Osuuspankin palvelumaksu yli kympin! Nyt lähti pankki vaihtoon, S-pankkiin?
Järjettömät maksut pienituloiselle. En edes tiedä miksi on noin iso tuo maksu nykyään.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo mitään erittelyjä viesteissä. Tuleeko se joka kuukausi erikseen? Lähinnä ihmetyttää miten ne summat on joka kuukausi 0,50-8€ välillä. Miten palvelumaksun suuruuteen voi vaikuttaa? Erittelyä ei löydy. Ärsyttää kun tänne keskusteluun tuli porvarit lesoamaan. Mitä te edes teette vauva-palstalla?
Porvarina voin neuvoa sinua sen verran raha-asioissa että mikäli olet Osuuspankin omistaja-asiakas saat alennusta pankkipalveluista ja voit maksaa verkkopankin käyttöön liittyvät maksut bonuksilla.
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/omistaja-asiakas-ja-edut
Osuuspankin omistaja-asiakkaana sinulle kertyy OP-bonuksia automaattisesti kuukausittaisen asiointisi mukaan. Bonuksilla kuitataan esimerkiksi pankin palvelumaksuja ja vakuutuslaskuja.
Huomenna menen jonottamaan s-pankkiin ja vaihdan tilin sinne. Tänään tullut ilmoitus OPn maksujen noususta oli viimeinen niitti.
S-Pankissa ei ole ehkä palvelumaksuja mutta tiliäkään ei saa ilman konttorissa käyntiä avattua edes nettiaikakaudella. Yritin avata joskus tilin S-Pankkiin mutta se ei onnistu netissä kuten toisilla pankeilla onnistuu nykyään jos on toisen pankin verkkopankkitunnukset. En sitten avannutkaan tiliä kun en jaksanut lähteä 100 kilometrinpäähän prismaan S-Pankin asiointipisteelle. Mielummin maksan osuuspankille palvelumaksuja kun saa edes jotain palvelua konttorissa tällä kylällä ja varmasti paremmin netissäkin kuin S-Pankilla.
Olen ollut S-Pankin asiakas jo vuosia. Asuntolainakin on sieltä. Enkä koe olevani mikään köyhä, nettutuloja tulee tilille joka kuukausi yli neljä tonnia. Palvelumaksut ei siis ole olleet mulle sinänsä kriteeri, mutta olen kyllä ollut pankkiini tyytyväinen. Asuntolainan kokonaiskorko on tällä hetkellä 0,15 ja asuntolaina onkin ainoa, josta menee kuukausittainen palvelumaksu. Muuten tileistä, oli ne mitä tilejä tahansa, ei mene mitään maksuja. Ei edes luoton käyttämisestä, jos Visaa käyttää maksuaikakorttina, kuten minä teen. Ja S-Pankkihan itse maksaa minulle siitä, että käytän pankkikorttia S-ryhmän kaupoissa asioidessani. 0,5% pankkikortilla maksetuista ostoksista palautuu mulle bonuksina.
Kilpailutin muuten asuntolainani muutama kuukausi sitten. Sain edelleen parhaan tarjouksen S-Pankista.
Vierailija kirjoitti:
S-pankkia monet pienituloiset tuntuvat kehuvan, mutta eikö kukaan muista enää Elannon konkurssia? Silloinhan ihmiset ei saanetkaan rahojaan pois, vaan pitkän ajan kuluessa jotain ostokortteja tms. Itse olen tuon jälkeen suhtautunut skeptisesti ns. kauppapankkiin. En ole asiaan sen kummemmin perehtynyt, joten hyvin voin olla väärässä, mielikuva on kuitenkin tuo.
Ihapaskaa!
Elannon säästökassa ei ollut pankki.
S-pankki on, eli ihan samalla viivalla kuin yrmypankitkin.
Olisikohan visan käyttömaksu? Mulla on OPlla palvelumaksut pari €, mutta visan käyttö ulkomailla näkyy suurina palvelumaksuina.
Vierailija kirjoitti:
Älleidavidion kirjoitti:
Ihan väärin ketä tahaan kohtaan,omia rahoja säilytetään niistä maksetaan!ite maksetaa laskutkin.Niille rahoille tulee aivan varmaan muuta käyttöö suomessa.Älkää nimitelkö toisianne netissä.Miks maksaa ,kun voi maksaa vähempikin.Hulluhan se on joka maksaa ,mut fiksu se joka ei maksa puoltakaan.Tääkin pisti nordean hyllyyn .Maksatti joka nostosta vuosien aikana 2,50€.Olin kantaasiakas.Käytin palveluita,yhtääkkii en ollutkaan!?.Palvelumaksukin oli sitten meni pinna 7,90€ oli liikaa.Turhasta.
Pyhällä hengelläkö luulet pankin maksavan henkilökuntansa palkkoja ja pitävän yllä infrastruktuuriaan, tietojärjeiä, lisenssejä, ksaleja, konttoreita, pankkiautomaatteja, vakuutuksia, tietoturvaa, jne? Kuvitteletteko te oikeasti, että S-Pankki esim. pysyy ”maksuttomana” ikuisesti? Jo nyt ovat ottaneet käyttöön tiettyjä palvelumaksuja ja korottaneet entisiä, kun tietty markkinaosuus on saavutettu niin maksuja tulee aivan takuuvarmasti lisää.
Tyynyn alla saat säilyttää kelaroposiasi ilmaiseksi.
No en ajattele että pyhällä hengellä hoituisi, mutta vuosi sitten säästöpankki alkoi nyhtää perheeltä 27/kk. Vaihtoon meni. Tai lapsen 0/kk tili jätttiin sinne yhden rahaston ja kiusan vuoksi.
Perskeles nyt jo yli kympin, meneekö nää vielä ulosottoon, pitääkö ostaa omistajuus paljonko sillä halpenee kk maksu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
s-pankissa pääsee ķhoitamaan asioita. Muut pankit on avoinna tyyliin keskiviikkona klo 10-13.
Ja kyllä, kaikkia asioita ei nykyäänkään voi hoitaa netissä.
Ja ihan asiantuntevaa palvelua sain viimeksi s-pankissa, eli ei ollut mikään 'kaupan kassalta' siirretty henkilö. Tosin henkilö itsessään osaamisesta huolimatta saattaa olla heikommilla työehdoilla ja työeduilla palkattu kuin perinteisten pankkien aspat.
Miksi ihmeessä pankissa olisi töissä joku "kaupan kassalta siirretty henkilö"? 😳 Etkö sä erota kauppaa ja pankkia toisistaan?528
Meillä s-pankissa on henkilöt jotka ovat kaupan kassalla ja välill'ä pankin kassalla ja hyvin on toiminut. Aukiolot vaan supistuu .
Minulla OP:n palvelumaksu on 3,95€/kk. Se maksetaan kertyneillä bonuksilla, joita jää vielä ylikin vakuutusmaksuihin käytettäviksi.
Jos oot velallinen tai varallinen, bonuksia kertyy 0,25 %/v.
Esim. 200k lainassa bonuseuroja kertyy 500 euroa. Ja niistä menee automaattisesti nuo palvelumaksut. Itselläni menee mukavasti noista ylijäämistä satamista suoraan myös vakuutusmaksut.
Mun mielestä hyvä kun velallisia palkitaan, kiitos
Älleidavidion kirjoitti:
Ihan väärin ketä tahaan kohtaan,omia rahoja säilytetään niistä maksetaan!ite maksetaa laskutkin.Niille rahoille tulee aivan varmaan muuta käyttöö suomessa.Älkää nimitelkö toisianne netissä.Miks maksaa ,kun voi maksaa vähempikin.Hulluhan se on joka maksaa ,mut fiksu se joka ei maksa puoltakaan.Tääkin pisti nordean hyllyyn .Maksatti joka nostosta vuosien aikana 2,50€.Olin kantaasiakas.Käytin palveluita,yhtääkkii en ollutkaan!?.Palvelumaksukin oli sitten meni pinna 7,90€ oli liikaa.Turhasta.
Nyt eläkkeellä olisi hyvin aikaa opetella oikeinkirjoitusta.
Kaikissa pankeissa on palvelumaksut !
miksi minulla tuli ajalta 1.1-31.1 20€ lasku palvelumaksuista???
Tuli viesti op:lta että seuraava lasku tulee huhtikuussa 50€!!!
Pankki joutuu tekemään niin paljon töitä tietoturvan vuoksi.
Tietotekniikan on oltava niin huippua, se maksaa.
Suomessa palkat on niin korkeita jne kustannukset korkeita.
Nämä ovat perustelut jos pankista kysytään😚
Syyskuussa laitettiin asuntolainahakemus, heti 5kk jälkeen otettiin yhteyttä, sekin luultavasti automaatio viestillä joka lähetetty tuhansille muillekkin. Ei OP:n puolesta muutenkaan mennyt asiat liian helpoksi, kovin oli vaikeaa toimittaa asiaan kuuluvia dokumentteja toiselle pankille, jonka tähden meillä kaupat venyi taas kahdella viikolla.
Onko niin PA ettei ollut varaa siihen pieneen osakasmaksuun jonka ansiosta nytkään ei tartte maksaa palvelumaksuja.
Kyllä saa ja parasta se, että lainaneuvottelut hoidettiin puhelinajalla sen jälkeen allekirjoitukset sähköisesti, eli ei tarvitse mennä s-pankin tiskille ollenkaan.