Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤ HELMET alkuviikkoon ma-ke ¤¤¤¤

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona sataa, mutta toivottavasti ei kauaa. Anoppi lupasi viedä Alinan Viikinsaareen koko päiväksi jos ei sada. Alkaa toi esikko oleen aika hermoraunio täällä kotona vaikka puuhaillaankin päivän mittaan kaikenlaista ja ulkoillaan todella paljon. Aina ei kuitenkaan äidin ja pikkusiskon seura miellytä. Onneksi huomenna alkaa taas playschool ja pääsee näkemään kavereita.

Nyt sitä sitten jännitetään tuli pepun alla, että millonkas se lähtö oikeen on. Minä kovasti haluaisin tietää, että vaihdanko maata lokakuussa vai marraskuussa, sillä on merkitystä. Toivottavasti saamme asiaan selvyyden pian. Alkaa pikku hiljaa sekin tympimään kun kaikki soittelee ja kyselee, että joko tiedetään. Ei tiedetä, ei, mutta ilmoitetaan heti kun jotain saadaan selville :)

Inkerillä on huomenna neuvola, 6kk. Saas taas nähdä kestääkö puntari vielä vai otetaanko isompien vaaka käyttöön. Sen verran painava tuo neiti on jotta mulla on haba kasvanut aika kovasti =) Olemme suunnitelleet ilmoittaa Rinkeli johki sumopainiryhmään. Oliskohan siinä ideaa? :)

Monella tuntuu olevan (siis vauvalla) uniongelmia. Meillä niitä ei ole edelleenkään. Inkeri nukkuu todella hyvin ja sen ajan mitä ei nuku on kuin aurinko. Olen todella tyytyväinen tilanteeseen sillä sitähän ei tiedä milloin kaikki muuttuu. Esikoinen oli ihan toista maata!!

Jotain oli ummetuksesta. MEillä tehosi se mallasuute. Esikolla oli todella paha ummetus ja kaikkea kokeiltiin. Vain mallasuute auttoi. Laitettiin sitä maidon sekaan ja neiti veti uutteen alas sillain. Suosittelen kyseistä tököttiä.

Rinkeli vaatii nyt aamupuuroa. Jos meidän neiti jostain suuttuu niin siitä kun ei saa juotavaa/syötävää! Minä siis menen hoitamaan tehtäviäni.

Birdy ja Inkeri

Vierailija
22/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis myynnissä!!! Mulla meinaan meni niihin hermot aamulla, tai no yöllä. Eetu heräs tissille vähän ennen neljää ja itekin siinä torkuin. Mutta kun mies nousi ylös ja meni keittiöön (astui toisen koiran tekemään kuseen, kiva kiva!) niin molemmat koirat rupes hillittömästi haukkumaan, mikä tietenkin herätti Eetun kunnolla, siinä sitten ite sain silmät kiinni nukuttaa Eetua uudestaan reilu tunnin!!! En meinaan olis jaksanut nousta uuteen päivään klo 4.30! Uudestaan nousimme sitten klo 8.00. No, nyt tuo Eetu nukkuu ekoja päikkäreitä, jotka kestää pari tuntia, toivottavasti. Meillä ei enää nukuta kuin 1½-2 tunnin päikkäreitä kahdet ja sitten illansuussa vielä puolen tunnin torkut. Paitti viime pe, kun Eetu oli mun vanhemmilla hoidossa... Äiti oli sitten nukuttanut Eetua 2tuntia =) ja ihmetteli miksen moisesta oikein tykännyt, no iltaunille alkoikin vasta klo 23, kun yleensä sammuu klo 21-22!

Onneksi sentään nuo helteet tajus hellittää edes hetkeksi, mä en sitten yhtään tykkää helteistä, on niin tajuttoman huono olo koko ajan. Eilen illalla mulla meinas pimetä silmissä... En sitten tiedä mistä johtu, mutta arvelen että olisko ollu väsymyksestä, kun ei oikein ole sitte viime kesän jälkeen nukkunut kunnolla (mistähän sekin mahtaa johtua =) )

Tuosta nukkumaan menosta, ja nukkumisesta... Me puhuttiin jo odotusaikana että lapsi saa alusta saakka ite nukahtaa ettei tartte nukuttaa. Ja tätä ollaan kyllä käytetty ja muistettu. Välillä Eetu saattaa pää punaisena huutaa puolikin tuntia, mutta yleensä ei mene kuin 5-10min niin johan jätkä nukkuu pylly pystyssä, peukku suussa. On tosi hellyyttävä näky... Mutta nyt oon sitten miettinyt että saakohan Eetu jotain traumoja siitä kun ei sitä nukuteta vaan jätetään " yksin" omaan sänkyyn hakemaan unta? Ollaan kyllä miehen kanssa samassa huoneessa.

Myydäänköhän missään sellatteita pitkiä muovisia lusikoita? Niinkuin tuolta nestleltä tuli... Onko kellään tietoa? Mä en osaa syöttää noilla ensi lusikoilla ollenkaan ja sitten nuo " tavalliset" lusikat kolisee herran hampuissa...

Muuten, miten tuo vauvakino olikin jo nyt? Oliko myös Tampereella? Mä kun katselin finnkinon sivuilta että olis vasta 24.8? Mua kiinnostais tulla sinne, mutten nyt tiedä onko sitä siellä vai ei! (Ennen " lomia" oli päivämääräksi ilmoitettu 17.8!)

Fassiloora! Löysin " sielunkumppanin" ! Mäkään en tykkää saunomisesta ollenkaan! Meillä on puusauna, ja viime viikolla Eetun kummisetä toi 8kuutioo puita! Totesin vaan että tossahan on sitten muutamaksi talveksi takkapuut, johon miehet korjasivat että saunapuut! Niin siis Eetun syntymän jälkeen oon tainnut ihan neljä kertaa käydä saunassa, kerran omassa, kerran vanhempieni ja kaksi kertaa mökillä (kun on päässyt sitte siellä suoraan uimaan!)

Tulipahan taas tekstiä, vaikka piti ihan lyhyesti kirjoittaa... Mutta nyt taidan mennä tuonne sohvalle kattomaan kisoja... Mitenkähän ensi viikolla selviää, kun ei ole mitään " päivälähetyksiä" ?

Napero ja Eetu, huomenna 6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nuo mun pinon lukemiset on melko silmäilyä vain...

Kaikki " vapaa" menee tenttiin lukiessa ja iltaisin sitten vaunuillaan tai muuten vain relaillaan joten netissä ei tule käytyä.

Meidän poitsu ryömii ja saa olla tarkkana kun on lattialla, että mistä pojan löytää jos hetken on pois. Kohta sitä saa jo kaikkein matalimmalla olevat jutut siirtää ylemmäksi, snif, niin ne vaan kasvaa. Meidän jäpikkä on myös oppinut tavaroiden heittelyn ja lisäksi osaa kiukutella jos ei saa jotain tiettyä tavaraa mitä hamuaa, esim. kaukosäädintä (miehen elkeet jo pienestä pitäen).

Yörytmi on todella kiva (kop kop). Poika herää ehkä pari kertaa siihen kun on saanut itsensä ihan ihme asentoon pinniksessä. Tänään aamulla esim. poika oli pää jalkopäässä ja jalat pinniksen päätylaidan päällä...siirsin pojan paremmalle paikalle, pukkasin tutin suuhun ja herra jatkoi uniaan. Meillä syödään enää tosi harvoin yön aikana.

Poika on hymyilevä ja me monesti keskenämme käkätellään ennen päikkäreille menoa. Kiva kun pojan kanssa voi jo noin " kommunikoidakin" .

Eipä tässä kai sen kummempia tänään.

Sasuliini ja Eetu 6kk ja 1vko+

Vierailija
24/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olen ollut niin tuhottoman raivona koko päivän että näinköhän uskallan edes kirjoittaa... mies lähti aamulla Seinäjoelle johonkin kuppasiin carting-juttuihin isomman pojan kanssa, vaivautui sitten mullekin kertomaan eilen, eli mä olen täällä pikkukersojen kanssa keskenään koko päivän, autoakaan ei tietenkään ole että jonnekin pääsisi, plus että huominenkin menee sitten siinä että ukko paikkailee tän päivän tekemättömät työt. Mutta suurin ...tutus syntyi siitä, että ehdotin että ottaisi pojan vajaa 3v mukaan, ensin lässytti ettei poika jaksa istua autossa (maanantaina käytiin Naantalissa, jaksoi 500 km ihan hyvin) mutta sitten meni laukaisemaan ettei HÄN VOI SITTEN ITSE TEHDÄ MITÄÄN! Siis jumankekka, mä en ole kolmeen vuoteen saanut käydä yksinäni edes vessassa! Viime syksynä pitkän anelun jälkeen pääsin yksinäni päiväksi Hesaan tapaamaan Ruotsista tullutta kaveria ja ennen joulua sitten päiväksi Viipuriin, siinä on mun reissut yksin pojan syntymän jälkeen, siis siten että mies on ollut kakaroiden kanssa kotona, muutaman kerran olen viihteelle päässyt miehen kanssa kun olen (tietysti itse) järkännyt lapsenvahdin. Eikä tuo ukko KOSKAAN kysy että voisinko hoitaa lapset jos hän lähtee päiväksi jonnekin, se on siis itsestään selvää että hoito kuuluu mulle.

Eikä tuo kolme vee ole niin tyhmä kuin luulevat, tottakai tajusi että isi lähtee veikan kanssa jonnekin reissuun eikä hän pääse. Kitisee sitten koko ajan äiti leiki mun kaa, nyt laitoin Franklinin pyörimään, kattokoon vaikka koko päivän mulla meni hermot!

Eveliinakin tietysti kitisee (kuinkas muuten), tissillä vähintään tunnin välein, tarvis varmaan alkaa syöttämään jotain kunnon ruokaa, en ole vielä viitsinyt kun yöt nukkuu edelleen hyvin yhdellä syötöllä. Mutta päivät on aika rasittavia kun koko ajan täytyy olla syöttämässä.

