Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8v kertoo kaikki "salaisuudet" ja paljastukset eteenpäin

Vierailija
14.02.2021 |

Meille on tulossa vauva, mutta raskaus on vielä melko alussa niin ei olla haluttu kertoa vielä "julkisesti" asiasta, toki läheisimmät ihmiset tietää. Eilen kuitenkin tytön luokkakaverin äiti tuli vastaan Prismassa ja onnitteli vauvasta.

Ollaan myös suunniteltu uuden kodin rakentamista ja itseasiassa myös tehty tarjous uudesta tontista. Asia on siis hyvin alkutekijöissään eikä ole vielä edes varmaa toteutuuko koko juttu. Siitäkin kummasti tämä tytön ystävän äiti tiesi.

On kertonut myös paljon pienempiä salaisuuksia joilla ei ole niin väliä. Harmittaa kuitenkin kun asiat ei pysy hetkeäkään vain meidän tiedossa ja pitää hirveästi suunnitella milloin kenellekin kertoo mistäkin asiasta ettei kukaan kuule "vääriltä" henkilöiltä. Täällä pienessä kunnassa kun asiat leviää helposti.

En haluaisi pimittää omalta lapselta näin isoja juttuja mutta kieltämättä sekin on käynyt mielessä...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiantajamammojen lapsista tulee ilmiantajia.

Vierailija
22/28 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v on tullut äitiinsä, juoruakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä kerrot lapselle jos lapsi ei saa niistä asioista puhua eteenpäin? Mulla on linja että kerron tyyöille vaan asiat joita saavat vapaasti kertoa eteenpäinkin. Nyt 12 ja 9v

Vierailija
24/28 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tulee Sannalta samoja poseerauksia kuin Jutta Urpilaiselta aikoinaan.

Vierailija
25/28 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletat että 8-vuotias osaa toimia aikuisen tavoin? Toivottavasti ette ainakaan millään tavalla anna lapsen ymmärtää, että hän tekee jotain väärää, kun asetatte hänet mahdottomaan tilanteeseen. Minä vaan mietin kuka se lörppäsuu tässä mahtaa olla...

Tämä!!! Mä olin se, jolle vanhemmat puhui kaikki asiat ja sitten suuttuivat, kun olisi pitänyt tajuta, että niitä ei saa puhua muille. Sitten kun lopetin kaikesta puhumisen muille, niin suututtiin, et kyllähän sä nyt normaali asioista voit puhua.. mistäs mä 7v oisin tiennyt, et mitkä on normaaliasioita, kun vanhemmat puhuu kaikki mulle..vieläkin suututtaa!!!!

Tämä. Lapsilla ei edes voi olla käsitystä, miksi jostain talohaaveista ei saisi puhua, mutta kesälomasuunnitelmista saa. Tai miksi saa kertoa sisaruksista, mutta ei tulossa olevasta sisaruksesta.

Jos sille lapselle antaa jotain salaisia asioita säilytettäväksi, se on lapselle varsinainen taakka, koska tämä ei mitenkään voi ymmärtää aikuisen mielen liikkeitä. Lapsi oppii häpeämään itseään ja puheitaan ihan turhaan, varsinkin kun se oikea syyllinen on se aikuinen, joka hölisee kaikki yksityisimmätkin asiansa lapselle.

Vierailija
26/28 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/28 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/28 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kasvanut sellaisessa perheessä, jossa oli jatkuvasti asioita, joista ei saanut puhua muille. Siis ihan mitättömiä pikkuasioita, joista en ole tähän päivään mennessäkään tajunnut miksei saisi sanoa, että lomamatkalla Kanarialla satoi aika paljon. Oli tosi inhottavaa, kun jatkuvasti sanottiin, että "tästä ei sitten puhuta" tai "ethän ole sanonut, että..."

Tätä taustaa vasten olen päättänyt, että jos joskus lapsia saan, niin niille puhun vain ja ainoastaan sellaisia, mitä saavat kertoa vaikka illan pääuutislähetyksessä. Ja mistään, mitä lapsi on itse ollut havaitsemassa ja kokemassa, vrt. sateinen lomamatka, ei ole mun asiakaan päättää, puhuuko vai ei.