Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan muu hurahtanut e-kirjoihin?

Vierailija
12.02.2021 |

Olen vasta löytänyt nämä ja mikä ihanuus kun saa ruudulta lukea eikä tarvitse talvipakkasilla tarpoa kirjastoon! Ainoa miinus on ettei kirjastoissa löydy kuin pieni valikoima, mutta sitten olen ostanut, ovat melko edullisia verrattuna fyysisiin kirjoihin. 5- 7 e.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks hinnottelu oo edelleen ihan sekaisin?Luinnnoita joskus muutama sata kappaletta. Sitten lukulaite hajosi.. eli sivunäppäin jäi helpostiselaamaan kymmeniä sivuja eteenpäin ja takaisin löytämien oli hankalaa.

Ja muutenkin DRM esteet ikäviä. Oli tommonen barnes & noblesin drm vapaa lukija ilman taustavaloja.

Mikä lukulaite? Tabletille lataan, ei ole erillistä lukulaitetta.

Vierailija
22/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Storyteliä, josta saa kuukausittaista maksua vastaan kuunnella ja lukea niin paljon kirjoja kuin ikinä haluaa. Etenkin jos englanti käy lukukielenä, on valikoima aivan ylivoimainen. 17e/kk ei tunnu tästä palvelusta tippaakaan kovalle hinnalle. Tiukassa paikassa voisin luopua muista striimauspalveluista, mutta Storytelistä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks hinnottelu oo edelleen ihan sekaisin?Luinnnoita joskus muutama sata kappaletta. Sitten lukulaite hajosi.. eli sivunäppäin jäi helpostiselaamaan kymmeniä sivuja eteenpäin ja takaisin löytämien oli hankalaa.

Ja muutenkin DRM esteet ikäviä. Oli tommonen barnes & noblesin drm vapaa lukija ilman taustavaloja.

Mikä lukulaite? Tabletille lataan, ei ole erillistä lukulaitetta.

Esim amazon myy erillistä lukulaitetta, joka on kuin ”tyhmä” tabletti jolla ei voi muuta kuin lukea niitä tietyn formaatin e-kirjoja. Kindle on sen nimi. Tablettia käytän minäkin, itse asiassa en edes omista muuta tietokonetta kuin iPadin johon olen ostanut kunnon näppiksen, tällä voi tehdä aivan kaiken mitä tietokoneellakin.

Vierailija
24/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän Storyteliä, josta saa kuukausittaista maksua vastaan kuunnella ja lukea niin paljon kirjoja kuin ikinä haluaa. Etenkin jos englanti käy lukukielenä, on valikoima aivan ylivoimainen. 17e/kk ei tunnu tästä palvelusta tippaakaan kovalle hinnalle. Tiukassa paikassa voisin luopua muista striimauspalveluista, mutta Storytelistä en.

Ja jos jaksaa kierrättää Storytelia, Nextorya ja Bookbeatia, alkaa nopeasti tulla edullisia paluutarjouksia. Minulla on nyt menossa Nextoryn euron kuukausi.

Vierailija
25/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten missään nimessä osta mitään kindleä tai vastaavaa. Siis miten kehtaavat pyytää rahaa noin paskasta laitteesta!!!!!

Tahmailee, ei värinäyttöä, ei toimi mitkään äppsit eli heippa kaikille bookbeeteille ja elisa kirjoille.

Jopa joku 80e tabletti on parempi ja sillä voi katsoa videoita youtubesta.

Itselläni on galaxy fold 2, tab s7+, ipad pro. Kaikki varsin mainioita ekirjojen lukemiseen ja ovat myös parempia silmille.

Vierailija
26/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yrittänyt, mutta ei se vaan ole sama kun fyysinen kirja! Rakastan sitä kirjan tuoksua, tuntua ja sivujen rapinaa. 

Vierailija
27/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut koko Eemeli-sarjan, eli kyllä.

Vierailija
28/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten missään nimessä osta mitään kindleä tai vastaavaa. Siis miten kehtaavat pyytää rahaa noin paskasta laitteesta!!!!!

Tahmailee, ei värinäyttöä, ei toimi mitkään äppsit eli heippa kaikille bookbeeteille ja elisa kirjoille.

Itselläni on galaxy fold 2, tab s7+, ipad pro. Kaikki varsin mainioita ekirjojen lukemiseen ja ovat myös parempia silmille.

Mulla on ollut kindlejä yli 10 vuotta. Ensin oli se ihan tavallinen, sitten paperwhite. Paras laite lukemiseen, siis siihen toimintaan, johon minä sitä käytän. Mihin tarvii jotain appeja, kun haluan lukea kirjoja? En tosiaan tarvii mitään laitteita enää johonkin tubevideoiden katseluun, koneet ja padit on jo. Kindlessä ei ole tavallista taustavaloa, jolloin se on silmäystävällinen (todellakin parempi silmille kuin padit ja luurit yms) ja kaikinpuolin näppärä laite. Lisänä tietty se, että akku kestää kuukauden yhdellä latauksella.

