Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Tänä kesänä ei sitten voi meidän mökille tulla” sanoi kummilapsemme äiti kun kysyin koska voisimme nähdä heitä.

Vierailija
15.02.2021 |

Pitkän välimatkan takia näemme kerran vuodessa ja se ajoittuu juuri kesään koska ovat silloin mökillään johon on lyhyempi matka.
Viemme lapselle silloin tuliaisiksi syntymäpäivä sekä joululahjan, sukulaissuhteen vuoksi tämä on ollut arvoltaan n. 200€

Nyt kun tosiaan sanoin että olisi kiva nähdä taas kesällä (yksi yö) niin heille ei sovi. Ymmärrän sen koska eivät välttämättä haluaa koronaa tuliaisiksi.

Lapsen lahjatoive kuitenkin tuli esiin, joka oli samaa hintaluokkaa kuin aikaisemminkin. Sanoin että tuon lahjan sitten kun nähdään seuraavana kerran, mutta nyt voin lähettää kirjeessä 20€

Olenko mielestänne tökerö kun en suostunut siirtämään koko lahjarahaa äidin tilille että hän olisi voinut ostaa lahjan.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko vieneet mökille mennessänne muuta kuin lapsen lahjan? Oletteko odottaneet sillä yhden yön yöpymisellä täyttä palvelua, oletteko osallistuneet esim. ruoan laittoon, tiskaukseen, saunan lämmitykseen, tms? Oletteko vieneet omat lakanat?

Yleensä on tapana, että se joka vieraita kutsuu, hoitaa kestitykset ja todellakin puhtaat lakanat sänkyihin. Vallankin jos odottelee lapsilleen lahjoja.

Tuskinpa ap jonkun mökkiyöpymisen perässä on. Hyvää hyvyyttään on yrittänyt pitää yhteyttä kummilapseen kun on kummiksi pyydetty. Eiköhän sen penikan rahanahne äiti voi lahjojen eteen vähän pyykkiä pestä.

Itselläni ei ole kummilapsia mutta oma mökki kyllä. Ei ole tällaisia ongelmia.

Vierailija
42/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjan voi myös lähettää.

Ja hyvähän se oli, että sanoivat suoraan, ettei voi vierailulle tulla.

En minä tuollaisesta loukkaantuisi näin tautisena aikana.

En loukkaantunut, sanoinkin että ymmärrän sen, mutta loukkaanuin hirman että minulta kehdattiin pyytää pari sataa tilille, ja ehdottaja oli vielä kummilapsen äiti.

Ap

Miksi kysyit lahjasta, jos alunperinkin halusit vain loukkaantua sen toiveen takia?

Meillä lapsi ei kaipaa kummitätiä tai lahjaa, joten älä lähetä sitä rahaakaan postin varastettavaksi. Koronan takia ollaan oltu aika lailla varpaillaan kohta vuosi eikä todellakaan haluta, että kummitädin itsekäs toive nähdä kesällä toisi taudin meille.

Nuo kesätapaamiset kun on kummin toive, hän ei halua käydä talvella luonalle 300 km päässä, mutta mökille 4 km päähän kodistaan hän on kovasti tulossa. Kiitos ei tänä vuonna!

Uutinen sinulle: useimmat ihmiset eivät oikeasti tahdo kummilapsia. Suostuvat kummiksi, kun kaveri mankuu ja pyytää ja hyviin tapoihin kuuluu teeskennellä iloista tuosta "kunniasta". Eli lahja-automaattina toimimisesta.

Kyllä sen kumminkin olisi kiva siitä suhteesta edes jotain hupia saada. Ihmissuhteet katsos yleensä toimivat vain, jos ovat vastavuoroisia.

Ihmisten pitäisi ymmärtää että kummius on parhaimmillaan vitunmoinen rasite.

Jos olisin ap, en olisi noiden ihmisten kanssa tekemisissä. Lapsia on maailma väärällään jos niitä tahtoo huomioida ja omiakin voi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko vieneet mökille mennessänne muuta kuin lapsen lahjan? Oletteko odottaneet sillä yhden yön yöpymisellä täyttä palvelua, oletteko osallistuneet esim. ruoan laittoon, tiskaukseen, saunan lämmitykseen, tms? Oletteko vieneet omat lakanat?

Ollaan yleensä vietetty koko päivä lapsen kanssa kaupungilla ja myös syöty kaupungilla, yöksi sitten mökille. Olen liikkeellä julkisilla koska en omista autoa joten tavaraakaan ei ole paljon mukana.

Olen myöskin kysynyt tarviiko jotain tuoda kaupasta kun olemme lapsen kanssa menneet mökille. Mutta harvemmin on tarvinnut.

Ja ei, en ole miljönääri, lapseton 30.v nainen

Ap

200 euron pyytäminen 30-vuotiaalta autottomalta sinkulta on tökeröä, mautonta ja väärin.

200 euron lahja on oikein mitoitettu vain todella hyväosaiselta perheeltä saatuna, jolla on jo valmiiksi itsellä kaikki kunnossa.

30-vuotiaalta sinkulta pyydettynä 50 euron rahamäärä olisi kohtuuden rajoissa.

Sekin on paljon.

30-vuotiaalta autottomalta sinkulta 200 euron arvoinen lahjavaatimus on mielestäni posketon.

Itse vetäisin kilarit, kuten Stephen Jobs sorsimalleen tyttärelleen, ja sanoisin: "sinä et tule saamaan mitään". 

Koskaan aiemmin siis ei ole rahaa pyydetty tai edes lahjatoivetta, vaan olen itse lapsen kanssa käynyt kaupoilla ja siellä on sitten sitä rahaa kulunut.

Ja tällöin minua ei ole se rahanmeno vaivannut, lapsi on itse sanonut että tykkäisi tuosta ja tuosta ja ollaan soviteltu vaatteita tms. Molemmilla on ollut hauskaa ja kiva päivä.

Ap

Hei!

Vaikutat ihanalta ja järkevältä ihmiseltä, ja olet kertomasi ja kertomuksesi perusteella toiminut täysin järkevästi ja aivan kohtuullisesti.

Tilanne, jossa nyt olet, on kohtuuton, mutta olet toiminut siinäkin hyvin järkevästi.

Olen itse lähettänyt noin 80 euron arvoisena kirjan kahdelle ystäväni perheelle lapsen/lapsien kehitystä tukemaan.

Vaatteet ovat kanssa tärkeitä.

Vaikka olen köyhä, pyrin sekä itselleni, että varsinkin muille, mahdollistamaan vain parasta kategoriassaan.

Välillä ei pysty mihinkään.

Tiedän, että hyvä talvitakki on monia satoja euroja, mutta maailmanluokan kirjat ovat alle reilusti alle 100 euroa. 

Maailman parhaan CD:kin ovat noin 20 eurolla ostettavissa, ja hyvät käytännölliset hihaheijastimet ovat noin kympin luokkaa.

Trampolin Parkin hyppytunnit ovat kahdelta alle 30 euron luokkaa.

"Sökta alltid de billigaste!"

- nimimerkillä: Köyhä

Riittävän hyvät hihaheijastimet kumpaankin hihaan ovat tuossa:

https://www.suojalaite.fi/fi/elastinen-hihaheijastin 

Tietääkseni maailman paras kirja (lapsen kehitystä ja ajattelua tukemaan) voi kenties olla tuossa:

https://johnnurmisensaatio.fi/tuote/meritie/

Ja maailman paras CD -albumi on tietääkseni mielestäni tämä:

https://www.levykauppax.fi/artist/eivor/slor/

Pidän siis vaatteitakin äärettömän tärkeinä!

"Wear is health."

Vierailija
44/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan yleensä vietetty koko päivä lapsen kanssa kaupungilla ja myös syöty kaupungilla, yöksi sitten mökille. Olen liikkeellä julkisilla koska en omista autoa joten tavaraakaan ei ole paljon mukana.

Olen myöskin kysynyt tarviiko jotain tuoda kaupasta kun olemme lapsen kanssa menneet mökille. Mutta harvemmin on tarvinnut.

Ja ei, en ole miljönääri, lapseton 30.v nainen

Ap

200 euron pyytäminen 30-vuotiaalta autottomalta sinkulta on tökeröä, mautonta ja väärin.

200 euron lahja on oikein mitoitettu vain todella hyväosaiselta perheeltä saatuna, jolla on jo valmiiksi itsellä kaikki kunnossa.

30-vuotiaalta sinkulta pyydettynä 50 euron rahamäärä olisi kohtuuden rajoissa.

Sekin on paljon.

30-vuotiaalta autottomalta sinkulta 200 euron arvoinen lahjavaatimus on mielestäni posketon.

Itse vetäisin kilarit, kuten Stephen Jobs sorsimalleen tyttärelleen, ja sanoisin: "sinä et tule saamaan mitään". 

Ihan ohis mutta Jobs rankaisi näin tytärtään jonka äidin kanssa heilasteli vuosikausia vielä ollessaan köyhä. Äiti oli rakastettu henkilö omassa yhteiskunnassaan. Jobs oli ulkopuolinen.  Tyttären äiti hoiteli aina omat raha-asiansa sekä myös huolehti Jobsista. Kun Jobsista tuli rikas hän nai yhtäkkiä ihan toisen naisen, lähinnä siksi että se sopi paremmin hänen julkiseen kuvaansa.. Todellinen mulkku siis. Tämä sorsittu tytär ei syntynyt minkään lyhyen suhteen tuloksena eikä isä ollut silloin vielä rikas, ei sinnepäinkään. 

Vierailija
45/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi ihan ookoo olla menemättä mökille. Ei siitä pidä loukkaantua. Laittaisin postissa synttärikortin, en rahaa. Synttärikorttiin kirjoittaisin että mennään lahjaostoksille sitten kun seuraavaksi nähdään. 

Tökeröä äidiltä pyytää synttärirahaa tilille. Todella tökeröä. 

Vierailija
46/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kummijutut ja nimenomaan kummeihin kohdistuvat odotukset ja vaatimukset ovat ihan järkyttäviä. Kummilta pitäisi riittää 10-20€ muistaminen ylipäätään. Jos äiti estää tapaamisen niin pelkkä kortti postiin.

Vierailija
47/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisi kyllä täysi palvelu jos 200€ lahjat lapselle ostaa. Voisi olla jopa parin yönkin ajan.

Vierailija
48/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisi kyllä täysi palvelu jos 200€ lahjat lapselle ostaa. Voisi olla jopa parin yönkin ajan.

Uskomatonta että joku on niin törppö että vaatii tuossa tapauksessa vielä ruuat, kotityöt ja omat lakanat. Törkeät luuskat!!!

Vierailija
49/49 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kaksi asiaa. Kummilapsi ja mökkivierailu. Ne kannattaisi erottaa nyt korona aikana.

En minäkään halua mökillemme vieraita, muuta kuin kutsuttuna. En korona aikana, enkä muutenkaan. Jos kolmen lapsen kaikki kummit haluavat tulla käymään, plus kaikki muut syntymä-, nimipäivä yms., saa mökillä passata porukkaa joka viikonloppu. EI KIITOS, emme halua!

Pidämme lapsille synttärit, silloin kun niiden aika on. Kutsumme kummit ja mummit, tervetuloa silloin juhlimaan. Koti on siivottu ja pöytä notkuu tarjottavista. Kaikki tietävät, suurin piirtein milloin juhlat ovat. Muina viikonloppuina meillä on lasten harrastus yms. muita menoja. Ja joskus haluamme vain oleilla ja rentoutua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan