Tankkaatko autosi tankin aina täyteen vai tietyllä summalla esim 60e.
Itse tankkaan tietyllä summalla. 60e tai 70e. Ihme pinttynyt tapa jäänyt opiskelijoilta, kun ei ollut aina rahaa.
Kommentit (66)
Mun autossa on se anturi (tai mikä lie) rikki, jonka kuuluisi kertoa mittaristossa sijaitsevalle polttoainemittarille tankissa jäljellä olevan polttoaineen määrä. Mittari näyttää aina tyhjää tankkia. Kun pari kertaa viikossa laittaa parilla kympillä niin hyvin kulkee. Sitten kun pidemmälle lähtee, tankataan täyteen. Äänestä kuulee, koska tankki täys, kohina kuuluu ja sitten kohta se pistooli sanoo naks.
Jos on varaa, niin tankkaan täyteen ja ai että nautin siitä tunteesta. Muutoin tiristelen kymppi kerrallaan tai jopa kikkailen, että ensin tankkaamaan, kympin katevaraus on minimi, mutta tankkaankin vaan vitosella ja vitonen jää sitten ruokakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Mattilanori kirjoitti:
Mattilanori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää, että olen aina tankannut sillä 60-70 eurolla, koska en tiedä, miten tankataan täyteen. Mistä sen tietää, että tankki on täynnä? juu, olen uusavuton, mutta 40-vuotiaaksi olen pärjännyt näin.
Tankkauspistooli naksahtaa, eikä suostu tankkaamaan enää lisää bensaa tankkiin.
t. täyteentankkaaja
Ai? Jotkut pistoolit kyllä naksuvat ihan vain senkin takia, kun pistooli on väärässä asennossa. Mistä sen sitten tietää, kummastako on kyse?
Se tapahtuu tankkauksen alussa, jos sitä pistoolia ei siirtele kesken kaiken.
Minulle pitäisi kyllä pitää jokin luento sen pistoolin pitämisestä, kun tuntuu, että saan sen aina naksumaan. Taidan painaa sitä kahvaakin jotenkin ihan väärin, kun jos painan sen pohjaan, se alkaa naksumaan. Vai onko tämä ongelma ainoastaan tuossa vakitankkausasemallani? Vai saako sen kahvan jotenkin lukittua? minulla alkaa aina käsi tärisemään, kun pitää puristaa sitä kahvaa, mutta kuitenkaan ei saa puristaa ohjaan asti. (Juu, tässäkin voi olla joku juju, mitä en vain ole koskaan tajunnut.)
Joissain autoissa on tankin putki sen mallinen(joku mutka tai muuten ahdas.) että naksuu todella helposti, itselläni oli focuksen ohjekirjassa kuva että missä asennossa pistoolia tulisi pitää.
Vielä lisäys tuohon pistoolin lukitukseen.
Eli kuorma-autojen tankkauspistooleissa on jo valmiina lukituslaite, henkilöautojen pistooleista se on jostain syystä poistettu, mahdollisesti joku turvallisuus homma.
Sen pistoolin saa kyllä lukittua sopivalla terästapilla, esim. pop niitistä voisi saada sopivan.
Mutta kuuluuko sen olla niin, että sitä kahvaa ei saa painaa pohjaan? Vai onko minun tankkini ja vakipaikkani pistoolit jotenkin erityisen hankalia tapauksia? Aina naksuu, jos puristan ihan pohjaan asti.
Se voi johtua myös siitä että aseman polttoainesäiliöt on juuri täytetty ja siksi ainetta tulee vähän kovemmalla paineella.
Pistoolien suussa on pieni ilmareikä ja siihen kun osuu polttoainetta niin syöttö katkeaa. Jos pistooli on vähän huonossa asennossa, niin bensaa osuu auton täyttöputken reunaan, josta sitä helpolla roiskuu siihen ilmareikään ja syöttö katkeilee, eli pistoolin vääntely toiseen asentoon, tai vetäminen vähän ulospäin auttaa. Ja joskus myös se, että painaa hieman hellemmin sitä pistoolin liipaisinta.
Toi pop-niitti voi toimia, ei oo tullut koskaan mieleenkään, mutta ainakin mulla sopii se aukon korkki siihen kahvan- ja rungon väliin.
60€ aina. Tankki tulee liki täyteen, tai jää hiukan vaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä autossa on jossain sellainen mittari, joka näyttää paljonko tankissa on bensaa jäljellä.
Niin sitten sinne tankkiin mahtuu sen verran, kuin sieltä puuttuu.
Helkkari kun mulle tuli hullu fiilis tätä kirjoittaessani.
Olisit vain lukenut sen kommenttini loppuun asti. Minun autoni ei näytä tarkkoja litramääriä vaan ainoastaan kahdeksasosatankin tarkkuudella.
Niin. No jos sinulla on vaikka 60-litrainen tankki ja on kulunut vaikka 4/8 tankillista bensaa, niin sitten tosiaan pitäisi itse päätellä, kuinka paljon sinne vielä mahtuu lisää bensaa.
Voi se toki olla hankalaakin, uskon kyllä.
Kun tankkaa tasasummilla on helpompi seurata menekkiä ja verrata hintoja omaan kirjanpitoonkin. Tai ainakin näin olen kokenut itse.