Reilu pariterapeutti? Miksi ovat aina miehen puolella?
Olemme käyneet miehen kanssa ratkomassa ongelmia, mutta vaikuttaa siltä, että tää terapeutti on koko ajan vain miehen puolella ja minä olen se noita-akka. Mies valittaa nipottamisesta niin terapeutti vihjailee istunnon lopussa että ehkä kannattaa ottaa rennommin eikä nipottaa ja muuta.
Onko teillä muita kokemuksia? En kyllä tälle puoskarille enää kohta mene.
Kommentit (45)
Kuten joku edellä sanoi, niin jos omien ongelmien lisäksi pitää alkaa vielä miettimään sitä mikä motiivi terapeutilla on toimia niin kuin toimii, niin eihän siitä kannata maksaa. Vaan vaihtaa terapeuttia sellaiseen, joka ei kuormita enää enempää.
Ai kauheeta! Mulle tulee terapeutista mieleen se Solsidanissa ollut kaamea stalkkeri, joka ihastui Mickaniin.
Tuntuu ettei ihmisillä ole ammattitaitoa, kriisipuhelimessa ei ainakaan tunnu olevan aina, pari nuorta vastailee. Ei pitäisi terapeutin olla toisen puolella (miehen) ja toista vastaan. Naisille on tärkeää että heitä ymmärretään myös. Vaikka joku asia voikin olla ristiriidassa parisuhteessa. Huonolla pariterapeutilla tai terapeutilla ei tee mitään, ammattitaito on silloin metsässä. Ehkei pariterapeutteihin voi luottaa liikoja, joku tavisliisa tuurilla osaa joskus terapioida paremmin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko aina näin, kun on itsellä vain 1 kokemus, mutta meillä kävi myös niin, että hurmaava narsistipiirteinen mies hurmasi myös terapeutin ja yhtäkkiä siellä selvitettiinkin vain MINUN ongelmianin. Ja koska olin herkässä mielentilassa, itsekin aloin uskoa että kaikki ongelmat johtuu minusta. Kun kerran miehen lisäksi ammattilainenkin niin tuntui uskovan. Vasta myöhemmin suhteesta irtauduttuani tajusin, että aika klassista narsistin käytöstä oli miehellä ollut, manipuloi niin minua kuin terapeuttia.
Muistakaa, puolet terapeuteista on niin uunoja että ovat vaaraksi.
Niin moni täydennyskouluttaa itsensä terapeutiksi rahan vuoksi, vaikka viisautta on kuin kastemadolla.
Minulla myös kokemusta siitä kun miehen ongelma kääntyikin absurdisti minun ongelmien käsittelyyn
Täytyy vaihtaa terapeuttia niin usein kunnes löytää sen, joka on naisen puolella...