Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapselle normaalia maitoa?

24.10.2006 |

Eli kuinka vanha lapsenne on ollut kun aloititte antamaan vähitellen maitoa korvikkeen joukossa? ja milloin siirryitte kokonaan " ei korvikkeeseen" ?

Että jokohan kohta..:) poika nyt 9kk+

3

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kk iässä pikkuhiljaa aloin antamaan hapanmaitotuotteita. Maustamatonta jugurttia hedelmäsoseiden kera, raejuustoa ruoan sekaan jne..

Oliskohan ollu 11kk ja risat alettiin laittaan korvikkeen sekaan tavallista maitoa. Pikkuhiljaa totutellen ja sitten vuodeniässä annettiin tavallista maitoa " raakana" kun oli makuun tottunu.

Kakkonen syö edelleen tissiä ja ikää 8,5kk. Samalla kaavalla alan antamaan hällekkin. kuukauden päästä hapanmaitotuotteet ruokalistalle.

Pikkuhiljaa.

Maito tulee kuvioon siinä vaiheessa kun tissi ei enää kelpaa. Kumminkin viimeistään vuoden iässä olis tarkoitus lopetella tissitykset.

Vierailija
2/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että uusin suositus maidon aloittamiseen olisi 1 vuotiaana. Tämä oli minulle ihan uusi juttu, kaikkialta olin lukenut, että 10 kk hapanmaitotuotteita voisi antaa. Mistään muualta en kyllä ole tuota 1 vuoden ikää kuullut. Meinattiin kuitenkin itse hieman aiemmin alkaa jo hapanmaito tuotteita kokeilemaan, tuntuisi " aikuisten jugurtti" tai esim. raejuusto maistuvan pojalle jo nyt hyvin, kun on sitä muutaman lusikallisen tai palan saanut, ikää 8 kk ja risat. Eli varmaankin tuossa 10 kk ikäisenä aletaan hapanmaitotuotteita kokeilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettu hapanmaitotuotteita jo varmaan 9kk alkaean ja reilusti alle vuoden tavallista maitoa. N. 11kk sai enää iltamaidon korviketta, muut tavallista maitoa.

Tipy+ipana 1v1kk

Vierailija
4/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kuukauden iässä aloitettiin hapanmaitotuotteet (jogurtti, viili, raejuusto jne.) Nyt, kun poika on 11 kuukautta, ollaan alettu pikkuhiljaa siirtyminen normaaliin maitoon korvikkeen sijaan. Viimeistään vuoden iässä juodaan siis kaikkinensa vain tavallista maitoa.

Vierailija
5/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin neuvolassa, että 10 kuukauden iässä pitäis aloittaa totuttaan normaalimaito tuotteisiin. Emme vielä ole päättäneet linjaamme tässä asiassa, mutta olen kyllä ajatellut, että pyrin jatkaamaan imetystä reilun vuoden ikäiseksi, mikäli mahdollista. Poika on nyt siis 7 kk 1 vko.

Vierailija
6/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ei siis huoli edes korviketta, tissimaitoa vain ja sekin pitää saada tissistä, ei missään nimessä pullosta eikä hörpyttämällä. Mutta toki muutakin ruokaa syö....:)

Vierailija
7/9 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalle aloitin 6kk iässä pahan ihottuman takia joka katosin tavan maidon myötä. toiselle aloitin 9 ½kk kolmannelle aion siinä 9-10kk kieppeillä..

Vierailija
8/9 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekkin neuvola täti sanoi, että nyky suositus että norm. maitotuotteet aloitetaan vasta 1v:nä. Siis myös hapanmaitotuotteet! Maitoproteeni on kuitenkin niin erillaista verrattuna korvikkeeseen tai äidinmaitoon.

Itse ajattelin aloittaa kokeilemaan lapselleni 11-12 kk ikäisenä riippuu, koska vien lapseni hoitoon.

Topstar ja poika 8,5 kk

Vierailija
9/9 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurttia on saanut maistaa muutaman lusikallisen, ja raejuustoa olen pariin otteeseen laittanut ruoan joukkoon. Pikkuhiljaa siis totutellaan, vatsa on välillä pikkaisen kovalla (oli toki joskus aiemminkin, kun ei vielä maitotuotteita saanut) mutta ihan hyvin on kestänyt. Maitoa alan juottamaan vasta 1-vuotiaana, imetän edelleen ja aion jatkaa imetystä kunnes poika on ainakin vuoden, ellei mitään odottamattomia vastaiskuja tapahdu.

Esikoiselle aloin myös tekemään puuron tavalliseen maitoon ja antamaan hapanmaitotuotteita hänen ollessaan noin 10 kk. Yksivuotiaana aloin antamaan maitoa ensin korvikkeen seassa (ensin tilkkasen, sitten puolet, lopulta suurin osa maitoa ja vähän korviketta) testatakseni miten vatsa kestää ja totuttaakseni lapsen maidon makuun. Esikoista en imettänyt kuin pari kuukautta.