Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on säästöjä?

Vierailija
12.02.2021 |

Paljonko teillä on säästöjä? Puskuria? Entä mitä varten säästätte?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sen nyt ottaa...

Säästötilillä noin 4000 e

Sijotuksissa alle 1000e

Asuntovelkaa vajaa 100 000 e

Opintovelkaa noin. 7000e

Palkallinen äitiysloma loppuu tässä kuussa ja sitten alkaakin Kelan vanhempainpäivärahat, joten ollaanko tässä nyt plussan vai miinuksen puolella.

Vierailija
62/74 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei velkaa mistään..hyvä olla.Muustapa sitten nou komments :)))lal laaa laa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoissa noin 5000

Tilillä 1000

Lainaa 240000

Ikää 45. Takana avioero jossa meni "kaikki"

Vierailija
64/74 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerro liian tarkasti, mutta...20-30 k suorissa osakeomistuksissa, ETF:ssä alle 10k (kk-säästö), säästötilillä (kk-säästö) tuhansia, käyttötilillä yli 20k, ASP-tilillä yli 25k, fyysisessä kullassa 5-10k, BTC ym. kryptot fiat-rahaksi (EUR) käännettynä yli 200k (vaihtelee). Ja löytyy velaton auto ja prätkä. Asuntovelka on tulossa, mutta muuten tosiaan täysin velaton.

Tarkoitus on ottaa nyt matalan koron aikana mahd. pitkä asuntolaina ilman korkokattoa ja pitää varallisuutta hajautettuna eri omaisuuslajeissa ja myös toimialoittain ja maantieteellisesti hajautettuina. Eikä haittaa vaikka on "tyhmästi" käyttötililläkin rahaa, koska se on tosiaan puskurina ja ostelen sitten tonnilla tai muutamalla osakkeita silloin tällöin. Ja autokin pitää jossain vaiheessa vaihtaa, enkä todellakaan ota siihen mitään velkaa.

Aika paljon täällä näköjään kateellisia, jotka alapeukuttavat kaikki sijoittajat ja yläpeukuttavat kaikki joilla makaa omaisuutta pelkästään käyttötilillä. On se kumma kun jotkut ovat nähneet vaivaa opettelemaan sijoittamista, niin pitää sitten ryhtyä kateelliseksi, vaikka mediaanituloisella (ainakin yksin elävällä/jos ei muita suoraan elätä) on kyllä varaa säästää, jos ei tuhlaa kaikkea esim. röökiin ja (Suomen sisällä ostettuun) alkoholiin.

M34 sinkku

Mutta olet sinkku, eli et saa naista. Mitä merkitystä tuolla rahalla on, kun et kiinnosta vastakkaista sukupuolta? Itse olen köyhä, mutta olen komea, sosiaalinen ja saan paljon rakkautta ja seksiä. En vaihtaisi tätä varakkaaseen elämään, jos en saisi pitää näitä piirteitä. Minua ei myöskään kiusattu koulussa ja olen urheilullinen, eli minulla ei ole traumataustaa.

Hähähä..

Hyvin näköjään kalikka kalahti kun piti juuri minun viestiini tarttua! :D Joo, ainakin kirjoittamasi mukaan olet tosi Alfa-Chad, mutta tämän keskustelun piirissä sinä olet se luu...5....eri. Kannattaa kuitenkin muistaa, että ulkonäkö ja viehätysvoima ei ole pysyvää, mutta jos varallisuutta on hankkinut, niin kukaan ei niitä pois vie. Ja oman kunnon ylläpitäminen ei ole mitään rakettitiedettä, itsekin urheilen säännöllisesti. Enemmän en ota kantaa tuohon hölmöön viestiisi, joka kielii lapsen tasolle jääneestä aikuisesta. :D

M34 sinkku

Vierailija
65/74 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASP-tili 20ke

Säästötili 4500e

Rahastot 10ke

Osakkeet 5000e

Käyttötili ja käteisvarat noin 2000e

ASP-tilille säästin mahdollista asunnonostoa varten, mutta pk-seudun hinnoilla ja omilla tuloillani omistusasunto taitaa jäädä haaveeksi. Asun kaupungin vuokra-asunnossa, joten nykyinen asumismuoto on paitsi edullinen myös huoleton. Ehkä käytän säästöt kesämökkiin asunnon sijaan.

Säästämisen aloitin jo opiskeluaikana ja säästötahtini on vaihdellut kovasti tulojen mukaan. Nyt kun tätä pohdin niin tajusin, että olen viimeisen 10 vuoden aikana ollut palkallisessa kokoaikatyössä vain kaksi täyttä kalenterivuotta! Muu aika on tehty osa-aikaisuuksia tai lyhyitä määräaikaisuuksia, opiskeltu ja eletty apurahalla tai työttömyystuella.

Tälläkin hetkellä työskentelen osa-aikaisena, mutta palkan lisäksi saan soviteltua ansiosidonnaista. Käteen jää suunnilleen saman verran kuin kokoaikatyössä, ja säästöön laitan 800-1000e kuukaudessa.

Vierailija
66/74 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoissa ja osakkeissa reilu 100 t, käteistä noin 10 t, lisäksi vähän metsää n 100 t, velaton ok-talo mutta tätä en laske kun jossainhan pitää asua.

M47

Vierailija
67/74 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä 190 e, mutta auto ja asunto maksettu.

Vierailija
68/74 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3810 euroa saanut vuoden aikaa kerrytettyä, sitä oli enemmänkin, mutta sitten hajosi putkeen abin tietokone, multa silmälasit, pesukone ja auton tuulilasinpyyhkijöiden moottori ja siinä meni melkein 2500 t. Mutta asuntovelka on pari vuotta sitten maksettu!

Yritän tässä nyt säästää vanhuudenpäiviä varten. 

terv. pienipalkkainen 51 v, yh ja 2 elätettävää

Vierailija
69/74 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 5000€, pari sataa laitan taas rahastoon tässäkuussa. 4 kuukaudessa tullut lähes 900€ tuottoa

Vierailija
70/74 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettovarallisuus 230 000 euroa, ei omistusasuntoa. Sinkku nelikymppinen.

Vierailija
71/74 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhutte paskaa? Ei kellään normaalilla ihmisellä ole säästötilillä sataa tonnia. 

Ei sitä nollokorolla kannatakaan pitää. Siksi se mullakin on rahastoissa. Olen saanut sille reilulle sadalletonnille nyt kymppitonnin voittoakin vuoden sisällä. 

Eikö noista rahastoista ole myös kuluja? Minulla kaikki sijoittaminen loppuu siihen, kun ko toiminnan kulut tulevat näkösälle. 

Vuodessa 15 % arvonnousua ja tähän sisältyy jo ne kulut, rahastosta riippuen pyöreä nolla, 0,20 % tai 0,32 %? No nyt ymmärrän, että turhaa oli tämä säästäminen, kun on noin hurjat kulut. Ymmärtäisin jonkun pankin tyrkyttämän sijoitusvakuutus-huijauksen ihmettelyn, jossa vuosituotto 4 % ja kulut 2 %.

Vierailija
72/74 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästössä reilu 20000 euroa.

Käyttötilillä n. 250 euroa

Autolaina 10000€

Asuntolaina n. 82000€

Vierailija
73/74 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja selvästi huomaa, että itse et olisi pystynyt noita hankkimaan, kiitokset vain perinnön mahdollistamiselle.

Vierailija
74/74 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko joku 7000 euroa yhteensä tileillä.

Nauran noille amerikkalaistyylistä kaikki velaksi -elämää viettäneille, kun nyt tuskailevat SÄHKÖlaskujen kanssa. :D

Minulle opetettiin jo lapsena, että pitää säästää pahan päivän varalle. Siksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän