Tappajahai, voiko 12v katsoa
kun on flunssassa ja ei nuku ja ei mene huomenna kouluun?
Kommentit (42)
En suosittele, jos aikoo ensi kesänä uida.
Olen katsonut tappaja hait, kunhan 12 v katsoo elokuvaa/elokuvat vanhemman kanssa ja lopettaa katsomisen heti, kun ei sitä enään halua. Tappajahai ei mielestäni ole niin "ksuhu" elokuva, siinä näkyy verta, kun ihminen tapetaan. Esim. tappajahai 1 , naisen verta ei näytetä, vain kamppailu kun hän yrittää pysyä veden pinnalla. Ruumiita kyllä on ja..nyt jaarittelen liikaa :D Katskokoon vaan, mutta vanhemman kanssa (; (:
Kannattaisiko itsekin katsoa miesten elokuvia joskus niin tietäisi voiko lapselle näyttää?
Ei kannata näyttää sitä elokuvaa lapselle.
Suhtautuminen veteen voi muuttua melko pysyvästi.
Aika lällyhän tuo elokuva. Kyllä mä olen antanut katsoa.
Kaveri katsoi liian nuorena eikä ui avovedessä. Ikää sillä on nyt 43
Vierailija kirjoitti:
Aina nynny sekä tietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumatisoitui. Tekee raksalla hommia eli korkeat paikat jne ei mitään ongelmia. harrastaa uintiakin, mutta ei avovedessä.
Tosin sun kaltasen pellen on hyvä huudella.
Minä katsoin sen lapsena, ei vaikuttanut mitenkään minuun. Nykyään lapset on herkempiä kaikelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumatisoitui. Tekee raksalla hommia eli korkeat paikat jne ei mitään ongelmia. harrastaa uintiakin, mutta ei avovedessä.
Minulle kävi sama, vaikka pystyn kyllä voittamaan pelkoni - se on silti takaraivossa.
Siis traumatisoiduin siitä elokuvasta.
Olen kanssa hyvä uimaan, ja uin, mutta pelkään.
Megalodon on paljon parempi. Suurempi hai kyseessä ja kaikkea.
Eikö muita videoita ole, jotain kivaa. Miksi pitää olla joku hai joka syö ihmiset ja pelotellaan, niitä on muutenkin meressä.
Hyi, mä katsoin sen ekan kerran 12-vuotiaana ja syöpyi ikuisesti mieleen se kohta, missä ne sukelsivat kaatuneen veneen hyttiin ja sieltä löytyi kuolleena se yksi kalastajamies ilman silmää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi sama, vaikka pystyn kyllä voittamaan pelkoni - se on silti takaraivossa.
Siis traumatisoiduin siitä elokuvasta.Olen kanssa hyvä uimaan, ja uin, mutta pelkään.
Siis pelkäät, että hai tulee ja puraisee Suomessakin? On oikeasti äärimmäisen harvinaista, että hai hyökkää ihmisen kimppuun ja on paljon asioita, joita ihminen voi tehdä välttääkseen hain hyökkäyksen.
Esimerkiksi uimista kannattaa välttää aikaisin aamulla, myöhään illalla sekä pimeällä. Sameassa vedessä ei tule uida eikä alueilla, joilla on hylkeitä, aktiivista kalastusta tai/ja jätteenpuhdistamoita. Joskus hait tulevat kalanperkeiden, tai teurasjätteiden perässä. Verta vuotavien haavojen kanssa ei veteen ja veteen virtsaamista tulisi myös välttää. Ei uimaan kiiltävien korujen, tai kiiltävien asusteiden kanssa, ne voivat näyttää kalansuomuilta haille. Yksin uimista alueilla, joilla on havaittu haita tulisi myös välttää. Hyökkäys on epätodennäköinen, jos vedessä muitakin uimareita.
Tässä on just se paljon puhuttu kohta, jossa voi valita suojella lasta.
Kuinka herkkiä tämän päivän lapset ovat? Itse elin lapsuuteni 90-luvulla ja katsoin perheen videohyllystä ihan mitä milloinkin sattui kiinnostamaan ja ikärajat olivat lähinnä suosituksia. Aina voi lopettaa katselun, jos elokuva on liian hurja jostain syystä. Kyllä kuitenkin tavallinen 12-vuotias on riittävän iso erottaakseen faktan fiktiosta ja katsomaan vaikka k16 tai k18 elokuvia. Eihän siihen vaadita juuri muuta, kuin että jos verta vähän näkyy, niin elokuva on ikärajoitettu. Järki käteen ja luottakaa sen 12v:n omaan arvostelukykyyn.
Miksi pitäisi katsoa?