Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisille jotka "eivät enää jaksa koronaa"

Trollorson
17.02.2021 |

Miten olisi käynyt, jos isovanhempanne olisivat päättäneet että "ei me jakseta enää tätä sotaa, kyllä nyt pitää antautua"? Sotia sentään kesti 4 vuotta ja ongelmat olivat hieman isommat kuin se ettei päässyt baariin tai maskin käyttö. Rokotteet näyttävät eri maissa purevan, joten loppukesästä Suomessakin todennäköisesti päästään koronasta eroon. Jos te te nyt vaan vielä "jaksatte" muutaman kuukauden, ettekä levitä sitä ympäriinsä matkustamalla, käyttämättä maskia ja kokoontumalla yhteen paikkaan.

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykistävää yhteen hiileen puhaltamista ja tsemppausta!

Ei voi muuta sanoa.

Mieluummin tosiaan olen peppu kermassa kuin tuollainen ihminen, jolla on sydän ilkeyttä täynnä.

Tehän tässä ilkeitä olette, valitatte kun ei pääse uimahalliin ja väheksytte minun kärsimystäni, olen menettänyt elämässäni kaiken, lemmikkieläimeni, läheiseni, terveyteni, toimeentuloni. Missä teidän empatiakykynne on? Kannattaisiko opetella asettumista toisen asemaan? Silloin saattaisi oppia olemaan kiitollinen omasta elämästään jossa on kuitenkin loppujen lopuksi kaikki peruspalikat hyvin.

Vierailija
102/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tynnyrissä olette koronan vähättelijät viettäneet viimeisen vuoden, jos ette ole tietoisia siitä että pahimmissa koronamaissa joudutaan käännyttämään ambulansseja sairaaloiden ovilta ja hoitamaan ihmisiä ties missä kenttäsairaaloissa samalla, kun lääkärit ja hoitajat irtisanoutuvat tai pahimmillaan ajautuvat itsem*rhaan uuvuttuaan.

Ei niistä uutisoida Suomessa ja suomen kielisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän tätä jaksaisi jos olisi varmaa että tämä on pian ohi, mutta kun ei ole. Samaa on toitotettu nyt vuoden ajan että koettakaa kestää vielä hetki.

Siis tämähän on se ongelma, kun poliitikot yrittävät koko ajan lupailla, että kohta tämä olisi ohi, vaikka on päivänselvää että ei ole. Sitten ihmisille tulee petetty olo, kun ovat suunnitelleet, että ihan kohta saa taas vapaasti matkustella, eikä oikeasti saa, ei ehkä enää ikinä samaan tyyliin kuin ennen koronaa.

Sitten nämä kitisijät tuntuvat luulevan, että jos eläisimme kuten ennen, asiat olisivat kuten ennen. No kun eihän se mene niin. Entinen elämä plus korona on yhtä kuin täysi kaaos ja katastrofi. Pitääkö se oikein kokeilla, ennen kuin uskoo?

Vierailija
104/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämän koronan jaksaisi, mutta rajoituksia ei. Rajoitukset ovat aiheuttaneet sen, että ihmiset eivät todellakaan ole samassa veneessä, vaan toiset kustantavat koko lystin. Hyvähän se on vaatia muilta sitoutumista rajoituksiin ja suosituksiin, jos saa asustella omassa talossa rakkaan perheen kanssa, hoitaa pihaa, autoilla mökille, tehdä töitä ja palkka juoksee. Toiset ovat menettäneet toimeentulonsa ja ihmissuhteensa, firmoja kaatuu ja elämäntyöt valuvat viemäriin. Kenties perhehaaveetkin saa heittää, kun ei voi ihmisiä tavata ja kumppania etsiä. Nuoret eivät pääse oman elämän alkuun.

Ripaus empatiaa muita kohtaan ei olisi pahitteeksi. Sota-aika oli kovaa kärsimystä, eikä sitä pidä vähätellä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteivät ihmiset kärsisi myös nyt.

Juuri näin. Helppo huudella lisärajoituksia ja sitä että pitää vaan jaksaa, jollei ne rajoitukset ole vaikuttaneet omaan elämään kovinkaan negatiivisesti. Voin kertoa, että tässä vaiheessa kun lomautusta takana vuosi ja juuri tuli toinen vuosi lisää, rahat täysin loppu, velat kaatuu niskaan=ulosotto enää ajan kysymys, ei ystäviä < tähänkin asti lähes ainoat sosiaaliset kontaktit töissä ja satunnaisilla baarireissuilla. Niin sanonpa vaan, että lopullinen uni alkaa vaikuttaa todella houkuttelevalta vaihtoehdolta.. Suoraan sanottuna v..ttaa ne ajattelemattomat idiootit jotka ilkkuvat meitä jotka eivät selviä/tule selviämään näistä ylimitoitetuista rajoituksista. Helppoa huudella kun oma toimeentulo ei ole uhattuna ja saattaa vielä olla perhettäkin ja ystäviä ympärillä, jottei tarvii vaan tuijottaa seiniä ja miettiä miten jaksaisi huomiseen.

