Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tankkaatko autosi tankin aina täyteen vai tietyllä summalla esim 60e.

Vierailija
13.02.2021 |

Itse tankkaan tietyllä summalla. 60e tai 70e. Ihme pinttynyt tapa jäänyt opiskelijoilta, kun ei ollut aina rahaa.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jessus kuinka joku voi olla niin tyhmä, ettei tiedä naksahtaako pistooli siksi kun tankki on täynnä 😅 Eikö teillä ole mitään käsitystä siitä kuinka paljon bensaa on tankissa ja mikä on tankin tilavuus? Voi taivahan talikynttilät, ja tuollaisilla on ajokortti.

Itse rankkaan aina täyteen.

Hauku vain, ihan hyvin olen pärjännyt elämässäni tähän asti enkä ole edes ajatellut, että tämä voisi olla ongelma. 

Mistäs minä voisin tietää, miten paljon bensaa on tankissa siinä vaiheessa, kun ajan tankille? Näkeekö sen jostain? Juu tiedän kyllä, miten tankkimittari toimii, mutta eihän siinä mitään tarkkoja litramääriä näy. Ja kokemukseni mukaan bensavalokin syttyy eri autoissa hyvin eri vaiheissa. 

Vierailija
42/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattilanori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että olen aina tankannut sillä 60-70 eurolla, koska en tiedä, miten tankataan täyteen. Mistä sen tietää, että tankki on täynnä? juu, olen uusavuton, mutta 40-vuotiaaksi olen pärjännyt näin. 

Tankkauspistooli naksahtaa, eikä suostu tankkaamaan enää lisää bensaa tankkiin. 

t. täyteentankkaaja

Ai? Jotkut pistoolit kyllä naksuvat ihan vain senkin takia, kun pistooli on väärässä asennossa. Mistä sen sitten tietää, kummastako on kyse? 

Jos autosi tankki on lähes tyhjä ja menet tankille ja pistooli naksahtaa heti alussa, luuletko tosiaan että nyt se varmaan sitten on täysi?

No en. Mutta käsitätkö, että se voi naksua muulloinkin kuin alussa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jessus kuinka joku voi olla niin tyhmä, ettei tiedä naksahtaako pistooli siksi kun tankki on täynnä 😅 Eikö teillä ole mitään käsitystä siitä kuinka paljon bensaa on tankissa ja mikä on tankin tilavuus? Voi taivahan talikynttilät, ja tuollaisilla on ajokortti.

Hauku vain, ihan hyvin olen pärjännyt elämässäni tähän asti enkä ole edes ajatellut, että tämä voisi olla ongelma. 

Mistäs minä voisin tietää, miten paljon bensaa on tankissa siinä vaiheessa, kun ajan tankille? Näkeekö sen jostain? Juu tiedän kyllä, miten tankkimittari toimii, mutta eihän siinä mitään tarkkoja litramääriä näy. Ja kokemukseni mukaan bensavalokin syttyy eri autoissa hyvin eri vaiheissa. 

Kuinka vanhalla autolla ajat, jos et näe tarkkoja litramääriä?

Vierailija
44/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa olisi taas ainesta Iltalehdelle. Av-mamma tankkaamassa 😂

45/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattilanori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että olen aina tankannut sillä 60-70 eurolla, koska en tiedä, miten tankataan täyteen. Mistä sen tietää, että tankki on täynnä? juu, olen uusavuton, mutta 40-vuotiaaksi olen pärjännyt näin. 

t. täyteentankkaaja

Ai? Jotkut pistoolit kyllä naksuvat ihan vain senkin takia, kun pistooli on väärässä asennossa. Mistä sen sitten tietää, kummastako on kyse? 

Se tapahtuu tankkauksen alussa, jos sitä pistoolia ei siirtele kesken kaiken.

Minulle pitäisi kyllä pitää jokin luento sen pistoolin pitämisestä, kun tuntuu, että saan sen aina naksumaan. Taidan painaa sitä kahvaakin jotenkin ihan väärin, kun jos painan sen pohjaan, se alkaa naksumaan. Vai onko tämä ongelma ainoastaan tuossa vakitankkausasemallani? Vai saako sen kahvan jotenkin lukittua? minulla alkaa aina käsi tärisemään, kun pitää puristaa sitä kahvaa, mutta kuitenkaan ei saa puristaa ohjaan asti. (Juu, tässäkin voi olla joku juju, mitä en vain ole koskaan tajunnut.) 

Joissain autoissa on tankin putki sen mallinen(joku mutka tai muuten ahdas.) että naksuu todella helposti, itselläni oli focuksen ohjekirjassa kuva että missä asennossa pistoolia tulisi pitää.

Vielä lisäys tuohon pistoolin lukitukseen.

Eli kuorma-autojen tankkauspistooleissa on jo valmiina lukituslaite, henkilöautojen pistooleista se on jostain syystä poistettu, mahdollisesti joku turvallisuus homma.

Sen pistoolin saa kyllä lukittua sopivalla terästapilla, esim. pop niitistä voisi saada sopivan.

Vierailija
46/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 eurolla ja sillä tulee aika hyvin tankki melkein täyteen.

Vierailija
47/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkaan aina täyteen. Maksimiveloitussumman otan aina ison, koska luotan teknologiaan ja siihen että se osaa veloittaa oikein toteutuneen tankkauksen mukaan. Säälin ihmisiä, jotka tuhlaavat aikaa kun teknologia voisi auttaa heitä.

Vierailija
48/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Bemarini on niin suurikulutuksinen, 6l/100 km, että joudun aina tankkaamaan täyteen. Haluan aina päästä perille.

Vierailija
49/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku 200x, en muista tarkkaan. Ai nytkö on sitten uusavutonta ajaa vanhemmalla autolla vai? Kuitenkin n. 20 vuotta sitten olen ajanut ajokortin, joten ei tosiaan silloin autokoulussa opetettu, että pitää tankata litramäärän mukaan. 

Vierailija
50/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattilanori kirjoitti:

Mattilanori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. täyteentankkaaja

Se tapahtuu tankkauksen alussa, jos sitä pistoolia ei siirtele kesken kaiken.

Minulle pitäisi kyllä pitää jokin luento sen pistoolin pitämisestä, kun tuntuu, että saan sen aina naksumaan. Taidan painaa sitä kahvaakin jotenkin ihan väärin, kun jos painan sen pohjaan, se alkaa naksumaan. Vai onko tämä ongelma ainoastaan tuossa vakitankkausasemallani? Vai saako sen kahvan jotenkin lukittua? minulla alkaa aina käsi tärisemään, kun pitää puristaa sitä kahvaa, mutta kuitenkaan ei saa puristaa ohjaan asti. (Juu, tässäkin voi olla joku juju, mitä en vain ole koskaan tajunnut.) 

Joissain autoissa on tankin putki sen mallinen(joku mutka tai muuten ahdas.) että naksuu todella helposti, itselläni oli focuksen ohjekirjassa kuva että missä asennossa pistoolia tulisi pitää.

Vielä lisäys tuohon pistoolin lukitukseen.

Eli kuorma-autojen tankkauspistooleissa on jo valmiina lukituslaite, henkilöautojen pistooleista se on jostain syystä poistettu, mahdollisesti joku turvallisuus homma.

Sen pistoolin saa kyllä lukittua sopivalla terästapilla, esim. pop niitistä voisi saada sopivan.

Mutta kuuluuko sen olla niin, että sitä kahvaa ei saa painaa pohjaan? Vai onko minun tankkini ja vakipaikkani pistoolit jotenkin erityisen hankalia tapauksia? Aina naksuu, jos puristan ihan pohjaan asti. 

Vierailija
51/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa olisi taas ainesta Iltalehdelle. Av-mamma tankkaamassa 😂

Juu, tästä saisi näköjään taas jutun "oletko aina tankannut väärin, tiesitkö, että sinun kuuluu tietää autosi bensamäärä ennen kuin voit mennä tankille ja tasasummilla ei saa tankata". 

Vierailija
52/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku 200x, en muista tarkkaan. Ai nytkö on sitten uusavutonta ajaa vanhemmalla autolla vai? Kuitenkin n. 20 vuotta sitten olen ajanut ajokortin, joten ei tosiaan silloin autokoulussa opetettu, että pitää tankata litramäärän mukaan. 

Autokoulussa opetetaan ajamaan eikä tankkaamaan. Ei kukaan ole väittänyt, että ”pitää” tankata litramäärän mukaan, mutta on se nyt outoa, jos et edes suurin piirtein tiedä, kuinka paljon autossa on bensaa ennen tankkausta ja kun pistooli naksahtaa.

Kulutus ja litrat näkyy ajotietokoneesta valikossa.

Itse olen ajanut kortin 1985.

Vierailija
53/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autokoulussa opetetaan ajamaan eikä tankkaamaan. Ei kukaan ole väittänyt, että ”pitää” tankata litramäärän mukaan, mutta on se nyt outoa, jos et edes suurin piirtein tiedä, kuinka paljon autossa on bensaa ennen tankkausta ja kun pistooli naksahtaa.

Kulutus ja litrat näkyy ajotietokoneesta valikossa.

Itse olen ajanut kortin 1985.

Ai että ihan ajotietokoneen valikossa. Tiedätkö, että kaikissa autoissa ei ole tuollaisia valikoita? Jos olet tankannut 1985 lähtien, luulisi sinun tietävän tällaisen asian. 

Ja näköjään on joillekin todella vaikeaa ymmärtää sekin, että joillakin se pistooli naksuu muulloinkin kuin tankin ollessa täynnä tai ihan tankkauksen alussa. 

Vierailija
54/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä autossa on jossain sellainen mittari, joka näyttää paljonko tankissa on bensaa jäljellä.

Niin sitten sinne tankkiin mahtuu sen verran, kuin sieltä puuttuu.

Helkkari kun mulle tuli hullu fiilis tätä kirjoittaessani.

Vierailija
55/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä autossa on jossain sellainen mittari, joka näyttää paljonko tankissa on bensaa jäljellä.

Olisit vain lukenut sen kommenttini loppuun asti. Minun autoni ei näytä tarkkoja litramääriä vaan ainoastaan kahdeksasosatankin tarkkuudella. 

Vierailija
56/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiä kerrallaan näillä hinnoilla. Heti kun löydän halvemman tankkauspaikan tai hinta hetkellisesti tippuu, tankki täyteen. Viime aikoina dieselin hinta sahannut 1,38-1,48 välillä.

Vierailija
57/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun autossa ei ole tippaakaan bensaa koskaan, mutta tankki voi silti olla tyhjä tai täysi tai jotain siltä väliltä.

Vierailija
58/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimi 40 euroa kun autokin on sitten pakko olla rahareikänä.

Vierailija
59/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkaan yleensä täyteen tai maksan lähimaksulla, jolloin max 50e.

Vierailija
60/66 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60e saa tankin täyteen.