+++SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 32 +++++++++
Paljon, paljon onnea!!! Marlettille plussasta!!!!
EDRAM:( meniköhän nikki oikein), älä usko tuollaisiin, turhaa murhetta vain, vaikka kyllä ymmärrän, että tuollaisen kuultua, vaikka kuinka ajattelisi, että on hölynpölyä se mietityttää. Itse olen niin typerä, että en edelleen uskalla ostaa murattia kotiin, kun kuulin joskus, että se voi tuoda epäonnen mukanaan. Muuten, en ole taikauskoinen, heh!!! Eli, jos joku on kuullut muratista muuta niin tänne viestiä, on meinaan mielestäni kaunis kukka, niin jospa rohkaistuisin ostamaan. Älkää nyt minua ihan pölhönä tämän tunnustuksen jälkeen pitäkö.
GALLUP: Löytyykö muilta tällaista taikauskoista käytöstä???
Nasuli 78: samassa tilanteessa ollaan, eli haaveillaan ja kuumeillaan, mutta ei ole vielä yritystä. Muutama hassu viikko takaperin olin vielä tilanteessa, että mies oli ehdottomasti sitä mieltä, että kolme lasta riittää, mutta nyt sitten mieli on muuttunut. Edessä on kuitenkin vielä ennen yritystä asunnonvaihtosuunnitelmat ja mun pitäisi ennen raskautta koittaa käydä äitipkl.lla raskauden suunnittelukäynnillä. Eli enpä tiedä vielä, koska pääsen varsinaisesti kunnolla kuumeilemaan. Toisaalta l.a. olisi hyvä olla ennen kuopuksen 3 v:tä niin äitiyspäivärahan voisi anoa edellisen mukaan vielä, kun tällä hetkellä olen vakipaikastani hoitovapaalla ja teen satunnaisesti työkeikkaa. Meillä kuopus siis nyt 1 v 3 kk. Miten sulla nasuli 78, onko jo tietoa, koska yritys alkaa?
No kopsasin sitten tämän tuolta viikonloppupinon lopusta ja aloitin uuden viikkopinon, että saadaan uusi viikko alkuun!!!!
Kommentit (69)
Ja eipa meilla oikein muuta olekaan kummallista! Sataa; tai ainakin tihuutti aamusta, mika on tosi outo ilmio taalla tahan aikaan vuodesta heh hee.
Ruokaa pitaisi laittaa; mies uhkaili jo etta karkaa jos viela joutuu keittioon (noh kiukuttelee vaan hiukan kun en halunnut rannalle lahtea) akkiakos tuota muussia tai vaikka jos laittaisi lasagnen uuniin; helppoa!
Palailen sitten illemmalla, jos olis uutisiakin jo silloin...
Enpä tiedä mitä osaisin sanoa. Kovasti voimia ja parempaa onnea Kuramyyrälle seuraavaan yritykseen. Kyllä se vauva vielä teillekin tulee.
Shannon, toivottavasti sikiö nyt kuiteskin siellä olisi ihan kunnossa vuodosta huolimatta. Ainahan noille vuodoillekaan ei syytä löydy. Tosi inhottavia ovat tietysti. Toivotaan parasta♥
Leanna, tylsää että taas alkoi vuotamaan. Toivottavasti sissi sitkeä jaksaa sinnitellä. Tule pian kertomaan kuulumiset♥
Meillä on ihan hirveä tappelu lapsilla päällä. Eilen jo riitelivät koko ajan. Meinaa hermot palaa ihan väkisin tollaiseen. Esikoinenkin, joka meillä yleensä on kiltti ja rauhallinen, niin kiusaa koko ajan tuota kolmosta. Alkaisipa se koulu jo pian!
Suurta lapsilukua voisi tietty toivottaa,heh. Sehän ainakin sopisi jos katsoo meikäläisen perhettä, heh heh. Tosin tuo minun siskoni on sen verta erilainen että enpä usko heille tulevan kuin ne perus kaksi lasta. Ei ainakaan ole havaittavissa suurempaa lapsilukua haaveissa. Tosin ainahan mieli voi muuttua..
