Oikeasti, älkää ottako lapsista kuvia puuhamaassa, uimakoulussa, leikkipustoissa yms.
Kommentit (123)
Siis ymmärrän kyllä että sitä ei ajattele pahalla, mutta meidän lapsia ei saa näkyä muiden kuvissa. Minun pitää oll todella tarkkana siitä, että eivät vaan joudu nettiin tms. Niinpä pyydänkin, että jos otatte lapsistanne kuvia julkisissa paikoissa, niissä ei näkyisi muiden lapsia.
Hävettää aina olla tivaamassa ihmisiltä, että näkyiköhän tuo punatakkinen kuvassa..? Ja ethän vaan laita kuvia yleisesti näkyville... Pahoittelen omasta ja perheeni puolesta, mutta tarkoitukseni ei ole olla nuiva.
... Minun pitää oll todella tarkkana siitä, että eivät vaan joudu nettiin tms.
en laita kuvia koskaan nettiin, saako lapsesi näkyä mun kotikoneella kuvissa taustalla? Hmm. Jos ei, niin ehkä parempi ettet tuo enää julkisiin huvittelupaikkoihin, muumimaailmassa olis esim ollut todella mahdoton kuvata omaa ilman muita taustalla...sori.
eihän lasten nimet yms. tiedot kuitenkaan mene sinne nettiin. Kyllä yritän zoomata vain omiin lapsiini, mutta aika tylyä olisi jättää kesälomakuvat kokonaan ottamatta julkisilla paikoilla. Lapsista on niitä niin kiva katsella vielä vuosia jälkeenpäin. En tosin laita kuviani nettiin.
Tiesittekö, että ihmisten kuvien julkaiseminen ilman lupaa ei ole sallittua?
Tiesit kai että teidän lupaa ei tarvita kuvaamiseen tai kuvien julkaisuun. Ei me tarkoituksella teidän kultamussukoita kuvata mutta joskus kaikkia ei saa rajattua poiskaan.
Fiksu ei laita kuvaa vieraista nettiin, mutta kaikki eivät ole fiksuja.
mutta huvipuisto tms ei haittaa. Haittaisi toki jos selvästi joku haluaisi ottaa kuvan vain minun lapsestani.
Pelkää että käy niin kuin sille kanoottimiehelle. jää kiinni kun kuva löytyy netistä
hän käy kysymässä kaikilta 50 kuvassa olijalta julkaisuluvan?
Sen sijaan julkisella paikalla saa toki vapaasti kuvata.
Turvallisinta on pysyä kotona, ei joudu kuviin.
kun vaikka iltalehdessä on kuva ihmisjoukosta festareilla.
Turvallisinta on pysyä kotona, ei joudu kuviin.
Varo vain, ettet joudu vaikeuksiin.
Kuvia saa ottaa ns. maisemakuvina, mutta niitä ei ole lupa julkaista, jos niissä näkyy vieraita ihmisiä.
Pitäisin todella outona, jos joku vieras tulisi tivaamaan, että näkyykö hänen lapsensa kuvassa. Enemmän huomiotahan tuommoinen käytös herättää. Kohtuuton vaatimus ja varsinkin, kun sitä ei perustella.
Miehelläni vaan sattuu olemaan sellainen työ, että todellakin on parempi jos kukaan ei tiedä missä liikumme milloinkin. Ja koska olimme milläkin seudulla. Me vaan joudutaan elämään vähän suojatumpaa elämää, nimettöminä lähes joka paikassa.. : )
Eikä mies edes ole mikään diileri.. ; )
joissa sinä näyt mätkimässä jotakuta pesismailalla... :P
rajaan aina vieraat lapset kuvista