Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjaton väsymys ja särky koko ajan, siis kestänyt jo vuoden (tai monta)

Vierailija
13.02.2021 |

Mä en enää jaksa. Mulla on niin hirveä väsymys koko ajan, että silmissä jo mustenee. Joka paikkaa särkee, ja yleensä myös päätä särkee. Mua hengästyttää, tuntuu että happi loppuu, enkä jaksa tehdä yhtään mitään.
Ajoittain iskee vielä joku vatsatauti tai kuume tai yskä ja nuha päälle, jolloin olo on suorastaan karmea.
Nukun huonosti, eli herään yöllä ja hikoilen. Valvon yleensä pari tuntia ja aamulla olo on huono.

Musta on juuri otettu kaikki labrat, mitään ei löydy. Koronatestissä olen käynyt 5 kertaa nyt puolen vuoden sisään. Kukaan lääkäri ei löydä mitään syytä. Se nyt vain on. Lepää pari päivää niin kyllä se tauti lähtee. No ei lähde. Tämä alkoi vuosi sitten, juuri hiihtoloman aikaan, ja sen jälkeen olen ollut romuna.
Kun löytyisi syy tälle, vaan ei.
Nytkin kärvistelen täällä, pitäisi tehdä ruokaa, vaan kun ei kerta kaikkiaan jaksaisi. Silmät ei pysy auki, mutta en pysty nukkumaan kuin öisin. Vaikka siis makaisin sängyssä kaksi tuntia, en pysty päivällä nukahtamaan. Ihan hirveän hienoa.
Töissä käyn, teen pääsääntöisesti etätöitä. Mulla on mielenkiintoinen työ, josta nautin suunnattomasti. En voi jäädä vuodeksi sairaslomalle, menettäisin jo työnikin. Siksi en töissä viitsi tästä kertoa, kerron vain ne hetket kun joku tulee tähän ns. kaupan päälle, esim. kuume ja vatsatauti, silloin en pysty millään tekemään töitä.
Onko muita, joilla selittämätön sairaus, joka vain jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja käytännössä invalidisoi kokonaan?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasen vajaa toiminnas on myös tollasia oireita lääkitys voi hieman auttaa oireissa.

Vierailija
42/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli pitkään, pitkään samaa, olen viisikymppinen. Lopulta lääkäri sanoi, että vaihdevuodethan ne. Juu, ne on sitten kestäneet melkein koko iän ja pahentuneet vaan matkan varrella. Mulla oli myös sappikipuja, tai niin lääkäri meinasi, tosin ei mulla sappikiviä sitten löytynytkään. Verenpainetta oli myös ja päänsärkyyn liittyi oksentaminen. Lääkkeitä mulle kirjoiteltiin milloin mihinkin vaivaan, mutta ei niistä apua ollut.

Epätoivoisena menin luontaishoitajalle ja siitä lähti mulla vähitellen uusi elämä. Tai oikeastaan melko nopsaan olen tervehtynyt. Luontaishoitaja käski lukea kirjoja suolistosta, kokeilla kasvisruokavaliota ilman maitoa, sokeria ja gluteenia ja mennä paksunsuolen vesipesuun. Kävinkin siinä muutaman kerran ja aloitin tuon ruokavalion. Aloin myös syömään vitamiineja ja maitohappobakteereja monessa muodossa (esim. kombutsa, hapankaali). Luontaishoitaja teki oman osuutensa, eli vyöhyketerapiaa ja erilaisia rentoutushoitoja. Ensin keveni olo, kun suolesta poistui järkyttävä määrä kuonaa, mahakin pieneni puoleen. Aloin nukkua paremmin, nyt nukun yleensä heräämättä 7 tuntia ja olo on paljon virkeämpi. Vieläkin tulee huonoja päiviä, kuukautisten alkaessa särkee päätä, stressi saattaa vähän huonontaa yöunia. Muut kivut ovat poissa, kokonaan. 

Suolihuuhtelua voi tehdä kotonakin ja ruokavalion voi aloittaa myös, uskon, että jo näistä olisi apua. Tsemppiä ja kaikkea hyvää, tiedän, miltä susta tuntuu! Niin, mulla hävisi myös nuo yöhikoilut, eikä ole mitään vaihtarioireita. Nyt jaksan myös jo harrastaa liikuntaa päivittäin. Toivoa on, mutta sun täytyy itse ottaa ohjat käsiin, ei sitä kukaan muu tee. Viralliselta puolelta et tällaiseen apua saa, se on varma. 

Jännä, että tätä on alapeukutettu.

Ruokavaliolla sain pois migreenit ja haltuun atopian.

Uupumukseni sain parantumaan lisäravinteilla ja hellillä hoidoilla (osteopatia, lymfa, youtuben binauralit). Lisäksi kaikki säryt ja kolotukset ovat poissa, nivelet liikkuu, yöhikoilu loppui jne. Toki pitää myös opetella elintapa, jossa kuuntelee omaa mieltään ja kehoaan, kunnioittaa sen rajoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli pitkään, pitkään samaa, olen viisikymppinen. Lopulta lääkäri sanoi, että vaihdevuodethan ne. Juu, ne on sitten kestäneet melkein koko iän ja pahentuneet vaan matkan varrella. Mulla oli myös sappikipuja, tai niin lääkäri meinasi, tosin ei mulla sappikiviä sitten löytynytkään. Verenpainetta oli myös ja päänsärkyyn liittyi oksentaminen. Lääkkeitä mulle kirjoiteltiin milloin mihinkin vaivaan, mutta ei niistä apua ollut.

Epätoivoisena menin luontaishoitajalle ja siitä lähti mulla vähitellen uusi elämä. Tai oikeastaan melko nopsaan olen tervehtynyt. Luontaishoitaja käski lukea kirjoja suolistosta, kokeilla kasvisruokavaliota ilman maitoa, sokeria ja gluteenia ja mennä paksunsuolen vesipesuun. Kävinkin siinä muutaman kerran ja aloitin tuon ruokavalion. Aloin myös syömään vitamiineja ja maitohappobakteereja monessa muodossa (esim. kombutsa, hapankaali). Luontaishoitaja teki oman osuutensa, eli vyöhyketerapiaa ja erilaisia rentoutushoitoja. Ensin keveni olo, kun suolesta poistui järkyttävä määrä kuonaa, mahakin pieneni puoleen. Aloin nukkua paremmin, nyt nukun yleensä heräämättä 7 tuntia ja olo on paljon virkeämpi. Vieläkin tulee huonoja päiviä, kuukautisten alkaessa särkee päätä, stressi saattaa vähän huonontaa yöunia. Muut kivut ovat poissa, kokonaan. 

Suolihuuhtelua voi tehdä kotonakin ja ruokavalion voi aloittaa myös, uskon, että jo näistä olisi apua. Tsemppiä ja kaikkea hyvää, tiedän, miltä susta tuntuu! Niin, mulla hävisi myös nuo yöhikoilut, eikä ole mitään vaihtarioireita. Nyt jaksan myös jo harrastaa liikuntaa päivittäin. Toivoa on, mutta sun täytyy itse ottaa ohjat käsiin, ei sitä kukaan muu tee. Viralliselta puolelta et tällaiseen apua saa, se on varma. 

Uupumukseni sain parantumaan lisäravinteilla ja hellillä hoidoilla (osteopatia, lymfa, youtuben binauralit). Lisäksi kaikki säryt ja kolotukset ovat poissa, nivelet liikkuu, yöhikoilu loppui jne. Toki pitää myös opetella elintapa, jossa kuuntelee omaa mieltään ja kehoaan, kunnioittaa sen rajoja.

Lisäravinteista on monelle paljon apua, varsinkin jos ovat laadukkaita ja tarpeeksi vahvoja. Muutama hyvä linkki lisäravinteisiin ja niiden laatuun liittyen.

https://www.bodylab.fi/shop/onko-bcaa-si-1349c1.html

https://www.pispalanwoima.info/40850

https://thefeed.com/blogs/news/what-does-pharmaceutical-grade-mean

Vierailija
44/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonomisessa hermostossa häiriö. Joko joku vakava puutos jossain vitamiinissa, virus, borrelia tms. taikka neurologinen sairaus. Lihastautikin mahdollinen.

Vierailija
45/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Premenopaussi?

Vierailija
46/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin alidiagnosoitu ja -hoidettu kilpirauhasen vajaatoiminta, aiheuttaa just tuollaisia oireita. Leimataan naisilla aina vaihdevuosioireiksi. Vaikka verikokeella mitatut arvot olisi viitearvoissa, voi oireita olla todella paljon. Hikoiletko saunassa, urheillessa? Revähtääkö lihakset herkästi? Onko iho ja hiukset kuivat, auttaako öljyhoito? Onko lihakset maitohapoilla tiskatessa, pyykkejä ripustaessa, ostoskasseja kantaessa? Saatko selittämättömiä palelukohtauksia, nouseeko paino koko ajan jne. Näistä kärsin itse, olen kärsinyt jo kymmeniä vuosia, mutta missään ei kuulemma mitään vikaa, olen vain laiska. Monet on saaneet lääkityksen ja paljon paremmilla koetuloksilla mutta minulla se on vain laiskuutta. Olen jo työkyvytön, kohta toimintakyvytönkin. 

Vierailija
47/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Itsehän olen jo niin uupunut että en jaksa mennä tutkimuksiin. Tai varmaan pelkään että ei otettaisi todesta. Viime aikoina on alkanut yhä enenevästi oireet lisääntymään, esim. puutumaan paikat, erityisesti makoillessa, myös istuessa.

Ainut minkä varmuudella tiedän omalta kohdalta, on hyvin alhainen ferritiini. Kyllä tässä ei kauaa elä.

Vierailija
48/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne. Itsehän olen jo niin uupunut että en jaksa mennä tutkimuksiin. Tai varmaan pelkään että ei otettaisi todesta. Viime aikoina on alkanut yhä enenevästi oireet lisääntymään, esim. puutumaan paikat, erityisesti makoillessa, myös istuessa.

Ainut minkä varmuudella tiedän omalta kohdalta, on hyvin alhainen ferritiini. Kyllä tässä ei kauaa elä.

Eihän nyt edes pääse lääkärille, kaikki ajat on jotain puhelinaikoja ja miten niissä todistat että olet väsynyt. Livenä lääkäri näkisi heti että tämä potilas ei voi hyvin. Ainakin näin olis minun kohdalla. Jos tiedät että ferritiinisi on alhainen sille voi jotain tehdä itsekin, apteekkiin ja ruokavalio kuntoon. Minulta sitä ei ole edes tutkittu koskaan vaikka vuodan kuin teurastettu joka kuukausi.

Vierailija
49/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan alapeukutettu siksi että jo vuosikymmeniä on tiedetty että nämä "kehon kuonat" ovat suurelta osin puppua. Suolihuuhtelut ovat siis turhia ja voivat olla haitallisiakin. Keholla on ihan itse useita eri puhdistautusmekanismeja ja se käyttää niitä säännöllisesti (kuten olet huomannut kun käyt vessassa).

Tieteellinen fakta on ainoastaan se, että jos on turvotustaipumusta, se tulee siitä, että kudoksiin kerääntyy nestettä, joka sisältää jonkin verran kuona-aineita. Olet saanut lymfahoitoa, joka helpottaa tilannetta, kun se aktivoi kehon luonnollista järjestelmää, jonka tehtävä on poistaa liiallinen neste (imunestekierto).

Vierailija
50/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy alata syömään naudan (tai jotain riistaa) lihaa ja maksaa. Maksaa sen vuoksi, että se sisältää kuparia, joka auttaa raudan imeytymisessä. Saat varastoraudan tason nousemaan. Saattaapi ongelmasi poistua.

