Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Jouluksi kuntoon, VKO 32***

07.08.2006 |

Huomenta siskot. Mitäs se vaaka näyttää?

Mä olen aivan depressiivinen, sillä laihtumista ei ole tapahtunut. Okei, olin alkuviikon ma-ke mökillä, jossa syötiin joka päivä jotain pestojuttuja, juotiin viiniä ja siideriä jne. eli pisteet paukkui huolella. Nyt sitten olen loppuviikon koittanut kiriä, paitsi lauantain, jonka oli reissussa... ja taas paloi pisteitä. Eilen en sitten syönytkään kuin 17pistettä kun oli niin huono omatunto.

Tästä kaikesta huolimatta... käyn vaa' alla...

Painoa tullut lisää 100grammaa -byääääh!!!

170/84kg/81,9kg/72kg

Kokonaispudotus siis edelleen se pari kiloa, joka on ihan hyvä tulos kahdelle viikolle, mutta olen tosi pettynyt silti. Nyt vedän sitten natsilinjaa alkuviikon kun mies on reissussa -keittoja vaan. Ensi maanantaina rivin on syytä näyttää erilaiselta.

Pointsaajille tiedoksi siis: Jos viikosta 4pv menee överiksi ja ja vain 3pv pisteille, niin laihtumista ei tapahdu... testattu on :-/

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alittanut pisteet tällä viikolla joka päiva (17-19pist) ja silti paino junnaa sitkeästi paikallaan... okei, ei pitäis käydä 4kertaa päivässä vaa' alla, mutta olen niin turhautunut.

Mies on reissussa, joten ei toivoakaan mistään muusta liikunnasta kuin vauvan & koiran kanssa. no, sunnuntaina alkaa koris ja tänään talsin 6h Asuntomessuilla, että kai sekin jotain liikuntaa on kun ramppaa portaita ylös-alas?

Ruokien suhteen. Mä olen pinnannut aamiaisesta ja jättänyt sen tällä viikolla melkein aina väliin. Lounas on sitten ollut ihan kunnollinen ruoka esim. eilen keitin perunoita, tein punaviinikastiketta (pussikastike) ja lisäksi valkosipuli-yrttikuorrutettuja kalkkunafileitä. Illalla ehkä sitten esim. tomaattikeitto ja hapankorppuja tai muuta vähäpisteistä.

Eli pakko syödä ainakin yksi kunnon ruoka, usein kaksi -siihenpä ne pisteet sitten palavatkin. Kaiken napostelun olen onnistunut jättämään. Pihalla on viinimarja- ja karviaispensas, joiden luo voi kävellä kun mutustelunälkä iskee pahimmileen :-)

Mun suurin palkinto laihdutuksesta on se, että vaatekaappini sisältö mahtuu ja istuu taas hyvin päälleni. Yhden farkut tekis tosin munkin mieli hankkia!

Vierailija
22/32 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas!

On tainnut meillä vaakakin mennä sekaisin tästä laihdutusprojektista... Illalla mies kävi vaa´alla ja tuli ihmeissään kertomaan vaa´an näyttäneen hänelle 120 kg (oikea paino n. 100 kg), joka on punttisalilla käyvän ja hyvää fyysistä kuntoa vaativan työn omaavan miehen " haavepaino" . Eli hän haluaisi lihasmassaa lisää ja sitä kautta lisää painoa. No enpä tuohon kiinnittänyt sen kummepaa huomiota.

Itse menin lähes joka aamuiseen punnitukseen, ja vaakaan pomppasi lukema 59,6 kg! Ihmettelin jo hetken, kun ajattelin lukeman oevan 69,6 ja painon pudonneen parissa päivässä useamman kilon! No, toinen punnitus sitten kertoi totuuden, eli 72 kg, joka kertoo 1,5 viikon laihiksen saldoksi miinus 2 kg.

Sattumaa tietysti, että digitaalivaaka saattaa heitellä, mutta että sattuikin antamaan molemmille " haavepainolukemat" ! Aloin oikein pohtimaan, että koska olen viimeksi paino on ollut 60 kilon kieppeillä ja iski oikein sisu päälle, kyllä se sinne vielä menee ja vieläpä pysyvästi! No, kunhan nyt ensin se eka tavoite 65 kg ja katsotaan sitten miltä tuntuu...

Plumerialla hieno tsemppi päällä, hyvä!

Oodi77:lle vaan kovasti sitkeyttä! Muista, että kaikki muutokset eivät näy vaa´assa. En ole oikein tutustunut noinin PV-pisteisiin, mutta eikös se lahduttaminen niillä perustu siihen että syö päivittäin omat pisteet täyteen (ellei sitten säästä niitä esim. juhliin)?

Titi-uu kyseli siitä crosstrainerista. Minulla on kyllä sellainen kokemus kuntosalilta, että pyörällä polkemisesta saa paremmin hien irti (vrt. spinning). Toki crosstrainerin etu on se, että siinä liike tulee paremmin koko kropalle. Pidän sykemittaria mukana spinningissä ja siellä yhdessä tunnissa kalorin kulutus on noin 500-600 kaloria, joten tehokasta pyöräily kyllä on. Kai se on hieman makuasia mistä tykkää ja mihin jaksaa panostaa. Itse on jaksa crosstrainerilla " vemputtaa" , vaan teen lämmittelytkin mieluiten pyörällä tai juoksumatolla.

Nyt saunan raikkaana miehen kainaloon :)

Kepardi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis lähden huomenna reissuun ja palaan vasta tiistaina, joten voi olla että käyn kertomassa kuulumisia keskiviikkona. Koska en ole punnituspäivänä paikalla, laitan tiedot nyt tähän:

Pituus 163cm / Aloituspaino 70kg / paino nyt 69kg / tavoitepaino 62kg

Alan jo huolestua, missä on [b]äippyli[/b], joka tämän koko idean keksi?

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
24/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, täällä mä olen sitkeästi sinnitellyt pisteiden kanssa, vaikka vaaka ei mun haluamaan tahtiin annakaan alenevia lukemia. Nyt kuitenkin on laskua ollut havaittavissa, joten maanantaina nähdään sitten se todellinen lukema.

Mä hamstraan pisteitä viikonloppuun -tarkoitus olis grillata niin ei ole sitten ihan niin justiinsa tarkkaa niiden pisteiden kanssa. Mies lähtee maanantaina taas töihin -paluu arkeen koittaa... toisaalta siinä on se hyvä puoli, että voin jatkaa laihista täydellä teholla ja syödä päivisin just keittoa tms. Mies ei noista keitoista niin piittaa.

Mä olin ajatellut aloittaa painonvartijoissa käymisen ihan oikeastikin, mutta nyt tuntuu että kuri pitää muutenkin aika hyvin, joten en ainakaan vielä liity. Sitten kun alkaa sen " vikan vitosen" pudottaminen, niin painonvartijoiden viikkomaksu toimii aika hyvänä motivaattorina. Mua näet ottaa pannuun maksaa 10¿ viikossa punnituksesta niin paljon, etten tosiaan halua mennä sinne todistamaan että kiloja on tullut. Näin saan rutistettua ne viimeisetkin -ainakin on ennen toiminut, heh heh.

Nyt pitää näköjään lopettaa kun toi puolivuotias mölisee jaloissa. Taidamme lähteä koiraa ulkoiluttamaan... askelmittari matkaan!

Vierailija
25/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulempa minäkin tänne kööriin kummaan..=) Jouluksi tavoite olla minullakin huomattavasti pienemmässä kuosissa.. Mikä teillä on ollut punnituspäivänä? Laitan nyt itteni tiedot tähän ja alan sitten punnaan itteni samana päivänä teidän muiden kanssasisarten kanssa.. Kohti alaspäin ja suuntana hoikempi Minä!!

pituus 165cm/paino nyt 88,2kg/tavoitepaino 70kg (ja myöhemmin sinne 65:een..)

eli näinkö merkkaatte rivinne 165/88,2/uusi paino/70?

Kesäisiä päiviä ja liikkumisen iloa=)

=)Tinttu

Vierailija
26/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on, että punnituspäivä on maanantai, kun uusi pino avataan aina viikon alussa. Pitkin viikkoa voi kertoilla fiiliksiä keventymisen, liikunnan yms. suhteen. Titi-uu on tehnyt meille hienon esittelypinon, sinne voi joukon jatkoksi käydä kertomassa itsestään ja hieman siitä kuinka aikoo tavoitteeseen päästä. Tuorein lista taitaa olla nimeltään " Jouluksi kuntoon esittelylista 8.8." . Jaksaiskohan Titi sitä vielä päivitellä kun palaa reissusta?

Taas alkaa se haastavampi vaihe viikosta eli viikonlopppu. Meille kaikille keventyjille oikein paljon tahdon lujuutta sanoa EIl lihottaville herkuille! Toisaalta sallin itselleni viikonloppuisin jotain pientä " ekstraa" , sillä herkuista totaalikieltäytyminen saa aina aikaan jossain vaiheessa todennäköisen hallitsemattoman repsahduksen.

Hyvillä mielin maanantaihin ja uuteen punnitukseen :)

Terveellistä viikonloppua!

Vierailija
27/32 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa _tinttu_ mukaan!!!

Mä merkkaan ton rivin aina näin: pituus/aloitus paino/ nykyinen paino/tavoite paino.

Täälläpä onkin tsemppi päällä kaikilla, tuli itellekkin energisempi olo!! Nää kuumat kelit on vieny multa kyllä voimat, huhhuh! Lenkillä on kyllä tullu käytyä, mutta vasta illalla kun on viilentyny.

Tämä viikko on mennyt ristiäisiä järjestellessä ja paastoa pitäessä että saa sitten huomenna syödä... Herätetään elimistö toimimaan taas.

Pitääkö muuten paikkansa kun kuulin, että maito auttaa aineenvaihdunnan toimimiseen?? Onko kukaan muu kuullut moisesta? 2 desiä maitoa päivässä kuulemma pistää sen toimimaan vilkkaammin ja edistää näin laihtumista... Kuinkas paljon muuten maidossa on pisteitä?

Hipsuli

Vierailija
28/32 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että tuo maidon aineenvaihdunnan parantaminen liittyisi siihen että siinä on kalsiumia ja kalsiumhan jollain tapaa " auttaa" laihtumaan. Vai puhunko nyt ihan läpiä päähäni..? Muistan jostain, ehkä Kunto Plussasta, lukeneeni joskus kalsiumin tärkeydestä laihduttajille.. Minulla tuo aineenvaihdunta taitaisi vaan mennä ylikierroksille maidosta, toimisi vähän liiankin hyvin ;) Maha ei oikein kestä nimittäin laktoosia " raakana" .

Voin tuon kalsium jutun kyllä tarkistaa, jos löydän sen lehden vain. Ja jossei muilla ole tietoa?

Kohta tyttö menee päikkäreille niin alan polkea stepperillä, jos sen 1000 askelta saisi siinä menemään, lyhentäisi illan lenkkiä sitten vähän :)

Onko teillä muuten sykemittaria käytössänne? Ja millä sykealueella liikutte esim. jumpassa, salilla, kävelyllä? Olen yrittänyt noihin sykkeisiin perehtyä, mutta ongelma on varsinkin juoksemisessa syke hyppää helposti liian korkeaksi. Leposyke kuitenkin on 60-65..

Hyviä viikonlopun jatkoja!

Vierailija
29/32 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä oo pahemmin ehtinyt tällä viikolla poiketa mutta ihan hyvä fiilis edelleen.Syömiset on pysyneet pisteitten rajoissa vaikka pientä herkutteluakin oon itelleni sallinut sillon tällön ja nyt on tuota siideriä kulunut viime viikonloppuna ja eilen kun tuli loppukiri näissä kesäriennoissa ( =

Lupasin mukamas itelleni,etten käy puntarissa kun maanantaisin vaan mutta enpä oo malttanut pysyä pois ja eilen näytti että oltais alle 65kilon nippanappa mikä on ihana juttu.Tulee tunne edistymisestä.Toisaalta entistä hienompaa se on siksi,että aletaan olla siinä vaiheessa kuukautta että vatsaa turvottaa ja nestettä kerääntyy,mikä taas saattaa lisätä painoa jopa kilolla vaikka syömiset ois ok.Onneksi tiedostan jo tuon eikä se enää masenna niin mahottomasti kun tietää että se siitä sitten taas äkkiä tippuukin.

Mites teillä muilla menkat vaikuttaa painoon ja missä vaiheessa kiertoa?Mulla tosiaan eka kertaa tossa kierron puolivälissä tulee sellanen olo,ettei housut mahdu jalkaan ja on jotenki pöhöttynyt olo.Sitten noi muutama päivä ennen ja jälkeen menkkojen alkamisen mulle kerääntyy nestettä,minkä huomaa sormista,nilkoista ja vieläpä naamastakin.Sillon paino saattaa pompata jopa kilon ihan päivän aikana.

Mun syömiset muuten menee suunnilleen näin:

aamupala klo 6:kuppi teetä ja ruisleipä jonka päällä 5%juusto+kalkkunaleike

lounas klo 11:5pinaattilättyä+danone jugurtti

välipala klo 14:omppu

päivällinen klo 16-17:riisiä,kalkkunavarras ja kasviksia isosti,leipä+voi

iltapala:kuppi teetä tai jugurtti tai sokeritonta mehukeittoa

Ajat pysyy aina samoina mut tietty ruokalista vaihtelee,aamupalaa lukuun ottamatta

Ja hei galluppiin heitän minäkin ehdottomasti tuon farkkukaupassa käynnin.Just käväisin ja ostin tosi mahtavat hyvin istuvat farkut mutta jotenkin mielessä kaihersi että ne ois voineet olla hiukan pienempääkin kokoa (;

Tulipa juttua mutta sen siitä saa kun ei koko viikolla mitään uukuttele,hih

Maanantaina taas punnitellaan,onnenpotkuja siihen asti

Vierailija
30/32 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsenpä minäki tänne pitkästä aikaa..oon ollut reissussa tähän asti enkä ole nettiin päässyt, mutta siis täällä taas :) laihtumista ei kyl pahemmin oo päässy tapahtumaan, tällä hetkellä paino on 73kg. Nyt pitäis jaksaa skarpata taas eteen päin, mut sit välil tulee sellanen olo et jätetään koko homma. Koko ajan tekee mieli syödä, varsinki nyt ku ulkona on niin kuuma ettei sinne voi mennä joten päivä kuluu sisällä. Ja sit ku ei oo tekemistä ni sit tekee niin hirveesti mieli napostella jotain. Kolmen viikon pääst alkaa koulu ja sit on taas todella paljon helpompi pisteillä ku harvemmin mä koulus ehdin syömään eikä siel tuu naposteltua ku niin pal muuta tekemistä. Mut siis eteen päin vaan, kyllä me siihen pystytään :)

Vierailija
31/32 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onki uusia juttuja tullu, joten lisäilenpä mäkin omat tietoni vielä....eli 175/76/73/65...saapa nähä miten käy. Niin hirveesti haluisin päästä noihin lukemiin mut heti ku ei oo paino tippunu ni iskee luovutusmieli. Noista pisteettömistä päivistä..mulla riitti kaksi pisteetöntä päivää viikossa ni heti oli tulos sama ku edellisellä viikolla. Ja sit ku olin nyt reissussa parisen viikkoo ja lipsuin aina muutaman pisteen sinne tänne ni eipä oo tiputusta tapahtunu :( nyt pitää vaan jatkaa innolla eteen päin ja koittaa saada motivaatiota :)

Vierailija
32/32 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Tinttu :-)

Titille on pitäny laittaa et mul ollu kuntopyörä ja nyt on crosstraineri.

Pyörällä tein samalla käsipainoilla et sai kädetki vähä treenii,mut koko kroppaa ajatellen cross on parempi.Pyörällä jaksaa ajaa kauemmin mut siin saa kyl pitää huolen et lisää vastusta et ei mene liian löysäks,cross on tehokkaampi ja alkuu aika raskas mut kuntohan nousee :-)

Mä joudun säilyttää laitetta partsillani siinä liikuttelussa pyörä oli parempi,kevyempi!Mut toisaalta kun on nämä lapset ei voi treenatakaanii et ei ole mies kotonani se nostelee latteen!

Mulla menkat alkaa huomenna ja turvotus alkaa nyt tänää..maha on pallo ja kiristää ja alkuvkov vaakalukemat näyttää paljon enempi!!

G:Housukauppaan myös :-) Mageet farkut!JA ens kesäks sit joku ihana minihame..

Ai ku joku grillaa..ulkoonta tulee ihana tuoksu..aaah..Vaihtelua niille metäpalokatkuille!

Viimevko meni jotenki,uskosin et hieman kevyemmin mut se oli myös pahin makeanhimovko ennen menkkoja :-/

Siitä kalsiumista..Mäki olen lukenu et vaikuttas jotenki " laihduttavasti" ja kun en maitoa juo olen ottanu pakkopiimän ruokavalioon ;-)) Juon lasin rasvatonta gefiluspiimää ennen ruokaa.Samalla yrtiän saada pahimman nälän sillä pois ettei tule ahmittua!Yleensä kun tullaan sisälle ja lapsille pitää saada eka ruoka,itella on kamalanälkä!

Vähän tuli irtonaisia juttuja,mut näitä oon miettiny ku oon käyny lukemas mut en ole ehtiny kirjottaa...

miiri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä