Poika tuli verta valuvana koulusta. Ope kiisti tietävänsä mitään
Seiskaluokkalaisella valu veri nenästä ja poski helotti punaisena. Näytti myös silmät itkuisilta. Tietysti pelästyin mutta poika sanoi vaan ettei tarvi tehdä mitään juttua eikä muutenkaan halua että udellaan. Soitin tietysti opelle mutta ei se oikein mitään tiennyt kun ei kuulema oo mitään erikoista edes huomannut. No jo on kumma kun lapsi tulee veri valuen koulusta ja kukaan ei mitään tiedä
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole opettanut lastasi puolustautumaan?
Nykyään se väkivaltaisesti kimppuun käyvä ei useinkaan ole yksittäinen sosiopaatti, vaan esimerkiksi 10-20 ”henkilöstä” koostuva ”löyhä kaveriporukka”. Usein lähtee samalla jopa lenkkarit jalasta ja kännykkä taskusta, tällaisia tapauksia on sattunut omassa tuttavapiirissänikin viime vuosina jo useita.
M25 kirjoitti:
Opettajat ovat sokeita. Toitotetaa vaa, et kaikki on hyvin, onhan meil KiVa Koulu. Jännä juttu, et koska opettajat ei saa rahaa kiusaamisee puuttumisesta, nii sitä ei nähdä… Kaikkie opettajie näkökyky parantuisi, jos heitä sakotettaisiin aina, ku koulus tapahtuu kiusaamista.
Saattaisi tosiaan olla jo aika lopettaa koulun vastuun kieltäminen. Peruskouluksi nimitetty pakkolaitos tuottaa ja on jo vuosikymmenten ajan tuottanut fyysisen väkivallan ja muun kiusaamisen tuloksena pahasti traumatisoituneita lapsia, eikä kenelläkään tunnu olevan asiasta vastuuta.
Jos apn poika olisi kiusaaja niin tuskin olisi itku päässyt. Miettikää vähän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyselet siltä lapseltasi mitä on tapahtunut, et opettajalta.
Ei se suostu puhumaan. Murjottaa omassa huoneessaan. Pitää kyllä sitten kun rauhoittuu, on selvästi vielä tunteet pinnassa
Heti menet selvittämään kun on vielä tuore juttu. Myöhemmin kynnys on korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Jos apn poika olisi kiusaaja niin tuskin olisi itku päässyt. Miettikää vähän
Ei voi olettaa. Tappeluissa on kyllä varmasti molemmilla osapuolilla tunteet pinnassa. Voi siinä raivon kyyneleet valua kummalta vaan
Vierailija kirjoitti:
Jos poika on hákattu niin vie nyrkkeily tunnille. Minä otin ala ja ylä asteella itsepuolustunteja. En koskaan ollut luokan pisimpiä poikia vaan hyvin pieni, mutta silti mulla oli luontaista lyöntivoimaa ja nopeutta jonka valmentajani pisti merkille ja sanoikin siitä mulle. Ei niitä tunteja turhaan ole tullut otettua kun pienempänä ihmisenä niin kyllä ne isommat miehet tulee päälle katsos kun luulevat että lyhyys tarkoittaa helppoa kohdetta. Mikään ei ole niin tyydyttävää kuin tyrmätä sellainen honkkeli tai jockey ekalla niin että tippuu maahan nykien. Se rushi ja oikeudenmukaisuuden tunne mikä siitä tulee... huhhuh.
No no, elähän liikas uhoile. Voi tulla sinulle kalliiksi kun honkkeli kaatuu nykien takaraivolleen rotwallin reunaan. Saattaa olla, että oikeudenmukaisuuden tunne vaihtuu lusiessa katkeruuteen, kun tajuat minkä verran on korvauksia makseltavana vapauden koitettua.
Vierailija kirjoitti:
Jos ope ei oo sun lapsen kohdalta mitään erikoista huomannut niin onneksi olkoon. Oot kasvattanut kiusaajan. Varmaan saanut ansionsa mukaan vaan, siihenkin viittaa tuo että lapsi ei halua että puhutte asiasta
Tuskin kiusaaja saisi turpiinsa. Niillä usein iso kaveriporukka suojelemassa
Onhan kivekset ok? Kannattaa se kyllä suoraan kysyä ettei mitään suurempia vammoja tule.