Vierailija
51/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy alata syömään naudan (tai jotain riistaa) lihaa ja maksaa. Maksaa sen vuoksi, että se sisältää kuparia, joka auttaa raudan imeytymisessä. Saat varastoraudan tason nousemaan. Saattaapi ongelmasi poistua.

Tiedän nämä jutut. Tosin syömällä pitkäaikainen puutos ei poistu nopeasti, voi kestää mahdollisesti vuosia. Mulla tämä ferritiini ongelma on ollut tod. näk. hyvin kauan, siis tyyliin ainakin 20 vuotta.

Vierailija
52/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt edes pääse lääkärille, kaikki ajat on jotain puhelinaikoja ja miten niissä todistat että olet väsynyt. Livenä lääkäri näkisi heti että tämä potilas ei voi hyvin. Ainakin näin olis minun kohdalla. Jos tiedät että ferritiinisi on alhainen sille voi jotain tehdä itsekin, apteekkiin ja ruokavalio kuntoon. Minulta sitä ei ole edes tutkittu koskaan vaikka vuodan kuin teurastettu joka kuukausi.

Esim. Puhti ottaa kyllä ferritiinin suht edullisesti. Ei siihen mitään lääkäriä tarvita.

Vierailija
53/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka tiedät alhaisen ferritiinin niin kai olet alkanut tehdä asialle jotain ihan tosissaan?

Vierailija
54/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun ferritiini mitattu? Se pitää yleensä pyytää (vaatia) erikseen. Hyvä hemoglobiini voi olla, vaikka ferritiini olisi miten matala. Kokemusta on.

Vierailija
55/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet ja kilpirauhasen vajaatoiminta oireilevat molemmat tuolla tavalla. Itse olen 40v, ja epäilin samoilla oireilla vaihdevuosia (äidilläni alkoi ne 40-vuotiaana), mutta löytyikin kilpparin vajaatoiminta. Lääkkeitä en kuitenkaan saanut, vaan minut jätettiin oireilemaan itsekseni. Kuulemma arvo oli niin vähän kohollaan että en saa lääkitystä. Noh nyt olen sitten työttömänä kotona koska en pysty enää tekemään töitä, enkä saa lääkettä vaivaani.

Vierailija
56/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuvattu? Mieheltä löytyi imusolmukesyöpä kun oli ollut monta vuotta ihan puissa.

Vierailija
57/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalgi luulisin.

Vierailija
58/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vahvoja B-vitamiineja  + C ja D vitamiineja kannattaa kokeilla.

Kyllä, ja mä syön niitä päivittäin, olen syönyt jo kymmeniä vuosia. Vahva B, 1g C, 100 mikrog D, lisäksi magnesium ja omegat. Hemoglobiinikin mulla 150 ollut aina. 

Ap

Tarkasta b6 vitamiinin määrät. Syötkö sitä liikaa?

Vierailija
59/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hemoglobiinini oli 150 kieppeillä, kun olin raudanpuutteessa. Rauta-arvojen parantuessa hemoglobiini laski noin 135 kieppeille. 

Vierailija
60/71 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalontoveri täällä. Mulla tosin syy on selvä, kilpirauhanen leikattu ja tyroksiinilääkitys ei vaan toimi vaikka annosta vaihdettu ja olen kokeillut ruokavaliolla, lääkkeen jakamisella ja ties millä kikalla hoitaa. Ei vaan muutu miksikään. Lääkäri ymmärsi vihdoin kuuden vuoden jälkeen että olen tosissani, vaivani kuulostaa 8kymppisen jutuilta vaikka olen 30. Ja sain nyt toisen lääkkeen kokeiluun. Mutta ymmärrän liiankin hyvin sen tuskan, kun kukaan ei usko, toinen ei osaa sanoa ja kolmas ei löydä vikaa. Itse tässä on pitänyt vaatia, anella ja rukoilla. Päänvikaisuutta epäillään vaikka kaikki oireet on fyysisiä. Heikompi olisi jo luovuttanut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan