Yksin yksiössä asuvan sähkölaskun määrä?
Tuntuu että sähkölaskuni on aika iso, vaikka kyseessä uusi asunto, v. 2015 rakennettu. Maksan siis kuukaudessa 20e, kyseessä 33m2 yksiö.
Muista yksin yksiössä asuvia, paljonko maksatte sähköstä?
Kommentit (18)
Riippuu paikkakunnasta ja esim. kodinkoneiden iästä. Siirtomaksuhan siinä eniten vaikuttaa. Mulla oli yksin asuvana yksiössä 11-15 euroa kuussa sähkö+siirto. Mutta mä asuin pk-seudulla, jossa siirtomaksut eivät ole kovin suuria.
Asun yksin kaksiossa minulla on paljon sähkölaitteita ja sähkölasku kk n. 23 e + siirtomaksu
Sähkön siirtohinta voi olla tolkuton. Asun alueella jossa siirtohinnat Suomen kärkeä. Kahden kuukauden kulutus noin 10e, siirrot ja perusmaksut 60e. Kyseessä vain käyttösähkö, lämmitys sisältyy vuokraan.
Käsittääkseni sähkölasku ei ole yhtään suurempi yksiössä kuin kolmiossa mikäli ei ole sähkölämmitys.
Pari kymppiä ihan normaali, jopa edullinen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Sähkön siirtohinta voi olla tolkuton. Asun alueella jossa siirtohinnat Suomen kärkeä. Kahden kuukauden kulutus noin 10e, siirrot ja perusmaksut 60e. Kyseessä vain käyttösähkö, lämmitys sisältyy vuokraan.
Eli kotona kudot sukkaa pimeässä ja lämmität ateriat mikrolla jos tuo on kulutuksesi 😂
Mulla on sähkölasku n. 8 € /kk plus siirto. Mitä hlvttiä te oikein teette? Käytätte kiuasta 24/7 lämmittämiseen?
Minulla sähkölaskun määrä on 1 kpl/kk, eli siiirto ja energia tulevat samassa laskussa.
Sitähän sinä kysyit.
Pieni kaksio ...kk sähkö n. 10e ja siirto 28e eli n. 38e. Yksin asuva. Savo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kotona kudot sukkaa pimeässä ja lämmität ateriat mikrolla jos tuo on kulutuksesi 😂
Kannattaa vertailla eri sopimuksia. Jotkut yhtiöt laskuttavat kulutuksen mukaan. Toisilla on aika korkeakin kiinteä hinta, jonka päälle tulee laskutusta kulutuksesta.
Tuo siirtohinta on kyllä hämäävä. Minullakin itse sähkölasku 10;- ja se siirtomaksu sen toisen 10;-. Tampereella eli isossa kaupungissa asun, en missään syrjäseuduilla. Mutta kuulostaa siis siltä että tuo maksamani 20;- /kk ei ehkä olekaan niin paljon. Muistelin vaan että joskus olen maksanut noin kympin per kuukausi, mutta kai siitä sitten on tosi kauan. :D
ap
Viimeisin sähkönsiirto oli 34eur ja sähkö 13eur, laskuttajina Kajave ja Loiste, asunnon koko 31½ neliötä. Toissakuun sähkönsiirto taisi olla jopa 36eur, aika kohtuuttomia siirtohintoja repiivät täällä Kajaanissa..
Vedin piuhan käytävästä postiluukun kautta sisään. Ilmaista sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sähkölaskun määrä on 1 kpl/kk, eli siiirto ja energia tulevat samassa laskussa.
Sitähän sinä kysyit.
Kylläpä sinä oletkin fiksu, miten voitkin olla noin briljantti?
🖕
Ohis
Mulla oli viime siirtomaksu 28e / 2kk. Sähkösopimus on sellainen jossa kuukausimaksua ei ole, ja sähkön hinta vähän vajaa 6e/kWh -> laskut luokkaa 7-10e/2kk.
Mulla oli noin 50€/3kk, mutta ainoat sähkölaitteet olivat jääkaappi, liesi, kännykkä, tabletti, kannettava, kahvinkeitin ja tietysti valaisimet.
Voi elämä noita siirtomaksuja, huh.
ap
*Muita, ei muista. :) ap