Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua syytettiin kaupassa lapseni pahoinpitelystä

Vierailija
14.02.2021 |

Kävin perjantaina kaupassa sen jälkeen, kun olin hakenut lapsen päiväkodista. Lapsi oli kaatunut päiväkodissa ja saanut ikävän ruhjeen silmäkulmaansa, mutta ei haitannut menoa.

Menimme siitä kauppaan ja kassojen jälkeen meitä oli vastassa myyjä, joka kertoi että hänen täytyy nyt pyytää meitä siirtymään takahuoneeseen. Ihmettelin tilannetta, mutta ajattelin heidän jostain syystä epäilevän minun varastaneen jotakin. Lähdin myyjän mukaan ja ihmettelin hänelle tilannetta ääneen, mutta ei hän oikein vastannut mitään. Istuimme hetken takahuoneessa, kunnes poliisit tulivat paikalle kauhean vakavina. Ehdin jo säikähtää että miehelle on tapahtunut jotakin (tottakai jälkikäteen tajusin, ettei minua olisi osattu ottaa kaupassa kiinni jos miehelleni olisi tapahtunut jotakin).

Hetken aikaa toinen poliisi yritti jutella lapsen kanssa samalla kun toinen jutteli minun kanssani. Olin ihan ihmeissäni, kunnes tuli ilmi, että myös sosiaaliviranomaiset ovat tulossa paikalle. Joku oli soittanut hätäkeskukseen, että oli nähnyt minun lyövän ja retuuttavan lastani kaupassa. Olin ihan järkyttynyt tuosta! Ja lapselta eivät vastausta saaneet, kun on autistinen eikä puhu eikä välttämättä edes ymmärrä puhetta.

Pian sosiaaliviranomaiset tulivatkin ja siinä kohtaa olin toennut sen verran, että tajusin kaivaa laukustani heille päiväkodista saamani tapaturmailmoituksen. He lukivat paperin ja poliisit katosivat hetkeksi, luullakseni katsomaan turvakameroiden nauhoja ja minä jäin puhumaan sosiaaliviranomaisten kanssa. Onneksi olivat tolkun ihmisiä, eikä aloitettu mitään lastensuojelun asiakkuutta tai sovittu mitään tapaamisia ym. Pian poliisit tulivat takaisin ja päästivät meidät lähtemään. En ole aivan varma, mutta epäilen keski-ikäisen naisen soittaneen sinne hätäkeskukseen. Ainakin yksi tällainen tuijotti niin kiukkuisesti minua, kun lähdin takahuoneesta lapseni kanssa.

En vieläkään oikein tajua tapahtunutta, enkä ikinä uskonut tällaista voivan tapahtua! Siis miksi joku keksii tällaista aivan ventovieraasta ihmisestä? Ymmärrän kyllä että lapsen silmäkulma näytti pahalta, mutta ihan oikeasti. Onko kellekään muulle tapahtunut edes etäisesti jotakin samankaltaista?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkä ja noin huono.

Vierailija
22/22 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hulluja riittää. Mua seurasi kotiin asti yksi hörhö, kun normaalisti työntelin vauvaa vaunuissa ja loppumatkasta vauva alkoi itkeä. En edes ajatellut asiaa, sillä sen talon pihaa moni naapuri piti läpikulkupaikkana ja luulin, että on menossa johonkin naapuritaloon. Pihalla huuteli, että tapan sinut, jos pahoinpitelet tuota lasta. Ihan normaalin näköinen mies kauempaa katsottuna. Asuttiin tuolloin siis kerrostalossa, mutta ikkunat sinne pihalle päin. En tajunnut soittaa poliisia, olin jotenkin lamaantunut, enkä tiedä vieläkään olisiko se edes ollut oikea tapa toimia. Tästä on jo vuosia aikaa, ko. vauva on jo täysi-ikäinen. Mutta en unohda sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla