Menisittekö tällaiseen huijausviestiin? Mielestäni melko taidoton, mutta.....
eiköhän tähänkin joku haksahda ja sitten taas luetaan miten joltain meni kymmeniä tuhansia.
Rakkaani,
Olen asianajaja asianajaja Tony Manssa, etsin luottamustasi hakeakseni maanne kansalaisuudesta kärsivän myöhäisen asiakkaani, joka asui täällä vuosia, kunnes valitettavasti kuoli koko perheensä kanssa auto-onnettomuudessa, talletusvaatimuksen perintörahastoon. Hänellä on sama sukunimi kanssasi. Olen etsinyt hänen sukulaisiaan kotiuttamaan hänen omaisuutensa, mutta epäonnistuneen. Siksi yhteydenoton teidän kanssanne on, että pysytte perillisenä edustajana (Next of Kin) saadaksesi hänen omaisuutensa, jonka arvo on US $ 4.500.000.00, jonka hän talletti pankkiin ennen kuolemaansa. Voisitko vastaanottaa yllä mainitun summan pankkitilillesi?
Parhain terveisin
Asianajaja Tony Manssa
Kommentit (23)
En menisi. Toivottavasti kukaan ei mene.
Jotenkin sitä ajattelisi, että jos ei ole kuullut näistä huijauksista, ei myöskään saisi tuosta tekstistä mitään tolkkua eikä edes osaisi lähettää rahaa näille.
😂 En. Tuosta paistaa huijaus niin vahvasti läpi.
Surulista että silti joku lankeaisi.
Tottahan toki kun rakkaani siellä minua kaipailee <3
Rakas, tule pian <3
Pus pus <3
Siis rakkauskirje asianajajalta? Voiko olla ihkumpaa *haaveilee*
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin sitä ajattelisi, että jos ei ole kuullut näistä huijauksista, ei myöskään saisi tuosta tekstistä mitään tolkkua eikä edes osaisi lähettää rahaa näille.
Ei tuo vielä tässä pyydäkkään rahaa, mutta seuraavissa viesteissä tulee tietty pyyntö maksaa prosentit siirrosta ja sitten, ne rahat jää tulliin jne...jne. Eka maksu lienee satasia tai muutaman tonnin, mutta summa kasvaa joka ongelmassa.
Jos tuohon haksahtaa, on aika hankkia edunvalvoja.
Rakkaani
Kirjeesi lämmitti sydäntäni. Valitettavasti pankkini talletussuoja on vain 100 000 euroa ja loput he kurmuttavat itselleen.
🤣
...surullista että joku on kuollut auto-onnettomuudessa talletusvaatimuksen perintörahastoon. R.I.P
"maanne kansalaisuudesta kärsivän myöhäisen asiakkaani"
Herra asianajajan asiakasko kärsii Suomen kansalaisuudesta ja vierailee asianajajan luona vain myöhään iltaisin? Ihan uskottavaa :D:D:D
Mulle tuli vastaava,mieheni sukulainen oli kuollut jenkeissä ja koska olen blaablaa niin saan niiiiin monta milkoonaa :D
Ei ole miehen sukulaiset käyneet Hyvinkäätä kauempana heh
Totta kai ilmiselvä huijausviesti, mutta ilmeisesti niihin aina joku lankeaa kun niitä tulee vuosi vuoden perästä. Miksi kysyt, ap?
Dear Tony,
I want to tell you that I also know how to use Google Translator.
Best regards
N37
Kyllä vaan aidolta vaikuttaa. Oli niin koskettavaa, kun ihan koko perhe menehtyi onnettomuudessa.
Mihin voin lähettää pankista lainaamani rahat?
Minulla oli kerran yhden meilin perusteella kuulemma britti serkku, joka oli kuollut, ja halusi jättää valtavan omaisuutensa minulle.
Kuulostaa legitiimille, ihan kuin ap:n viestikin.
Yhden kerran pari kertaa meilasin takaisin jollekin Nigerian prinssille, mutta vastasin aina suomeksi. Se hämmensi häntä kovasti. Kyllästyin kyllä tosi nopeasti.
YouTubesta olen muutaman kerran katsonut videokanavaa, jossa asiansa osaava tietokoneguru on nappaavinaan näihin "olen Microsoftilta, koneessasi on virus" -huijauksen tehtailijoihin, ja laittaa niiden omat tietokoneet solmuun. Hienoa, että joku jaksaa ja viitsii vedättää niitä takaisinpäin. Ja eräs toinen "Anus Computers" on legendaarinen. Lähetti romutietokoneita Afrikkaan, ja sai heidät maksamaan rahdin, kun ne luuli, että ovat huijanneet ison lähetyksen ensiluokkaisia tietokoneita.
Tässä tiedot niille jotka haluavat mailitella (Togolta näyttäisi olevan)
From: Tony Manssa - barristerstevenkodjo@gmail.com
Reply-to: tonymanssa11@gmail.com
Tel. No.: +22892338335
My Dear,
I am Barrister Tony Manssa attorney at Law, I am seeking your
confidence to apply for the deposit claim inheritance of your late
family extended member a nationality of your country, who lived here
in Lome, Republic of Togo for many years until he unfortunately died
with his entire family in auto crash, he bear the same surname with
you.I have searched for his family relatives to repatriate his estate,
but to be unsuccessful. Hence my contact to you is for you to stand as
the heir apparent (Next of Kin) to receive his estate valued at
US$4,500,000.00 which he deposited in a bank before his death. Could
you be able to receive the above sum into your bank account?
Best Regards
Barrister Tony Manssa
Principal Attorney.
Lome - Togo
Tel:+228 92338335
"My translator application is better that your application. If you send me 5 000 0000€ I will give you access to my application. After that we can discuss about my relative, who is suffering because she/he is Finnish"
Mihin saan lähettää yhteystietoni?