Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Vain KUNNON OIREILLA koronatestiin. Koronassa samat oireet kuin influensassa eli raju 40 asteen kuume ja erittäin sairas olo..

Vierailija
14.02.2021 |

Sanattomaksi vetää Tampereen ja Turun linja koronatestauksen suhteen. Onko teillä ollut vaikeuksia päästä testiin?

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/bb4c2e87-b5fc-4c33-8d19-892ccc14…

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain korkean kuumeen, kurkkukivun ja ripulin yhtäaikaa mut ei ollu korona

Vierailija
42/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi marrskuussa lämpö 40,3 asteeseen tosi nopeesti ja heti epäiltiin influenssaa ja niin se testin mukaan olikin. Oli järkyttävän kova tauti. Onneksi joululoma tuli siihen jatkoksi, koska en vielä 4 viikon sairasloman jälkeen ollut työkunnossa, vaikka teenkin kevyttä toimistotyötä etänä. Kuntosaliin tuli 7 viikon tauko, mut silti mun paino putos useamman kilon.

Kyllä siinä tuntui että kuolee. Pelotti, mut olin niin sekaisin että en jaksanut ajatella. Ihmettelen miksi influensasta ei puhuta enempää, se on ainakin minun kokemuksen mukaan tosi raju tauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Helsingissä ja kun syksyllä soitin koronaneuvontaan ja kerroin oireet (nuha, lihaskivut, yleinen heikko olo, muttei hengitysvaikeuksia), niin käskettiin vain seurata tilannetta ja jos olo pahenee, niin sitten hakeutua testiin. Samalle päivälle en olisi saanut aikaa. Testiin päästäkseni minun olisi pitänyt kävellä 15 min. bussipysäkille, josta matka olisi kestänyt noin puoli tuntia. En olisi jaksanut edes kävellä bussille, vaan olisi pitänyt ottaa taksi. Parin päivän päästä voin paremmin, joten en käynyt testissä. Olin todennäköisesti vain stressaantunut tulevasta muutosta ja väsynyt pakkaamisesta.

Vierailija
44/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes soittaa mihinkään, kun voi mennä drive-in testiin? Itse olin nuhainen syksyllä ja tein oma olo -testin. Kävelin lähellä olevaan Mehiläisen drive-in testiin. Koronaa ei ollut, mutta koska tuo testi neuvoi menemään niin minähän menin.

Ei täällä mennä drive in testiin ilman lääkärin tai sairaanhoitajan lupaa ja ajanvarausta.

Sori, en tiennyt että tässä on paikkakuntakohtaisia eroja. Rovaniemellä pääsee ihan itse ilman ajanvarausta.

Vierailija
45/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen itse kaksi sairastanutta joilla oli molemmilla todella lievät kausiflunssamaiset oireet. Lisäksi tiedän yhden kaverin kaverin jolla niinikään lievät oireet sekä yhden tutun iäkäs omainen on kuollut koronaan. Eli tämän otannan perusteella ainakin työikäisillä korona on mahdollinen hyvinkin lievillä oireilla.

Vierailija
46/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaisena varaan omaolosta ajan itselle ja lapselle. En ymmärrä, miten jollain on muka vaikeaa päästä testiin? Omaolohan ohjaa varaamaan testiajan jo pelkän nuhan tai kurkkukivun perusteella.

Vierailija
47/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa on todella hankala päästä testiin. Perheenjäsenellä todettu tartunta, itse siinä kohtaa oireeton. Olin kuitenkin ollut altistuneena töissä, aspa-työtä teen. Ei kuulemma tarvetta testille.

Ystävällä nuhaa, yskää, kurkku- ja lihaskipua, omaolon kautta ei saanut varattua testiaikaa Turussa.

Just just. Olen varannut kolme kertaa testiajan Omaolon kautta. Joka kerta oireina vain nuhaa, kurkkukipua tai yskää.

Vierailija
48/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa tämä. Ei mullekaan tai miehelleni aiheuttanut kuin noin kolmen päivän väsyneen olon, päänsärkyä, pahoinvointia. Kuume ei noussut yhtään. Ei hitossa lähdetty mihinkään testeihin kun homma oli ihan selvä.

Ai millä perusteella se oli niin selvä, että se on nimenomaan koronaa, eikä esim yrittänyt tulla päälle perus kausiflunssa?

Itellä para-aikaa semmonen olo, että tuleeko kipeäksi vai ei. Vähän jomottaa lihaksia, pientä vilunväristystä ja väsymystä, mutta en kyllä tällä perusteella osaa julistaa onko kyseessä korona vai flunssa.

Mitä sä sillä tuloksella teet onko se koronaksi kutsuttu uusi nuhakuume vai joku muu?

No työtä tekevänä ihmisenä aika paljonkin. Töihin ei ole asiaa edes vähäoireisena korona-potilaana. Ehkä se olisi mulle pikku tauti, mutta jollekin kollegalle ei sitä olisi. Perusflunssasta ei todennäköisesti kovin dramaattisia seurauksia koidu kanssaihmisille. Tarttuu ehkä johonkin, jos pyörii ihmisten ilmoilla nuhaisena, mutta niistä ei tarvi pelätä joutuuko joku happikoneeseen esim.!

Ja meillä töistä lähetetään testeihin pienistäkin oireista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan