Join melkein kaksi vuotta joka päivä 20-24 kaljaa päivässä ja sain lopulta haimatulehduksen ja pääsyin sairaalaan
Kommentit (42)
Tuntuiko mitään pistoksia vatsassa ennen tätä vai miten jouduit hoitoon? Jäikö lääkitystä tai muuta? Terveisin toinen juoppo.
Toivottavasti tuli muutenkin mukavampi elämä
Hyvä kun pysähdys tuli sairauden kautta. Haimatulehdus on sellainen että voi viedä hoitamattomana hautaan. Itselläni oli se , mutta eri syystä. Tsemppiä sinulle uuteen elämään.
Et ole ensimmäinen etkä varmasti viimeinen. Pysy raittiina.
Harrastelija. Kaljasta saat vaan kihdin ja haiman kipeäksi, sekä huonon kännin. Juo tiukkaa, esim. jallua. Kännit on paljon paremmat
Vierailija kirjoitti:
Tuntuiko mitään pistoksia vatsassa ennen tätä vai miten jouduit hoitoon? Jäikö lääkitystä tai muuta? Terveisin toinen juoppo.
Oli voimakas kipu ja oksentelin verta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuli muutenkin mukavampi elämä
No ainakin alkoholi on ollut poissa kuvioista jo vuoden verran. Nykyään poltan tupakkaa ja kannabista enemmän. Ja juon ainoastaan alkoholitonta olutta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi joit?
Mulla on perinnöllinen alkoholismi.
AP
Onko sulla tietoa miten helposti pääsee elinsiirtojonoon jos on juonut esim maksan sököksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joit?
AP
Näppärä syy. Pitäsköhän munkin? Kuitenkin molemmat vanhemmat että toiset isovanhemmat juoppoja...
Haimatulehduksen hoito on nesteytys ( ei kaljalla). Itse olin sairaalassa monta vuorokautta ja tiputettiin suoneen nesteitä, jotka puhdistivät haimaa. Haima-arvot olivat korkealla vielä kuukauden päästä. Arvo oli järkyttävän korkea, mutta ei mitään jälkioireita jäänyt. Silmien kipu ja valonarkuus oli oireina kun akuutti vaihe oli vielä, muuta ne loppui. Toisille saattaa puhjeta diabetes haimatulehduksen jälkeen.
Tutulla haimatulehdus, kuudes kerta vasta sanoi toden ja lautturi haki.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla tietoa miten helposti pääsee elinsiirtojonoon jos on juonut esim maksan sököksi?
Yhtä helposti kuin tupakoija keuhkot, eli jonon hännillä, käytännössä ei tule ikinä saamaan, ellei tietty köy Kiinassa.
Aloitko juomaan, koska olit kotona nähnyt alkoholismia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joit?
AP
Ymmärrän, minulla on perinnöllinen työttömyys geeneissä, ei tälle mitään mahda, kova on kohtalo, geenilotossa tuli väärä potti..
Mikä on perinnöllinen alkoholismi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on perinnöllinen alkoholismi?
Saat ison perinnön ja alat juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloitko juomaan, koska olit kotona nähnyt alkoholismia?
En alkanut sen takia. Aloitin teini-iässä kohtuukäyttäjänä, mutta lopulta kävi niin, että viina veikin käyttäjää eikä toisinpäin. Aloin juomaan yhä useammin kännejä ja toleranssi kasvoi vuosien varrella. 18-vuotiaana 6 kaljaa riitti aikaansaamaan riittävän vahvan humalatilan, vuosi sitten en tullut känniin edes 20-24 kaljasta.
AP
Kannattiko? Älä huoli, tulet kyllä juomaan itsesi sinne vielä monasti.