No joo, tulipahan taas räjähdettyä, ehkä jaksan ruokkia lapset kun olen saanut tänne purkautua, palaan muissa asioissa toiste kun höyryä nousee päästä vähän vähemmän.

Manna ja Eveliina 5kk sekä Niklas 2v10kk

Vierailija
25/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muutkin kauppaa jotain niin mä meidän kämppää -ahtaaksi käy tai siltä ainakin tuntuu ;) Meillä siis iso kolmio mut jotenkin tuntuu että Oskari pitäs saada omaan huoneeseen nukkuu.

oskari on nukkunu 2 yötä pelkällä 1 syötöllä ja siihen syy et mä oon nukkunu eri huoneess -ei siis tuoksuva lehmä ole ollut saatavilla joka puhinaan ja ähinään -mies on rauhoitellu pojan jos on " heräilly" .

Tyttö voi jo onneksi paremmin ja mäkin sain sain viime yönä enemmän unta kuin normaalisti -en olis siis enää kovin montaa päivää jaksanutkaan.

Saunasta puhe -meillä siis höyrysauna :) Se on niin ihana -siinä on sit kaikenmaailman hieronnat ja kylvyt yms jopa musiikkia voi kuunnella -mulla aina kestääkin tuo loraaminen kun yksin käyn ;)

VILJAA : mun piti sulta kysyä et miten se maito niin loppuu ??? Mulla oli tuossa sellai niukempi kausi ja tosiaan ajattelin et nytkö siis imetys päättyy tähän mut nyt taas tuloo joka reiästä eli ihan pumpulle pitää välillä mennä. Sulle jaksamista siellä ;) Mä voin kuvitella et Aaro ahmii samanlailla kun mein Osku -se kun näkee lusikan niin oikein vetää sitä itteään kohti ja tärisee et tännepäin ;)

Fassilooralle kans voimia -kui se Helmi nyt tuollai iltaisin huuteloo? Sulle kans todella voimia täältäpäin !

Aha ja narinaa.....

mänöö nyt minkki ja oskuboy 5,5kk++

Vierailija
26/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikolla oli ummetusta vauvana, ja kyllähän tuo Noorakin aika ähinällä sitä kakkanappiaan pönkää, mutta ei ole ummetusta kuitenkaan. Esikoiselle auttoi Levolac, apteekista. Siitä ei ne pienimmät annokset tepsineet, mutta kun annoin miltei sen maksimimäärän mitä hänen painoiselleen voi antaa, niin johan alkoi kakka tulemaan. Hän siis oli kakkaamatta viikon jonka jälkeen jouduimme antamaan peräruiske-puikon. Se oli kuitenkin niin kivuliasta hänelle (siis kun suolessa kakka pehmittyi ja sitä alkoi tulemaan) että päätin kokeilla tuota suurinta mahdollista annosta Levolacia. Suosittelen siis kokeilemaan sitä. Meillä ei mallasuute eikä luumu toiminut (Kiira oli silloin jotain alle 2kk kun ummetus alkoi, joten ei muutenkaan syönyt sosetta, eikä se veteen sekoitettuna oikein toiminut).

Porkkanatahroihin taas auttaa kaikista parhaiten AURINKO. Pesee porkkanatahraiset vaatteet ja laittaa kuivumaan aurinkoon. Aurinko poistaa jopa vanhat porkkanatahrat ja poistaa tahrat myös kuivasta vaatteesta. Nyt on vielä hyvät säät poltella tahroja :)

M.

Vierailija
27/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäis jos tuosta ei tarttis maksaa kellekään ku ottas. :) No, leikkiähän minä tietysti. Veikko on ollut onneksi tänään (ainakin tähän asti) vähän rauhallisempi.

Minkki: tissit on kuule ku tyhjät leilit, ihan oikeesti tyhjät. Vaikka Aaro imi tosi usein siinä vaiheessa kun maito loppu. En ymmärrä. Oon edelleen tarjonnu, vaan vähän aikaa imee ja sitten vetää pään pois, ottaa monesti vielä uudelleenki kiinni pari kertaa mutta alkaa sitten kitiseen. Tuttelia juo oikein ahnaasti ja paljon. Jos mun pitäs jotain arvailla niin veikkaisin, että

a) kuumuus, vaikka join litratolkulla, mutta kulutin myös paljon

b) stressi, mies lähti taas töihin ja täällä kotona alko täys kaaos

c) unen puute, alan olla ihan lepakko :(

Luulen, että olisin juomalla saanu pysymään jonkinlaisen tuotannon yllä, mutta nuo b) ja c) teki sen, että tunsin ihan selvästi ettei maito lähde herumaan. Luulen, että siihen Aarokin kyllästyi kun hiki päässä pumppasi ja pumppasi. Nytkin vielä kun tarjoan, tunnen selvästi jos maito lähtee herumaan, eilen illalla esim. Aaro joi ihan hyvän tovin toisesta rinnasta kun sain oikein kunnolla rentouduttua siihen tilanteeseen, mutta sitten kai maito loppui kesken kun joi vielä tosi paljon tuttelia siihen päälle.

Kiva että teillä esikoinen voi jo paremmin. Oli varmasti raskasta kun joutui huolehtimaan.

Meillä kans autto heti tuo että nukuin eri huoneessa kuin Aaro. Nyt on tosin taas vielä tiheämmät yöheräilyt alkanu. Meillä taitaa olla nyt se lusikkalakko. huokaus. Vielä joku aika sitten Aaro tosiaan oli koko ajan suu ammollaan, mutta tämmöstähän tämä on, koko ajan kaikki muuttuu. Kiva kuulla, että Oskulle nyt maistuu.

Mäkin tykkään saunoa, mutta itse löylyssä oon vaan vähän aikaa ja otan oikein kunnon löylyt. Mies on semmonen pikkulämmössä istuskelija, se on aina vähän tuskastuneen olonen ku heitän sellaset korvat-palaa-löylyt. :)

Meille asti tulee ihan kamalat savut tuolta itärajalta. En ilenny pistää Aaroa ulos päikkäreille vaan tuonne se nukahti samaan huoneeseen esikoisen kanssa. Uskomatonta ku toinen huutaa korvaan koko ajan täysiä. No, esikoinen ei sitten taaskaan nukkunut yhtään, tunnin pidin sängyssä, Aaro nukkuu edelleen.

Tulis jo se viikonloppu, argh. Lähen lauantaina Tallinnaan työporukalla, mulla kun on työpäivä vielä lauantaina. Minähän tein sijaiselle inhottavat ja palasin kesäksi töihin. Mistäpä oisin voinu arvata että ne keksii tähän vielä jonku vesopäivän viikonlopulle. Se on vaan päiväreissu, mutta jään sitten terassikierrokselle vielä kaverin kanssa. Eka kerta ku oon missään piiiiiiiiitkiiiiiin aikoihin, varmaan ainakaan 9 kuukauteen.

Jees, taidanpa mennä Vekkulin kanssa paapimaan hetkeksi.

Vilja Väsynyt

Vierailija
28/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanatahroista kysyttiin ja aurinko ja tahranpoistoaine ainakin oli jo mainittu. Kolmanneksi Omo-infon vinkki eli palasaippuaa ennen pesukonetta (esim. Marcel). Meillä ei ole vielä kaivattu auringon lisäksi muuta. Mutta en silti harmittele yhtään kun helteet hellittävät ja pitää sitä palasaippuaa ruveta käyttämään ;)

Ville nukkuu just nyt eka kertaa vatsallaan. On viihtynyt siinä asennossa jo 1,5 h. Tarkistin jo että hengittää, koska tuo asento ei ole todellakaan ennen kelvannut uniin...

Meillä odotellaan ilmeisesti ylös kakkosia. Ala- ja yläykköset ovat siis jo isoja ja yläikenet näyttävät pulleammilta ja punaisemmilta kuin alhaalla. Sais tulla jo vauhdilla että päästään siitäkin kärvistelystä. Hauskaa sinällään, että esikoiselle on tullut samassa tahdissa 4 rautahammasta (kuutoset) kuin Villelle ne ekat maitohammasta.

Haa nyt kuuluu mies jokeltelevan eli ei kun ruuan laittoon...

Terkut ja voimia sitä tarvitseville

Mia ja Ville 5,5 kk

Vierailija
29/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonalta sitten puhkaistiin tänään molemmat korvat. Meillä oli tänään aika rokotusklinikalle ja siellä on aina lääkärintarkastus. Siellä selvisi, että molemmissa korvissa on märkää. Meillä on Joona nyt kärsinyt korvatulehduksesta yli kaksi kuukautta ja kolmas antibiootti alkaa tänään. Lähdin heti sieltä Koskiklinikalle erikoislääkärille ja siellä puhkaistiin korvat. Tähän asti tulehdus on ollut vain toisessa korvassa, nyt sitten jo molemmissa. Eikö tämä ikinä lopu? Lääkäri sanoi, että paras olisi putkittaa korvat heti, mutta eivät halua nukuttaa alle 8kk:n ikäistä kuin hätätapauksessa. Mutta miten tuo lapsi voi olla niin aurinkoinen, vaikka niitä korvia on ollut pakko särkeä. Toivottavasti tuo kuuri nyt auttaa!

Tahroihin auttaa hyvin myös luontaistuotekaupoista saatava sappisaippua! Aurinko taitaa olla tehokkain porkkanatahroihin, mutta muihin kannattaa tuota sappisaippuaakin kokeilla.

Joona nukkuu yöt edelleen melko hyvin. Poika ei vielä ole keksinyt kääntyillä sängyssään vaan nukkuu ihan rauhallisesti. Joskus yöllä annan tutin suuhun. Yleensä riittää yksi yösyöttö, mutta nyt on muutamana yönä poika tarvinnut parikin kertaa maitoa. Johtuu ilmeisesti siitä korvasärystä. Ainakin tähän asti on aina lääkekuurin jälkeen palattu yhteen yösyöttöön, kunnes korva alkaa taas vaivaamaan...

Meillä ei vieläkään olla aloiteltu kiinteitä, kun Joonalle tuntuu maitokin vallan hyvin riitttävän. Parin viikon sisällä pitäisi niitäkin alkaa antamaan. Joona kiinnostuneena seuraa kaikkien juomista ja syömistä, saa nähdä miten ne sitten tosipaikan tullen maistuu. Nyt olen antanut vettä ihan kupista ja hyvin poika siitä osaa juoda.

nonnu78 ja Jonttis

Vierailija
30/35 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Tero (Pitkämäki) ei saanutkaan kultaa, niin tuuletan silti, koska Helmi on nukkunut jo tunnin! Nukkui tänään taas päiväunia yhteensä vaan 2 h 15 min ja laitettiin sänkyyn sitten jo 20.30 aikaan. Mies oli siellä Helmin kanssa ja tyttö huusi suoraa huutoa " vaan" jotain 45 min. Esikoinen nukahti jo ennen klo 21, joten meillä on eka kerta Helmin syntymän jälkeen, kun molemmat lapset nukkuvat ennen klo 21.30... Ehdin tossa tehdä kaikenlaisia rästihommiakin.

Täällä edelleen vaan ihanan kesäiset ilmat jatkuu. Oltiin tänään Suomenlinnassa (tokan kerran tänä kesänä). Viljaa kirjoitti, että heille tuli Venäjältä savut. Meille myös. Yök! Ja taivas oli ihan sumea. Missäs päin te Viljaa asuittekaan nyt? Harmi, ettette enää asu täällä Helsingissä.

NONNU78: Vai jouduttiin Joonan korvat puhkaisemaan. Tosi kurjaa, että pieni sairastaa! Ihme juttu, että poika on kuitenkin niin hyvällä tuulella, vaikka korvat on kipeät. No, hyvä tietenkin niin. Toivottavasti Joona nyt kuitenkin parantuisi pian!

NAPERO79: Mua huvitti, kun kirjoitit, että Eetu nukkuu enää 2 x 1,5-2 h + yhdet lyhyet unet, kun se ois meille tosi paljon =) Meillä Helmi nukahti pienempänä joskus tissille, joskus itsekseen omaan sänkyynsä (ilman itkuja) ja nyt ei sitten meinaa nukahtaa ei sänkyyn, ei syliin, ei tissille, ei mihinkään. Samoilla huudoilla " opetetaan" nyt sitten nukahtamaan omaan sänkyynsä. Ei kyllä jätetä yksin itkemään, vaan ollaan siinä vieressä (no, ei kuitenkaan molemmat samaan aikaan, vaan toinen...). Esikoinen " oppi" tällä tavalla nukahtamaan parissa illassa itsekseen saman ikäisenä ja on sen jälkeen useimmiten nukahtanut ongelmitta. En usko, että vauvalle koituu mitään suurta vahinkoa ainakaan, jos joutuu vähän itkemään ennen kuin nukahtaa, mutta ihan yksin en jättäisi itkemään. Mutta jos te kerran olette samassa huoneessa, niin sittenhän eetu ei ole yksin. Hieno homma, että Eetu nukahtaa itsekseen. Siitä on vanhemmille paljon iloa =) Mulla on kavereita, jotka joutuu joka ilta nukuttamaan ties kuinka kauan taaperoikäisiä ja se voi olla aika rankkaa. Me ollaan tossa asiassa päästy esikoisen kanssa niin helpolla, että Helmin kanssa tuleekin varmaan olemaan paljon vaikeampaa (ainakin nyt on). Tosta saunasta vielä. Mä en tajua, kun Suomessa SAUNA tuntuu olevan sellainen juttu, mistä jokaisen on tykättävä. Aina ihmetellään sitä, kun mä en useinkaan sauno. Meillä ei ole (onneksi) omaa saunaa, mutta anoppilassa ja mun äidillä pitäisi aina saunoa. Joskus kylmällä ilmalla onkin ihanaa istua kuumissa löylyissä, mutta mulla tulee saunassa melkein aina huono olo, enkä jaksa koko ajan ravata suihkussakaan. Jos menen saunaan, haluaisin istua lauteilla kauan. Mutta en voi. Ei siis saunominen juuri kiinnosta. Ja sitä saa aina selitellä kaikille.

Nyt iltapalalle ja nukkumaan. Mulla on nyt vakaa aikomus mennä ainakin melkein joka ilta klo 23 nukkumaan. Mieskin joutuu taas ensi viikolla lähteämään klo 6.15 töihin, joten ois hänellekin hyvä, jos nukkumaan meno hieman aikaistuisi. Vaikka tämä klo 24-10 yöuni (lukuisilla herätyksillä ja valvomisella) sopisi mulle kyllä ihan hyvin=)

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
31/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo käyny koneella sitten viime vkon. Elikkäs ei sit päästy Tampereen tapaamiseen, kun mentiin jo kohti Helsinkiä. Mut ensi kerralla sit...

Oltiin siis nyt siä risteilyllä, Päivä Tukholmassa. Meni tosi kivasti, ilmat mitä mahtavimmat, eikä laivakaan keinunut. Viilee maito yöllä ja sit kärryissä jatkuvasti könöttäminen vähä harmitti Wilmaa. Meidän hytissäsai ala-sängyt vierekkäin, joten sit siä sängyllä sai mönkiä aina kun hytissä oltiin.

