Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalimmat muistamiset/lahjat työpaikoilla -peukutusketju

Vierailija
15.02.2021 |

Toisen ketjun innoittamana. Mitä kamalia muistamisia (aineellisia tai aineettomia) työpaikoilla on tullut vastaan? Lahjoittiko työnantaja jotain sellaista, jota et todellakaan olisi halunnut saada lahjaksi? Olivatko työkaverit keränneet jonkun muistamisen, joka oli kaukana tarpeellisesta? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = kamala muistaminen minunkin mielestä, peukku alas = mitä pahaa tällaisessa on, ottaisin itse mielelläni tällaisen. Ap aloittaa:

Eräässä työpaikassa oli tapana antaa kaikille lähtijöille, muihin työpaikkoihin siirtyville, eläkkeelle jääville jne. sama lahja, työpaikan historiikki vuodelta 1990. Sain valitettavasti kyseisen opuksen vaihtaessani työpaikkaa muutama vuosi sitten. Kiitospuheessa oli pakko todeta, että onpas "kiva" saada lahjaksi kirja, joka on yhtä vanha kuin minä. :D

Tuossa lahjassa siis jaksoi naurattaa, kun kirja oli kaikkea muuta kuin ajan tasalla. Taisi työnantaja haluta päästä kirjavarastostaan eroon keinolla millä hyvänsä.

Ap

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työyhteisössä pyöreitä vuosia (50 v ja 60 v) täyttäviä on muistettu kalliilla lahjoilla, merkkikoruilla, lahjakorteilla yms. Lahjan saaja on saanut itse toivoa eri vaihtoehdoista, mitä haluaa. Työyhteisöön tuli liki kolmekymppinen nainen ja kun hän aikanaan täytti sen 30 v, niin arvaa mitä sai lahjaksi? Yhden Teema-kulhon. :D Jotenkin noloa tuollainen, kun lahja oli niin eri tasoa kuin muut työnantajan antamat lahjat.

Vierailija
2/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle järkättiin kerran lauluesitys, oli vähän vaivaannuttavaa kuunnella sitä kiekumista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimissämme oli kaikkea muuta kuin hyvä ryhmähenki. Ilmapiiri oli huono ja esimies vain lisäsi vettä myllyyn käytöksellään. Sain vihdoin vakipaikan ja irtisanouduin tuosta määräaikaisesta pestistä. Sain läksiäiskukkien kanssa todella asiallisesti kirjoitetun kortin, jossa "kiitämme sinua työyhteisömme hyväksi tekemästäsi työstä". Eikö olisi ollenkaan lämminhenkisemmin voinut kirjoittaa? :D

Vierailija
4/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun ei muistettu mitenkään, vaikka muita vastaavassa tilanteessa muistettiin. Joo, tuli paha mieli.

Vierailija
5/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työyhteisössä pyöreitä vuosia (50 v ja 60 v) täyttäviä on muistettu kalliilla lahjoilla, merkkikoruilla, lahjakorteilla yms. Lahjan saaja on saanut itse toivoa eri vaihtoehdoista, mitä haluaa. Työyhteisöön tuli liki kolmekymppinen nainen ja kun hän aikanaan täytti sen 30 v, niin arvaa mitä sai lahjaksi? Yhden Teema-kulhon. :D Jotenkin noloa tuollainen, kun lahja oli niin eri tasoa kuin muut työnantajan antamat lahjat.

Todennäköisesti kolmikymppiselle annetaan vähemmän arvokas lahja kuin 50 ja 60 v täyttäville, jos ollenkaan. Toisekseen, hän on itse saattanut toivoa sitä.

Vierailija
6/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulle järkättiin kerran lauluesitys, oli vähän vaivaannuttavaa kuunnella sitä kiekumista...

Yleensa amatöörien laulu- ja musisointiesitykset ovat vaivaannuttavia. Joskus voisi vaikka puolet porukasta soittaa nokkahuilua ja loput raapia fläppitaulua kynsillä.

Vierailija
7/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hyvillään että yleensä muistetaan jotenkin.

Läheskään kaikkia ei muisteta mitenkään.

Ja nuo muistamiset ovat aivan työpaikka kohtaisia.

Esim. meidän työpaikoilla ei koskaan osteta eikä muisteta määräaikaisia työntekijöitä, koska he vaihtuvat niin usein.  Jotkut tietyt lähimmät työkaverit voivat ostaa kukkasen tai kukkia määräaikaisen viimeisenä työpäivänä.

