Hjälp! Olen töissä isossa kansainvälisessä firmassa ja poika lähetti äsken jekkuna "känniviestin" kaikille firman johtoryhmän jäsenille ml. toimitusjohtajalle
Olen niin paniikissa. En tiedä mitä tekisi. Sähköposteja ei voi ilmeisesti peruuttakaan? Selityksetkään tuskin menisi läpi???
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Nyt äkkiä teet recall in, kaikilta, jotka eivät ole vielä lukeneet viestiä saat sen takaisin, koska on pe voi olla ettei kukaan ole vielä lukenut..
No tokihan ”isossa kansainvälisessä firmassa” perjantaisin sähköpostia luetaan. Eihän Piilaaksossa ole kuin vasta puolipäivä.
Millä kielellä poika viestin kirjoitti?
Vierailija kirjoitti:
Näytti sanskriitilta. Ei tiedä, kun autistipoika oli niin kännissä.
Minäkin olen töissä isossa kansainvälisessä firmassa ja meidän tietoturvaohjeissa sanotaan, että jos ongelmia tulee, niin pitää kirjoittaa suomenkieliselle vauva-palstalle ja kysyä sieltä neuvoja. Tämän takia kaikilta työntekijöiltä vaaditaan suomen kielen osaamista.
Kerrot asian hieman "kaunistellen". Sanot, että sinulla on erillinen työtila ja siellä teit töitä. Menit käymään vessassa ja sillä aikaa poika teki tekosensa. Et kerro, että menit suihkuun lukitsematta läppäriä (jota ihmiset todellakin tekee ihan normaalisti etätöissä) vaan ainoastaan vessaan. Työtila on sellainen, ettei mielessäsi käynyt, että poikasi menisi käymään siellä, kun ei normaalisti käy. Voisitko valehdella, että poika tuli siinä juuri vasta kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisikin näin niin voi sanoa että kissa käveli näppikellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet isossa firmassa, niin miksi työlaitteitasi pääsee ulkopuoliset käyttämään? Ihan oma vikasi jos työsuhde puretaan. Pojan vajaaälyisyys ei ole tekosyy olla noudattamatta tietoturvaohjeistusta. Sinun vastuulla ne laitteet on.
Kävin suihkussa. Laitatko itse aina työkoneesi lukkoon kun käyt kotona vessassa? Poika pahoitteli jo tätä kun tajusi mahdolliset seuraukset. Autismin takia tajusi ne liian myöhään tosin...
Ap
Kuka pauka käy suihkussa kesken työpäivän ja jättää koneensa auki?
Minä olen psykiatrina isossa keskussairaalassa. Potilastyötä en luonnollisesti tee kotoani käsin, mutta hallinnollisia tehtäviä sekä kirjaamisia voin tehdä etänä työkoneelta kotoani käsin. Mitäköhän ihmettä tapahtuisi, jos olisin niin idiootti, että jättäisin työkoneeni auki suihkussakäyntini ajaksi? Pääsisin varmaan lehtiin.
(no mun työkone lukkiutuu aika nopeasti jos se on hetken käyttämättä, että ei mun mahdollinen lapsi sille ihan helposti pääsisikään)
Vierailija kirjoitti:
Englanniksi. Firma on siis saksalainen. Olen itse hyvässä asemassa firmassa, eikä kukaan täysjärkinen uskoisi, että kirjoittelisin tuollaisia viestejä työaikana. Ongelma on se että kyseessä kuitenki perjantai-iltapäivä...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisikin näin niin voi sanoa että kissa käveli näppikellä.
Osaako kissasi sanskriittia?
Jonneilla on hiihtoloma vissiin alkanut. Aloitukset sitä tasoa. Ne pölöimmät jonnet joilla ei ole kavereita roikkuu palstalla...
Yksi vaihtoehto on, että yrität perua viestin. Monesti se onnistuu ja peruuntuu niiltä, jotka ei ole ehtineet vielä lukea. Sen jälkeen laitat yleisviestin, että valitettavasti vakavasti perussairaudesta kärsivä perheenjäsenesi pääsi lähettämään viestin ja pyydät anteeksi niiltä, jotka ovat sen ehtineet lukea. Jos tulee kyselyä, miten pääsi koneelle, niin sitten sanot käyneesi vessassa.
Ja sinä psykiatriassa työskentelevä. Ehkä pikkuisen tiukemmat kriteerit kuin jonkun tavallisen firman sähköpostissa....
Peruuta se viesti.
Outolookissa ainakin onnistuu.
Meillä tuosta saisi vakavan varoituksen. Tyyliin oma äkillinen kuolema on ainut syy jättää työkone niin että ulkopuolinen pääsee sen sisältöön käsiksi. Vaikka olenkin yksinäni kotona, en jätä konetta auki jos poistun sen vierestä.
Meillä on arkaluonteisia tietoja asiakkaista.
Ihan turhaan laitat autistisen poikasi syyksi asian, koska itse mokasit. Laitat vaan perään viestin, että hups, nyt lähti väärään jakeluun, mut hei, tämän myötä mukavaa viikonloppua kaikille 🤗
Poikasi ei voi tietää kuka on johtoryhmän jäsen yhteystiedoissasi ja kuka ei joten selkeä trollaus kyseessä.
Ilmiannoin trollauksesi
Vierailija kirjoitti:
Poikasi ei voi tietää kuka on johtoryhmän jäsen yhteystiedoissasi ja kuka ei joten selkeä trollaus kyseessä.
Ilmiannoin trollauksesi
Ai ei voi tietää, vaikka mun intranetit oli siinä auki, josta näki firman henkilöstörakenteen? joo...o
Ilkeilijät voi palaa vaikka hlvetin tulessa!
ap
Meillä jokainen on allekirjoittanut lappusen, missä suostutaan mm. sulkemaan kone joka kerta kun siitä poistuu. Sitä pitäisi noudattaa tietysti kotonakin. Itse suljen lähes aina kannen, koska tiedän kissan kiipeävän näppikselle heti kun silmä välttää.