Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMIKUISET 2005 ... Mitä kuuluu?

07.08.2006 |

Ei ole pitkään aikaan kirjoiteltu kuulumisia. Olikohan missään 1,5-v neuvolapinoa, itse en ainakaan löytänyt.

Meillä käytiin Julian kans vasta tänään 1v 6kk neuvolassa, kun terv.hoitaja oli heinäkuun lomalla. Tytön tuoreet mitat on 78cm ja 10,5kg. Ihan kivasti kasvaa.

Yteistyökykyä vaan ei meidän taaperosta neuvolassa löytynyt, tavarat lenteli ja kaikkeen tuli kommentiksi kipakka EI! On muutenkin alkanut neitistä löytymään omaa tahtoa.

Perusluonteeltaan Julia on oikein rauhallinen, mutta kun suuttuu, niin suuttuu sitten kunnolla. Isänsä luonne siis.

Ihana, topakka pikkuemäntä jokatapauksessa ja ihailee suuresti isoveljeään sekä isosiskoaan.

Puhetta tulee jonkun verran, yksittäisiä sanoja siis. Mutta enimmäkseen kulkee sormi ojossa, näyttelee asioita ja hokee " ö, ö, ö" :)

Potalla on nyt muutaman kerran istuttu, mutta ei oikeen ota tulta alleen se touhu ja toisaalta en oikeen jaksa pitää asian kans kiirettä. Odottelen, että tyttö oppii ensin puhumaan niin ois ehkä helpompaa. Jos joskus loppuvuodesta katselis sitä hommaa uudestaan.

Tuttipullo on jätetty hiljalleen pois. Annetaan, jos ei muuten nukahta, mutta päiväunille menee jo melkein aina ilman pulloa, yöunille tarvii pullon useimmiten. Meille on tulossa lokakuussa vauva, joten syyskuun alun olen laittanut takarajaksi, että sitten pitää olla pullo historiaa. Tuttia tytöllä ei oo koskaan ollutkaan.

Kirjojen selaaminen, legoilla rakentelu ja pallot on suurinta huvia. Juu ja mansikkamaa on paratiisi, jossa tyttö vois taapertaa vaikka päivän syömässä mansikoita. Muutenkin tykkää ulkoilla kovasti.

Kirjoitelkaahan kuulumisia kaikki tammisten äipät!

P.s. Kuinka monelle nousi kuume tuosta rokotteesta, mikä 1,5-v neuvolassa annettiin? Itse muistelen, että esikoisella aikanaan nousi, mutta toisella ei..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juuri täällä sivuilla käynyt, mutta nyt aattelin kurkistaa ja täällähän oli viestiketju meillekin.

Meidän neiti pääsi neuvolaan 1v7kk:n iässä, jolloin mitat 87cm ja 12kg.

Pitkä typy. Muutenkin meni neuvola ihan hienosti, mitä nyt rokotuksen aikana ja lääkärin tutkimuksen aikana hieman hermoili. Muuten leikki sekä terkkarin ja jopa lääkärin kanssa (vaikka pelkääkin harmaahiuksisia naisia).

Meillä syödään itse ja äiti auttaa loput jos tarvitsee. Pottailua harjoitellaan ja pikkuhiljaa alkaa ideakin valjeta neidille. Kakat tulee pottaan lähes poikkeuksetta. Pissan kanssa ei olla vielä niin taitavia.

Sanoja on jo ehkä 15 ja muutama niistä osataan laittaa peräkkäin. Meillä tykätään piirtää ja tanssia. DVD:tä olen myös antanut katsella ihan huoletta ja Pikku Robot ja Pingu on varsin suosittua katsottavaa. Ulkona ollaan pyritty käymään leikkimässä pari kertaa päivässä.

Kavereitakin on saatu pihalta ja puistosta ja heidän nimien mainitseminen saa hymyn huulille.

Pääasiallisesti neiti on luonteeltaan hassuttelija ja hymysuu, mutta oma tahto nousee myös meillä yhä useammin pintaan. Hauskaa esim. on neidin mielestä kieltäytyä tuleminen hissiin ja juosta karkuun pitkin käytävää. Sitten kun hissiin vihdoinkin päästään on sen lattialla tosi kiva maata ja virnistellä äidille.

Tutti on meillä vielä käytössä ja illalla olen antanut tilkan vettä tuttipullolla sänkyyn mukaan. Nukahtaa kyllä ilmankin.

Meillä aloitetaan tarha syyskuun alusta ja äiti palailee työn ja opiskelun ääreen. Ei yhtään kiinnostaisi mennä töihin, mutta onneksi opiskelut on ohi ensi keväänä ja uusi ammatti antaa taas työniloa.

Vierailija
2/3 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mentiin taas hoitoon kesälomien jälkeen, hyvin alkoi, äidin epäilyksistä huolimatta. Tyttö oli ekoina päivinä väsynyt hoidon jälkeen mutta lyhyen pötköttelyn jälkeen piristyi ja illan jaksoi touhottaa kovasti. Meidän neuvolamitat oli 84cm ja 12kg.

Tyttö ei myöskään piittaa neuvolakäynneistä, mittaamiset menee huudon kanssa, niinkun vauvaiästä saakka. Rokotus meni tällä kertaa ihan huomaamatta!

Terkkari vähän kyseli kuvan kanssa, tunnistaako tyttö koiraa, pupua ym. Kyllähän se jo tuntee paljonkin eläimiä mutta terkkarille viisas taloa sanomalla pupu, kana oli isä ja koira mau. Hih, mua nauratti, tais ihan " piruuttaan" kiusata :D

Pottailut on sujunu keväästä asti, nyt kesälomilla tuli takapakkia, ei suostunut potalle mutta nyt taas hoidon alettua sujuu hyvin.

Unipullo on meillä käytössä, samaten olen päivällä antanut pullosta näillä helteillä. Juo ruuan kanssa lasista mutta olen ajatellut että hyvä kun saa nestettä enemmän kesäaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä tammik. syntyneet kaksospojat! oltiin kans neuvolassa. herra a. 12,2 kg, 84 cm ja herra b 11.6 kg ja 84 cm, hyvin kuulemma kasvavat keskikäyrillä, vaikka oli 2 kg syntyessään! meillä kanssa se neuvolakäynti + lääkärikäynnit täyttä tuskaa, eihän noi pysy sekuntiakaan paikallaan....ei sana ei oikein tuppaa toimivan, vaikka sen hyvin jo ymmärtävät...meillä perusluonne molemmilla erittäin vilkas... meillä ei kanssa puhetta tule, muuta kun kiki, ja keke...+ yksittäisiä sanoja kakka, kauppa ja mamma, mutteivat tarkoita mitään. pottaa ei aiota edes aloittaa ennen 2 v synttäreitä. miten muilla itse ruokailu sujuu, meillä ei suju ollenkaan, lusikat ja mukit lentelee, mutta halua syödä itse kyllä olisi...

meillä nousi molemmille hirvee kuume flunssa + muut sen rokotteen jälkeen.

A herralla on autot tosi kiinnostavia, muttta b.tä ei kiinnosta kuin siivousvälineet, mopit yms=)

tässäpä meidän kuulumisia; hengissä ollaan=)