaisten mielestä verrata keskenään mutta koronan ja nälkään kuolemisen tai yleiskuolleisuuteen sitä voi verrata? :D

Naurettavaa :D

Ihmisillä ei ole mitään muuta huolta tästä Koronasta, kuin se että EIVÄT PÄÄSE BAARIIN TAI MATKUSTELEE ilman, että saavat syytöksiä osakseen.

Vierailija
134/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä typerää verrata tätä tilannetta edelliseen sotaan.

Kyllä, todella loukkaavaa heitä kohtaan jotka sen ajan elivät.

Ja sellainen joka tuon vertauksen tekee on täysillä todellisuudesta vieraantunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän