Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hjälp! Olen töissä isossa kansainvälisessä firmassa ja poika lähetti äsken jekkuna "känniviestin" kaikille firman johtoryhmän jäsenille ml. toimitusjohtajalle

Vierailija
12.02.2021 |

Olen niin paniikissa. En tiedä mitä tekisi. Sähköposteja ei voi ilmeisesti peruuttakaan? Selityksetkään tuskin menisi läpi???

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittää mieltä, että jokainen av-mamma tuntee tietoturvaohjeistukset näin hyvin 😆

Vierailija
62/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä poikasi siis kirjoitti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa firmoissa on tällaiseen yleensä protokollat. Itse olen töissä isossa pohjoisamerikkalaisessa it-firmassa ja meillä olisi ihan selvää mitä pitäisi tehdä: tehdä firman tähän tarkoitettuun osoitteeseen itsestään tietoturvapoikkeusilmoitus, jossa kuvaa että perheenjäsen on päässyt käyttämään lukitsematonta konetta ja tiedetään että on ainakin lähettänyt asiattoman sisäisen sähköpostin (siitähän ei voi olla varma onko muutakin tehnyt). Sitten ilmoitetaan toki myös omalle lähiesimiehelle. Jos nämä molemmat tekee viipymättä ja oma-aloitteisesti, niin olisi mahdollista hyvän työntekijän päästä luultavasti pelkällä puhuttelulla ja ehkä pakollisen tietoturvakoulutuksen uudellen tekemisellä (siellä kerrotaan mm näistä koneen lukituksista).

Vierailija
64/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet isossa firmassa, niin miksi työlaitteitasi pääsee ulkopuoliset käyttämään? Ihan oma vikasi jos työsuhde puretaan. Pojan vajaaälyisyys ei ole tekosyy olla noudattamatta tietoturvaohjeistusta. Sinun vastuulla ne laitteet on.

Kävin suihkussa. Laitatko itse aina työkoneesi lukkoon kun käyt kotona vessassa? Poika pahoitteli jo tätä kun tajusi mahdolliset seuraukset. Autismin takia tajusi ne liian myöhään tosin...

Ap

Sä oot tainnut nukkua kaiki isojen firmoojen pakolliset tietoturvakoulutukset. Kone ja känny pidetään lukittuna aina kun et itse niitä käytä. Eikä niitä anneta koskaan kenenkään käyttöön, ei edes perheenjäsenten. 

Mutta tää on tietenkin provo eikä ap oo missään töissä. Jos olis totta niin saaattaa olla, että työsuhde purettaisiin. Minimissään saisit kirjallisen varoituksen. Ansaitusti.

Vierailija
65/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi ei voi tietää kuka on johtoryhmän jäsen yhteystiedoissasi ja kuka ei joten selkeä trollaus kyseessä.

Ilmiannoin trollauksesi

Ai ei voi tietää, vaikka mun intranetit oli siinä auki, josta näki firman henkilöstörakenteen? joo...o

Ilkeilijät voi palaa vaikka hlvetin tulessa!

ap

Tunninko siellä suihkussa itteäs hiplasit kun poika kerkesi etsimään intrasta organisaatiokaaviot XD

Kumman hyvin poika on perillä rteidän intrasta ja mitä löytyy mistäkin jne. Ei tainnut olla eka kerta kun pääsee vähän äiskän koneelle. Teetkö töitä yhdessä poikasi kanssa?744  

Vierailija
66/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimitusjohtaja kuuluu maailman top 250 rikkaimpiin ihmisiin ja olen tavannut hänet kasvotusten kahdesti. Hän tietää kyllä minut. Olen hyvin tärkeä firmalle. Voin varmaan näyttää heille lääkärintodistuksen pojan autismista jos tästä tulee ongelmia.

Ap

Tuskin hän sun viestejä ehtii siinä tapauksessa lukea, pikkumaiset muodon vuoksi tärkeärt alemmat pomot voi tehdä asiasta numeron jos on jotain hampaankolossa. Mutta mennyt mikä mennyt, asiallinen mahdollisimman vähän selvittelevä pahoitteluviesti perään ja loput näkee myöhemmin.

Vierailija
67/70 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä pienessä kotimaisessa suunnittelufirmassa ja meitä on vain muutama työntekijä, emmekä käsittele mitään ihmisten henkilötietoja, useimmat projektimme ovat julkisia niiltä osin, että tiedetään kuka tekee ja mitä tekee. Pidämme ovet lukossa aina. Siitä huolimatta aina kun poistun koneelta, vaikkapa vessaan tai eväitä syömään, lukitsen aina koneeni. 

Vaikka ap on mitä todennäköisemmin provo, voi vain ihmetellä ihmisten välinpitämättömyyttä, vaikka ohjeissa ja säännöissä sanotaan, että konetta ei saa koskaan jättää auki vartioimatta. Varsinkin isoissa firmoissa, kun pienissäkn sanotaan. Mutta isoissa tuota välinpitämättömyyttä ja huolettomuutta eniten onkin näkynyt. 

Vierailija
68/70 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen isossa kansainvälisessä pörssiyhtiössä töissä ja voin kertoa sinulle rakas ap, että ongelma ei ole se, että poikasi lähetti känniviestin. Ongelma on se, että pojallasi on pääsy koneellesi/kännykkään ja sähköpostiisi.

Vierailija
69/70 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö viestin sisältö vieläkään selvinnyt?

Vierailija
70/70 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap parka