Vierailija
8/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kamalan monivärisen lasilautasen läksiäislahjana. Oli jonkun paikallisen taiteilijan tekemä. Olipa tosi ihana lahja 27-vuotiaalle nuorelle aikuiselle. Lahjoitin lautasen vanhemmille ja eipä sitä heidänkään kodissa ole esillä näkynyt. :D

Vierailija
9/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä työpaikalla annettiin joululahjamuistamisena kaikille työntekijöille Muumimukit. Perustelu oli se, että jokainen sai mukin, jossa oli pomon mielestä ko. työntekijää muistuttava hahmo. Kiva saada lahjaksi joku Haisuli tai Mörkö ja miettiä, että tällainenko mä pomon mielestä olen.

Ja siis pahaa tossa lahjassa ei ollut tuo itse muki, vaan tuo perustelu. 

Vierailija
10/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun välipäivinä töissä kateltiin pomon kanssa jotakin tuotetta, 'tuollaisen meinasin joululahjaksi sinulle'- tokaisi pomo.

Voisiko sitä nyt pitää sen suunsa kiinni ja antaa vaikkapa edes rasian joulusuklaata. Mietin minkälaisia möläytyksiä lapsensa ja puolisonsa ovat joutuneet kuulemaan.

Vierailija
11/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työpaikasa annetaan kolmikymppislahja!!??

Vierailija
12/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahja: firman nimellä varustettu pipo.

Toimarin lahjana myös jouluna: toimari jakoi henkilökunnalle yhteistyöfirmoilta saamiaan kalentereita.

Vierailija
13/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullessani erääseen työpaikkaan työkaverit lahjoittivat mulle käytetyn ulkoilutakin työpaikan logolla. Takki oli siis jäänyt entiseltä työntekijältä ja oli käytetty. Inhottava lahja myös siksi, että takki oli minulle aivan liian pieni, kun ko. takin omistajan vaatekoko oli xxs. Jäi käyttämättä enkä saanut uutta takkia myöhemminkään.

Vierailija
14/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksiäislahjaksi neljän vuoden työsuhteen jälkeen pomon itse wordilla tekemä, tavalliselle tulostuspaperille mustavalkoisena tulostettu diplomi. Se oli jo niin huono, ettei jälkikäteen voinut kuin nauraa.

Vierailija
15/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keilakassi, johon oli painettu isolla työpaikan logo ja nimi. Tuon lahjan oli päättänyt työpaikan taloudesta vastaava keski-ikäinen rouva, joka oli itse tykästynyt kassiin kovasti. Mahtoi olla mukava lahja, kun kaikki työntekijät sukupuolesta ja iästä riippumatta (20-65 v) saivat saman lahjan. Lahjoitin keilakassin eräälle ystävälle ompelukoneen säilytyskassiksi, sillä eihän tuota olisi kehdannut käyttää missään. :D

Vierailija
16/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki laulu/tanssi/muut esitykset ja vaivaannuttavat puheet. 

Vierailija
17/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntönä vois pitää sitä, että jos aiotaan julkisesti työntekijää tai pomoa muistaa niin kysyttäisiin ensin onko juhlakalulla mitään sitä vastaan. Yksi kollega flippasi totaalisesti, kun pomo ja sihteeri oli kaikessa hiljaisuudessa järjestäneet ison kahvitilaisuuden kollegan täyttäessä  50v. Oli meinaan melkoinen näytös. 

Yhdessä työpaikassa jaettiin tasavuosia (50 ja 60) täyttäville lahja. Lahja oli joskus aikanaan ollut arvokas mutta kuluja karsittaessa oltiin päädytty bulkkituotteeseen. Moni ei halunnut pomon tai henkilöstöosaston edustajan tuovan lahjaa (eikä myöskään mitään kahvituksia) vaan kävi itse hakemassa lahjansa kaikessa hiljaisuudessa  henkilöstöosastolta. Ennen ikää kunnioitettiin, nykyään se on jotain häpeällistä ja piiloteltavaa. Surullista. Eikä nää nuoremmat, jotka varttuneempiin halveksuvasti suhtautuu tule ajatelleeksi olevansa itse niitä työpaikan varttuneempia vain muutaman vuoden kuluttua. Jos saavat pitää työpaikkansa, tietenkin.

Vierailija
18/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työpaikasa annetaan kolmikymppislahja!!??

Varmaan monissakin. Itse olen saanut myös 20-vuotis lahjan. Se oli koru. Enkä ollut edes vakituinen.

Vierailija
19/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosgondolit

Vierailija
20/69 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikkiin lahjoihin on painettu firman logo. Urheilukassit, termoskannut, sateenvarjot, heijastimet ja vastaavat voisivat olla muuten ihan hyödyllisiä, mutta ei huvita toimia vapaa-ajalla ilmaisena mainostauluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi