Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Tänä kesänä ei sitten voi meidän mökille tulla” sanoi kummilapsemme äiti kun kysyin koska voisimme nähdä heitä.

Vierailija
15.02.2021 |

Pitkän välimatkan takia näemme kerran vuodessa ja se ajoittuu juuri kesään koska ovat silloin mökillään johon on lyhyempi matka.
Viemme lapselle silloin tuliaisiksi syntymäpäivä sekä joululahjan, sukulaissuhteen vuoksi tämä on ollut arvoltaan n. 200€

Nyt kun tosiaan sanoin että olisi kiva nähdä taas kesällä (yksi yö) niin heille ei sovi. Ymmärrän sen koska eivät välttämättä haluaa koronaa tuliaisiksi.

Lapsen lahjatoive kuitenkin tuli esiin, joka oli samaa hintaluokkaa kuin aikaisemminkin. Sanoin että tuon lahjan sitten kun nähdään seuraavana kerran, mutta nyt voin lähettää kirjeessä 20€

Olenko mielestänne tökerö kun en suostunut siirtämään koko lahjarahaa äidin tilille että hän olisi voinut ostaa lahjan.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa ei tullut täysin esille, että pyysikö äiti lapsen lahjarahan omalle tililleen. Eikö voisi lähettää postin kautta jonkun pienen lahjan ja sitten kun näkee niin tuo jotain. Ymmärrettävää että koronan takia eivät kutsu. Miksi laittaa rahaa lainkaan.

Vierailija
22/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo lahjan ja kesämökin yhteys...lahjan voi lähettääkin. Noloa myös toivoa kallista lahjaa tai ylipäänsä mitään, jos asiasta ei kysytä, vanhemmat ostakoot itse kalliit tarpeelliset asiat lapsilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjan voi myös lähettää.

Ja hyvähän se oli, että sanoivat suoraan, ettei voi vierailulle tulla.

En minä tuollaisesta loukkaantuisi näin tautisena aikana.

En loukkaantunut, sanoinkin että ymmärrän sen, mutta loukkaanuin hirman että minulta kehdattiin pyytää pari sataa tilille, ja ehdottaja oli vielä kummilapsen äiti.

Ap

Miksi kysyit lahjasta, jos alunperinkin halusit vain loukkaantua sen toiveen takia?

Meillä lapsi ei kaipaa kummitätiä tai lahjaa, joten älä lähetä sitä rahaakaan postin varastettavaksi. Koronan takia ollaan oltu aika lailla varpaillaan kohta vuosi eikä todellakaan haluta, että kummitädin itsekäs toive nähdä kesällä toisi taudin meille.

Nuo kesätapaamiset kun on kummin toive, hän ei halua käydä talvella luonalle 300 km päässä, mutta mökille 4 km päähän kodistaan hän on kovasti tulossa. Kiitos ei tänä vuonna!

Vierailija
24/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko vieneet mökille mennessänne muuta kuin lapsen lahjan? Oletteko odottaneet sillä yhden yön yöpymisellä täyttä palvelua, oletteko osallistuneet esim. ruoan laittoon, tiskaukseen, saunan lämmitykseen, tms? Oletteko vieneet omat lakanat?

Ollaan yleensä vietetty koko päivä lapsen kanssa kaupungilla ja myös syöty kaupungilla, yöksi sitten mökille. Olen liikkeellä julkisilla koska en omista autoa joten tavaraakaan ei ole paljon mukana.

Olen myöskin kysynyt tarviiko jotain tuoda kaupasta kun olemme lapsen kanssa menneet mökille. Mutta harvemmin on tarvinnut.

Ja ei, en ole miljönääri, lapseton 30.v nainen

Ap

Vierailija
25/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa ei tullut täysin esille, että pyysikö äiti lapsen lahjarahan omalle tililleen. Eikö voisi lähettää postin kautta jonkun pienen lahjan ja sitten kun näkee niin tuo jotain. Ymmärrettävää että koronan takia eivät kutsu. Miksi laittaa rahaa lainkaan.

Luin keskustelun ja oli pyytänyt 200 e tilille. En laittaisi. Moukkamaista pyytää.

Vierailija
26/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on 20 euroa iso raha - se ei ole sitä aikuiselle.

On ok olla kutsumatta tänä kesänä mökille - näinä aikoina.

Olisi myös tökeröä siirtää toiselle rahaa kummilapsen lahjatoiveen täyttämiseksi.

200 euroa on taas melko iso raha, sekä aikuisille, että lapsille, mutta eipä silti sillä rahamäärällä saa välttämättä kaikkea tarpeellista laadukasta ja kestävää.

Hyvä talvitakki maksaa helposti yli 200 euroa. 

Hyvä kirja ei maksa millään 200 euroa.

Vierailija
27/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sympatiat on aapeen puolella. Jos ei tänä kesänä voi tavata, voikohan seuraavinakaan? Kortti riittää, lapsi yhdistää ison lahjan tuohon yhteiseen hetkeen mitä ei nyt tule, joten se siitä. Vanhemmat lahjoo sitten senkin edestä.

Tosin, taisi tapahtua Porvoossa.

Vierailija
28/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa sanotaan, ettei mökille ole ensi kesänä tulemista. Naurettavaa! Yritä miettiä joku muu tapa muistaa häntä kuin rahan laittaminen äidin tilille. Olisko tuosta tulossa tapa? Sinä et kävisi enää kylässä, mutta lähettäisit aina sen rahan kummilapsen äidin tilille. Huh huh!

Vierailija
29/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos menisit nyt talvella käymään, miksi odottaa kesään? Voisit tavata kummilapsen leikkipuistossa tai muutoin ulkona.

Vierailija
30/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko vieneet mökille mennessänne muuta kuin lapsen lahjan? Oletteko odottaneet sillä yhden yön yöpymisellä täyttä palvelua, oletteko osallistuneet esim. ruoan laittoon, tiskaukseen, saunan lämmitykseen, tms? Oletteko vieneet omat lakanat?

Ollaan yleensä vietetty koko päivä lapsen kanssa kaupungilla ja myös syöty kaupungilla, yöksi sitten mökille. Olen liikkeellä julkisilla koska en omista autoa joten tavaraakaan ei ole paljon mukana.

Olen myöskin kysynyt tarviiko jotain tuoda kaupasta kun olemme lapsen kanssa menneet mökille. Mutta harvemmin on tarvinnut.

Ap

200 euron pyytäminen 30-vuotiaalta autottomalta sinkulta on tökeröä, mautonta ja väärin.

200 euron lahja on oikein mitoitettu vain todella hyväosaiselta perheeltä saatuna, jolla on jo valmiiksi itsellä kaikki kunnossa.

30-vuotiaalta sinkulta pyydettynä 50 euron rahamäärä olisi kohtuuden rajoissa.

Sekin on paljon.

30-vuotiaalta autottomalta sinkulta 200 euron arvoinen lahjavaatimus on mielestäni posketon.

Itse vetäisin kilarit, kuten Stephen Jobs sorsimalleen tyttärelleen, ja sanoisin: "sinä et tule saamaan mitään". 

Vierailija
31/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jolla on kesämökki, on varmasti varaa lapsen kummitätiä pitää kylässä yhden yön, kun sitä ennen kummi on käyttänyt lasta kaupungilla ostoksilla ja syömässä! Pitäisikö vielä ruokakassien kanssa tulla yöksikin ja lämmittää sauna, tiskata?? :O

Vierailija
32/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin tapahtui Porvoossa, tai vähintään kesämökki on siellä.

Vierailija
33/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

200 euron pyytäminen 30-vuotiaalta autottomalta sinkulta on tökeröä, mautonta ja väärin.

200 euron lahja on oikein mitoitettu vain todella hyväosaiselta perheeltä saatuna, jolla on jo valmiiksi itsellä kaikki kunnossa.

30-vuotiaalta sinkulta pyydettynä 50 euron rahamäärä olisi kohtuuden rajoissa.

Sekin on paljon.

30-vuotiaalta autottomalta sinkulta 200 euron arvoinen lahjavaatimus on mielestäni posketon.

Itse vetäisin kilarit, kuten Stephen Jobs sorsimalleen tyttärelleen, ja sanoisin: "sinä et tule saamaan mitään". 

Koskaan aiemmin siis ei ole rahaa pyydetty tai edes lahjatoivetta, vaan olen itse lapsen kanssa käynyt kaupoilla ja siellä on sitten sitä rahaa kulunut.

Ja tällöin minua ei ole se rahanmeno vaivannut, lapsi on itse sanonut että tykkäisi tuosta ja tuosta ja ollaan soviteltu vaatteita tms. Molemmilla on ollut hauskaa ja kiva päivä.

Ap

Vierailija
34/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihanalta kummilta! <3

Vierailija
35/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin yliampuvaa perua ensi kesän tapaamisia nyt, ja koronan takia. Tuossa on muuta taustalla nyt.

Vierailija
36/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjan voi myös lähettää.

Ja hyvähän se oli, että sanoivat suoraan, ettei voi vierailulle tulla.

En minä tuollaisesta loukkaantuisi näin tautisena aikana.

En loukkaantunut, sanoinkin että ymmärrän sen, mutta loukkaanuin hirman että minulta kehdattiin pyytää pari sataa tilille, ja ehdottaja oli vielä kummilapsen äiti.

Ap

Miksi kysyit lahjasta, jos alunperinkin halusit vain loukkaantua sen toiveen takia?

Meillä lapsi ei kaipaa kummitätiä tai lahjaa, joten älä lähetä sitä rahaakaan postin varastettavaksi. Koronan takia ollaan oltu aika lailla varpaillaan kohta vuosi eikä todellakaan haluta, että kummitädin itsekäs toive nähdä kesällä toisi taudin meille.

Nuo kesätapaamiset kun on kummin toive, hän ei halua käydä talvella luonalle 300 km päässä, mutta mökille 4 km päähän kodistaan hän on kovasti tulossa. Kiitos ei tänä vuonna!

No en yhtään ihmettele että ei halua tuollaisten ihmisten luokse matkustaa 300 kilometriä, mä en matkustais edes sitä 4 kilsaa..

Vierailija
37/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina automaattisesti oletetaan että tyypillä on korona. Tuskin on !! Kesään mennessä jo rokotettukin suuri osa kansaa. Aiotteko viettää lopun elämänne tässä kuplassa toisianne tapaamatta? Korona jää keskuutemme, se on selvää. En anna sen noin voimakkaasti elämääni vaikuttaa että helmikuussa huutelisin suvulla että kesällä emme sit tapaa. Hölmöyden huippu !!

Vierailija
38/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ministeri lintälä kehoittaa menemään mökille ja minnisrteri mariin kieltää menemästä mökille. OTAPPA SITTEN SELVÄÄ MINISTEREIDEN SEKOILUSTA.

Vierailija
39/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että ap ei kertonut koko totuutta mökkivierailustaan. Olisiko yksi sovittu yö venähtänyt aika helposti viikoksi lomailua, jossa isäntäväeltä odotetaan täyttä ylläpitoa ja passaamista samalla, kun itse maataan sängyllä somettamassa päivät pitkät.

Vierailija
40/49 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että ap ei kertonut koko totuutta mökkivierailustaan. Olisiko yksi sovittu yö venähtänyt aika helposti viikoksi lomailua, jossa isäntäväeltä odotetaan täyttä ylläpitoa ja passaamista samalla, kun itse maataan sängyllä somettamassa päivät pitkät.

En välitä niin paljon mökkeilystä että tuhlaisin siihen viikon kesälomastani, viihdyn enemmän kaupungissa:)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi