Poika sai koulussa sairauskohtauksen ja nyt kiusataan. Mulla särkyy sydän
Mitenhän aloittaisin? Sanotaanko että kyseessä ei ole mikään kovin pitkään jatkunut kiusaaminen vaan aika tuore juttu.
Mun seiskaluokkalainen sai tammikuussa koulussa sairauskohtauksen ja pyörtyi. Tajuttomana maatessa oli tullut myös pissa housuun.
Heti kun poika palasi kouluun oli alkanut "läpän heitto" ja muka hauskojen lempinimien keksiminen. Poika sanoo että hänelle myös nauretaan. Pojalla on kavereita mutta nekin kuulema lähtee leukailuun mukaan..
Nyt poika ei enää halua mennä kouluun. Meillä monena iltana ollaan itketty asiaa. Mä en kestä katsoa. Luokanvalvojakin sanoi että on jutellut oppilaiden kanssa, mutta ei siitä oo mitään hyötyä. Sama meno jatkuu välitunneilla :/
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiseen kouluun :/ yläaste on niin julma paikka.
Saatiinko selville mikä sairauskohtaus oli ja mistä se johtui?
Pojalla on diabetes ja jostain syystä oli päässyt sokerit romahtamaan. Se tilannehan oli äärimmäisen vakava muutenkin ja kun siitä huolesta selvittiin niin tämä h*lvetti alkoi.. ap
Ei ollut uskaltanut kertoa opelle että on huono olo ja yritti vaan esittää että kaikki on ok? Mulla on kans pikkudiabeetikko nyt ekalla ja sanonut että heti jos tulee yhtään outo olo niin opelle pitää kertoa niin ope auttaa. Tietää itekin että sitä ei saa nolostella
Pojan pitäisi nyt yhtyä nauruun ja pistää asia "leikiksi", voisi naureskella ja sitten sanoa että "no onneksi tuli vaan pissa housuun ettei henki mennyt" Tuohonhan olisi voinut vaikka pahimmassa tapauksessa kuolla? Jos kaverit ymmärtäisivät, että vakavasta asiasta kuitenkin kyse.
Kannattaa sanoa pojalle että käy heti kusella jos on vähänkään hätä, että jos käy noin niin ei pissa tuu housuun. Ymmärrän että se naurattaa teinejä
Kun saisi ne ydinkiusaajat kuriin! Monet kiusaa mukana vain, etteivät itse joutuisi kiusatuksi, eivätkä uskalla puolustaa. Lapsille ja nuorille porukan ulkopuolelle joutuminen on maailmanloppu ja mukana kiusaaminen voi olla traumatisoivaa myös, siitä voi jäädä hirveä syyllisyyden taakka, joka jatkuu koko elämän. Kiusaaminen siis vaikuttaa isoon määrään ihmisiä siinä tilanteessa. Kun saisit selville, kuka tai ketkä pari tyyppiä on niitä kiusaamista aktiivisesti harjoittajia ja tilannetta purettua sitä kautta! Tsemppiä!!
Erinomainen syy olla hankkimatta lapsia. Ei tule k-pää-kiusaajaa eikä rassuparka-kiusattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita koulun johtajalle ja sano että jos kiusaaminen ei lopu, niin poika vaihtaa koulua.
Vai koulun johtaja?
Kaikissa kouluissa ei ole rehtoria. Johtaja on tavallisesti yksi opettajista, jolle on uskottu myös koulun esimiehenä toimiminen, Rehtorihan ei yleensä osallistu käytännön opetustyöhön ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojalla on diabetes ja jostain syystä oli päässyt sokerit romahtamaan. Se tilannehan oli äärimmäisen vakava muutenkin ja kun siitä huolesta selvittiin niin tämä h*lvetti alkoi.. ap
Ei ollut uskaltanut kertoa opelle että on huono olo ja yritti vaan esittää että kaikki on ok? Mulla on kans pikkudiabeetikko nyt ekalla ja sanonut että heti jos tulee yhtään outo olo niin opelle pitää kertoa niin ope auttaa. Tietää itekin että sitä ei saa nolostella
Varmaan näin. En ole hirveästi asiasta kysellyt. On ihan hirmu herkkä paikka pojalle.
Ja sinulle joka aloit leukailemaan että pitäisi jo osata käydä ennakoivasti vessassa: ymmärrätkö että tuo kohtaus oli hengenvaarallinen? Mun lapsi olisi saattanut kuolla. Mieti vähän ennen kun tuut muka hauskoja neuvoja antamaan. Kiitos. Ap
Kouluun yhteys. Kerro että teet lasun joka lapsista joka kiusaa poikaa. Ja koulutoimenjohtajalle ja rehtorille valitus että ole ei ota asiaa vakavasti
Soitat jokaiselle vanhemmalle.
Ja kerrot että lasu on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan näin. En ole hirveästi asiasta kysellyt. On ihan hirmu herkkä paikka pojalle.
Ja sinulle joka aloit leukailemaan että pitäisi jo osata käydä ennakoivasti vessassa: ymmärrätkö että tuo kohtaus oli hengenvaarallinen? Mun lapsi olisi saattanut kuolla. Mieti vähän ennen kun tuut muka hauskoja neuvoja antamaan. Kiitos. Ap
Alapeukutin tuota, että et ole asiasta kysellyt.
Jos koskaan, niin nyt tarvittaisiin aikuista kyselemään, kuuntelemaan, antamaan pojalle tilaisuutta puhua.
Mitäs jos ottaisitte yhteyttä sairaalanne DM-poliklinikkaan, ja pyytäisitte pojalle psykiatrista tukea. Joskus sieltä käsin saa myös apua sinne koulun kanssa neuvotteluun.
Vierailija kirjoitti:
Pojan pitäisi nyt yhtyä nauruun ja pistää asia "leikiksi", voisi naureskella ja sitten sanoa että "no onneksi tuli vaan pissa housuun ettei henki mennyt" Tuohonhan olisi voinut vaikka pahimmassa tapauksessa kuolla? Jos kaverit ymmärtäisivät, että vakavasta asiasta kuitenkin kyse.
Mä suosittelen myös tätä. Välillä ainoa, mikä auttaa (ikävä kyllä), on opetella sanomaan nasevasti takaisin.
Nyt vähän rajaa.. ei niitä lasuja voi tehtailla kovin kevein perustein. Yhteys opettajaan, joka hoitaa asian tarvittaessa rehtorin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sanoa pojalle että käy heti kusella jos on vähänkään hätä, että jos käy noin niin ei pissa tuu housuun. Ymmärrän että se naurattaa teinejä
On ihan normaalia että rakko tyhjenee pyörtyessä etenkin jos se on vähänkään täynnä. Siinä ei ole mitään noloa tai hauskaa.
Sitä paitsi tässä tapauksessa suurempi ongelma on sun kaltaiset kiusaajat kuin itse kohtaus joka on varmasti ollut vakava
Koko muu luokka koolle ja opettajan ja ensihoitajan tms johdolla mietitään 45 minuuttia sitä mitä tajuton tarkoittaa. Mietitään allensa pissaamista. Kakkaamista. Aiheesta katoaa hohto ja mielenkiinto.
Jos nämä seiskaluokkalaiset "kaverit" ei asian vakavuutta tajua puhutteluista huolimatta, niin ei voi muuta sanoa kuin että onpa ikäisikseen harvinaisen ääliötä porukkaa. Tuon ikäisten pitäisi jo tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, että terkkari voisi käydä pitämässä luennon erilaisista sairauksista, joissa esiintyy kohtauksia. Tieteellisesti selittäisi mitä kehossa silloin tapahtuu tahdosta riippumatta. Ja kertoisi myös miten ulkopuolisten pitäisi kohtauksen aikana toimia. Ehkä menisi paremmin tajuntaan
Lääkäri tai joku muu ”mielenkiintoinen” heppu ennemmin. Auktoriteettiakin enemmän. Tarvittaessa joku kokemusasiantuntija mukaan.
Olen kokenut saman kuin ap:n poika, tosin lukiossa. Sairastan epilepsiaa. Vaihdoin lukiota.
Vierailija kirjoitti:
Epilepsiako on kyseessä?
Voi ei.
Vierailija kirjoitti:
Epilepsiako on kyseessä?
Diabetes
No jos noin sanoo niin taatusti ei rehtori tee mitään. Helpommalla kun pääsee jos poika vaihtaa koulua. Parempi uhkailla rikosilmoituksella jos haluaa että rehtori jotain asialle tekee.