Monesko avio/avoliitto sinulla nyt?
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
Takana yksi 20 v kestänyt avoliitto, joka päättyi puolison kuolemaan muutama kuukausi sitten. N 48
Otan osaa.
Meille tämä on 24. vuosi saman katon alla, elokuussa on 12. hääpäivä. Sitä ennen seurusteltiin kaksi vuotta niin, että asuttiin omissa asunnoissa. Meille kummallekin elämämme esimmäinen avo- ja avioliitto...
1. avoliitto muuttui avioliitoksi nuoruuden rakastetun kanssa.
2. avoliitto muuttui avioliitoksi lasteni isän kanssa.
3. avoliitto muuttui avioliitoksi elämäni rakkauden kanssa- jä päätty pian olosuhteiden pakosta, ei rakkauden loppumisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kolmas ja olen 24-vuotias.
Mä oli samassa iässä myös kolmannessa avoliitossa ja vuotta myöhemmin erosin enkä sen jälkeen ole enää halunnut asua kenenkään kanssa saman katon alla.
Jotenkin parisuhteet on vaan aivan liian hankalaa ja jatkuvaa vääntöä eikä yhdessä eläminen ole millään muotoa helpompaa tai kivempaa kuin yksin asuminen. Itse en varsinkaan siedä yhtään sitä jatkuvaa epävarmuutta jopa huomisesta minkä parisuhde elämään tuo kun mihinkään voi luottaa saati että mitään voisi laskea toisen varaan.
Toki edelleen kaipaan läheisyyttä, mutta ei sitäkään kyllä riesaksi asti ole parisuhteessa ollut alun jälkeen. Oikeastaan silloinkin se on ollut pelkkää seksiä ja itse kaipaan muutakin ja etenkin sellaista yhteenkuuluvuuden tunnetta eli henkistä läheisyyttä.
N40+
Ensimmäinen parisuhde, mentiin naimisiin pitkän seurustelun/pitkän kihlauksen jälkeen. Päätyi avioeroon.
Toinen suhde muuttui vuoden seurustelun jälkeen avoliitoksi, jossa olen edelleen.
Kyllä vaimo täytyy vaihtaa vähintään kerran 10 vuodessa.
Elämän aikana ehtii olla 4 vaimoa.Vanhana ei sitten enää vaimoa tarvitse.
15. ja kohta kolmatta miljoonaa erorahoja taskussa. T: sarjaeroaja
Eka avioliitto, tätä ennen yksi avo.
Nykyään asun yksin, mutta ikävuosina 18-28 elin avoliitossa neljä kertaa. Jälkeenpäin ei voi kuin ihmetellä että mitä vttua tuolloin oikein ajatteli ja miksi.
Eikä ole nuo avoliitot ainoa ihmetystä aiheuttava asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmas ja olen 24-vuotias.
En kyllä toivois omalle lapselle tällaista. Missähän olet 10 tai 20 vuoden päästä....
Typerä kommentti. Ei pidä tuomita ketään taustoja tuntematta.
No onhan se tosi outoa ja surullista jos 24-vuotias on jo asunut ehtinyt olla kolmen eri ihmisen kanssa sellaisessa suhteessa että asutaan yhdessä. Tulee vaikutelma että ei kykene olemaan hetkeäkään yksin ja omillaan. Voisi tehdä todella hyvää henkiselle kehitykselle.
Ainakin omassa tuttavapiirissä oli ihan normia 20-25-vuotta sitten että saman katon alle päädyttiin hyvinkin nopeasti. Silloin tietysti tulee näitä huteja.
Toinen. Yksi avoliitto ja ei lapsia. Yksi avioliitto ja 2 lasta.
Ensimmäinen. Tänä vuonna tulee 9 vuotta mittariin :)
Toka avioliitto.
Lisäksi yksi avoliitto aikanaan.
Nämä kaikki eri ihmisten kanssa.
Olen N/40 v
Toinen avoliitto, olen 32v. Ei lapsia.
Toinen avoliitto ja ikää on nyt 40 vuotta. Ensimmäinen avoliitto oli se nuoruuden suhde, joka kesti opintojen loppupuolelle saakka. Tätä toista avoliittoa on nyt jatkunut reilu 12 vuotta ja meillä on yksi lapsi.
Ikää 56, eka avioliitto. Tätä ennen 3 avoliittoa, nyksän kanssa ei oltu avoliitossa lainkaan.