Mietin vaan jos on itkukin päässyt. Miehenä tiedän miltä potku munille tuntuu. Kyllä siinä itku isommallekin miehelle tulee
Äänestäkää persuja niin saamme lapsille paremman elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ope ei oo sun lapsen kohdalta mitään erikoista huomannut niin onneksi olkoon. Oot kasvattanut kiusaajan. Varmaan saanut ansionsa mukaan vaan, siihenkin viittaa tuo että lapsi ei halua että puhutte asiasta
Tuskin kiusaaja saisi turpiinsa. Niillä usein iso kaveriporukka suojelemassa
Mutta oliko tuo saanut turpiinsa vai oliko nuo tappelun tuoksinnassa tulleita vammoja. Sitä ei voida tietää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poika on hákattu niin vie nyrkkeily tunnille. Minä otin ala ja ylä asteella itsepuolustunteja. En koskaan ollut luokan pisimpiä poikia vaan hyvin pieni, mutta silti mulla oli luontaista lyöntivoimaa ja nopeutta jonka valmentajani pisti merkille ja sanoikin siitä mulle. Ei niitä tunteja turhaan ole tullut otettua kun pienempänä ihmisenä niin kyllä ne isommat miehet tulee päälle katsos kun luulevat että lyhyys tarkoittaa helppoa kohdetta. Mikään ei ole niin tyydyttävää kuin tyrmätä sellainen honkkeli tai jockey ekalla niin että tippuu maahan nykien. Se rushi ja oikeudenmukaisuuden tunne mikä siitä tulee... huhhuh.
No no, elähän liikas uhoile. Voi tulla sinulle kalliiksi kun honkkeli kaatuu nykien takaraivolleen rotwallin reunaan. Saattaa olla, että oikeudenmukaisuuden tunne vaihtuu lusiessa katkeruuteen, kun tajuat minkä verran on korvauksia makseltavana vapauden koitettua.
Tottakai nyt itseään saa puolustaa.
Opettaja ei näe kaikkea. Mielenkiintoinen näkökulma, että opettajan pitäisi tietää ja kertoa ja oma lapsi saa jättää kertomatta? Onko sinulla tapana reagoida överisti, jonka vuoksi lapsi ei halua sinulle kertoa? Ryntäisitkö riehumaan kiusaajan kotiin? Se nimittäin pahentaa tilannetta ja kiusataan entistä enemmän. Keskustelu lapsen kanssa sillä lupauksella *(joka on myös sitten pidettävä) että et tee mitään ilman hänen kanssaan keskustelua. Selvästi pelkää että tilanne pahenee. Jos nyt saat hänet kertomaan etkä hauku opettajaa, oppilaita, vanhempia pystyyn, voi kertoa toistekin.
Nyt puhumaan pojalle. Jos se ei sulle kerro ni sitten isälle. Tuo pitää selvittää -tänään
Soita varmuuden vuoksi kaikki koulun opet läpi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan kivekset ok? Kannattaa se kyllä suoraan kysyä ettei mitään suurempia vammoja tule.
Mietin vaan jos on itkukin päässyt. Miehenä tiedän miltä potku munille tuntuu. Kyllä siinä itku isommallekin miehelle tulee
Ei tuon ikäsellä oo vielä laskeutuneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon ikäsellä oo vielä laskeutuneet
No onhan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki saa. Mutta kun vastapuoli halvaantuu tai kuolee, sinä istut käräjillä ja usein myös linnassa. Nuo nykien kaatumiset ja kiksejä antavat rushit antavat ymmärtää, että et ole tiedostanut tätä puolta nyrkkiä heiluttaessa.
Hätävarjelun liioittelu on termi. Se tekee hetkessä uhrista syytetyn.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole opettanut lastasi puolustautumaan?
Mitkään treenit ei auta kun vastassa on ylivoima. Kymmenen pientä kloonipoikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki saa. Mutta kun vastapuoli halvaantuu tai kuolee, sinä istut käräjillä ja usein myös linnassa. Nuo nykien kaatumiset ja kiksejä antavat rushit antavat ymmärtää, että et ole tiedostanut tätä puolta nyrkkiä heiluttaessa.
Hätävarjelun liioittelu on termi. Se tekee hetkessä uhrista syytetyn.
Yksi lyönti ei ole hätävarjelun liioittelua. Hätävarjelun liioittelua olisi se, että kun toinen menee maahan niin sitten vielä mennään toisen päälle ja lyödään lisää.
Ei oo ollut, ainakaan sellaisia että aikuiset niistä ois tietoisia. Siksi pelästyinkin niin kovasti kun toinen tulee veri valuen kotiin