Poika tuli verta valuvana koulusta. Ope kiisti tietävänsä mitään
Seiskaluokkalaisella valu veri nenästä ja poski helotti punaisena. Näytti myös silmät itkuisilta. Tietysti pelästyin mutta poika sanoi vaan ettei tarvi tehdä mitään juttua eikä muutenkaan halua että udellaan. Soitin tietysti opelle mutta ei se oikein mitään tiennyt kun ei kuulema oo mitään erikoista edes huomannut. No jo on kumma kun lapsi tulee veri valuen koulusta ja kukaan ei mitään tiedä
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Onko pojan koulussa paljon apinoiden lapsia?
Jos ymmärrän mitä tarkoitat niin ei kovin paljon. Eikä tietääkseni pojan luokalla/kaveripiirissä ollenkaan
Jos ope ei oo sun lapsen kohdalta mitään erikoista huomannut niin onneksi olkoon. Oot kasvattanut kiusaajan. Varmaan saanut ansionsa mukaan vaan, siihenkin viittaa tuo että lapsi ei halua että puhutte asiasta
Mitä luulet opettajan tietävän? Minua piestiin koulumatkoilla sen takia, koska silloin opettaja ei nähnyt enkä pystynyt myöhemmin todistamaan.
Kannattaa kysellä mieluummin pojalta kuin opelta. Jos poika ei ole halukas juttelemaan, niin ehkäpä hänellä on siihen omat syynsä. Heitti hankeen väärän tyypin pipon tai teki muun hauskan käytännön pilan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyselet siltä lapseltasi mitä on tapahtunut, et opettajalta.
Ei se suostu puhumaan. Murjottaa omassa huoneessaan. Pitää kyllä sitten kun rauhoittuu, on selvästi vielä tunteet pinnassa
Saattaa olla niinkin että sun lapsi ei ole tässä tilanteessa niin viaton kun luulet.. kannattaa pitää sekin mielessä. Jos olisi joku kaverien välinen kahakka niin eiköhän siitä olisi heti sulle voinut kertoa
Mutta tsemppiä asian selvittelyyn
Yläkoululaisten luokanohjaaja ei edes välttämättä opeta lasta tai näkee häntä pari tuntia viikossa. Oppilaita hänellä jokunen sata. Ope ei aina tiedä kaikkea!
Mistä hemmetistä me opettajat voisimme tietää ihan kaikesta kaiken, jos emme satu näkemään tai meille ei kerrota? Ei meillä ole silmiä selässä. Tottakai puutun pienimpäänkin asiaan, jos sellaisesta tiedän tai jotain siihen viittaavaa näen. Mutta ei meillä ole mitään Teräsmiehen katsetta, jolla pystyisimme seuraamaan jokaisen oppilaan koulu- tai kotimatkaa tai näkisimme välitunnilla joka puskan tai puun taakse.
Pyydä lastasi kertomaan opettajalle, jos ja kun koulussa on tapahtunut jotain. Koulu selvittää 100% varmasti asian.
Vierailija kirjoitti:
Jos ope ei oo sun lapsen kohdalta mitään erikoista huomannut niin onneksi olkoon. Oot kasvattanut kiusaajan. Varmaan saanut ansionsa mukaan vaan, siihenkin viittaa tuo että lapsi ei halua että puhutte asiasta
Höpö höpö ei siitä mitään voi päätellä. Mun lapsi hakattiin koulumatkalla niin pahaan kuntoon että tuli sairaalakeikka. Kaukana kiusaajasta oli
Miksi ihmeessä syyllistät opettajaa? Miksi kukaan vetäisi nimenomaan open nähden toista dunkkuun, siitähän jää heti kiinni.
Jos se sattu kotimatkal.Meillä koulussa avustaja sano hän näki kiusaamiset,ope kielsi.Avustaja ei pitkään koulus ollut..ihmettelin, oli niin parasta.
Jos poika on hákattu niin vie nyrkkeily tunnille. Minä otin ala ja ylä asteella itsepuolustunteja. En koskaan ollut luokan pisimpiä poikia vaan hyvin pieni, mutta silti mulla oli luontaista lyöntivoimaa ja nopeutta jonka valmentajani pisti merkille ja sanoikin siitä mulle. Ei niitä tunteja turhaan ole tullut otettua kun pienempänä ihmisenä niin kyllä ne isommat miehet tulee päälle katsos kun luulevat että lyhyys tarkoittaa helppoa kohdetta. Mikään ei ole niin tyydyttävää kuin tyrmätä sellainen honkkeli tai jockey ekalla niin että tippuu maahan nykien. Se rushi ja oikeudenmukaisuuden tunne mikä siitä tulee... huhhuh.
Pojat on vuosikymmeniä paininut koulun jälkeen. Ei niitä paineja aikuiset huomaa. Juttele sinä lapsesi kanssa vaikka oliskin vaikeaa