Meillä kävi maanantaina pieni tapaturmakin. Laitettiin kaksi lemmikkipupua ulos häkin alle syömään ruohoa ja nauttimaan ulkoilmasta. No meidän koirus ei ole tätä toista pupua nähnyt ennen kun se on tuolla tallissa asustellut. Koirahan oli tietty aivan innoissaan siitä ja kiehnäsi häkkiä koko ajan. Oli sitten käynyt niin että koira oli livahtanut ulos niin että emme huomanneet vahtia ja sitten lapset tulivatkin sisälle kertomaan että koira on tappanut pupun:( Eihän se tietty koiran vika ole, se kun on metsästyskoira ja vaistonsa sillä. Oli saanut häkin painumaan etuosasta kasaan niin että tämä tallipupu oli mahtunut ulos ja tietty lähtenyt koiraa karkuun. Ja koirahan tottakai innostu ja kimppuun. Tämä meidän sisäpupu kun ei tuosta koirasta mitään välitä kun ovat toisiinsa tottuneet. Suuri oli lapsilla suru kun pupun kuolleena pihalta löysivät.
Täytyy mennä jatkamaan siivousta. Huomenna taikka perjantaina tulossa sukua kylään kun tulevat vähän kauempaa häihin. Pakko laittaa taloa kuntoon.
Medison+5
ja lohtuhalia. Tsemppiä myös Leannalle ja onnittelut Mittumaarille! Ollaan muuten aikas samanikäisiä, itsellekin tuli 33 mittariin 7.pvä!!
Hässäkkäpäivä meillä taas tänään: kuopuksen kanssa oltiin päiväkodilla harjoittelemassa ja sieltä suoraan esikoisen kanssa toimintaterapeutille. Ja sillä välin kauppaan ja nyt syömään. Päikkärien jälkeen pitäisi käydä leikkimässä tuttujen kanssa ja illemmalla vielä juosta kasvimaalle kasteluretkelle parin kilometrin päähän. Huh huh. Ja kuuma sää vaan jatkuu.
Mutta täytyypä tässä nyt lopetella; ruokaa pöytään, pyykkiä koneeseen ja neuvolanaikaa varaamaan tuolle eskarille.
Palaillaan,
Suviruusu
oikein paljon lohdutushaleja Shannonille ja Leannalle, toivotaan vaan että " sissit" haluavat " pelotella " ja kaikki on kuitenkin kunnossa.
MITTUMAARILLE SYNDEHALEJA JA ONNEA EILISEN MERKKIPÄIVÄN JOHDOSTA!!
Töissä aherran ja odotan innolla ensi viikkoa ja koulun alkua, hankintoja kouluja varten pitää vielä maanantaina tehdä kun tuolloin olen viikonlopun työputken jälkeen vapailla. Ei mitään isompaa vähän kyniä ja muuta tilpehööriä ja reppu esikoiselle.
Leffassa käymisestä oli ollut myös puhetta, harvoin käydään ehkä miehen kanssa kerran vuodessa, viimeksi kevättalvella katsomassa Matti elokuva ja kaksi vanhinta käy max 2 x vuodessa kavereidensa kanssa katsomassa jos on jotain heille sopivia elokuvia.
Kuopukset eivät valitettavasti ole vielä tutustuneet elokuvateatteriin..
ja muutenkin kulttuuririennot ovat olleet pelkästään päiväkodin ja koulun varassa mutta siellä sitä sitten onkin touhuiltu yhtä sun toista !
Nyt on pakko mennä syömään, ja jatkamaan töitä !
T. Isotikru
Ja toivottavasti Leanna saa ultrasta hyviä uutisia!
Meillä on siskon poika ollut kaksi yötä taas kyläilemässä, joten hulinaa riittää. Tosi kiva että pientenkin kanssa touhuaa vaikka onkin jo " iso" , 12v on ikää pojalla. Nykyään tuntuu nuo yökyläilyt niin helpoilta kun muksuja ei tarvii enää " hoitaa" . Hyvin keksivät itse tekemistä, ainoastaan pelaamishaluja joudun välillä jarruttelemaan.
Yllättäen tota pyykkirumbaa taas riittää, täytyy yrittää niitä laitella...
Marlett
Sikiö ja syke löytyi.Viikossa kolminkertaistanut kokonsa,ollen nyt 1,5cm(viikko sitten 5,6mm)Syke oli 146/min
Kohdunsuulla oli jonkin näköinen kertymä joka taitaa olla vuodon syy.
Nyt kuitenkaan ei enää vuoda mutta lääkäri epäili että vuotoja saattaisi tulla ja mennä kunnes koko " kertymä" vuotanut pois.
Sanoi että olen onnekas ettei minulla edellisissä 5:ssä raskaudessa ole ollut vuotoja sillä joka 5.s kärsii niistä ja että kuitenkin 90%sujuu vuodoista huolimatta terveen lapsen synnytykseen.
