Vinkkejä miten voi taistella yläkerran häirikköä vastaan, kun rauhallinen keskustelu tai yhteydenotto isännöitsijään ei auta
Poliisit voin tietty soittaa kun bileet taas alkaa. Mutta häirikkö saa mellastaa aivan oman mielensä mukaan ja se alkaa ottaa päähän. Tiedän että se tykkäisi nukkua aamulla pitkään, ehdotuksia mitä teen aamulla klo 7 lähtien, että saan sen aamut edes pilalle. Koska vaikka poliisit tulisikin loppuillasta niin se on kuitenkin jo pilannut taas kaiken. Eli haluan edes pahoittaa sen mielen, jos en pysty asiaa lopettamaan.
Olen ilmoittanut toistuvasta metelistä, mutta vuokranantaja ja isännöitsijä ei tee mitään koska muut ei valita.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijät ovat nykyään yhtä tyhjänkanssa. Ja jos kaikki muut asukkaat on kuuroja mummoja tai jotain eläkeläisiä, jotka pääasiassa viihtyvät vapaa-ajanasunnollaan, niin eipä apuja oikein heru mistään.
Tämä. Minullekin ilmoitettiin, että turha edes tehdä ilmoitusta häiriöstä, jossei ole kahta muuta naapuria mukana. No juu; omassa tapauksessani ne kaksi muuta naapuria OLIVAT SAMAA RYYPPYJENGIÄ TÄMÄN YHDEN KANSSA! Eli miten hitossa saisin ne muka valittamaan tuosta päämöykkääjästä? Aivan, en mitenkään.
Kuten jo tuossa sanoin muut eivät kärsi basson jytkeestä. Tai yksi ensin kärsi ja valittikin mutta muutti sitten mielensä eikä nyt kuule mitään. Eli samalla tavalla eiväthän ne voi kuulla, jos vähän remontoin aamulla. Pieni nikkarointi on ihan ok ja se tulee kyllä häirikön unen läpi.
Meillä on yläkerrassa kuntosali. Kauneusyrittäjä Titi ja kehomiehensä siellä paukuttavat aamukuudesta yöhön asti. Jos ei kuulu jyskytystä, kuuluu rouvan voihketta ja kiljuntaa. Ihania ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ketään (siinä talossa) jonka voisit pyytää käymään kuuntelemassa meteliä mikä tulee yläkerrasta. Tai vaikka pariki todistajaa. Pakko olis isännöitsijän reagoida kun olisi valituksessa useamman asukkaan allekirjoitus.
Tämä. Isännöitsijä reagoi kyllä, kun hommaat muiltakin asukkailta valituksia. Muuten tuo menee yksittäisen asukkaan heikkohermoisuuden tiliin.
Ja vain aika typerä ihminen kuvittelee kostavansa häirikölle metelöimällä aamulla. Kyllä sinä olet siinä taistossa altavastaaja, varsinkin kun hän asuu sinun yläpuolellasi. Jos hän on bilettänyt myöhälle yöhön, hän ei edes HERÄÄ sinun metelöintiisi - sen sijaan saatat saada ne muut naapurit omaan kimppuusi.
Isännöitsijä ei tee mitään ja on sen mulle ihan suoraan spostissa sanonut. Isännöitsijä odottaa että hallitus antaisi käskyn, mutta sitä ei tule, koska vuokranantaja on hallituksessa eikä halua puuttua asiaan. Hallituksen pj asuu muualla eikä sitä kiinnosta. Menevät siitä mistä aita on matalin.
hml sektorilla mopo pojat hoitavat ongelmat. hallitus. isännöitsijä .poliisi vain hyssyttelevät. tilasin mopo miehet käymään yläkerrassa meteli loppui HETI. EI OLE JATKUNUTKAAN. 100e harrikan pensaan on pikku raha viihtyvyydestä
Se jumppakeppi on hyvä, voit helposti sillä hakata kattoa. Sidot vielä ilmastointiteipillä siihe jonkun punnuksen tms niin tulee jykevä ääni. Ja muista pitää aina välillä taukoa niin häirikkö luulee, että on turvallista nukahtaa. Sitten aloitat taas, se on pahinta. Ja kun saat sen hereille kolinalla voit soittaa oopperaa.
loppui heti kirjoitti:
hml sektorilla mopo pojat hoitavat ongelmat. hallitus. isännöitsijä .poliisi vain hyssyttelevät. tilasin mopo miehet käymään yläkerrassa meteli loppui HETI. EI OLE JATKUNUTKAAN. 100e harrikan pensaan on pikku raha viihtyvyydestä
Mistä näihin mopomiehiin saa yhteyttä. Ja vielä pitäisi varmistaa etteivät tee bisneksiä häirikön kanssa, sillä bisneksiä siellä tehdään.
muutaman naapurin kanssa kävisitte puhuttelemassa ao. asujaa ihan asiallisista merkeissä? säännöt selviksi eli kämppä menee jos metakka jatkuu. voi olla ikävähköä joutua johonkin tuttujen nurkkiin, asuntolaan tai taivasalle varsinkin talvella.
😕
riesaa kirjoitti:
muutaman naapurin kanssa kävisitte puhuttelemassa ao. asujaa ihan asiallisista merkeissä? säännöt selviksi eli kämppä menee jos metakka jatkuu. voi olla ikävähköä joutua johonkin tuttujen nurkkiin, asuntolaan tai taivasalle varsinkin talvella.
😕
Voi, tätäkin on kokeiltu. Nuori jätkä joka on sitä mieltä hän voi soitella biisejään ja vuokranantaja joka taputtaa päähän. Eli ei toimi normaalit käytänteet. Poliisit tulee tästä.lähtien joo, mutta ajattelin osoittaa ylimieliselle nuorelle, että hän on tähän asti saanut olla rauhassa ja miltä se tuntuu kun ei saa olla. Joskus pitää vaan oppia
Saan lähiaikoina vaihtokämpän, ja sitten alkaa aamulla klo 7 pieni nikkarointi ja vähän oopperaa. Pystyn itse nikkaroimaan klo 7-9 sekä ruokatunnilla noin 11-12 ja vkl. Kuten sanottu muut eivät kuule eivätkä häiriinny bassopojasta, joten eivät voi häiriintyä mun rempastakaan. Se on elämää.
Suosittelen kusipeltiä. Joka kerta kun möyk alkaa, pellillinen kusta postiluukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Saan lähiaikoina vaihtokämpän, ja sitten alkaa aamulla klo 7 pieni nikkarointi ja vähän oopperaa. Pystyn itse nikkaroimaan klo 7-9 sekä ruokatunnilla noin 11-12 ja vkl. Kuten sanottu muut eivät kuule eivätkä häiriinny bassopojasta, joten eivät voi häiriintyä mun rempastakaan. Se on elämää.
Jos lähdet ulos esim. useammaksi tunniksi, jätä aina musiikki kovalle huutamaan yksin kämppään sillä aikaa. Eihän sekään voi häiritä...
Kun häirikkö on yläkerrassa se on aina vähän hankalampaa, mutta kyllä siihenkin keinot on. Itse juuri koulutan alakerran häirikköä, ja pientä edistystä jo näkyy. Oppii kuten Pavlovin koira, ärsykkeiden avulla.
Välillä ei voi itse asiaa auttaa. Mutta vähin mitä voit tehdä, on antaa häirikölle paha mieli aina kun mahdollista. En minäkään varmaan saa alakerran naapuria koskaan muuttumaan ihmiseksi, joka arvostaisi kanssaihmisiä sen verran ettei terrorisoi heitä suomipopillaan, mutta voin ainakin pilata sen kokemuksen häneltä.
Klassinen tapa olisi kusta uunipellille ja laittaa se pakastimeen kunnes se on jäätynyt. Sitten laita jäätyneet kusenpalaset häirikön postiluukusta sisään
Eikös täällä aina valiteta aikaisin aamulla surraavista blendereistä? 😄 Testaa minkä tason päällä siitä saisi kovimmat jurraukset irti. Siivoaminen on myös hyvä, imuri laulamaan ja paukuttelet lattialistoja sillä tai pölymopilla aamuseiskasta lähtien.
Kun koko yön juoppohullun pariskunnan huutoa mölyä kuuntelee niin tekee hyvää seuraava:
Juuri kun juoppo on sammunut ja hiljasta tulee, paukuta patteriin jotain kovaa.
Minä paukutin ompelukonettani klo 05.15 patteriiin ja nautin mölystä👍
Sai juoppohullut maistaa omaa lääkettään ja heidän ns nukkumisesta ei tullut mitään 👌
Vierailija kirjoitti:
Kun koko yön juoppohullun pariskunnan huutoa mölyä kuuntelee niin tekee hyvää seuraava:
Juuri kun juoppo on sammunut ja hiljasta tulee, paukuta patteriin jotain kovaa.
Minä paukutin ompelukonettani klo 05.15 patteriiin ja nautin mölystä👍
Sai juoppohullut maistaa omaa lääkettään ja heidän ns nukkumisesta ei tullut mitään 👌
En suosittele,
Juoppohulluilla joskus naksahtaa aivoissa pahasti, ja sitte jälki voi olla rumaa.
Typerä temppi. Tuosta kärsivät kaikki muut, sivulliset asukkaat, sillä tuo kuuluu koko rapussa. Saat muut niskaasi, ja ihan syystäkin.