Osuuspankin palvelumaksu yli kympin! Nyt lähti pankki vaihtoon, S-pankkiin?
Järjettömät maksut pienituloiselle. En edes tiedä miksi on noin iso tuo maksu nykyään.
Kommentit (160)
Useimmat pankit tarjoavat palvelunsa alemmalla hinnalla siihen asti, kunnes nuori täyttää 25-30 vuotta.
Useat verkkopankissa tehtävät tilisiirrot ja maksut ovat ilmaisia, mutta saman rahan siirto konttorissa tai maksupalvelua käyttäen voi johtaa erilliseen palvelumaksuun. Moni voi myös unohtaa, että myös verkkopankki, käyttötili ja maksukortti ovat usein osana yhtä maksullista pankkipalvelupakettia. Erikseen ostettuna näiden pankkituotteiden palvelumaksut ovat usein korkeampia kuin pakettina otettuna. Lisäksi erilaiset etutaso-ohjelmat ja yhteen pankkiin keskittäminen voi alentaa pankkien palvelumaksujen hintatasoa yksittäiselle kuluttajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, naurattaa tuo pankkien homma kun miettii toimeentulotuella olevia tai muita pienituloisia. Eikö ne tajua, että tuo raha tarvitaan RUOKAAN
Eivätkö pienituloiset tajua, että pankit eivät ole hyväntekeväisyysjärjestöjä vaan ne pyörittävät bisnestä? Tottakai pankki veloittaa palvelumaksuja asiakkaalta, joka vain tuottaa pankille kuluja.
Valtiolla tai kunnilla pitäisi olla jonkinlainen kassasysyeemi, johon saisi palkan ja tuet ja jonka kautta voisi maksaa laskut.
Nythän joillakin on, mutta se koskee vain kunnan työntekijöitä tms.
Pankin asiakkuus ei saisi olla käytännössä pakollinen. Pankit ovat liikelaitoksia.
S-pankin ainoa miinus on, että jos ei ole autoa käytössä, konttoriin voi olla vaikea mennä. Perinteiset pankit ovat keskustassa, minne pääsee bussilla, mutta ainakin täällä Prisma on kaukana keskustasta. Toki sinne pääsee varmaan bussilla, jos vaihtaa keskustassa. Minulla on S-pankin lisäksi ollut tili OP:ssa juuri tuon takia, mutta toisaalta jos se konttori on auki ehkä kerran viikossa, on varmaan helpompi sohlata bussilla Prismaan kuitenkin...
Vierailija kirjoitti:
S-pankin ainoa miinus on, että jos ei ole autoa käytössä, konttoriin voi olla vaikea mennä. Perinteiset pankit ovat keskustassa, minne pääsee bussilla, mutta ainakin täällä Prisma on kaukana keskustasta. Toki sinne pääsee varmaan bussilla, jos vaihtaa keskustassa. Minulla on S-pankin lisäksi ollut tili OP:ssa juuri tuon takia, mutta toisaalta jos se konttori on auki ehkä kerran viikossa, on varmaan helpompi sohlata bussilla Prismaan kuitenkin...
S pankin yhdistelmäkortilla konttorissa ei tarvitse käydä kuin poikkeustapauksissa. Bonukset tulee tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, naurattaa tuo pankkien homma kun miettii toimeentulotuella olevia tai muita pienituloisia. Eikö ne tajua, että tuo raha tarvitaan RUOKAAN
Eivätkö pienituloiset tajua, että pankit eivät ole hyväntekeväisyysjärjestöjä vaan ne pyörittävät bisnestä? Tottakai pankki veloittaa palvelumaksuja asiakkaalta, joka vain tuottaa pankille kuluja.
Nuo korkeat palvelumaksut johtuvat osin siitä että pankit eivät voi tehdä normaalia tulosta lainojen koroilla, jotka on painettu lähelle nollaa. Teoriassa pankkien tulisi maksaa korkoa asiakkaiden talletuksista (ottolainaus) ja lainata rahaa korkeammalla korolla eteenpäin (antolainaus) ja pitää tuo korkoerotusta pankin voittona, Sen sijaan pankit keksivät ja korottavat erilaisia palvelumaksuja mm. verkkopankin käytöstä ja käteisnostojen määrästä.
En maksa Nordeassa mitään palvelumaksuja. Olen keskittänyt kaikki pankkiasiat sinne, joten ehkä siitä tulee jotain etua. Taidan olla avainasiakas tai jotain sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S pankin yhdistelmäkortilla konttorissa ei tarvitse käydä kuin poikkeustapauksissa. Bonukset tulee tilille.
No joo, olen minäkin esim. tallettanut rahaa tilille ihan S-marketissa. Joskus on kuitenkin käyty siellä konttorissa (mies siis ajaa autoa kyllä) hoitamassa joitain asioita.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä S-pankin konttoreita Sokos-tavaratalojen yhteydessä, jotka ovat yleensä kaupungin ydinkeskustassa. https://www.sokos.fi/fi/sokos/myymalat/sokos
Vierailija kirjoitti:
En maksa Nordeassa mitään palvelumaksuja. Olen keskittänyt kaikki pankkiasiat sinne, joten ehkä siitä tulee jotain etua. Taidan olla avainasiakas tai jotain sellaista.
Osuuspankin palvelumaksut voi maksaa pankin OP-bonuksilla jos on omistaja-asiakas. Pankin bonukset määräytyvät lainojen, säästöjen ja vakuutusmaksujen kuukauden aikana kertyvän asioinnin mukaan.
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/omistaja-asiakas-ja-edut/op-bonukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla tai kunnilla pitäisi olla jonkinlainen kassasysyeemi, johon saisi palkan ja tuet ja jonka kautta voisi maksaa laskut.
Nythän joillakin on, mutta se koskee vain kunnan työntekijöitä tms.Pankin asiakkuus ei saisi olla käytännössä pakollinen. Pankit ovat liikelaitoksia.
Amen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä S-pankin konttoreita Sokos-tavaratalojen yhteydessä, jotka ovat yleensä kaupungin ydinkeskustassa. https://www.sokos.fi/fi/sokos/myymalat/sokos
No täällä keskikok. kaupungissa ei edes ole Sokosta. Ainoa "oikea konttori" on kaukana keskustasta. Muuten olen S-pankkiin kyllä tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
S-pankkia monet pienituloiset tuntuvat kehuvan, mutta eikö kukaan muista enää Elannon konkurssia? Silloinhan ihmiset ei saanetkaan rahojaan pois, vaan pitkän ajan kuluessa jotain ostokortteja tms. Itse olen tuon jälkeen suhtautunut skeptisesti ns. kauppapankkiin. En ole asiaan sen kummemmin perehtynyt, joten hyvin voin olla väärässä, mielikuva on kuitenkin tuo.
Tuo on ainoa asia mikä arveluttaa s-pankissa. Kommu-nistit sössivät eka Elannon,säästöpankin ym ym ja nyt näkyvät istuvan peeässän hallituksissa!! Alasajo on alkanut??
Multa meni myös tänään yli 11e palvelumaksuja. Olis tolle rahalle ollut muutakin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän joillakin on, mutta se koskee vain kunnan työntekijöitä tms.Pankin asiakkuus ei saisi olla käytännössä pakollinen. Pankit ovat liikelaitoksia.
Amen.
Wanhaan hywään aikaan oli olemassa valtion omistama Postipankki, jonka palveluita sai pankin omien konttorien ohella postikonttoreista. Sitten sen nimi muuttui Leoniaksi ja Sammoksi, ja lopulta Nalle Wahlroos myi sen tanskalaisille, jolloin siitä tuli osa Danske Bankia.
No mä käytän tohon lainoista kertyviä bonuksia. Ei siis mitään ongelmaa.
Jos ei ole lainaa, niin s-pankki on ainoa fiksu ratkaisu. Itse poistuin aikanaan nordeasta, kun olisi tullut parin euron kk-maksun tilalle lähemmäs vitonen ja visaankin monen kympin vuosimaksu. Pankissa olen käynyt viimeisen 15 vuoden aikana 2 kertaa, hakemassa vuokravakuustililtä rahat ja tallettamassa kolikoita.
Jos on laina, niin yleensä nuo kk-maksut häviää tai pienenee huomattavasti. Ja toki jos asioi pankissa useammin, niin silloin kannattaa vertailla missä konttori on, miten se on auki, tarjotaanko siellä sitä palvelua ja mitä ne käyttämäsi palvelut maksaa. S-pankki pääsee tässäkin usein voitolle, koska rahaa ei saa enää lähes mistään muun pankin konttorista, mutta kaupan yhteyden pankista saa.
OP-pankin palvelumaksut nousseet vähän väliä. Viime syksynä kun tuli taas ilmoitus palvelumaksujen korotuksista, mulle riitti. Siirsin kaikki rahat S-pankkiin ja lopetin OP-tilin. Olen ollut Osuuspankin asiakas koko ikäni, mutta nyt tuli mitta täyteen.
Vierailija kirjoitti:
S-pankin konttori on yhtä lähellä kuin lähin S-ryhmän kauppakin. Ainakin nostot ja talletukset onnistuvat kaupan kassallakin.
Jotkut pankit vaeloittavat esim. käteisnostoista ja vaikka Otossa olisi maksuton, niin Nostossa on maksullinen.