Mikä on mielestäsi hyvä palkka?
Paljonko sinun itsesi pitäisi saada enemmän, että olisit mielestäsi hyvätuloinen?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Saan 3250e/kk ja olen mielestäni ihan hyvätuloinen.
Brutto vai netto?
liiton toverit saavat ay liikkeeltä ja kojamolta optioina pimeenä 1000-2000e kk hyvän toverin lisiä. sillähän "kassat" yhdistyvät kun toverit ovat uhanneet käräyttää nämä optioiden jakajat nyt joutuu paperi ja akt jakamaan kakkua muillekkin TOVEREILLE
Palkka on aina hyvä. Toisinaan palkkaa vaan saa liian vähän.
Mulla on hiukan yli 3000/kk brutto. Työmäärään nähden palkka on äärimmäisen hyvä. Tänä vuonna en ole tehnyt käytännössä mitään, koska Korona.
Suomalaisen kokoaikatyötä tekevien mediaanipalkka on 3140€/kk. Jos siis tienaat euronkin yli, olet teknisesti ottaen hyväpalkkainen, sillä yli puolet väestöstä tienaa sinua vähemmän. Jos tienaat kokoaikaisena euronkin vähemmän olet samalla logiikalla heikkopalkkainen.
No todellisuudessa onhan tuossa välissä varmaan sitä ”suunnilleen keskipalkkaa” tienaava porukka. Se taas miten sen määrittelee, on makukysymys. Esimerkiksi näin:
Heikko palkka: alle 2440€/kk
Keskimääräinen palkka 2440-3840€/kk
Hyvä palkka: yli 3840€/kk
Nyt saan 6200, joten jos 1000€ sais lisää niin alkaisin olemaan tyytyväinen.
Joku 4000 euroa on hyvä palkka. Itselläni huono palkka lastenhoitajana, en tykkää työnteosta. Ei muuta!
Kymppitonni puhtaana käteen on mielestäni pienin että voi puhua hyvästä palkasta. juu panostan lottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 3250e/kk ja olen mielestäni ihan hyvätuloinen.
Brutto vai netto?
Brutto. En toki ole mikään rikas, mutta varsinkin nyt korona-aikaan rahaa tuntuu jatkuvasti jäävän kauheasti säästöön vaikka asun Helsingissä enkä edes elä mitenkään erityisen nuukasti.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän työstäkin, mutta "tavallisesta" työstä 2500 on ok hyvä.
Laura Räty (kok), ”tienaako joku alle 2600 €/kk?”. Alle kolme donaa kokopäivätyöstä on nykyisin nälkäpalkka. Lauralla tätä ongelmaa ei ole, koska jo kokkarilääkärinä tienasi parisataadonaa vuodessa.
Palkkani on 5100e/kk. Sinänsä pidän palkkaani hyvänä ja tulen sillä toimeen, mutta suhteessa työnkuvaan palkkani on liian pieni. Työmäärä on valtava ja työni on erittäin stressaavaa.
Jos ei tolkuttoman kalliisti asu, jo 3000 euroa bruttona on mielestäni hyvätasoinen kuukausitulo. Saa ostaa vaikka ja mitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä jos puhutaan henkilöstä hyvätuloisena, riittää että on yli 4000€ bruttopalkka. ”Vaimo on hyvätuloinen, niin en saa tukia” voisi tarkoittaa että vaimon palkka on 4000€+.
Sen sijaan 4000€ bruttopalkalla ei välttämättä elä kovinkaan leveästi. Jos henkilö asuu vaikka yksin pk-seudulla, niin palkan pitäisi oman arvioni mukaan olla ehkä 6000€ paikkeilla bruttona, että voisi elää enemmän kun ihan keskiluokkaista elämää.
Ei hikisellä kuuden tonnin kuukausilistalla pystu asumaan pääkaupunkiseudulla. Kansa on puhunut ja vaatinut kallista asumista. Kansa on saanut mitä on halunnut.
No nyt kun nettopalkka on n. 1350 e/kk kokopäivätyöstä, niin 2000 e/kk/netto olisi jo hyvä.