En muista elinaikanani olleen ainuttakaan näin kylmää helmikuuta.
Pakkanen on hädin tuskin hellittänyt alle viiden asteen muutamana päivänä, sää näyttäisi tällä hetkellä jatkuvan aivan samanlaisena ensi viikolla. Voi olla, että joskus on ollut tällainen helmikuu, mutta ainakaan itse en sitä muista. Olen 32-vuotias.
Kommentit (25)
Talvi 2010 on jäänyt mieleen tätä kylmempänä. Silloinhan vanhuksia jäätyi pakkaseen. Muistan kävelleeni illalla kotiin ja päällä oli ihan hyvin talvivaatetta, mutta kylmä tunki pipon ja vaatteiden läpi päähän ja kaikkialle ja ajattelin, että tänne uloshan kuolisi, jollei olisi paikkaa, minne mennä. Jouduin työn vuoksi liikkumaan paljon ulkoilmassa ja laihduin, vaikka söin paljon. Ulkona ei pystynyt puhumaan kunnolla, kun leuat oli niin jäässä.
Ei ole kyllä yhtä paha talvi tänä vuonna minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan normi helmikuu. Täällä keskisuomessa oli parikyt vuotta sitten 3 viikon jakso milloin oli pakkanen heilui -30-40 asteen välillä. Nämä tuntuu lähes suvikeleiltä niihin verrattuna.
Pitää muistaa että me juuri taistelemme sähköautoilla ja muilla tavoilla että entisajan kovat tammi- helmikuu pakkaset tekisivät paluun.Keski-Suomessa tällaiset pakkaset ovat aivan tavallisia. Itse asun Länsi-Suomessa.
No ei todellakaan ole. Mikä höpö höpö tyyppi siellä taas luulee??
Vierailija kirjoitti:
Huono muisti 2018 oli varmaan 3kk 20 astetta pakkasta koko päivä mutta alkoipa lämpöaaltokin sitten jo toukokuussa.
Missä päin Suomea? Muistuttaisin vielä, että en asu Keski-Suomessa, tai Pohjois-Suomessa.
:D Mä muistan montakin. Eihän tämä edes ole mitenkään erityisen kylmä helmikuu, ihan tavallinen. Ei mitään uutta ja ihmeellistä. Olen 39v.
Tämä on ollut ihan normaali helmikuu. Ennen talvet alkoivat paljon aikaisemmin ja kestivät pidempään ja talvisin oli kylmempää, kuin nykyisin.