BREAKING NEWS: Muuntovirus yleistyy hurjaa vauhtia HUS:ssa, jo 46 %!
HUS kertoo, että helmikuun ensimmäisellä viikolla 46 prosentissa positiivisista näytteistä oli S-geenin poikkeavuus eli ne ovat todennäköisesti muuntoviruksia. Lisärajoitukset on otettava välittömästi harkintaan, tilanne vakava. Iltalehti
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/3e6d1cd0-459e-4617-8b35-5de99267…
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta menee taas harkat kiinni ja koulut samalla.
Eivät mene. Tämä on ihan tavoitetila, että nuorten ja lasten ja heidän perheidensä kautta leviää. Hallituksen ja myös pks-seudun kuntien tarkoitus on suojata riskiryhmiä rokotteella ja sairastuttaa loppuosa väestöstä, jotta saisivat laumasuojan sairastumisen kautta. Ihan täysin Ruotsin mallilla mennään, Tegnellhän on jo kommentoinut, että Ruotsissa epäonnistuttiin vanhusten suojelussa, Suomessa se on tehty paremmin. Muuten ihan sama strategia molemmilla mailla.
Höpön pöpön. Ihan perusmatikalla voi laskea että esim. 70% laumasuojan saadaksemme meillä pitäisi olla vuoden ajan 10.000 uutta tartuntaa joka ikinen päivä. Eli ei meillä mitään laumasuojaa olla hakemassa koska sellainen ei onnistu hallittavilla tartuntamäärillä.
Niinhän sitä fiksummat luulisivat. Kuitenkin pormestari on twiittaillut laumasuojasta ja hallituksen ihan julkinen strategia on suojata riskiryhmät ja muut ottavat viruksen vastaan. Pääministeri sanoi juuri viikko sitten, että kun riskiryhmät on rokotettu, niin nykyisiäkin rajoituksia voi alkaa purkaa.
Niin mutta kun niihin erilaisiin riskiryhmiin iän ja sairauksien pohjalta kuuluu noin kolmasosa kansasta ja ne on rokotettu ehkjä joskus kesällä niin ei tuo tilanne ole mitenkään ajankohtainen nyt.
Vierailija kirjoitti:
En muuten tiedä minäkään ketään sairastunutta, nyt kun mainitsitte. Koko vuoden aikana. Asun Turussa.
Asun Turun seudulla ja tiedän yhden perheen, josta kaikki sairasti. Yhdellä oli ollut jopa pari päivää hiukan lämpöä. Muilla ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuten tiedä minäkään ketään sairastunutta, nyt kun mainitsitte. Koko vuoden aikana. Asun Turussa.
Asun Turun seudulla ja tiedän yhden perheen, josta kaikki sairasti. Yhdellä oli ollut jopa pari päivää hiukan lämpöä. Muilla ei mitään.
Minä tiedän työni puolesta useita sairastuneita. Olen suurehkon pk:n varhaiskasvatuksen ope. Myös omien lasteni kavereista muutama on jo sairastanut Koronan ja omat lapseni ovat olleet sen takia karanteenissa. Nytkin omalla työpaikalla lapsia karanteenissa, kun yhdellä työkaverilla on korona. Eli on noita paljon omassa lähipiirissä ihan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun rajat vuotaa ei ole mitään tehtävissä tartuntojen torjumiseksi.
Ei auta rajoista jankuttaminen kun tauti leviää ihan maan sisällä olevien seassa. Pitäisi nyt viimeistään ymmärtää, ettei niitä suosituksia ole piruuttaan THL antanut.
Samaan aikaan rokotetaan AstraZenekalla joka tehoaa muuntoviruksiin todella huonosti. Menee rokotukset ihan pieleen ja virus tottuu rokotteisiin muuttuen entistä vastustuskykyisemmäksi rokotteille. Olisi parempi olla rokotamatta kokonaan kuin antaa huonoa rokotetta.
Korona levähti. Koulut huomenna kiinni, jotta rajoitetaan terveydenhuoltoresurssien ylikuormittumista muutaman viikon sisällä. Näin olisi järkevintä, mutta epäilen, että pystyvätkö tähän päätökseen?
Aikaisemmin sanoivat, että tarvittaessa ollaan valmiita nopeisiin toimiin. Nyt on tilanne päällä, joten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vieläkään en tiedä YHTÄKÄÄN tuttua/puolituttua, jolla olisi ollut korona!
Sama ja asun ja käyn töissä Vantaalla. Tapaan päivittäin paljon eri ihmisiä, eri ikäisiä ja kuljen julkisilla jne., mutta kukaan ei sairastu yhtään mihinkään, ei edes pieneen nuhaan. Töissä ei kellään ole sairauspoissaoloja. Tuntemani ihmiset myös ihmettelevät kun eivät tiedä ketään koronaan saiastunutta. Missä sitä on?
Koronakartoista päätellen maahan muuttajilla.
Hesassa vaan ei osata tehdä mitään oikein.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan viimein viisasta muuttaa rokotustaktiikkaa ja rokottaa ensin täydellä teholla pääkaupunkiseutu jossa tapauksia on eniten? Ei ole juurikaan järkeä rokottaa jotain mummoja syrjäseuduilla joilla tartunnan riski on olematon. Suojaisi muutakin maata paremmin kun pääkaupunkiseudun tilanne rauhoittuisi.
Sitten annetaan rokotuksia jossain Ahvenanmaalla ikään kuin se auttaisi jotenkin. Eihän se ole edes Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vieläkään en tiedä YHTÄKÄÄN tuttua/puolituttua, jolla olisi ollut korona!
turpakiiqanonpelle
Pitäiskö sun hankkia ihan lääkkeet noihin sun harhoihin?
Voi voi teitä hysteerisiä. Eikö se ole ihan hyvä, että mahdollisimman moni nuori taudin sairastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Total lockdown ja sakot koronarikkureille niin maskittomuudesta, kuin muista välinpitämättömyyksistäkin. Mutta eihän meillä Suomessa näin voida toimia ja kajota yksilövapauksiin. Lakien muuttaminen on liian työlästä. V*ttu mitä vatulointia eduskunnalta ja hallitukselta, sanon minä.
Mulla kyllä vähän huolettaa, jos maskipakkoon mennään. Minä käytän maskia ja kannatan sen käyttöä, mutta liian paljon näkyy ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää maskia oikein. Sama märäksi höngitty kukkakuosinen itseväsätty leikkimaski kaivetaan sieltä taskunpohjalta pesemättömänä uudelleen käytettäväksi, eikä sen jälkeen kauppaan kävellessä desinfioida käsiä. Parempi olisi, että ne, jotka eivät osaa maskia käyttää oikein, eivät niitä käyttäisi ollenkaan.
Maskipakko vaan lisäisi näiden tapausten määrää.
Näinhän maailmalla jo on kaikissa maskipakkomaissa. Eivät ihmiset siellä suomalaisia hygieenisempiä ole.
Täyttä pelleilyä.
Tämän tiesi jokainen, paitsi THL. Heidän mielestään muuntoviruksen leviämisen syy on ravintolat ja ihmisten huono käsihygienia ja maskinkäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Höh, mitä uutta tuossa on. Monella tutulla on ollut tuo muuntovirus tai on parhaillaan.
Ihan arkinen tauti nykyään täällä pk-seudulla. Aina joku tuttu perhe taudissa tai karanteenissa.
Tuo on muuten totta, että tähän koronaan alkaa tottua. Uskokaa pois, ei sen sairastaminen useimmille ole flunssaa pahempi.
Kuka toi koronamuunnoksen Suomeen ja miksi? Ulkomaanmatkoja vaikka on pandemia, ei näin.
Me ei nyt taideta päästä tuosta taudista eroon kuin sairastamalla se tauti. Luulin itse kuolevani marraskuussa koronaan, kun sain tartunnan. Kuulun moninkertaisesti riskiryhmään (astma, ylipaino, uniapnea, verenpainetauti, ikä 50v.), mutta minulla oli vain 5pv kestänyt nuhakuume. Todella liioiteltu ja suurenneltu on tuon taudin riskejä!!
Vierailija kirjoitti:
Me ei nyt taideta päästä tuosta taudista eroon kuin sairastamalla se tauti. Luulin itse kuolevani marraskuussa koronaan, kun sain tartunnan. Kuulun moninkertaisesti riskiryhmään (astma, ylipaino, uniapnea, verenpainetauti, ikä 50v.), mutta minulla oli vain 5pv kestänyt nuhakuume. Todella liioiteltu ja suurenneltu on tuon taudin riskejä!!
Öhöm. Se että sinä et saanut kovaa tautia ei tarkoita, että joku muu ei saisi. Eikö muutenkin koronan rajuus liity johonkin immuunipuolustuksen ylitilaan eikä niinkään mihinkään astmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öhöm. Se että sinä et saanut kovaa tautia ei tarkoita, että joku muu ei saisi. Eikö muutenkin koronan rajuus liity johonkin immuunipuolustuksen ylitilaan eikä niinkään mihinkään astmaan.
Noniin, sieltä tuli taas hysteerikon vakiovastaus! Seuraapa vähän Suomen tilastoja. Korona on erittäin harvoin vakava sairaus alle 60-vuotiaalle.
Surffataan taas aallonharjalla. Vanupuikkoa nenään vaan, niin hyvä tulee.