Vierailija
29/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittänyt, mutta ei se vaan ole sama kun fyysinen kirja! Rakastan sitä kirjan tuoksua, tuntua ja sivujen rapinaa. 

Ja ihania räkäpalloja.

Vierailija
30/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kindlejä yli 10 vuotta. Ensin oli se ihan tavallinen, sitten paperwhite. Paras laite lukemiseen, siis siihen toimintaan, johon minä sitä käytän. Mihin tarvii jotain appeja, kun haluan lukea kirjoja? En tosiaan tarvii mitään laitteita enää johonkin tubevideoiden katseluun, koneet ja padit on jo. Kindlessä ei ole tavallista taustavaloa, jolloin se on silmäystävällinen (todellakin parempi silmille kuin padit ja luurit yms) ja kaikinpuolin näppärä laite. Lisänä tietty se, että akku kestää kuukauden yhdellä latauksella.

Olisihan se kätevä, jos saisi kirjaston kirjat luettua ja Bookbeatin ja mitä niitä nyt on, kaikki samalla laitteella.

Vierailija
31/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Luen tasapuolisesti e-, ääni- ja printtikirjoja. Käytössä nyt Storytel äänikirjoille, e-kirjoja ostan joskus yksittäisiä ja luen ihan vaan iPadiltä. Printit lainaan kirjastosta.

Joku kyseli, miksi kirjastoissa on niin vähän e-aineistoa, ja vastaus siihen on raha. E- ja äänikirjojen lisenssit on kalliita ja määrärahat pieniä. Kehitystyötä tehdään kuitenkin koko ajan sen eteen, että Suomeen saataisiin kansallinen e-kirjasto ja riittävästi lainattavaa aineistoa.

32/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä tule.

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
33/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hep! Luen tasapuolisesti e-, ääni- ja printtikirjoja. Käytössä nyt Storytel äänikirjoille, e-kirjoja ostan joskus yksittäisiä ja luen ihan vaan iPadiltä. Printit lainaan kirjastosta.

Joku kyseli, miksi kirjastoissa on niin vähän e-aineistoa, ja vastaus siihen on raha. E- ja äänikirjojen lisenssit on kalliita ja määrärahat pieniä. Kehitystyötä tehdään kuitenkin koko ajan sen eteen, että Suomeen saataisiin kansallinen e-kirjasto ja riittävästi lainattavaa aineistoa.

Ok. Kiitos tästä tiedosta!

Vierailija
34/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen iPadillä ja kiinteällä kuukausimaksulla. Olen käyttänyt sekä Storyteliä että BookBeatiä, mutta luen ja kuuntelen niin paljon että BookBeatin käyttäjäksi tuskin palaan, kunhan toteuttavat hinnankorotuksensa. Ap:lle voisi sopia BookBeatin rajoitettu versio tai tosiaan ilmainen kokeilujakso jommasta kummasta.

Kuuntelen lisäksi äänikirjoja kotitöitä tehdessä, ruokaa laittaessa ja lenkillä. Mieluummin luen. Harkitsen Storytelin lukulaitteen hankkimista, sillä ulkona lukemiseen se olisi tablettia parempi. Onko kellään kokemuksia?

Vierailija
35/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazon on paras paikka ostaa.

Vierailija
36/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fiksukuluttaja.fi/vertaa/aanikirjat/bookbeat-vai-storytel/

Luetko ap tosiaan niin vähän, että e-kirjat eivät maksa sinulle kymppiä kuussa?

Vierailija
37/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule ikinä ostamaan ääönikirjaa koska haluan itse lukea.

Vierailija
38/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen iPadillä ja kiinteällä kuukausimaksulla. Olen käyttänyt sekä Storyteliä että BookBeatiä, mutta luen ja kuuntelen niin paljon että BookBeatin käyttäjäksi tuskin palaan, kunhan toteuttavat hinnankorotuksensa. Ap:lle voisi sopia BookBeatin rajoitettu versio tai tosiaan ilmainen kokeilujakso jommasta kummasta.

Kuuntelen lisäksi äänikirjoja kotitöitä tehdessä, ruokaa laittaessa ja lenkillä. Mieluummin luen. Harkitsen Storytelin lukulaitteen hankkimista, sillä ulkona lukemiseen se olisi tablettia parempi. Onko kellään kokemuksia?

Millainen korotus on tulossa?

Vierailija
39/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätän eri sovelluksia, kuukausimaksua vastaan saa kuitenkin tosi hyvän valikoiman ja uutuudetkin tulee tosi nopeasti. Harvoin luen samaa kirjaa uudestaan, joten turhaa ostaa omaksi. Kirjailijoiden tukemiseksi välillä ostan, silloin tosin mieluummin fyysisen kappaleen. Ja luen ihan puhelimen näytöltä, sinivalon olen laittanut pois päältä muutenkin.

Vierailija
40/62 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule ikinä ostamaan ääönikirjaa koska haluan itse lukea.

E-kirja on eri kuin äänikirja! Se luetaan digitaalisesti!