Minäpä työskentelen vaativassa asiantuntijatehtävässä, miksi se ärsyttää sinua?
Muistan aina joka välissä muistuttaa että työni on vaativaa asiantuntijatyötä. Miksi se ärsyttää ihmisiä? Tottahan vaan puhun. Työni on vaativaa ja olen asiantuntija. Olen parempi kuin tavan duunari ja siksi minulle myös maksetaan parempaa palkkaa. Miksi pitää vetää hernekeitto nenään tosiasioista?
Kommentit (25)
Elät mielikuvitus maailmassa. Asiantuntijasta tulee mieleen joku joka istuu päivät pitkät tietokoneella ja on jonkun alan asiantuntija, joka ei kiinnosta ketään. Tylsä elämä, yhden asian ympärillä.
Ap, tuo sinun kokema ihmisten ärtyminen on pientä sen rinnalla kun jos kerrot olevasi vaativassa johtotehtävässä. Siinä vasta raivokerroin nousee!
Luulen, ettei tämä vaativassa asiantuntijatehtävässä työskentelevä trololoo ehdi oikeasti työskennellä juuri ollenkaan, kun pitää koko ajan olla sanomassa ihmisille, että työskentelee vaativassa asiantuntijatehtävässä.
Arvaus: trololoo on Helsingin uliopiston miljoonien eri sukupuolien pseudotutkija.
Riippuu millainen ja miten pitkä työkokemus sinulla on erityisasiantuntijana. Usein untuvikot mokaavat sinun sarallasi esittämällä kovempaa ja tietävämpää kuin ovatkaan. Kyse on kuitenkin palveluammatista, jossa erityisasiantuntijan puoleen asiakkaat kääntyvät saadakseen apua omille asioilleen. Onpa kyse yksityisestä tai julkisesta sektorista, joten jotta ammatissasi oppii hyväksi on oltava aika nöyrää sekä jaksettava miettiä onko saamassasi ikävässä palautteessa sinulla vielä oppimista. Ideahan on , että sinuun voi luottaa, et ärsytä ketään työssäsi ja asiakas voi erityisosaamisesi vuoksi edistää taas omaa asiaansa.
Onnea urallasi ja opi hyväksi työssäsi. Muuten sinusta ei ole hyötyä kenellekään ja tilallesi voidaan helposti ottaa uuusi, jos asenteesi on ikävä asiakkaitasi kohtaan. (Unohda ne ajat, jolloin ei ollut opintolainoja ja ihmisten oli pakko mennä ilman kouluja mihin tahansa duunarihommaan. Nykään kukaan ei ole duunari kuin omasta tahdostaan )
No tuo nyt on aika nolo kommentti. Johtajia on moneen junaan, nyrkkipajassa pärjää huutamalla alaisille, mutta pörssiyhtiön johtaminen on jo todella vaativa asiantuntijahomma.
Ja esimiestyö ja liikkeenjohto ovat kyllä akateemisia oppiaineita, joten...
Ohis