Nainen, haittaisiko sinua jos seurustelukumppanisi ei voisi muuttaa kanssasi virallisesti yhteen, koska hänen tukitasonsa romahtaisi?
Hän ei haluaisi alkaa edes osittain elätettäväksesi
Kommentit (42)
Ei haittaisi. Asun mieluummin yksin.
Jaa. Oma elämä. Halu itse päättää. Entä, jos menisi sitten töihin? Lopettaisi tulien nostamisen.
Siitä voisi alkaa uusi elämä.
Jokaisella oma mieli.
Kevyt tapailusuhde olisi minun elämänvaiheessa ihan ok, joten kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Kevyt tapailusuhde olisi minun elämänvaiheessa ihan ok, joten kävisi.
Entä ihan seurustelu?
Vaikka ajatus siitä että mies ei haluaisi alkaa edes osittan elätettäväkseni on todella ihana, niin haittaisi koska haluan jossakin vaiheessa perheen perustaa ja hankkia lapsen taikka kaksi, olisi outoa jos lasten isä ei asuisi kotona kanssamme vaan omassa kodissansa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ajatus siitä että mies ei haluaisi alkaa edes osittan elätettäväkseni on todella ihana, niin haittaisi koska haluan jossakin vaiheessa perheen perustaa ja hankkia lapsen taikka kaksi, olisi outoa jos lasten isä ei asuisi kotona kanssamme vaan omassa kodissansa.
VOisihan hän käytännössä asua, mutta ei vain ole kirjoilla
Ei, koska ei ole aietta muuttaa yhtään kenenkään kanssa enää milloinkaan.
Jos mies kerran elää tuilla, on hän jo muiden elätettävänä. Miten se poikkeaa siitä, että vain yksi elättää, kun tuossa tapauksessa yhteiskunta elättää ?
Se olisi ihanteellinen tila. Kaksi asuntoa käytössä ja tarvittaessa voi olla yksin omissa oloissaan.
Ei, jokainen on velvollinen elättämään itse itsensä. Enkä ottaisi nurkkiini ketään juoppoa loisimaan.
Elämäntapainkkarit ja tukitimpat ei kuulu siihen miesjoukkoon, jonka piiristä katselen potentiaalista seurustelupartneria. Jos onnistuukin huijaamaan alkuun niin mitä pikemmin tämmöset tulee ilmi sen parempi. Loppuu seukkailut ja tapaamiset siihen paikkaan.
Valitettavasti en alkaisi edes seurustelemaan ihmisen kanssa joka ei tee työtä.
Tässä olisi se ongelma, että kuten tuolla aikaisemmin sanoit voisihan hän silti asua luonasi ja olla kirjoilla muualla. Eli minä kustantaisin yksin isomman kahdelle (tai useammalle jos tulee lapsia) sopivan asunnon ja mies pitäisi yksiön ja kirkkain silmin väittäisi että ei ole kenenkään elätettävänä. Muutenkin olen töissä käyvänä tottunut parempaan elintasoon kuin mihin pitkäaikaistyöttömällä on varaa ja ihan jo ruokien kanssa väkisinkin joutuisin häntä elättämään tai laskemaan oman elintasoni samalle tasolle kuin hänellä. Kevyessä tapailusuhteessa näillä kummallakaan ei olisi niin väliä, mutta pidemmän päälle ei onnistuisi.
En seurustele ihmisen kanssa, joka elää tukien varassa. En pystyisi kunnioittamaan sellaista ihmistä.
Onpa taas ylimielisiä kommentteja. Tiedoksi teille, että ihan kuka tahansa voi jäädä työttömäksi, vaikka olisi ollut kymmeniä vuosia työelämässä. Tilanteet voivat muuttua. Itse olen koulutukseltani laborantti ja tällä hetkellä töitä ei ole ja tilanne näyttää heikolta pienellä paikkakunnalla. Onneksi mieheni ei tilanteesta minua tuomitse, vaan suunnitellaan yhdessä muuttoa lähivuosina isompaan kaupunkiin, jossa mahdollisuuksia töihin olisi kummallekin enemmän. Ellei tilanne täällä muutu tai löydän alan, mihin kouluttautua ja työllistyä vielä.
Joo. Ei se seksi niin mahtavaa ole että sen vuoksi tuollaista miestä katselisi. Löytyy niitä muitakin.
Jos alan seurustelemaan vakavasti, niin kyllä haluan asua yhdessä. Herätä samasta sängystä ja tehdä ruokaa molemmille. Mutta av-palstan mukaan moni nainen ei halua asua yhdessä. Etenkin vanhemmat naiset. Eli älä huoli, kyllä sulle sopiva kumppani löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas ylimielisiä kommentteja. Tiedoksi teille, että ihan kuka tahansa voi jäädä työttömäksi, vaikka olisi ollut kymmeniä vuosia työelämässä. Tilanteet voivat muuttua. Itse olen koulutukseltani laborantti ja tällä hetkellä töitä ei ole ja tilanne näyttää heikolta pienellä paikkakunnalla. Onneksi mieheni ei tilanteesta minua tuomitse, vaan suunnitellaan yhdessä muuttoa lähivuosina isompaan kaupunkiin, jossa mahdollisuuksia töihin olisi kummallekin enemmän. Ellei tilanne täällä muutu tai löydän alan, mihin kouluttautua ja työllistyä vielä.
Sinun tilanteesi on täysin erilainen kuin AP:n. Olet ollut töissä ja haluat jatkossakin töitä tehdä. Tilanteet muuttuu ja itsekkin suhdanneherkällä alalla todennäköisesti jossain vaiheessa vielä olen vähintäänkin lomautettuna. En kuitenkaan haluaisi elämäntapa työtöntä ehdoin tahdoin ottaa. Ketjun aloittaja on kirjoitellut palstalle ennenkin eikä hänellä ole mitään aikomusta töihin koskaan mennä ja on omasta mielestään "oikeutettu" parisuhteeseen koska ei ole elätettävänä vaan tuet hoitaa sen puolen.
Minunkin tukeni poistuisi yhdessä asuessa. Silti hyötyisin kumppanista, jollei hän ole tuollainen selkeä lusmu. Olenpa kieltäytynytkin yhden miehen kosinnasta sillä perusteella että kuvitteli vain muuttavansa luokseni eikä maksaisi mitään.
En seurustelisi elätin kanssa muutenkaan. Muuttaisimme yhteen kun hän menisi töihin.