Ota pankista korkovapaata/maksuvapaata/ neuvottele heidän kanssaan uudet maksutehdot. Hae tukia Kelasta, joo, se ei ole mikään pitkäaikainen suunnitelma, mutta kunnes jaloillesi pääset eli takaisin töihin. Ulosottoon ei kannata itseänsä päästää, vaan sitä ennen yhteiskunnan tuille, se ei ole mikään häpeä tälläisessä elämäntilanteessa. Saat varmasti harkinnanvaraista jokusen kuukauden. Yhteiskunnantukia voi saada vaikka olisi oma asunto. Mutta jos sulla on osakkeita, mökki jne muuta omaisuutta niin ne pitää eka pistää myyntiin melko todennäköisesti. Jos sulla on ansiosidonnainen niin sitten et välttämättä saa paljoa tukia, vaan sun täytyy oikeasti vähentää menoja rankasti. Perheelliset saa vielä enemmän tukia, koska lapset. Joo, nämä ohjeet ei auta yksinäisyyteen, mutta voihan niihin työkavereihin olla puhelimitse yhteydessä? Vamasti nekin on yksinäisiä. Monet on tällä hetkellä yksinäisiä, olivatpa kotona lomautettuna tai etätöissä.

Vierailija
105/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi muuta sanoa.

Mieluummin tosiaan olen peppu kermassa kuin tuollainen ihminen, jolla on sydän ilkeyttä täynnä.

Tehän tässä ilkeitä olette, valitatte kun ei pääse uimahalliin ja väheksytte minun kärsimystäni, olen menettänyt elämässäni kaiken, lemmikkieläimeni, läheiseni, terveyteni, toimeentuloni. Missä teidän empatiakykynne on? Kannattaisiko opetella asettumista toisen asemaan? Silloin saattaisi oppia olemaan kiitollinen omasta elämästään jossa on kuitenkin loppujen lopuksi kaikki peruspalikat hyvin.

Miks mä tukisin sua kun sä et tue mua?

Aloita kuule itsestäsi ensin!

Vierailija
106/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka on käskenyt teitä olemaan vain kotona? Suomessa saa ihan vapaasti ulkoilla, käydä kaupoissa ja ravintolaankin ja baariin pääsee. Saatte tavata ystäviänne kotona, ulkona tai ravintolassa. Mun arki ei ole ainakaan ollut koronan myötä kotona kyhjöttämistä, vaan liikun aktiivisesti ulkona eri tavoin ja oon aloittanut uusia juttuja, joita voi kotona tehdä netin välityksellä. Kyllä, muakin harmittaa moni asia, jotta ei voi nyt tehdä, mutta ne rajoitukset on ihan syystä ja Suomi on vielä yksi niistä maista, missä saa vapaasti liikkua. Ruotsissa kokeiltiin tätä ja mönkään meni.

Saa, mutta suositukset kuitenkin on, että ei tehtäisi noin. Poislukien ulkoilu. Joulun alla painotettiin, että joulua pitäisi viettää vain samassa taloudessa asuvien ihmisten kanssa. Jos siis asui yksin, piti jouluin viettää yksin. Ja Ruotsalainen just tällä viikolla sanoi, että suomalaisilla on edelleen liikaa sosiaalisia kontakteja ja sen vuoksi tartuntaluvut kasvavat. Syyttää siis kansalaisia, jotka ovat erehtyneet tapaamaan ystäviään tai läheisiään tai käymään ravintolassa syömässä, vaikka ei ollut mikään välttämätön pakko. Osa ihmisistä on ottanut tämän muiden ihmisten tapaamattomuuden niin tosissaan, että ovat oikeasti jääneet yksin. Jos jättää tekemättä vain sen, mikä on sakon uhalla kellettyä, silloinhan ei ole oikeastaan mitään rajoituksia ja pandemian aikainen elämä melko samanlaista kuin ennen pandemiaakin. 

Vierailija
107/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä haluat pilata elämäsi istumassa kotona, niin tee se, ei kuulu mulle.

Mä haluan entisen elämäni takaisin, joilloin sentään elin enkä vain nukkunut himassa.

Nämä muuhun maailman verraten hyvin vähäiset koronarajoitukset eivät vielä pakota ketään istumaan kotona. Joko maailmanlaajuisesti tai pelkästään sinun omassa elämässäsikin voi tulla vielä paljon pitkällisempiä ja elämää rajoittavampia tekijöitä, joten lopettaisin nyt tuon itkemisen ja keksisin vaihtoehtoista tekemistä sille kotona istumiselle.

Vierailija
108/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ihan yliopistokoulutettuja ystäviä, jotka kuvittelevat, että jossain kohtaa koronan voi vaan antaa levitä ja sitten kaikki on kuten ennen koronaa. Ilkeät poliitikot vaan ihmisten kiusaksi nyt keksivät rajoituksia.

Mihinkä tuot nyt edes vertaisi? Vähän kuin lähtisi ulos bikineissä, koska ei enää jaksa tätä talvea ja toppavaatteita ja haluaa että on kesä. Onhan tässä jo kohtuuttoman monta viikkoa kuljettu pipo päässä, nyt haluan kyllä bikineissä rannalle!

Vierailija
109/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi muuta sanoa.

Miks mä tukisin sua kun sä et tue mua?

Aloita kuule itsestäsi ensin!

Ei minuakaan ole kukaan tukenut. Sairaana ja kaljuna ollessani minua halveksittiin, päälleni käveltiin ja minulle ilkuttiin. Mistä minun nyt pitäisi sinua tukea? Ok, onpa ikävää että et pääse uimahalliin. Tiedän tunteen, se on todella ikävä tunne, olen sitä tunnetta tuntenut usein ja pitkään itsekin. Toivon viiltävän kovaa että korona-aika menee ohi ja pääsen vielä kylpylään ennen kuin syöpä korjaa. Rakastan uimista ja saunomista todella paljon ja haluaisin vielä kokea sen ennen kuolemaani. Tämän enempään tukeen en nyt pysty.

Vierailija
110/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä harmittaa kun tarvitsee verrata tätä sota-aikaan! Sota-aika oli ihan eri asia. Kyllä siihenkin ihmiset olivat varmasti kyllästyneitä, mutta tätä vertausta näkee nyt tälläisenä syyllistämisenä siitä jos kehtaa vähänkin tuntea jotain negatiivista tästä paskasta tilanteesta. En minä väitä että korona olisi huijaus, mutta väitän että asian olisi voinut hoitaa paljon järkevämminkin ja nopeammin, eikä vitkuttaa sitä näin pitkään.

Sairasta positiivisuutta, minun mielestäni.

Ei voida myöntää että joku tilanne on SURKEA vaan pitää selitellä aina ihan kaikki parhain päin, kun ei se ole! Siihen päälle viellä syyllistetään jos joku tuntee ihan normaaleja tunteita tästä tilanteesta.

On ihan ok olla masentunut, vittuuntunut ja kyllästynyt vallitseviin olosuhteisiin olematta silti joku salaliittoteoreetikko naamaan yskijä! VOI olla ihan normaali tyyppi joka noudattaa suosituksia ja käyttää maskia jne. SILTI Saa olla kyllästynyt ja saa olla kyllästynyt, surullinen, turtunut koko tilanteeseen eri syistä!

Onhan tämä ihan p#sk# tilanne, kaikkihan sen ymmärtää. Mutta toiset tajuavat että jos siihen suhtautuu positiivisesti ja yrittää löytää mielekkäitä asioita niin aika menee tässä ikävässä tilanteessa mukavemmin. Ja sitten on näitä "ankeuttajia" jotka vaan ja ainoastaan pyörivät omassa ankeudessaan ja lietsovat sitä omana porukkanaan ja ovat lisäksi äänekkäitä netissä koska jonnekkin heidän täytyy oma tuskansa/turhautumisensa saada kaadettua. Kaikkit tietävät että somessa esitellään ainoastaan positiivisia asioita. Varmasti niilläkin jotka hehkuttavat että ovat elämänsä onnellisimmillaan just nyt Koronan vuoksi on omat murheensa, he vaan keskittyvät niihin positiivisiin asioihin siellä somessa. Some ei ole todellista elämää! Nyt kun on pakko pysähtyä Koronan vuoksi niin voi vaikka remontoida kotona (maalaus on halpaa)--> asunnon arvo nousee, voi tehdä kuntorempan--> vyötärö kutistuu ja pääsee rantakuntoon kun tutkii syömistapoja ja keskittyy ruokavalioon, nyt on hyvä aika opiskella jotain uutta! Netissä on ilmaisia kursseja vaikka kuinka paljon kuvan käsittelystä, mehiläisten hoitoon. Jos ahdistaa kovasti nin voi ruveta harjoittelemaan meditaatiota tai harrastamaan joogaa. Ulos pääsee kuvaaman kurreja taikka lenkkeilemään, hiihtämään, pulkkamäkeen. MIten olisi jos harjoittelisi leipomaan itse sämpylät, leivät, pizzan, nämä tulevat halvaksi kun tekee itse. Jotenkin on vaikea ymmärtää että joiltakin puuttuu itseohjautuvuus ja kyky tehdä sitrunoista, sitruunalimonadia. Tilanne on mikä on, eli todella p#sk# koska se on niin erillainen normaalielämään verrattuna, mutta yritetään pärjätä mahdollisimman positiivisella asenteella, koska se nyt vaan kantaa pidemmälle.

Vierailija
111/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona ei ole "ylihysterisoitu nuha". On totta, että suurin osa sairastaa sen melko lievin oirein. Mutta koska virus leviää erittäin herkästi ja aiheuttaa "nuhaa" herkemmin vakavaa, sairaalahoitoon johtavaa hengitysvajetta, virusta ei saa päästää leviämään väestössä rajoitetuksetta. Levitessään virus ylikuormittaa terveydenhuollon ja aiheuttaa pahimmillaan tilanteen, jossa onnettomuuden uhrit, syöpäpotilaat, synnyttäjät jne. jäävät vaille hoitoa tai pahimmillaan tehohoitopaikkaa.

Aika tynnyrissä olette koronan vähättelijät viettäneet viimeisen vuoden, jos ette ole tietoisia siitä että pahimmissa koronamaissa joudutaan käännyttämään ambulansseja sairaaloiden ovilta ja hoitamaan ihmisiä ties missä kenttäsairaaloissa samalla, kun lääkärit ja hoitajat irtisanoutuvat tai pahimmillaan ajautuvat itsem*rhaan uuvuttuaan.

Tämä! Teho-osastoilla on rajallinen määrä vuodepaikkoja ja jos Korona-potilaat ovat ne vallanneet niin muille, esim onnetuumuuksiin joutuneille ei vaan ole tilaa.

Vierailija
112/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyky nuoret aikuiset 20-45, ovat yhtä pullamössö kansaa henkiseltä tasoltaan ja mukavuuksien perään. Sota-ajat kyllä opettaisi kun ei edes kahvia olisi ja syötäisiin perunaa vuodenpäivät. Nyt itketään kun ei pääse baariin, yhyy tai leffateatterit ja konsertiti on peruttu, yhyy. Käsittämätöntä.

-N39

Sinä se pullamössö kermap*rse olet. Olen sua nuorempi, mutta mulla on oma yritys jonka olin juuri saanut kovalla työllä tuottamaan tulosta. Nyt on sitten eletty viimeinen vuosi kädestä suuhun ja välillä yhteiskunnan varassa, eikä mitään tietoa milloin pandemia helpottaa ja asiakkaat palaavat. Helppo huudella, jos on esim. vakiduunissa.

Elämä on. Joskus kakka osuu tuulettimeen ja roiskuu, tällä kertaa roiskui esim sinun niskaan. Tiedätkö, sitä kutsutaan huonoksi onneksi, ei sen enepää. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Ilmeisesti olet kumminkin perusterve henkilö, joten mitä siinä valitat.

Vierailija
113/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sota-aikana kotirintamalla sai elää lähes normaalisti. Tavata ihmisiä ja tehdä asioita. 

Tämä on ihan hirveää vä kivaltaa, että pakotetaan ihmisiä liikkumattomuuteen ja tekemättömyyteen! Vihaan muutenkin kotiaskareita ja kotona olemista ja nyt mun täytyy olla kotona yksikseni lähes pelkästään.

Kukaan ei pakota sinua liikkumattomuuten ja tekemättömyyteen, ainoastaan että tätä toimintaa ei tapahdu isoissa ryhmissä! Käytä hieman luovuutta, lähde talviluontoon seikkailemaan ja vaikka nikkaroi kotona pienoismalleja tai kudo sukkia/pipoa niin saat käsillesi töitä. Kotona voi tehdä muutakin kuin kotiaskareita! Kannattaa tehdä siitä kodistasi mukava keidas jossa on miellyttävää viettää aikaa.

