Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hjälp! Olen töissä isossa kansainvälisessä firmassa ja poika lähetti äsken jekkuna "känniviestin" kaikille firman johtoryhmän jäsenille ml. toimitusjohtajalle

Vierailija
12.02.2021 |

Olen niin paniikissa. En tiedä mitä tekisi. Sähköposteja ei voi ilmeisesti peruuttakaan? Selityksetkään tuskin menisi läpi???

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
22/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kun nauran. "Olen töissä isossa kansainvälisessä firmassa"...  kun tarvitsen apua kirjoitan vauva-palstalle. Muistithan sanoa noin myös työhaastattelussa?

Asiantuntijana vaativassa työssä isossa kansainvälisessä firmassa.

Sitä suuremmalla syyllä vartti aikaa kerätä kamat ja pihalle vartijan saattamana. Tietoturvasta huolehtiminen tuolla tasolla ei ole edes vaativaa. Luulisi, että tyhmempikin tajuaa, ettei työsähköpostiin saa antaa pääsyä kenellekään ulkopuoliselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet isossa firmassa, niin miksi työlaitteitasi pääsee ulkopuoliset käyttämään? Ihan oma vikasi jos työsuhde puretaan. Pojan vajaaälyisyys ei ole tekosyy olla noudattamatta tietoturvaohjeistusta. Sinun vastuulla ne laitteet on.

Kävin suihkussa. Laitatko itse aina työkoneesi lukkoon kun käyt kotona vessassa? Poika pahoitteli jo tätä kun tajusi mahdolliset seuraukset. Autismin takia tajusi ne liian myöhään tosin...

Ap

Kyllä minä ainakin laittaisin, jos etätöissä olisin. Työpaikallakin laitan, vaikkei siellä ole kuin muuta työporukkaa, ei asiakkaita. Sinä tähän syyllinen olet, ja vain sinä. 

Vierailija
24/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet isossa firmassa, niin miksi työlaitteitasi pääsee ulkopuoliset käyttämään? Ihan oma vikasi jos työsuhde puretaan. Pojan vajaaälyisyys ei ole tekosyy olla noudattamatta tietoturvaohjeistusta. Sinun vastuulla ne laitteet on.

Kävin suihkussa. Laitatko itse aina työkoneesi lukkoon kun käyt kotona vessassa? Poika pahoitteli jo tätä kun tajusi mahdolliset seuraukset. Autismin takia tajusi ne liian myöhään tosin...

Ap

Itseasiassa kyllä, jos kotona on muita perheenjäseniä. Ei ole kovin raskas homma.

Vierailija
25/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä, laitan! Jos en ole yksin kotona, luliysen tai sammutan koneeni, jos en ole sillä. Sama toimistolla. Jo 20 sekunnissa joku sää paljon tuhoja aikaiseksi, on IT-osasto linjannut.

Vierailija
26/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ”känniviesti”?

Vierailija
27/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, mitenpä selität, ettet osaa alkeellisimpiakaan tietosuoja-asioita, esim. koneen tai puhelimen lukitseminen silloin, kun et työskentele sen kanssa.

Selitän sen sillä, ettei kotona tarvitse laittaa konetta lukkoon, kun menee kylpyhuoneeseen.

Vierailija
28/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei poika tässä mokannut, vaan ap ihan itse. Ihan turha yrittää vierittää syytä vajukin niskaan.

Vierailija
29/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hardcore käytännönpila.

Vierailija
30/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pistä silloin, kun olen ainoana paikalla. Muuten kyllä.

Koneen lukitsemiseen menee sekunti, kun sen tekee näppäimistöllä.

Mutta, jos tämä on totta, niin ota tämä opetuksena: kone aina lukkoon, kun nouset sen äärestä.

Vierailija
31/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet saanut täältä niin paljon vinkkejä että korvaukseksi haluamme että postaat tänne sen lähetetyn viestin.

Vierailija
32/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtaja kuuluu maailman top 250 rikkaimpiin ihmisiin ja olen tavannut hänet kasvotusten kahdesti. Hän tietää kyllä minut. Olen hyvin tärkeä firmalle. Voin varmaan näyttää heille lääkärintodistuksen pojan autismista jos tästä tulee ongelmia.

Ap

Vierailija
33/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti toimari ei ole suomenkielinen ja viesti ei ole ollut englanniksi? Ja jos tyyliin känniviesti niin google ei osaa sitä kääntää.

Vierailija
34/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun paskalla. Olen iso mies ja ajattelen ääneen.Olen töissä omassa pienessä yrityksessäni. Teen töitä aamusta iltaan. Nyt menen katsomaan televisiota ja sitten nukkumaan.

Vierailija
35/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimitusjohtaja kuuluu maailman top 250 rikkaimpiin ihmisiin ja olen tavannut hänet kasvotusten kahdesti. Hän tietää kyllä minut. Olen hyvin tärkeä firmalle. Voin varmaan näyttää heille lääkärintodistuksen pojan autismista jos tästä tulee ongelmia.

Ap

No nyt alkaa jo vähän keulimaan. Pilasit tällä hyvän tarinan.

Vierailija
36/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sattunut vahinko ja parasta sanoa ettäluulit olevasi yksin kotona. Meillä on  2-kerroksinen  koti  ja ihan aina ei  tiedä keitä on kotona.  Joskus   taas en tiedä  vaikka  joku olis  lähtenyt   . eikä ole sanonut mitään lähtiessään. Jos pihalla , autotallissa  , ei siitä voi tietää.  Vanhin lapsi tekee töitä   koneella amerikalaiselle  suurelle firmalle.ei hän laita konetta kiinni   vessaan mennessä  ja ulko-ovi on aina auki jos ollaan kotona.

Vierailija
37/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vierittää lapsen syyksi. Minkä ikäinen lapsi muka lähettäisi känniviestejä äidin nimissä johtoryhmälle?

Taitaa olla korkeintaa sun panokaveri Tinderistä, kun kesken työpäivän on pitänyt suihkuun rynnätä.

Voit varautua varoitukseen tai siihen että saat potkut. Etenkin isossa konsernissa tällaiset it-töppäilyt ovat pahoja virheitä. Ei ketään kiinnosta lapsesi sairaskertomus.

Vierailija
38/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin silloin työkone lukkoon kun tuollainen poika on kotona. Vaikka poistuisin saman huoneen toiselle puolelle hakemaan jotain. Lukkoon menisi kone kun perseeni nostan työtuolista.

Vierailija
39/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä luki?

Vierailija
40/70 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä teet recall in, kaikilta, jotka eivät ole vielä lukeneet viestiä saat sen takaisin, koska on pe voi olla ettei kukaan ole vielä lukenut..