Shannonille haluaisinkin laittaa tsempitykset!!!!Älä viellä tosiaan lannistu.Jos kerran kohdussa oli jotain nähtävissä.Eivätkö sanoneet mitään sinun kohdunsuun tilanteesta??Jos kohdunsuu on auki on keskenmeno väistämätön mutta jos taas tiiviisti kiinni on vuoto jotain muuta.
Mullakin eilen verta tuli oikeen kunnolla.Useampi siteellinen ja säikähdin todella paljon.Mutta kuitenkaan tänään ei vuoda kuin teelusikallinen tähän mennessä.Ja vuoto tosiaan eilen oli aivan kirkkaan punaista!
Tsemppiä ja tarrasukkia viellä kertaalleen,Shannon!!!!!
Nyt poistun jotta voin taas palata=)
L+5 ja totisesti sitkeä sissi 7+5
Lisää vaan tarrasukkia matkaan, jotta kaikki menee hyvin loppuun asti =)
Ja tsemppiä ja tarrasukkia Shannonille, ehkäpä sinullakin asiat on kuitenkin hyvin!
Marlett
Onpas totisesti yleisiä nuo vuodot. Meinaan joka 5.s on mun mielestä paljon. Mulla on ollut kakkosesta ja vitosesta ihan alkuraskaudessa parina päivänä pientä vuotoa, tuli nyt vasta mieleen kun rupesin oikein miettimään. Tosin ei mitään kirkkaan punaista vaan pientä ruskeaa.
Joka tapauksessa, kiva että kaikki tosiaan hyvin ja eiköhän kaikki hyvin mene loppuun asti! " Sissi" nyt vain aikoo pitää Sinut Leanna varpaillaan jonkin aikaa:)
Mitä kuuluu Shannonille? Vieläkö vuotaa vai menikö ohi? Toivottavasti sinullakin olisi kaikki hyvin siellä pikkuisella! Kuten Isotikru tuossa jo aikaisemmin sanoikin niin kovasti suurperhekuumeilijoiden odottajia nyt koitellaan.
Nyt syömään.
Medison
Ja hieno juttu, Leanna, että Sissi matkassa edelleen! Muistan oman terkkarini kertoneen, että hän on nähnyt vaikka millaisia vuotoja, jotka kestäneet suunnilleen ekat 3kk ja silti syntynyt terve, reipas vauva maailmaan! Ja tosiaan itsekin luin jostain, että 25% odottajista kärsii alkuraskauden vuodoista eli yleistä on. Minulla ei ole ollut kolmesta ekasta mitään vuotoja, neljäs raskaus alkoi valemenkoilla/kiinnittymisvuodolla, samoin tämä viides..
Mites Levinia, joko menkat loppuneet? Minullahan keskenmenon jälkeen kolmet seuraavat menkat kestivät enempinä tai vähempinä kaksi viikkoa! (Tosin sitten sain lääkekuurin tasoittamaan kiertoa ja mahdollistamaan raskautta ja seuraavasta kierrosta saikin tämä meidän Helmi alkunsa.)
Oijoi, olipa Medisonin kani-rukalla kohtalo, vaan minkäs se koirakaan vaistoilleen voi.. :0(
Vaan nyt luotsaamaan katrasta suihkuun, mies saunaillassa, joten koko iltatohina meikän hartioilla, plääh..
T. Mittumaari, rv 14+6 sekä neitikatras
Hienoa, että Leannan sissillä kaikki hyvin !! Toivotaan, että Shannonin kin vuoto olisi jotain vastaavanlaista!
Töistätultuani otin pienet päikkärin ja herättyäni on ollut tajuton päänsärky, nenä on ihan tukossa ja jotenkin ihan outo olo. Meillä on duunissa porukkaa kuumetaudin kourissa ja täytyy vaan toivoa, etten sairastu itse siihen.
Justhan mulla oli kesäloman ekaviikolla joku kesälentsu ; (.
Kuopukset leikkivät ja kikattavat tuolla suihkussa, isommat ovat edelleen ulkona ja isukki soitettiin ylitöihin. Rauhallinen ilta ois tiedossa kunhan nuo kikattajat saan petiin :),tosin itsekkin taidan kömpiä peiton alle lukemaan jotain hyvää kirjaa??Harmi vaan kun en kauppareissulta ostanut mitään herkkuja..
Nyt menen katsomaan tuonne yläkertaan mikä siellä on niin kamalan hauskaa...
Illanjatkoja!
Isotikru
Shannon ja Kuramyyrä:Haleja!!!
Täällä on ollut ihan törky kiire päivä,aamu meni kakkujen koristeluun ja siivoukseen,tääl vietettiin siis kuopuksen 1v synttäreitä ja oli kyl ihanat juhlat.
Mul on vauvakuume hiukan laantunut,yhä kovasti sitä toivon,mut ajankohtaa siirrän mielessäni myöhäisemmäx...Huhtikuussa tahtoisin kovasti matkalle kauas pois ja en kyl uskoltais kovin pitkälle raskaana lähteä saapi nähdä kumpi lopulta voittaa matka-vai vauvakuume....
Meidän kuopus alkoi nyt juhlapäivänään(ma täytti oikeasti,tänään juhlittiin)kävelemään kokoajan.Se tuntuu nyt niin isolle tytölle.
Isommilla alkoi koulu ja eskari joten päivät hiljeni meillä hirmuisesti...
Lumina ja lapset
Ihanaa,että aikki oli kuitenkin hyvin
Eilen illalla alkoi kunnon vuoto ja tuli hyytymiäkin. Tämänpäiväinen verikoe todisti saman eli raskaushormooniarvo oli laskenut. 2 viikon kuluttua vielä uusi verikoe. Jälkitarkastus tällä kertaa omalla terveysasemalla 4-6 viikon kuluttua. Oon niin turta pettymyksestä ja surusta. Ei tullut meille jouluvauvaa, ei huhtivauvaa, meidän kauan kaivattua vauvaa. Tuli vain äärettömän suuri määrä lisää tuskaa ja surua kannettavaksi. En ymmärrä miten tästä jaksaa jatkaa eteenpäin...
Shannon niin äärettömän pettyneenä itseensä ja elämään yleensäkin
rankkaan tilanteeseen toivotan. En muuta osaa sanoa.
Meillä on kolmonen oksennustaudissa! Ihan totta, kahden päivän päästä on sisareni häät ja nyt meillä oksennustautia. Mä en tiedä miten ihmeessä tästä selvitään. Kaikkein huonoimmassa tapauksessa meillä on loppu porukka just lauantaina kipeänä. Mitä ihmettä me sitten tehdään???
Ei naurata nyt yhtään mikään, tää on ihan kauheeta. Lapsenvahdeista ei toivoakaan kun kaikki lähisukulaiset tulossa häihin. Eikä kukaan muutenkaan halua oksennustautista lasta hoitoon. Voi että:(
Ennustaja Elliltä tuli vastaus tänään. Kauan kestikin. Madame mamma silloin ennusti että meille ei enää enempää lapsia tule, mutta Elli ennustaa että meille syntyy tyttö ja poika 10.5.2007!!! Siis että ihan kaksoset! No ennustushan se vaan on:)
Nyt täytyy mennä hoitamaan tuota sairastajaa.
medison
Toivon kuitenkin, että pystyt jonkun kanssa pahaa oloasi käsittelemään. Ellei läsnäolevista ystävistä löydy sellaista, meille täällä voit kuitenkin tuntemuksiasi purkaa. Sen haluan kuitenkin heti sanoa, että älä todellakaan ole itseesi pettynyt, ethän sinä keskenmenolle mitään voinut.
Medisonin väelle pikaista toipumista ja toivotaan, ettei tauti iskisi muihin perheenjäseniin.
Meidän kuopukselle kävin hakemassa reseptilääkkeet kihomatoihin. Toivon totisesti, että ne nyt saadaan häädettyä. Kahdessa satsissa nekin tropit syödään, kahden viikon kuluttua uudestaan.
Esikoinenkin sairastaa, on kolmatta päivää kuumeessa. Kurkkukipua, yskää ja nuhaa eli kunnon räkätauti. Onneksi tässä vaiheessa, et koulu pääsee alkamaan ajallaan.
Olen niin pahoillani menetyksestäsi...
Mitään asiaa ei oikeastaan ole,kunhan tulin kurkkimaan.Mies lähti jalkapallo matsiin esikoisen kanssa.Kaksi seuraavaa tyttöstä pyörähtelee olkkarissa balleriinoina ja poika rakentaa legoja.Pienin remuaa isoisän kanssa pihalla...
Mua etoo ja oksettaa.
Kuumuus tekee myös osansa asiassa.Mutta nyt nautitaan.Lämmöstä ja huonosta olosta.
Ensikesänä tuskin näin paljon paistaa enkä ole sitten enää raskaanakaan!
Naama vaan leveään virneen ja kaikki irti viimeisestä kerrasta=)
Jaksuja kaikille!
Kihomatoihin vielä.Oletko laittanut patjat ja tyynyt 3 tunniksi 80 asteiseen saunaan?
Lääkäri kehoitti silloin joskus meitä tekemään niin kun samainen iljetys kohtasi.
Ja sen keikauksen jälkeen tehosi.Sitä ennen oli monta kuuria syöty ja pesukone käynyt vimmatusti.
Ja täitkin saimme kakkosen esikoulu ryhmästä.Yksi tyttö siellä kertoili että;hahaa mulla onkin täitä.Johtajatar tutki kyseisen tytön pään ja täitä oli.Äiti kuitenkin kiisti asian ja oli urakan takana että kierre saatiin esikouluryhmässä loppumaan.Että kaikkea mahtuu maailmaan....
Kai nämä kihomadot ja täit yhä on sellainen häpeän aihe,kun nykyäänkin luullaan että johtuu epähygieniasta vaikke pidä lainkaan paikkansa!
Nyt poistun.
Leanna ja katras kera sissin 7+6
Tuohon tuli jo telkkua katsomaan. Onneksi on menossa nopeasti ohi. Täytynee hakea maitohappobakteerit kehiin jos vaikka auttais (kiitos vihjeestä tuulitii). Tällä hetkellä kaikki pikkuisen olevinaan karttelee kolmosta, mutta eipä sillä loppujen lopuksi mitään hyötyä ole. Jos tauti tulee niin tulee.
Äsken tossa jo kävivät ensimmäiset kaukaa tulleet sukulaiset kylässä. Tulivat äitini luokse jo eilen ja lähtevät sitten häitten jälkeen sunnuntaina taikka maanantaina. Ihan kiva oli pitkästä aikaa nähdä. Sen verran on tuota matkaa (Savonlinnan läheltä tulevat) että yleensä joka kesä tulevat tännepäin, harvemmin talvisin. Ja sama toisinpäin:)
Täytyy mennä silittämään. Mulla silitettävien vaatteitten vuori kohoaa kohti kattoa:)
Medison (jo vähän paremmalla mielellä)
Leannalle : tarroja sissille, minullakin oli meitin kolmannen kanssa tuolaista ja lääkäri silloin minulle sanoi, että kaksonen vuotaa pois oli nähnyt ultrassa ruskuaispussin toisesta.
Ja meitin kolmannenkanssa tosiaan sitä verta tuli ja punaista.
Shanonille: pahoitteluni, keskenmenot on aina yhtä inhottavia.
Eikun sotahaarniska päälle ja kun kierto normalisoituu niin uuteen taistoon!!
Hohoijaaa, armas siippanikin töistä soitteli minulle ja sanoi kultaseni taidat olla raskaana..... ja perään kysyi, että jokos menkat on myöhässä ja vastasin että juuh 2 päivää....
Siihen hän sitten sanoi että kyllä rouva tosiaan taitaa sitten olla raskaana, kun mielialat heittää ja halutaan yksikaksi tiesmitä ja sinuu taas vaan väsyttää...
No minä siihen vastasin että tuskimpa vaan kun on ihan olo että kohta menkat alkaa.. ja ilmoitin odottavani viikon että alkaako eli jos ei ala rupean mahdollisesti testaamaan 18.8.. mutta tosiaan en kyllä usko olevani raskaana vaikka mies uskookin.. mutta kahtellaan.
-rölli kera 6 lapsen useammankin km:n kokenut joka ei tosiaankaan usko olevansa raskaana.
Lähdettiin sit miehen kaa naistenklinikalle, koska kivut olivat myös kovat. Onnex ottivat mut sinne vaikka menin ihan ilman soittamatta. Mun tilanne ei tosin oikein vielä selkiytynyt. Ultrassa näkyi joku pieni piste, mut lääkäri ei osannut sanoa oliko se alkio vai verta, kun viikot vieläö niin pienet. Otettiin se raskaushormooniarvo ja huomenna otetaan vielä uudestaan. Siitäpä se sitten selviää. Eilen kotiin päästyä tuli vielä ihan kirkasta verta, mut nyt aamulla ei enää juuri mitään. Saa nähdä runsastuuko taas tästä. Kivut myös hävisivät jonnekin ainakin vähäksi aikaa. Eilen siis kouristeli oikein kunnolla. Itse kyllä luulen, et se oli keskenmeno. Ei vauvanalku voi varmaan tuommoisesta verenvuodosta selvitä. Varsinkaan kun verenvuoto ei oo aikaisemmin kuulunut mun normaaleihin raskauksiin. Ainut asia mikä ihmetyttää, on se et raskausoireet edelleen vahvoina.
Kuramyyrälle pahoittelut ja halaukset. Leannalle tsemppiä ultraan!!!
Shannon ja nelikko rv 4+6 tai 0+0 who knows