Väännänkö sullekin vielä kerran rautalankaa? Mä en halua olla kotona. Siis ymmärtätkö? En halua olla kotona.

Haluan mennä ja tehdä ja nähdä ihmisiä ja tapahtumia. Ja niin todiaan kyllä aion tehdäkin!

Onneksi niitä tapahtumia ei järjestetä tällä hetkellä niin sinne ei pääse kaltaisesi kermaperseet, "mutku mä haluun". Sä haluut lähtee levittämään Koronaa, koska sä et halua olla kotona? Kermaperse.

Vierailija
114/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tuntuvat ottavan tämän henkilökohtaisena marttyyripolkuna, jota kulkiessa sädekehää kiillotetaan sieltä ja täältä. Toiset taas, kuten minä, ihmetelemme, emmekä voi hyväksyä sitä että kaikki laitetaan suomenmaassa kiinni ja rajoitetaan SAMALLA kun oikealta ja vasemmalta tuodaan ulkkomailta porukkaa levittämään muunnosvirusta. Ei, me emme mitenkään jaksa tällaista, ja ihmettelemme mikä on se sylttytehdas johon nämä jäljet johtavat? Tällä hetkellä se näyttäisi olevan muutamien yksilöiden oikeus matkustella, joka menee yli täällä rajoituksien kourissa kärvistelevän 99,9% kansalaisten elämän ja toimeentulon. Miten ihmeesä tätä voisi mitetnkään jaksaa, saati ymmärtää?

Vierailija
115/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Mä en enää välitä.

Vuosi jauhettu samaa asiaa ja peloteltu. Aion lopettaa uutisten lukemisen ja unohtaa koko jutun. Tehkää te muut mitä lystäätte.

Vierailija
116/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma pappani pakeni aikoinaan sotaa ja armeijaa ulkomaille joten en nyt voi ainakaan huonommin vetää.

Suosittelen Brasiliaa tai jotain muuta Etelä-Amerikan maata.

Vierailija
117/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset tuntuvat ottavan tämän henkilökohtaisena marttyyripolkuna, jota kulkiessa sädekehää kiillotetaan sieltä ja täältä. Toiset taas, kuten minä, ihmetelemme, emmekä voi hyväksyä sitä että kaikki laitetaan suomenmaassa kiinni ja rajoitetaan SAMALLA kun oikealta ja vasemmalta tuodaan ulkkomailta porukkaa levittämään muunnosvirusta. Ei, me emme mitenkään jaksa tällaista, ja ihmettelemme mikä on se sylttytehdas johon nämä jäljet johtavat? Tällä hetkellä se näyttäisi olevan muutamien yksilöiden oikeus matkustella, joka menee yli täällä rajoituksien kourissa kärvistelevän 99,9% kansalaisten elämän ja toimeentulon. Miten ihmeesä tätä voisi mitetnkään jaksaa, saati ymmärtää?

Tämä.

Paljon voisi sietää ja ymmärtää jos joku ei koko ajan kusisi silmiin.

Vierailija
118/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Paljon voisi sietää ja ymmärtää jos joku ei koko ajan kusisi silmiin.

Niinpä! Ja kun tässä sotaan verrataan, niin silloin vedettiin yhtä köyttä ja kaikki olivat samassa jamassa. Nyt blogistit vievät lapsia ulkomaille koska suomessa on kylmä, ja ties mitä muuta sontaa. Varmaan tämä kulttuuriporukka lähtisi ulkomaille heti esiintymään, jos olisi mahdollista.

Vierailija
119/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyky nuoret aikuiset 20-45, ovat yhtä pullamössö kansaa henkiseltä tasoltaan ja mukavuuksien perään. Sota-ajat kyllä opettaisi kun ei edes kahvia olisi ja syötäisiin perunaa vuodenpäivät. Nyt itketään kun ei pääse baariin, yhyy tai leffateatterit ja konsertiti on peruttu, yhyy. Käsittämätöntä.

-N39

Voi jumalauta. Mitä sinä 39 v. ihminen sodasta tiedät?

Vierailija
120/134 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan todella, että saadaan joku julkkislapsiuhri, jospa se vihdoin herättäisi taliaivot.

Mutta se mitä nyt tehtäisiin, näkyy vasta 3 viikon päästä.

Eikä mitään tehdä, koska Marin vasta heräilee ihmettelemään josko pitäisi valmistautua ajattelemaan.

Julkkislapsiuhrin saaminen taitaa olla epätodennäköisempää kuin 7 oikein Lotossa. Julkkislapsia ei oikein ole ja korona ei tapa lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi