Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaappi tyhjä ja 7 euroa rahaa. Pitäisi pärjätä vielä ensi ja seuraava viikko.

Vierailija
14.02.2021 |

Mitä ihmettä teen? Tuohon 7 euroon on laskettu mukaan tyhjät pulloni.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap googlaa paikkakuntasi ja ilmainen ruokajako tai ruoka. Voisitko pyytää vaikka joltain sukulaiselta tai kaverilta ruokarahaa lainaksi. Seuraavan kerran kun saat rahaa niin laske niin, että riittää ruokaan. Jos Lidl niin sieltä ja S marketista katso tarjoukset, keltainen tai pun lappu.

Vierailija
22/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Jatka samaan malliin ja tuhlaa kaikki etukäteen. Aivan , mitäpä hyödyit tästäkin ruikutuksesta ?[/Laitappa tilinumerosi , niin saat taatusti panoja osaksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ketjussa antaa nyt AP.lle 20e.rahaa,niin saa ihminen syödäkseen.Antaisin itse,mutta mulla on kolme kakaraa elättinä ja myös rahat vähissä, työmarkkinatuella kun olen.. Rikkaammat nyt AP.lle apuja....??? Varmasti menee tarpeeseen.

Minulle myös sitten. Minulla on tilillä 3,50€ ja olen viiden lapsen yksinhuoltaja. Yksi lapsista on kuuro ja yksi on homo.

Vierailija
24/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, ja kohta alkaa taas se rahan pummaaminen täällä. Ap on huijari joka tasaisin väliajoin laittelee näitä tällaisia postauksia tänne palstalle, ja yrittää kerjätä rahaa.

Eikai niihin kukaan enää mene lankaan? Sen jälkeen, kun vuosia sitten joku kopsasi Demi-lehden foorumilta jutun missä teinit vitsaili kuinka "vauvapalstan mammoilta saa helposti huijattua rahaa", halusivat ilmaiseksi lempibändin keikalle ja parit sidukat päälle :)

Vierailija
25/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Jatka samaan malliin ja tuhlaa kaikki etukäteen.

Ompas täällä empaattisia ihmisiä.

Vierailija
26/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaronipussi on n. 20 senttiä Lidlissä. Osta 5 pussia eurolla. Lisäksi suolaa ja kaurahiutalepaketti. Loppurahoilla voit ostaa vaikka pussillisen omenoita tai kahvipaketin. Hyvin pärjäät!

Millainen olo tulee kun vetää pelkkää vehnää ja kauraa useamman päivän?

Kylläinen. Olen kyseisen vinkin kirjoittaja ja suuri pastan ystävä. Yritin olla kuolaamatta, kun kirjoitin makaronin halvasta hinnasta. Olen nimittäin tänään vesipaastolla. Paastoan joka toinen päivä.

Sitä vehnäkauraakaan ei tarvitse vetää valtavia määriä. Aamulla kaurapuuroa. Illalla makaronisatsi. Ja jossain välissä omppu. Tosin ap:n kaapista paljastui vaikka mitä lisäherkkuja myöhemmin.

Ravintomielessä kannattaisi tosin ostaa niitä herneitä ja kaalia kaurahiutaleiden ja pastan kaveriksi. Ne on kans herkkuja, ja edullisia.

Vierailija
27/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa paikkakuntasi ja ruoka- apu.

Vierailija
28/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnosta saa ravintoa talvellakin. 

Vierailija
29/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minuun ei pure enää nuo sinun tuiskujuttusi!

Minä en ainakaan lainaa!!!!!!

Vierailija
30/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Jatka samaan malliin ja tuhlaa kaikki etukäteen.

Ompas täällä empaattisia ihmisiä.

Vähemmästäkin. Tätä samaa märinää joka kuun puolessa välissä. Käykööt lukemassa niistä aikaisemmista ketjuista. Ilmiannoin tämän ketjun jankkauksena.

Vierailija
31/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaronipussi on n. 20 senttiä Lidlissä. Osta 5 pussia eurolla. Lisäksi suolaa ja kaurahiutalepaketti. Loppurahoilla voit ostaa vaikka pussillisen omenoita tai kahvipaketin. Hyvin pärjäät!

Nyt on kyse selviämisestä.Ei olotilasta.Jos tahtoo luksusruokaa, niin jakaa rahansa tasaisemmin.Ei ostele turhuuksia ja säästää osan rahoista loppukuuhun, sekä varautuu huonoihin aikoihin, silloin kun on asiat hyvin/on tili/rahapäivä.

Vierailija
32/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa mulle rahaa!!

Vierailija
33/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ilmi nämä rahan vonkaamisketjut, jos näistä pääsisi sitten eroon. Kuka näitä haluaa elättää ja kuka tämän käytännön on aloittanut?

Vierailija
34/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyse selviämisestä.Ei olotilasta.Jos tahtoo luksusruokaa, niin jakaa rahansa tasaisemmin.Ei ostele turhuuksia ja säästää osan rahoista loppukuuhun, sekä varautuu huonoihin aikoihin, silloin kun on asiat hyvin/on tili/rahapäivä.

Juuri siksi tuo höttö ei kannata, samalla rahalla saa parempaakin.

Vierailija
35/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajakoja on varmasti lähes kaikilla paikkakunnilla joissa on ruokakauppoja. Jos ei ole, voi käydä itse kysymässä paikoista joissa tehdään tai myydään ruokaa, että olisiko jotain päiväysruokia antaa. Diakonilta saa varmasti jotain apua, vähintään eu-kassin ja ehkä muutaman kympin lahjakortinkin lähikauppaan.

Meillä Kokkolassa on useissa paikoissa ruokajakoja ja ne on vähän sellaisia että pitää tietää, niitä ei mainosteta kovin laajalti, ehkä heidän omilla facesivuillaan, mutta esim. spr-kirppiksen leipäjakoa kolme kertaa viikossa ei mainosteta missään. Mutta ne tahot jotka ruokaa jakaa on yleensä eri seurakunnat (esim. helluntai) työttömien yhdistys, kirpputorit (meillä esim. Waude-kirppis ja Hyvän mielen tori) Saattaa olla myös muita tahoja, meillä Kokkolassa toimii nimellä Rajaton ruoka-apu (laser105@hotmail.com)

Kannattaa oman paikkakunnan faceryhmissä kysellä että missä on ruokajakoja, esittää vaikka että haluaa tehdä lahjoituksen, niin eiköhän ala tietoa tulemaan.

Vierailija
36/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vaikeaa on tietää omat kuukausitulonsa, siis elämiseen jäävä rahasumma?

Jos se on vaikka 300 euroa, jaat sen esim. 28 nyt helmikuussa. Rahaa käytettävissä noin 10 euroa/päivä. Ei siis kannata mennä baariin ja juoda käyttörahoista 150 euroa yhden illan aikana.

Joka päivä ei myöskään kannata ostaa kympillä, vaan suunnitella mitä laittaa ruoaksi vaikkapa viiden päivän aikana, ja ostaa ainekset. Valmisruokaa tai puolivalmisteita ei kannata ostaa, eikä käydä ravintoloissa syömässä. Perusruokaa, he-vi osasto on tärkein.

Köyhällä ei ole varaa tupakoida tai juoda alkoholia.

Kukaan ei kuole nälkään Suomessa, paitsi jos juopottelee tai käyttää huumeita.

Vierailija
37/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnosta saa ravintoa talvellakin. 

Niin, voi viritellä ansoja citykaneille niin saa protskua ja turkiksia.

Vierailija
38/38 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaapissa on valmiina:

-Pussi makaronia sekä vajaa pieni pussillinen.

- Kanasuikale paketti 450g

- paketti näkkileipää

- pari ruisleipää jäljellä

- yksi kananmuna

- pari pussia kuivahiiva

- pienimäärä ranskan perunoita. Ihan about 10 kpl.

- sekä kahvia, korppujauhoa ja mausteita löytyy.

T.ap

Otsikkoon kirjoitit, että kaappi tyhjä. Mikä tyhjä se on, kun siellä on noin paljon ruokaa?

Minäkin oletan, että tyhjä on tyhjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi