Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vikaa sydämessä vai tekeekö tämä psyykkinen olo tämän?

Vierailija
15.02.2021 |

Olen viimeisen viikon kahden aikana jotenkin kiinnittänyt enemmän huomiota sydämeeni, on nopeita läpätyksiä jotka kestää 20-30s, muljahduksia ja ylipäätään tuntuu erilaiselta, nytkin viimeisen 30min aikana tuntenut outoja muljahduksia tms monta kertaa.
Olen psyykkisesti todella kuormittunut tällä hetkellä, ollut jo vuosia itse asiassa, mutta viimeisen n.1kk-1,5kk sitäkin enemmän, uin aika syvissä vesissä eikä helpotusta näy, jokaiseen työpäivää kun tsemppaan itseäni "ääneen".
Tällaista, anteeksi vuodatukseni.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla stressi tekee aina rytmihäiriöitä eikä ole vaarallista sinänsä. Mutta jos sulla esiintyy tuota oiretta ekaa kertaa, varmaan kannattaisi tutkituttaa ettei ole mitään vakavampaa fysiologista syytä.

Vierailija
2/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä ja pyydä propralia tasaamaan sykettä. Käytetään isoina annoksina myös mm. Beetasalpaajina. Kyllä psyykkeem kuormitus voi tuotakin tehdä.

Älä murehdi, hoida itsesi kuntoon kyllä ne lääkärissä osaa laittaa vaikka sydänfilmiin jos on tarve. Muista huolehtia itsestäsi ja jaksamisestasi. Rauhallisia unia:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä muljahduksia ym ollut satunnaisesti ennenkin, nyt vain selkeästi useammin.

Ei vaan olisi energiaa varsilla mitään lääkäreitä saati ravata tutkimuksissa joita inhoan, kun tosiaan aivan kaikki voimavarat menee ihan vain päivästä toiseen selviämiseen töissä käymisineen.

Ap

Vierailija
4/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi tekee tuota minulle. Ja kyllä, viimeiset pari kuukautta ovat olleet minullekin raskaita. Ja ennestään rasitusta minullakin. Kevennä taakkaasi jos pystyt.

Vierailija
5/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kanssa on ollut noita stressaavina aikoina, ja pienien paniikkikohtauksien aikana.

Vierailija
6/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propralia? Tuskin ne sellaisia antaa noin vaan eikä varsinkaan ilman tutkimuksia joita en siis nyt jaksa.

Huokaus. Kiitos ystävällistä sanoista, tuli itku.

Ap

Vierailija
7/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä tuo on. Kroppasi koittaa kertoa sulle että ois ehkä sairasloman paikka.

Vierailija
8/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propralia ehdottanut täällä, sain ne itse paniikkihäiriöön:) Olisko työterveydestä apua? Jos siellä ottaisi puheeksi että toivoisit propralia sydämen tasaamiseen, aika helposti niitä saa. Ei ole mitään ns. Vahvoja lääkkeitä.

Voi sinuu, kuulostat kyllä stressaantuneelta. Toivottavasti pian helpottaisi!

Vierailija
9/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, olen ihan samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Kävin työterveydessä viime vuoden lopulla ja sain samalta istumalta reseptin propraliin. Toki sain lähetteen ekg:hen, missä kävin heti lääkärikäynnin jälkeen, mutta se oli sillä selvä. Voimaa ja valoa sinulle, samassa veneessä ollaan.

Huomenna menen työterveyteen uudestaan, kun stressileveli hipoo jo ennennäkemättömiä lukemia ja on pakko tehdä tälle tilanteelle jotain ennenkuin henki lähtee.

Tämä on sanottu minulle monesti ja sanon sen nyt sinulle, mutta yksikään työ ei ole terveytesi arvoinen. Varaa se lääkäriaika ja sano vaikka heti aluksi se, ettei sinulla tahdo voimavaroja riittää mihinkään muuhun kuin päivästä toiseen selviämiseen.

Vierailija
10/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniongelmat ovat kyllä yksi pahimmista. Etenkin se kierre kun uni ei vain tule kunnolla moneen päivään.. Tsemppiä. Ehkä kaipaisit parin viikon lepolomaa töistä?

Vierailija
11/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, minulla on vain henk.koht elämässä ne juurisyyt tähän olooni ja kaikki jo lapsuudestakin asti kokemani asiat varmaan vaikuttavat myöskin omalla tavallaan, vaikka ne onkin jo aikanaan käsitelty ja taputeltu. Työ ei siis ole se ensisijainen aiheuttaja tälle, päinvastoin, mutta koska se on työtä ja hektistä sellaista niin rasittaahan sekin ja vie voimia.

Helvetti miten olen rasittavan kuuloinen, yritän pikkuhiljaa mennä nukkumaan.

Ap

Vierailija
12/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama juttu, verenpainemittari näytti rytmihäiriötä, järkyttävä stressitaso pompsahti vielä korkeammalle, ja suoraan päivystykseen ekg(koska vaadin ja olin ahdistuksesta varsin sekaisin). Takykardiaa, eli sydän lyö tiheämpiä pätkiä ilman pätevää syytä. Sain beetasalpaajaa, ei auttanut, lääkäri totesi että nyt on psyykkistä probleemaa taustalla.

Mulla on ollut aina stressin yhteydessä tuota takykardiaa, sydämen lisälyöntejä ja ties mitä humputtelua. Kun lääkäri totes ne vaarattomiksi, niin se tottakai helpotti.

Mutta stressi on kyllä hirvee käärme jos se pääsee oikeen ihon alle luikertelemaan. Tsemppiä!

Vierailija
13/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellanen juttu että vaikka tunnet ettei ole voimia mennä lääkäriin jne niin tuo epätietoisuus myös rasittaa sua nyt enemmän. Saat selvyyden ja apua, se helpottaa.

Vierailija
14/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse stemppasin itseäni "ääneen" ja ihan oikeasti ääneen, että pystyin kävelemään työpaikan ovista sisään, olin lähellä romahduspistettäni.  Pari kuukautta tuota ja päädyin saikulle lopulta.

Vierailija
15/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin tykytyksiin ja muljahduksiin tosiaan auttaa Propral ,mutta rasittavalle elämäm tilanteelle  täytyy itse  keksiä ratkaisu.   Voihan siihen  auttaa myös sairausloma. Täytyy se EKG -kuitenkin ottaaja verestä labrakokeet.  Se on nrmaalia terveydehoitoa.

Vierailija
16/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee päivittäin ap useita kertoja syvähengityksiä. Löydät varmaan netistä/ youtubista ohjeita. Niitä voit tehdä, huomaamatta, bussissa, lenkillä, kotona, päätteen äärellä , ihan missä vain. Ota tavaksi. Rytmihäiriöt häipyy. Se on ihan nyt itsestäsi kiinni , alatko ilmaiseksi rentouttamaan itseäsi, vai jatkat entiseen malliin ja tulet todella huonovointiseksi.

Vierailija
17/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus lienee provo, jossa mollataan stressaantuneita, mutta itselleni väkivaltainen avioliitto (olin jatkuvan nöyryyttämisen ja päivittäisen väkivallan kohteena sekä minua yritettiin tulehduttaa ym.) aiheutti rytmihäiriöt, jotka alkoivat helpottaa avioeron myötä. Noin vuosi erosta rytmihäiriöt olivat parantuneet lähes kokonaan ja palasivat vain äärimmäisen stressaavissa tilanteissa. Aiemmin luulin, että niiden kanssa vain piti elää. Kaikesta huolimatta hieman kadun avioeroani.

Vierailija
18/18 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis *tukehduttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän