Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttomoottori-autoilija, äänestätkö PS vai hyväksytkö autoilun suuret veronkorotukset?

Vierailija
13.02.2021 |

PS ainoa puolue joka vastustaa autoilun veronkorotuksia, jopa Kokoomuskin haluaa korottaa ainakin vanhemmilla autoilla ajavien verotusta (ajoneuvovero). Vaikka polttomoottorit häviää ehkä 30-40 vuoden kuluttua, se ei tarkoita että ne nyt pitäisi verotuksella hävittää varsinkin kun ei ole vielä kunnollisia vaihtoehtoja. Esim valtaosalla kerros ja rivitaloasujista ei latausmahdollisuuksia. PS ainakin lyykkää polttomoottorien rankaisemista kunnes on olemassa vaihtoehtoja. Ehkä 15v päästä vety on varteenotetttava vaihtoehto.

En välttämättä kannata PS EU tai m-múútto politiikka mutta autoilijana koen että autoilun suuret veronkorotukset on oman talouden kannalta tärkein asia johon voin äänestämällä vaikuttaa. Esim asumisen hintaa tuskin mikään puolue saa alas, autoilu on sen jälkeen talouden suurin kustannus. Itse haluan mahdollisuuden liikkua myös tulevaisuudessa, siksi äänestän PS.

Jo kuntavaaleissa annan ääneni persuille koska kuntatasollakin voidaan vaikeuttaa autoilua, mutta ennen kaikkea se on vahva viesti hallitukselle jos kuntavaaleissakin PS menee ohi. Ehkä hallitus jopa peruu jotain suurista autoilun veronkorotuksista mitä ovat suunnitelleet syksylle. Politiikan asiantuntijatkin ovat sitä mieltä että ankarat veronkorotukset on tulossa punavihreiltä + keskustalta, haluavat vain piilottaa asian kuntavaalien alla. Toivottavasti mahdollisimman moni autoilija jo kuntavaaleissa äänestää PS jotta se toimii pelotteena punavihreille autoilun rajuja veronkorotuksia vastaan.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On PS ja sitten on ne muut, vihervassarit...

Vierailija
22/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskutarallaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa pliis persut keksiä jotain vähän älykkäämpää. On naurettavaa käydä kuntavaalikampanjaa vauvapalstalla, ja vielä noin läpinäkyvällä tavalla.

Vierailija
24/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, milloin autoilun veroista ei olisi hälisty ja liikenne on vain lisääntynyt. Jätä 1 matka väliin, problem solved ja keskity johonkin tärkeämpään.

Kai ymmärrät ettei autoilu vähene koska se on pakollista liikkumisen kannalta?

Se mikä vähenee on kotimaisten tuotteiden/palveluiden osto. Eli kun firmoja menee konkkaan Suomessa, se on suora vaikutus autoilun veronkorotuksista.

Itse ainakin lopetan jonkun kalliimman kotimaisen tuotteen/palvelun käytön joka kerta kun autoilun verotusta nostetaan. Ostan halvempaa ulkomaalaista tai sitten olen käyttämättä palveluja.

Vierailija
25/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuja en äänetäisi enkä äänestä edes pakon edessä.

Hyvä ettei äänesi mene hukkaan . nyt  sataa persujen laariin

Vierailija
26/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkös nyt ole tulossa kuntavaalit jossa ei voi vaikuttaa polttoaineen hintaan tai veronkorotuksiin paitsi kuntaveroon. Eduskuntavaalit on tulossa vasta parin vuoden päästä.

Vierailija
27/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koettakaa pliis persut keksiä jotain vähän älykkäämpää. On naurettavaa käydä kuntavaalikampanjaa vauvapalstalla, ja vielä noin läpinäkyvällä tavalla.

Tietenkin on ymmärrettävää että pinavíhreänä oudoksut kun asiat kerrotaan kuin ovat eikä valehdella kansalle. Tuo muiden puolueiden autoilun suuret veronkorotukset ovat täysi fakta. Asiasta tiedottaminen on parempi ennen vaaleja ettei sitten tule niin suurta itkua autoilijoilta vaalien jälkeen.

Vierailija
28/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen polttomoottoriautoilija (puolisolla hybridi, itse vaihdan hybridiin kunhan on seuraava autonvaihdon aika), äänestän Vihreitä. En minä omasta halustani aja yksityisautolla ja vielä vähemmän bensa-autolla, täällä maalla se on vain pakko ja silloin kun autoni hankin niin  oli otettava se, minkä pystyin hankkimaan. Mielelläni maksan veroa siitä vahingosta mitä autoiluni aiheuttaa ja kuntavaaleissa ajan parempaa julkista paikallisliikennettä.

Vierailija
29/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Persuista kertoo se, että se on ainoa puolue, joka turvautuu tekemään kampanjaansa anonyymilla keskustelupalstalla, millä yksi kirjoittaja voi kymmenen kertaa peräkkäin teeskennellä eri ihmisenä äänestävänsä persuja?

Minua hävettäisi, jos oma puolueeni joutuisi turvautumaan samaan.

Vierailija
30/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusta äänestän

Vierailija
31/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomusta äänestän

haluat siis suuremman ajoneuvoveron? Sitähän Kokoomus haluaa korottaa eli kaikki joilla ei uutta autoa, kärsivät.

Vierailija
32/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIkös nyt ole tulossa kuntavaalit jossa ei voi vaikuttaa polttoaineen hintaan tai veronkorotuksiin paitsi kuntaveroon. Eduskuntavaalit on tulossa vasta parin vuoden päästä.

Kyllä kuntatasollakin voi hankaloittaa autoilua monella tavalla ja kuntavaalisuosio heijastuu myös hallituksen valtaan. Jos esim Kesksustan kannatus romahtaa kunnissa, on kyseenalaista voivatko jatkaa hallituksessa.

Vierailija
33/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Persuista kertoo se, että se on ainoa puolue, joka turvautuu tekemään kampanjaansa anonyymilla keskustelupalstalla, millä yksi kirjoittaja voi kymmenen kertaa peräkkäin teeskennellä eri ihmisenä äänestävänsä persuja?

Aloitin tämän ketjun koska olen autoilija. PS puolueeseen minulla ei ole mitään yhteyksiä, paitsi että aion äänestää heitä.

ap

Vierailija
34/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilun verotus tuottaa vuositasolla n. 8miljardia euroa. Tästä mällistä käytetään n. 1miljardi teiden kunnossapitoon. Loput 7 menee moolokin kitaan. Eli se on 7 miljardia pois muusta kulutuksesta.

Tuo 7 miljardia on pois autoilijoilta, mutta se  ei ole pois muusta kulutuksesta. Sillä rahoitetaan muita menoja ja se on kerättävä kansalaisilta tavalla tai toisella. Jos perussuomalaisten ohjelmassa on olla keräämättä tätä, tai yleisimmin, olla luomatta joitain suunniteltuja uusia veroja, heidän tulee myös osoittaa, miten nämä tuotot valtion kassaan saadaan, tai mistä menoja karsitaan. Pelkkä "ei näin" on turhaa läpinäkyvää populismia, ellei kerrota miten sitten toimitaan. 

Henkilökohtaisesti olen mieltä, että autoilu on Suomessa täysin yliverotettua - varsinkin kun käytännnössä Suomessa pitkien etäisyyksien johdosta autoja tarvitaan.

Perussuomalaisten Halla-Aholla on järkevä näkemys monista taloudellisista asioista. Se ei kuitenkaan yksin riitä siihen,  että puolueen ohjelma olisi kokonaispakettina äänestämisen arvoinen. Äänestyksessä on valittava monesta pahasta pienin paha.

Vierailija
35/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuntatasollakin voi hankaloittaa autoilua monella tavalla ja kuntavaalisuosio heijastuu myös hallituksen valtaan. Jos esim Kesksustan kannatus romahtaa kunnissa, on kyseenalaista voivatko jatkaa hallituksessa.

Tätä te nyt toistelette kuin aivopestyt lampaat ettekä osaa kertoa, mitä persujen kuntavaaliohjelmassa kerrotaan esimerkiksi sote- ja hyteasioista. Niistä, jotka oikeasti vaikuttavat kuntalaisen elämään.

Vierailija
36/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka avaisi kansalaisadressin tuosta 40 sentin korotuksesta? Voisi tulla muutama satatuhatta nimeä nopeasti.

Vierailija
37/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin tämän ketjun koska olen autoilija. PS puolueeseen minulla ei ole mitään yhteyksiä, paitsi että aion äänestää heitä.

ap

Älä jaksa. Me kaikki tiedämme, miten nämä ketjut menevät. Yksi "vain äänestämistä aikova" tekee avauksen ja yhtäkkiä sen alle ilmestyy toistakymmentä, jopa kymmeniä papukaijoja, jotka eri ikäisinä ja molempia (huom. molempia, ei kaikkia) sukupuolia edustavina ilmoittavat aikovansa itsekin äänestää persuja. Tämän olisi kai tarkoitus vaikuttaa muiden palstalaisten asenteisiin niin, että he alkaisivat epäröidä omaa äänestyspäätöstään ja kuvitella olevansa väärässä aikoessaan äänestää muita kuin persuja. En tiedä kuka persujen johdossa on sosiaalipsykologian ja markkinointipsykologian oppeja opiskellut sen verran, että on saanut papukaijat oppimaan tämän tavan, mutta oikeat vaalit käydään muualla kuin vauvalehden palstalla. Sisimmässäsi tiedät itsekin, että jos teet kymmenen kommenttia esiintyen eri kirjoittajana niin ei palstalla silloin ole kymmentä oikeaa persujen kannattajaa.

Tulisitte keskustelemaan omilla nimillä ja kasvoilla someen. Asiallisesti.

Vierailija
38/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka avaisi kansalaisadressin tuosta 40 sentin korotuksesta? Voisi tulla muutama satatuhatta nimeä nopeasti.

Minulle se tarkoittaisi 1200€ vuodessa nettokulua siitä ilosta että käyn töissä. Itse asiassa tuon jälkeen taitaisin tienata paremmin Kelan hommissa.

Vierailija
39/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ja juuri kovalla työllä heiveröiseti kannattamaan alkanut yhdenmiehenyritykseni, joka muuten perustuu kierrätykseen, on tuhoon tuomittu, mikäli vielä polttoaineidenkin hintoja korotetaan näin rajusti. Tuskin olen lajissani ainoa.

Vierailija
40/67 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijoiden selitykset oman autoilun oikeutukseen ovat aina yhtä hyviä.

Kuitenkin suuri enemmistö asuu kaupungeissa joissa julkisilla/pyörällä pääsee vallan mainiosti perille.

Todellisuudessa auto on niin suuri mukavuustekijä ettei ihmiset mukavuudenhalustaan suostu luopumaan siitä.

Sähköpyörä erittäin toimiva jos ei jaksa polkea itse.

Ja kyllä, olen itsekin asunut aikoinaan syrjäkylillä jossa työmatka oli 95 km / suunta, se on ihan ok autolla ajella.

Ja kyllähän me kaikki tiedetään, että te maksatte ne korotukset, vrumm vrumm ja pötsi kasvaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä