MIKSI asutte kaukana sukulaisista? OV
Haluan täsmentää otsikossa olevaa kysymystä sen verran;) että ymmärrän ettei kaikilla ole vaihtoehtoja tai sukulaiset saattavat olla päihde/mielenterveys-ongelmaisia =heihin ei halua pitää yhteyttä jne. mutta MIKSI joku muuttaa kauas "suvusta" JOS on mahdollisuus saada työpaikka lähempääkin?
Toki opiskelupaikan vuoksi moni joutuu muuttamaan, saattaa rakastua jne. ja yhtäkkiä itse asutaan Tampereella, toisen suku Hangossa ja toisen Oulussa, mutta MINUSTA on SUURI RIKKAUS että lapsi asuu lähellä sukulaisiaan ja esim. jouluisin ei tule isoja ongelmia kun asutaan kohtuullisen välimatkan päässä =joulunpyhinä ehditään käymään molemmissa mummoloissa vert. jos molempiin olisi matkaa satoja kilometrejä ja vielä eri suuntiin:(
Kommentit (47)
Olen syntyisin täältä, siksi. Vanhempani vaan sattui muuttamaan tänne muualta ja muu suku jäi sinne. Toisella vanhemmalla olemattoman pieni suku. Sisarukset taas puolestaan ovat muuttaneet edelleen toisaalle.
Eikä enää auttaisi edes muuttaa takaisin sinne jo edesmenneen vanhemman kotipitäjään, koska siellä ei ole ollut töitä ja lähes kaikki alle 50-vuotiaat sukulaiset ovat levinneet ympäri Suomea ja Eurooppaankin.
Monesti olen miettinyt että paras sukulainen on kuollut sukulainen. Näen paljon hyvää edesmenneissä esi-isissä joita en ole ikinä tavannutkaan. Mutta elossa olevien kanssa aina jotain ongelmaa jos useammin tapaa.
En ole väleissä vaikka asunkin lähellä. Minulle sitä pahoitellaan ja silloin aina kysyn miksi.
En koskaan katso, asuuko joku haikailemani uuden kodin lähellä.
Kerran soitin serkulleni ja kysyin, tykkäävätkö kyttyrää, jos muutamme samaan lähiöön. Saatiin muuttaa ja paljon oltiin tekemisissä.
Joulupyhinä molemmissa mummoloissa (tai muuten jatkuvasti sukulaisten luona) ravaaminen on kamalaa. Paljon mukavampaa rauhoittua yhteen paikkaan jouluksi, tai käydä vaikka aattona jossain ja palata sitten omaan kotiin rauhoittumaan.