Osuuspankin palvelumaksu yli kympin! Nyt lähti pankki vaihtoon, S-pankkiin?
Järjettömät maksut pienituloiselle. En edes tiedä miksi on noin iso tuo maksu nykyään.
Kommentit (160)
OP:hen täälläkin kyllästynyt. Aivan järjettömät maksut siihen verrattuna että eivät ole valmiita auttamaan missään. Viimeksi kun kysyin maksujen jakamista kuukausittaiseen-maksuun 3kk maksujen sijaan niin vastaus ”Ei” tuli suomeksi (olen ruotsinkielinen) sekä 8-päivän odottelun jälkeen. Sovelluksessa ei voi tehdä mitään, eikä korttia edes ole mahdollista edes liittää puhelimen Apple pay:n.
Kun lainat on maksettu niin menee vaihtoon. Ihan mikä vaan muu pankki kelpaa.
Enää 14k lainaa jäljellä, sitten pääsee eroon tästä lafkasta! Jippii
Vierailija kirjoitti:
OP:hen täälläkin kyllästynyt. Aivan järjettömät maksut siihen verrattuna että eivät ole valmiita auttamaan missään. Viimeksi kun kysyin maksujen jakamista kuukausittaiseen-maksuun 3kk maksujen sijaan niin vastaus ”Ei” tuli suomeksi (olen ruotsinkielinen) sekä 8-päivän odottelun jälkeen. Sovelluksessa ei voi tehdä mitään, eikä korttia edes ole mahdollista edes liittää puhelimen Apple pay:n.
Hyvin tuntuu silti tuo suomi sujuvan.....
Vierailija kirjoitti:
Multa meni myös tänään yli 11e palvelumaksuja. Olis tolle rahalle ollut muutakin käyttöä.
Miten ihmeessä teiltä menee tällaisia summia? Omat palvelumaksut ovat 7,75/kk. Perustilipaketti (kortti, tili itsessään ja verkkopankki) maksaa tuon verran. Liikaa mielestäni tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa meni myös tänään yli 11e palvelumaksuja. Olis tolle rahalle ollut muutakin käyttöä.
Miten ihmeessä teiltä menee tällaisia summia? Omat palvelumaksut ovat 7,75/kk. Perustilipaketti (kortti, tili itsessään ja verkkopankki) maksaa tuon verran. Liikaa mielestäni tuokin.
Senkun tietäisi. Aiemmin ollut vitosen luokkaa ja nyt yhtäkkiä meni noin paljon. Olen tehnyt kaksi käteisnostoa mutta ei kait se pitäisi noin paljoa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-pankkia monet pienituloiset tuntuvat kehuvan, mutta eikö kukaan muista enää Elannon konkurssia? Silloinhan ihmiset ei saanetkaan rahojaan pois, vaan pitkän ajan kuluessa jotain ostokortteja tms. Itse olen tuon jälkeen suhtautunut skeptisesti ns. kauppapankkiin. En ole asiaan sen kummemmin perehtynyt, joten hyvin voin olla väärässä, mielikuva on kuitenkin tuo.
Tuo on ainoa asia mikä arveluttaa s-pankissa. Kommu-nistit sössivät eka Elannon,säästöpankin ym ym ja nyt näkyvät istuvan peeässän hallituksissa!! Alasajo on alkanut??
S ryhmän konkka tuskin on edes teoriassa mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne minulla. Lainat maksettu ja palvelumaksut nousseet vuoden aikana paljon OP:ssa. Konttorikin lähti ja en nyt tiedä mistä palveluista maksan, kun laskujen maksun hoidan itse ja muita palveluja en käytä.
Pankki lähtee vaihtoon, mutta mitä muita edullisia vaihtoehtoja on kuin S-pankki? Sinne siirtyminen olisi tietysti helppoa, kun on jo S-kortti ja tili mutta onko joku tehnyt vertailla ns. oikeista pankeista?
Maksat esimerkiksi siitä että pankki ylläpitää turvallista ja määräykset täyttävää, varmistettua ja varmennettua tietojärjestelmää jotta voit laskujasi maksella.
Miks mun on pakko maksaa palvelusta jolle ei ole vaihtoehtoja? Syöpästä tehdä jostain asiasta välttämätön jos haluaa voida toimia yhteiskunnassa ja sit rahastaa sillä.
Yhteiskunta/talousjärjestelmä nyt vaan toimii niin. Ei ole mahdollista eikä järkevää huomioida jokaista yksilöä erikseen kaikissa mahdollisissa tilanteissa.
Ymmärrätkö mitä sulle kirjoitetaan? Ilman puhelinta ja liittymää pärjää yhteiskunnassa joten on ok että ne maksaa. Ilman pankkitiliä et yhteiskunnassa pärjää joten on pelleä siitä joutua maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Älleidavidion kirjoitti:
Ihan väärin ketä tahaan kohtaan,omia rahoja säilytetään niistä maksetaan!ite maksetaa laskutkin.Niille rahoille tulee aivan varmaan muuta käyttöö suomessa.Älkää nimitelkö toisianne netissä.Miks maksaa ,kun voi maksaa vähempikin.Hulluhan se on joka maksaa ,mut fiksu se joka ei maksa puoltakaan.Tääkin pisti nordean hyllyyn .Maksatti joka nostosta vuosien aikana 2,50€.Olin kantaasiakas.Käytin palveluita,yhtääkkii en ollutkaan!?.Palvelumaksukin oli sitten meni pinna 7,90€ oli liikaa.Turhasta.
Pyhällä hengelläkö luulet pankin maksavan henkilökuntansa palkkoja ja pitävän yllä infrastruktuuriaan, tietojärjestelmiä, lisenssejä, konesaleja, konttoreita, pankkiautomaatteja, vakuutuksia, tietoturvaa, jne? Kuvitteletteko te oikeasti, että S-Pankki esim. pysyy ”maksuttomana” ikuisesti? Jo nyt ovat ottaneet käyttöön tiettyjä palvelumaksuja ja korottaneet entisiä, kun tietty markkinaosuus on saavutettu niin maksuja tulee aivan takuuvarmasti lisää.
Tyynyn alla saat säilyttää kelaroposiasi ilmaiseksi.
Ei pankkien tarvitse pyhällä hengellä silti pysyä pystyssä. Sen verran niille tulee mm.meidän asiakkaiden lainoista jo korkotuloja. Muistelkaas aikaa jolloin joka pankissa istui rivissä monta virkailijaa! Oli varaa maksaa palkkaa heille ja oli ihmisillä työpaikkoja ja saatiin palvelua. Nyt nekin palkoissa säästetyt kulut valuu vain yhä pienemälle eliitille. Kaikki pitää asiakkaan itse hoitaa. On se vaan väärin. Pankkeja ei olisi ilman asiakkaiden rahoja, joten heidän pitäisi kohdella asiakkaitaan työnantajina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä OP:n sovelluksessa ei voi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Älleidavidion kirjoitti:
Ihan väärin ketä tahaan kohtaan,omia rahoja säilytetään niistä maksetaan!ite maksetaa laskutkin.Niille rahoille tulee aivan varmaan muuta käyttöö suomessa.Älkää nimitelkö toisianne netissä.Miks maksaa ,kun voi maksaa vähempikin.Hulluhan se on joka maksaa ,mut fiksu se joka ei maksa puoltakaan.Tääkin pisti nordean hyllyyn .Maksatti joka nostosta vuosien aikana 2,50€.Olin kantaasiakas.Käytin palveluita,yhtääkkii en ollutkaan!?.Palvelumaksukin oli sitten meni pinna 7,90€ oli liikaa.Turhasta.
Pyhällä hengelläkö luulet pankin maksavan henkilökuntansa palkkoja ja pitävän yllä infrastruktuuriaan, tietojärjestelmiä, lisenssejä, konesaleja, konttoreita, pankkiautomaatteja, vakuutuksia, tietoturvaa, jne? Kuvitteletteko te oikeasti, että S-Pankki esim. pysyy ”maksuttomana” ikuisesti? Jo nyt ovat ottaneet käyttöön tiettyjä palvelumaksuja ja korottaneet entisiä, kun tietty markkinaosuus on saavutettu niin maksuja tulee aivan takuuvarmasti lisää.
Tyynyn alla saat säilyttää kelaroposiasi ilmaiseksi.
Tottahan tuo on ja koska asuntolainoistakaan pankki ei tienaa nyt paljon mitään niin jostain muualta ne rahat pitää saada. Mutta aika hurjaksi menee pankkitoiminta jos kaikki haluavat vain isotuloisia, yrityksiä jne asiakkaiksi ja me pienet pennostenjemmaajat jäädään pihalle.
Itselläni bonukset taitavat kattaa OP:n palvelumaksut, kun ei niitän ole mennyt moneen vuoteen.
Odotan innolla että päästään pankeista eroon ihan kokonaan. Aivan turhia välistävetäjiä, sotkevat vain kaiken. Koko pankkiala ihan hirvee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkun tietäisi. Aiemmin ollut vitosen luokkaa ja nyt yhtäkkiä meni noin paljon. Olen tehnyt kaksi käteisnostoa mutta ei kait se pitäisi noin paljoa maksaa.
Niin menikin, koska ainakin verkkopalvelumaksu oli veloitettu kahdesti. Siitä löytyi tieto pankin sivulta, että tällainen virhe on tapahtunut ja se korjaantuu itsekseen. Eli se liikaa veloitettu 3 euroa palautuu tilille. Muutoinhan olisi mennyt joku 7 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, naurattaa tuo pankkien homma kun miettii toimeentulotuella olevia tai muita pienituloisia. Eikö ne tajua, että tuo raha tarvitaan RUOKAAN
Eivätkö pienituloiset tajua, että pankit eivät ole hyväntekeväisyysjärjestöjä vaan ne pyörittävät bisnestä? Tottakai pankki veloittaa palvelumaksuja asiakkaalta, joka vain tuottaa pankille kuluja.
Pienituloisen lainoista otetaan jopa enemmän korkoa kuin rikkaiden lainoista. Luulisi noiden pankille riittävän tuloksi.
Tietenkin otetaan. Onhan niissä suurempi riski. Kun et tarvitse lainaa niin saat sitä paljon halvemmalla pankista, koska se on pankin intressissä. Minullakin on lainaa pankista 0,1% korolla (ei siis asuntolainaa). Tämäkin 0,1% on pankille kotiinpäin, kun vaihtoehtona olisi ollut se että en olisi ottanut lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pankkiin vaikuttaa jos porukka alkaa valua muualle. Ei tarvitse olla rutiköyhä että tuo 10€ ei tuntuisi. Kuulostaa minustakin aika korkealta hinnalta.
Netissä kukavain voi väittää mitä vain. Siksi kannattaa asia tarkistaa luotettavasta lähteestä kuten tässä klohtaa op.fi sivuilta. Tili maksaa 2 euroa ja OP-Visa 2,95. Näillä pärjää varsin moni ja asianninmäärästä riippuen noihin saa huojennuksia.
Siis TILI maksaa 2 euroa? entä jos haluaa käyttää vaikka 5 tiliä ? (minulla käytössä 7 tiliä pankissani). Minulle päivittäisasiointi pankissani ei maksa pennin jeniä.
Vierailija kirjoitti:
Nordeassa on kanssa palvelumaksu. Kuinkahan kauan menee, että S-pankissa on myöskin???? Mietin, että onko pankin vaihdossa lopulta järkeä. Voi olla, että kaikissa pankeissa on pian palvelumaksuja, koska alhaiset korot syö mysö pankin tuottoa.
Ei nordeassa palvelumaksuja mene jos kannat muutakin kuin hiekkaa pankin lattialle.
En ymmärrä. Olen omistaja-asiakas, tilit Op:ssa, vakuutukset (henki, auto ja lapsi) Op:ssa, Lainat ja rahasto OP:ssa. Miksei ns bonukset riitä kattamaan palvelumaksuja, vaan nyt meni 6,95 ja joka kuukausi useampi euro. Huhtikuussa oli mennyt yli 8€
Köyhien ulina muutamasta eurosta on kyllä hupaisaa viihdettä 😂
Kuinka persaukinen ja ymmärtämätön pitää olla jos kuvittelee että pankkipalveluja on kannattavaa tarjota perustahvanaisille jollain parilla eurolla tai ilmaiseksi?
Ohjauskoroilla ei ole vaikutusta. Asiakkaalta perittävä korko on yleensä sidottu esimerkiksi 12 kk euriboriin. Pankki elää marginaalilla, joka asuntolainassa on jotain 0,3-0,8%. Nykyisin tehtävissä lainoissa vieläpä lisäehdolla "viitekorko on aina vähintään 0,00%". Tämä viime mainittu ehto siksi, että vanhanmallisilla lainoilla negatiivinen viitekorko plus pankin marginaali tarkoittaa marginaalia pienempää kokonaiskorkoa. Uusista lainoista pankki oikeastaan tienaa sitä paremmin, mitä enemmän viitekorko on miinuksella!