Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä aiotte tehdä hiihtolomalla? Kaipaan vaihtelua ainaiseen kotona oloon

Vierailija
17.02.2021 |

Olen lapseni omaishoitaja ja odotan toista lastani, joten olen paljon kotona. Menetin työni koronan takia viime vuonna, enkä saanut uutta työtä, joten olen ollut työttömänä liki vuoden verran. Ensimmäinen lapseni käy päiväkodissa, mieheni käy töissä, joten olen paljon myös yksin. Sinänsä tämä ei haittaa, olen aika erakko luonteeltani, mutta nyt alkaa jo olemaan vaikeaa. Epäilen myös kärsiväni raskausajan masennuksesta.

Nyt kaipaisinkin hiukan ideoita hiihtolomalle! Perheemme ei koskaan ole ollut kova matkustamaan, edes kotimaan sisällä, mutta olisi kiva nyt päästä pois tutuista ympyröistä. Mietinkin, että mitäs nyt koronan aikaan voisi tehdä turvallisesti? Ulkoillaan nyt tietysti, mutta se ei paljon vaihtelua tee ja kaipaisinkin juuri nyt vaihtelua, että piristyisin hiukan, olo on ollut todella kurja jo jonkin aikaa.

Itsellä jostain syystä lyö ihan tyhjää, tulee mieleen vain kylpylät ja hotellit, mutta niihin ei tee mieli mennä koronan takia. Ja tuntuisi aika pöljältä vain ajella ympäri Suomea, vaikka sekin voisi kyllä piristää.

Eli kertokaa mitä aiotte tehdä hiihtolomalla, jos niistä keksisin jotakin!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä koko viikko

Vierailija
4/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oikein ole varaa lähteä minnekään, mutta miten olisi joku mökki, jos teillä on varaa? Siellä olisi ainakin oman porukan kesken turvallista. Ja jos tykkäätte hiihdosta tai laskettelusta, niin mulla on sellainen käsitys, että jos pysyy omassa porukassa ja ei mene baariin (ehkä ruoankin voisi noutaa tai tehdä itse), silloin riski on aika pieni. Missäpäin Suomea asutte? Muumimaailmassa voi olla talvitapahtuma ja sehän on ulkona. Päiväretkiä luontoon? Lautapelejä? Kylään jonnekin?

Vierailija
7/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori unohdin raskauden 😱 Laskettelu ei varmaan toimi.

Vierailija
8/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oikein ole varaa lähteä minnekään, mutta miten olisi joku mökki, jos teillä on varaa? Siellä olisi ainakin oman porukan kesken turvallista. Ja jos tykkäätte hiihdosta tai laskettelusta, niin mulla on sellainen käsitys, että jos pysyy omassa porukassa ja ei mene baariin (ehkä ruoankin voisi noutaa tai tehdä itse), silloin riski on aika pieni. Missäpäin Suomea asutte? Muumimaailmassa voi olla talvitapahtuma ja sehän on ulkona. Päiväretkiä luontoon? Lautapelejä? Kylään jonnekin?

Tätä samaa olin ehdottamassa. Tulisi maisemanvaihdos.

Tai sukulaisiin jos se on turvallista ( te olette kotona ja pieni riski sitä kautta mutta entä sukulaisten tilanne)

Vierailija
9/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota mökkiä voisi kyllä harkita, vaikka ei paljoa rahaa olekaan, aika tiukasti eletään. Ja raskaus aiheuttaa sen verran kipuja, etten pitkiä matkoja jaksa kävellä ja laskettelua ei tosiaan suositella. Mietin tuota Muumimaailmaakin, pitää tarkistaa onko siellä jotakin!

Ap

Vierailija
10/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa että me ollaan kotona pääasiassa, mutta käytössä on myös oma mökki. Teen etätöitä, joten kotona olen ollut paljon, mutta odotan lomaa paljon. Töitä on ollut niin paljon, ylitöitä jne. joten vaikka olen ollut kotona niin on paljon asioita mitä kotona pitäisi tehdä. Ne on kuitenkin toissijaisia ja lomalla haluan vaan levätä.

Vierailija
11/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä Muumimaailmassa ole mitään näköjään tänä vuonna talvella. Sukulaiset ovat aika iäkkäitä, eivätkä tahdo tavata koronan takia. Ja monet heistä kuuluvat myös riskiryhmiin sairauksiensa osalta.

Ap

Vierailija
12/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nää

-mökki pari yötä, ulkoillaan jne

-Turussa taidemuseokäynti (ottavat 10 hlö kerrallaan)

-oma leffanäytös Kino Piispanristi (kun varaa kaikki 10 lippua, yht 100 €, saa koko salin itselleen)

Myös olen miettinyt, että pakohuone olisi varmaan aika turvallista. Turussa on lapsillekin sopivia. Irti Maasta tarjoaa myös yksilökiipeilyä. Toki ei ihan ilmaisia nää.

Vierailija
13/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota mökkiä voisi kyllä harkita, vaikka ei paljoa rahaa olekaan, aika tiukasti eletään. Ja raskaus aiheuttaa sen verran kipuja, etten pitkiä matkoja jaksa kävellä ja laskettelua ei tosiaan suositella. Mietin tuota Muumimaailmaakin, pitää tarkistaa onko siellä jotakin!

Ap

Sitten mökki voisi olla aika hyvä, voi huilailla ja oman voinnin mukaan sitten tehdä jotain pientä - käydä vaikka siellä ajelulla 😊 Suurta kiitollisuutta on muuten autosta saanut tuntea näinä aikoina ja pieniä ajeluretkiä musiikkia kuunnellen olen monesti itsekin tehnyt. Jos teillä on pieniä lapsia, ne monesti nukkuu autossa, niin siinä saa omalla tavallaan vähän kahdenkeskistä aikaa. Ei täydellistä, mutta ehkä riittävän hyvää 😊

Vierailija
14/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ideoita?

Vierailija
15/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä esikoisellasi on jos olet omaishoitaja? Vaikuttaa vähän siihen mitä pystyy ehdottamaan

Vierailija
16/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemme mökille. Onneksi on se.

Vierailija
17/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa minulla mies joka käy töissä ja joka mahdollistaa sen että voin haaveilla hiihtolomasta.

Ei ole. En voi. Töissä läpi vuoden. Yksin. Maksan kaiken yksin.

Vierailija
18/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä esikoisellasi on jos olet omaishoitaja? Vaikuttaa vähän siihen mitä pystyy ehdottamaan

Laaja-alainen kehityshäiriö, autismin piirteitä, vaikeuksia tuottaa ja ymmärtää puhetta.

Ap

Vierailija
19/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen ehdottaa kotimaisemiin kyllästyneelle aikuiselle muumi fu@#ig maailmaa?? Haloo!

Vierailija
20/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökinvuokra tuntuu kalliilta, ottakaa airbnb jostain toisesta kaupungista tai miksei maaseudultakin. Sieltä saa näinä aikoina tosi edullisesti asuntoja tai talojakin vaikka vaan muutamaksi päiväksi.