Tukholmassa oli ihkuja lastenvaatteita ja aikuistenkin. Tarttu sieltä jotakin mukaankin.

Sit sunnuntaina jäätiin hetkeksi Helsinkiin, ja voi että se on sit ihana kaupunki. Ihmisiä, puistoja, toreja, kauppoja....

Tampereella on joka nurkka liian tuttu ja tuntuukin, että vaatevalikoima sun muut on niin niin paljon huonommat täälä. Ja ilmapiiri jo pelkästään. Helsingissä oli jotenkin " lämmin" tunnelma. (ilmakin ehkä osaltaan vaikutti)

Voi vitsit kuinka teillä Viljaa kävi, hyvä juttu kumminkin, et Aaro on kunnossa, mut oisin kyl itekki säikähtäny perin pohjin. Kaikkee sitä voi näitten pienien kanssa tulla.

Minkille jaksamisia, vatsatauti itellä, saati sit lapsilla on kauheeta. Noilla pienillä varsinkin, kun ei mikään pysy sisällä. Sitä on itekki ihan puoli-ihminen, kun huoli on niin suuri. Wilmallahan oli juhannuksena, sairaalassa käytiin nesteytyksellä. Silloin aattelin, että moinen tauti vois olla taaperon kanssa helpompaa, kun on pillimehuja sun muuta mitä voi juottaa. (Wilmalle kun ei maistunu maito, saati osmosaali) Mut ei se ihan niinkään sit oo, jos nekään ei pysy sisällä.

Vaipoista on ollu puhetta, me käytettiin alkuun liberoo, mut mua alko kans ärsyttään, kun ne pissasina roiku jalkovälis, muuten kyl hyviä.

Vaihettiin sit kans tohon pamperssin active fit-ttiin ja hyviä ovat, haiseevat vaan pahalle. Eikä oo pahemmin valskannu niinku liberot aina väliin. Ne saa niin napakasti kiinni, eikä silti kiristä.

Wilmakin sylkee vellit, ei saada meneen edes maidolla lantrattuna, mitään laaatua. Ostin sit riisipuurojauhetta ja se menee...

Polttareita ei mulla oo koskaan ollu, mut muutamissa olen ollut mukana. Eikä meistä myöskään löydy kuvia täältä netti viidakosta. Kiva nähdä teitä muita! Kun en oo nois tapaamisissakaan ollu.

Nii ja Wilmalla on kans näitä raivareita ollu, mitä suurimmalla osalla myös. Enkä myöskään ole keksinyt mitä ne voisi olla. Väsyneenä yleensä parkuu ja ihan hysteerisesti välillä. Ja sit välillä ihan yht' äkkiä kesken unien.

Jotakin muutakin piti laittaa, mut pää tyhjä.

Mut palaillaan,

Aurinkoisin terkuin -maruzella ja wilmundi-

Vierailija
32/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas pitkästä aikaa.

Kuvittelen aina, että nyt on aikaa taas alkaa kirjoittelemaan aktiivisemmin, mutta kuvitteluksihan tuo on jäänyt. Nyt kuitenkin meidänkin perheeseen ovat taas arkikuviot palanneet, kun mies aloitti viime viikolla työt, joten aikaa on. Hieman on ollut totuttelua taas kaksin Aleksin kanssa kotona olo, kun kesä oli tosiaam sellaista hulabaloota muuttoineen ja lomineen. No nyt arki palannut ja tosiaan yritän olla aktiivisempi myös tällä kirjoittelun saralla, teidän kuulumisia kun kuitenkin käyn lähes päivittäin lukemassa.

Ehdottelin silloin joskus muinoin treffejä meille savolaisille ja ainakin ELMIINA JA KUMPPARI taisi olla kiinnostuneita (mikäli nyt oikein muistan)! Vieläkö kiinnostusta ja innostusta löytyy? Meiltä löytyisi ainakin, välillä on tuo juttelu vähän yksipuoleista, mikäli nyt ei vajaan puolivuotiaan kiljahduksia (lue kiljumista kovaan ääneen), pärinää ja mölinää lasketa täysipainoiseksi jutteluksi. Lisäksi mammaseura olisi tervetullutta vaihtelua arkeen. Joten jos muitakin savolaisia palstalla pyörii ja ainakin Elmiina ja Kumppari, eiköhän pistetä rehvit pystyyn??

Muuten NIPPU, joko olette muuttaneet Jyväskylään?

Viimeksi, kun kirjoittelin niin meillä oli silloin lusikkalakko meneillään. No apuna siihen löytyi lapsentahtisen syömisen lopettaminen ja päivän ruokarytmien aikatauluttaminen (toki päämääränä oli, että lapsella myös olisi silloin nälkä..) Mutta tämä auttoi! Nyt meillä syödään Aamupalaksi maitoa/velliä,

Lounaaksi n. klo. 10.30-11 kasvissose + maitoa,

Välipalaksi n. klo. 14-15 hedelmäsosetta + maitoa tai pelkkää maitoa,

Päivälliseksi n. klo. 17 lihasosetta ja maitoa,

Iltapalaksi n.klo 20-21 velliä

Yöllä sitten menee maitoa vaihtelevasti, joskus 200ml, joskus 80 ml.

Toistaiseksi tämä rytmi on toiminut hyvin, vielä kun sinne väliin saisi ujutettua kunnon päiväunet nykyisten pikkutirsojen sijasta.

Ryömimistä opetellaan kovaa vauhtia. Sillä aikaa, kun ryömiminen ei vielä oiken suju, edetään lattialla taaksepäin työntämällä ja kierimällä, joten sohvan alta pelastukset ovat tulleet tutuiksi. Nyt tänään ja eilen Aleksi on lisäksi nostanut itseään konttausasentoon ja punnerrusasentoon siten, että vain kämmenet ja varpaat on lattiassa. Siitä sitten useimmiten tuiskahdetaan nenälleen, auts!

OODI kyseli niistä maitomääristä. Meille sanottiin neuvolassa, että kun kiinteitä menee, niin maitomäärä on 6-8 dl/vrk. Maitomäärä kai riippuu myös painosta, Aleksi painoi silloin piirua vaille 8 kg.

Taisi tulla taas liian pitkä teksti, tuolta kuuluu myös sen sortin ähellystä, että parempi mennä katsomaan, mitä jätkä puuhaa!

Ringae + Aleksi, reilu 5.5 kk

Vierailija
33/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatkuu kitinä edelleen.. välillä tuntuu että voisin laittaa korvatulpat korviin.. mutta sitte poika on taas " itse aurinko" :)

Ei nyt niin paha kitinä oo ku viimeviikolla onneks.Mieski on edelleen vaan töissä, nyt tiedän miltä tuntuis olla yh-äiti! Mutta toisaalta pitäishän mun ymmärtää sitä ku sieltähän me rahaa saadaan... niin ja niin.... Mutta ei tämä kotona oleva äitikään mitään lomaa vietä!!:)

Lauantai iltana mentiin mun vanhempien luo mökille ja oli ihan kivaa. Sain ees vähän hengähtää välillä ku mies halus olla pojan kans kokoajan:) ja mummu ja paapa.. ja kummisetä .. eli sain edes vähän akkuja ladattua tähän viikkoon.

Nyt toi pikkunen on ihan rauhassa omassa sängyssä oottelemassa unta.. Eli tuotti positiivista tulosta se viime viikon " omaan sänkyyn nukahtaminen" -harjoittelu. Sinnikkäänä pitiki olla ettei joka itkusta ottani syliin..

eilen ajattelin taas että oisinkohan jo raskaana.. vaikka ei oo menkat myöhässä vielä mut ku maha oli jännästi kipee... no viikon päästä nähään!

Nyt meille on tullu aika selvä syöntirytmi. Aamulla ensin maitopullo 100-150ml, sit ennenku jatkaa tunnin päästä unia niin puuro n.2dl purkki, puolenpäivän jälkeen lihasose, illasta hedelmäsose ja iltapalaks taas puuro. Ja välillä tietysti aina maitoa, päivässä menee n.5dl.

nukahti.. nyt syömään..:)

napero ja Konsta

Vierailija
34/35 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä hiljaista, taitaa kaikki olla rannoilla...

Mä en sitten tajua mikä tota poikaa vaivaa!!! Viime yönä heräs VIISI kertaa tissille, ja muutenkin nukku tosi levottomasti, nukkuu siis omassa sängyssään meidän huoneessa. Ja mä olen sitten ollut kuin zombie tän päivän. Täytyy toivoo että ensi yönä saa nukkua vähän paremmin, jos ei niin sitten meillä kyllä lapataan puuroa nassuun!!! Ajattelin nyt sitten jättää ne vellit, kun ei ne tuolle pojalle mene alas (olen siis kokeillut porkkana, maissi ja riisivellin) niin ei väkisin! ja siirtyä " suoraan" puuro-osastoon, josko ne sitten uppois paremmin, mutta jos äitiinsä ja enoonsa tulee niin ei uppoa nekään kauaa...

Mies aloitti tänään työt, ja me sitten Eetun kanssa opeteltiin uudestaan päivän jutut kahdestaan, on se vaan ollut niin kivaa kun on ollut toinen täällä päiviä jakamassa. Voipi olla tuo miehen töihinmenokin syynä ettei Eetu nukkunut kunnolla viime yönä? Vai mitä luulette? Voiko noin pieni aistia moisen " muutoksen" ?

Ja sitten on Eetu aloittanut iltahuutamiset tai pikemminkin raivoamiset!!! Nytkin huutaa tuolla miehen kanssa! En sitten tiedä onko nälästä vai väsystä (tosin äskön nukku kaksi tuntia, heräs reilu ½h sitten) vai siitä että ottaa päähän kun ei pääse sinne minne haluaa, kun ei ole vielä löytynyt kuin pakki ja pyörimisvaihde... Ulkona kyllä tykkää olla kantorepussa, mutta kun ei viitsis koko iltaa kävellä ulkona...

Mutta nyt täytyy mennä, sen verran se tuolla huutaa, palailen ehkä myöh, jos jaksan...

Napero ja Eetu kohta 6kk

Vierailija
35/35 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa olla nyt aikamoinen epätoivo Helmin unien kanssa! Eilen illalla taas simahti tissille, mutta heräsi, kun laskin pinnasänkyyn. Mä menin suihkuun ja Helmi raivosi sen aikaa sängyssään ja miehen sylissä. Tulin suihkusta ja menin sängylle yrittämään tissitainnutusta. Toimi parin sekunnin ajan, mutta hetken päästä Helmi kääntyi mahalleen ja alkoi raivota uudelleen. Nukkuu nykyisin yleensä mahallaan, joten en usko, että mahallaan oleminen aiheutti raivarin, vaan se, kun kääntyminen herätti tytön. No, huusi sitten taas ties kuinka kauan, kunnes mies sai Helmin vihdoin ja viimein nukahtamaan omaan sänkyynsä joskus klo 23. No, iloa ei kestänyt kauan, sillä jo ennen klo 01 Helmi heräsi karjumaan. Mä en ollut taaskaan ehtinyt edes nukahtaa. Huusi sekä omassa sängyssään että sylissä. Pakko oli antaa tissiä, vaikka ei huvittaisi noin aikaisin yöllä vielä imettääkään. Helmi nukahti sitten viereen ja heräsi seuraavan kerran " vasta" klo 05 aikaan. Ryömi taas pitkin sänkyä, mutta rauhottui tissiä saatuaan. Seuraavan kerran heräsikin sitten vasta joskus klo 9.30, joten periaatteessa aika hyvä yö, kun söi vain 2 kertaa, eikä ryöminyt juurikaan.

Tänään oltiin koko päivä liikenteessä (ensin maauimalassa ja illemmalla mun siskolla) ja Helmin päiväunisaldo olikin sitten 1 h + 30 min eli yhteensä 1,5 h... Nukkuuko muiden vauvat näin vähän päivisin? Öisin Helmi nukkuu n. 10 h ja unimäärä vuorokaudessa meinaa jäädä jopa alle 12 h! Esikoinen nukkui vielä tammikuussa 2,5 v iässä 11 h öisin ja 2 h päivisin ja nyt ilman päiväunia 12 h öisin eli nukkuvat Helmin kanssa suurin piirtein saman verran. Kotona jos oltais koko ajan, niin Helmi nukkuisi ehkä 2 h + 1 h.

Mä jäin tänään sitten terassille, kun tultiin mun siskolta ja Helmin piti kotimatkalla (miehen ja esikoisen kanssa) nukkua vielä iltaunet. Koska mies ei mitään soitellut, ajattelin, että Helmi oli kerrankin nukkunut ja menin kotiin vasta lähempänä klo 22. Helmi täällä sitten huutaa raivosi aivan yliväsyneenä. Ei ollut nukkunutkaan niitä vikoja unia. Aika pieni todennäköisyys sille olisi ollutkin, mutta mä olin kuvitellut, että mies soittaa mut aikaisemmin kotiin syöttämään Helmiä, jos Helmi ei nuku.

Äsken sitten yritettiin saada Helmiä yöunille melkein 2 h ennen kuin vihdoin nukahti. Meidän sängyssä oli aluksi ihan rauhassa, mutta kierii vaan ympäri sänkyä, eikä siksi voi nukahtaa. Silloin kun söi vielä tuttia, nukahti hyvin sen kanssa. Nyt menee silmät kyllä heti kiinni, kun laittaa peukun suuhun, mutta sekunnissa peukku " tippuu" pois ja Helmi havahtuu taas hereille. Tai ryömii ensin silmät kiinni ja sitten raivostuu ja herää. Mitä ihmettä pitäis tehdä??? Unipussiin ajattelin taas laittaa syksymmällä, mutta nyt on niin kuuma, ettei voi. Helmillä on koko ajan ääni käheänä, kun huutaa iltaisin niin paljon =(

Viikonloppuna Helmi alkoi kunnolla ryömimään. Ennen siis työnsi itseään jaloilla eteenpäin (ja välillä käsillä taaksepäin) tai nousi konttausasentoon, mistä " syöksyi" eteenpäin, mutta nyt vetää siis käsillään itseään eteenpäin ja potkii jaloilla vauhtia. Ei kyllä kovin montaa metriä vielä liiku (onneksi), mutta on nytkin koko ajan kaiken " kielletyn" kimpussa ja esikoisen lelujen luona varsinkin.

Mulla on kurkku kipeä ja olen varma, että huomenna olen kipeä. Saa nähdä, ehdinkö tänään nukahtaa ennen kuin Helmi ekan kerran herää. Sori, kun melkein koko viesti oli tosta Helmin nukkumisesta, mutta se ottaa mua niin helkkaristi päähän, että pakko purkautua jonnekin. Nyt nukkumaan.

T:Fassiloora ja Helmi (5 kk + 3 vko)