Suosittele äänikirjaa, joka olisi vähintään yhtä hyvä kuin Suon villi laulu
Kuuntelin siis tuon Delia Owensin bestsellerin Sanna Majurin lukemana viimeksi, ja se oli niin huikea kokemus että on jotenkin korkea kynnys aloittaa uutta kirjaa.
Siispä toivon suosituksia muilta, jotka pitivät Suon villistä laulusta (äänikirjana).
Mitä tulee mieleen?
Kommentit (35)
En pitänyt kummastakaan, siis Suon villi laulu ja Margarita. Todella olivat” pitkäveteisiä”. Äänikirjoina kuuntelin ja hipaisin pois. Näin me ihmiset ollaan erilaisia. ” Yksi tykkää tyttärestä ja toinen tyttären äidistä” , niinkuin sananlasku sanoo.
Kuuntelen paljon äänikirjoja .
Niinhän se on,että kaikki ei tykkää kaikista. Näkeehän sen täälläkin miten osaa ehdotuksista alapeukutetaan ja samoja yläpeukutetaan.
Gillian flynn, kiltti tyttö. Oli hyvä, itse asiassa kuuntelin kaikki muutkin flynnin kirjat. Tykkäsin kaikista, lukija ei vain ollut mieleeni..suon villistä laulusta pidin myös, siinä oli paljon parempi lukija!
Tuhat loistavaa aurinkoa. On toki jo vanha kirja, joten olet ehkä jo lukenutkin.
Sain kuunneltua tänään ihanan Nalan maailman. Se oli oikeasti söpö ja parivaljakosta löytyy kuvia ja videoita runsaasti. Se kertoo siis kolmekymppisenä skottimiehestä, joka meinaa ajaa fillarilla maapallon ympäri, mutta matkalta hänet löysikin pienen pieni kissanpentu.
Kirsti Paakkasesta kertova kirja oli minun mieleeni ja rouvan topakka tapa suhtautua työhönsä on upea!
Kabulin tyttöjen salaisuus oli hyvä ja siitä sai paljon ajattelemisen aihetta jo yleisestikin.
Äidiksi keskitysleirillä oli myös koukuttava kirja. Olen lukenut ja kuunnellut paljon tuosta ajasta kertovia kirjoja, mutta tuo oli oikeasti hyvä.
Nimeni on Selma oli samasta ajasta kertova kirja, mutta näkökohta oli täydellisen erilainen. Kuuntelin sen parilla kuuntelukerralla.
Stockmann Yard - myymäläetsivän muistelmat oli hauskaakin hauskempi kirja ja nauroin ihan koko ajan!
Kiinalainen juttu on voittanut tieto finlandian muutama vuosi sitten ja oli mainio teos, johon koukuttui heti.
Tässä muutama minun suosikki. Minulla ei ole aikaa ja mahdollisuutta lukea tällaista määrää kirjoja, mutta yksinäisen työni aikana voin kuunnella kirjoja ja kuuntelenkin välillä tuntikausia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Tommi Kinnunen, Ei kertonut katuvansa
Kristian Hannah, Satakieli
En jaksanut kuunnella tuota Ei tiennyt katuvansa -kirjaa. En jaksa kuunnella kuinka joka ikistä tunnetilaa ja äännähdystä pitää selvittää ja kuinka jostain oikeastaan pienestä asiasta tehdään hirmu iso juttu. Olen kuunnellut niin paljon parempiakin kirjoja, että tuo tympäisi aika nopeasti.
Anni Kytömäen ja Tommi Kinnusen kaikkia kirjoja suosittelen myös.
Sen lisäksi esim.
Susanna Alakoski: Pumpulienkeli
Heidi Kerosuo: Muista, unohda
Joel Haahtela: Adelen kysymys
Tiina Laitila Kälvemark: H2O
Patrik Svensson: Ankeriaan testamentti
Katja Lahti: Lasitehdas
Paula Havaste: Pronssitähti (+jatko-osat)
Saara Cantell: Kesken jääneet hetket
Satu Vasantola: Kaikki kadonneet
Maja Lunde: Mehiläisten historia, Viimeiset
Olli Jalonen: Merenpeitto, Taivaanpallo
Fernando Aramburu: Äidinmaa
Stuart Turton: Evelynin seitsemän kuolemaa
Celeste Ng: Tulenarkoja asioita
Kjell Westö: Tritonus
Lara Prescott: Tätä ei koskaan tapahtunut
Matt Haig: Keskiyön kirjasto
Tässä on aika monenlaisia, mutta otin mukaan sellaisia, jotka ovat minun mielestäni ensisijaisesti lukuromaaneja, ei liian "vaikeita". Osa voi toki olla hidastempoisempia. Kaikki löytyvät äänikirjoina.
Jos tykkäsit Suon villin laulun romanttisesta kertomuksesta, en osaa auttaa. Mutta metsien ekologian kuvauksena ja kirjallisuutena Ikipuut (Richard Powers) on huomattavan hyvä. Ja on siinä romantiikkaakin, omalla tavallaan.
Rosvo-Rudolf 😍