Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttomoottoreiden valmistus ja bensa-autoilu loppuu

Vierailija
12.02.2021 |

Näin käy, mutta koska meitä köyhiäkin on, bensa-autoilla on kysyntää vielä kauan tuonkin jälkeen. https://www.iltalehti.fi/talous/a/f6621ba2-72a0-49b0-bc19-eb1ae0b0d9ed

Kommentit (45235)

Vierailija
11801/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohta viisikymppinen autoilija. Ajan taatusti polttomoottoriautolla eläkeikään asti, ja vielä sen jälkeenkin. Haluan tankata auton huoltamolla muutamassa minuutissa ja ajaa autolla tankkaamatta ainakin 600km.

OK. Minä olen reilu nelikymppinen sähköautoilija. En halua edes nähdä enää huoltamoja, ja haluan ajaa autolla loppuelämäni sitä tankkaamatta niin että pihalta lähtiessäni "tankki" on aina täyttynyt yön aikana.

Vierailija
11802/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yölsi kirjoitti:

En halua sähköautoa, koska akkuteollisuus saastuttaa niin paljon.

https://tekniikanmaailma.fi/tutkimus-uusien-sahkoautojen-elinkaaripaast…

Laskelmissa on huomioitu polttomoottoriauton valmistuksen päästöt. Minun autoni on jo valmistettu, että se niistä laskelmista.

Jokainen kaupasta ostettu auto on jo valmistettu.

Jää ainakin yksi sähköauto valmistamatta, kun jätän ostamatta ja ajan -99 xsarani loppuun.

Ja mitä sitten kun se loppuu? Käytännössä jokaista käytettyä kohtaan on valmistettu yksi uusi auto, koska muuten se käytetty ei olisi koskaan tullut markkinoille.

Sen näkee sitten joskus 10v kuluttua. Sinä aikana ei tarvitse ainakaan yhtä uutta autoa valmistaa, eli päästöjä tulee vähemmän.

Se rotiskosi päästelee kymmenessä vuodessa reilusti enemmän kuin mitä sen sähköauton valmistaminen ja sillä ajaminen aiheuttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11803/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen vuotta vanha sähköauto on paalikamaa. Tällä hetkellä liikkeet ottaa niitä vielä vaihdossa, koska niille löytyy ideologisia ostajia, jotka maksavat noista sen kymppitonnin. Joillekin tuo 50-100km kantama riittää, mutta useimmat tuo auton takaisin liikkeeseen, joka saa tästä aina sen tonnin parin voiton.  Mutta noita kasautuu kohta niin paljon liikkeisiin, etteivät ne niitä ota.

Toinen asia on se, että vaikka itse sähkömoottori on yksinkertainen, vanheneva akusto, satojen volttien järjestelmä kaapeleineen, elektroniikka ja kori vanhenevat, jolloin noiden korjauskulut nousevat yli kymmenen vuoden iässä huimasti. Kaapelointi-, liitin-, elektroniikka ja ohjelmistovikoja alkaa ilmaantua, kori ruostuu ja sähköauton korjaus on huimasti kalliimpaa kuin vanhan polttiksen, jo satojen volttien järjestelmän ja akuston vuoksi. Niinpä kymmenen vuotta vanhoja sähköautoja ei kukaan osta tulevaisuudessa kolmella tonnillakaan, koska sen hintaisen auton ostaja ei halua tai pysty maksamaan tuhansien korjauskuluja, joita tulee tihenevään tahtiin. Halpa käytetty sähköauto on siis mahdoton yhtälö.

Autoilusta tulee joko harvojen herkkua tai sitten ihmiset tulevat järkiinsä ja äänestävät puolueita ja ihmisiä, jotka pistävät stopin tälle typeryydelle. 

Näin se on.

Vierailija
11804/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yölsi kirjoitti:

Laskelmissa on huomioitu polttomoottoriauton valmistuksen päästöt. Minun autoni on jo valmistettu, että se niistä laskelmista.

Jää ainakin yksi sähköauto valmistamatta, kun jätän ostamatta ja ajan -99 xsarani loppuun.

Ja mitä sitten kun se loppuu? Käytännössä jokaista käytettyä kohtaan on valmistettu yksi uusi auto, koska muuten se käytetty ei olisi koskaan tullut markkinoille.

Sen näkee sitten joskus 10v kuluttua. Sinä aikana ei tarvitse ainakaan yhtä uutta autoa valmistaa, eli päästöjä tulee vähemmän.

Se rotiskosi päästelee kymmenessä vuodessa reilusti enemmän kuin mitä sen sähköauton valmistaminen ja sillä ajaminen aiheuttaisi.

Paitsi että jollain 23 vuotta vanhalla sitikalla ja varsinkaan Xsaralla ei ole kyllä missään tapauksessa enää 10 vuotta elinaikaa jäljellä. Paalitavaraa jo viimeistään parin kolmen vuoden päästä.

Vierailija
11805/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen vuotta vanha sähköauto on paalikamaa. Tällä hetkellä liikkeet ottaa niitä vielä vaihdossa, koska niille löytyy ideologisia ostajia, jotka maksavat noista sen kymppitonnin. Joillekin tuo 50-100km kantama riittää, mutta useimmat tuo auton takaisin liikkeeseen, joka saa tästä aina sen tonnin parin voiton.  Mutta noita kasautuu kohta niin paljon liikkeisiin, etteivät ne niitä ota.

Toinen asia on se, että vaikka itse sähkömoottori on yksinkertainen, vanheneva akusto, satojen volttien järjestelmä kaapeleineen, elektroniikka ja kori vanhenevat, jolloin noiden korjauskulut nousevat yli kymmenen vuoden iässä huimasti. Kaapelointi-, liitin-, elektroniikka ja ohjelmistovikoja alkaa ilmaantua, kori ruostuu ja sähköauton korjaus on huimasti kalliimpaa kuin vanhan polttiksen, jo satojen volttien järjestelmän ja akuston vuoksi. Niinpä kymmenen vuotta vanhoja sähköautoja ei kukaan osta tulevaisuudessa kolmella tonnillakaan, koska sen hintaisen auton ostaja ei halua tai pysty maksamaan tuhansien korjauskuluja, joita tulee tihenevään tahtiin. Halpa käytetty sähköauto on siis mahdoton yhtälö.

Autoilusta tulee joko harvojen herkkua tai sitten ihmiset tulevat järkiinsä ja äänestävät puolueita ja ihmisiä, jotka pistävät stopin tälle typeryydelle. 

Näin se on.

Sä turhaan Teppo tuhlaat energiaasi vastailemalla täällä netissä itsellesi, kun voisit helpommin tehdä sen peilin edessä ja näin tämän palstan paskan määräkin vähenisi huomattavasti.

Vierailija
11806/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohta viisikymppinen autoilija. Ajan taatusti polttomoottoriautolla eläkeikään asti, ja vielä sen jälkeenkin. Haluan tankata auton huoltamolla muutamassa minuutissa ja ajaa autolla tankkaamatta ainakin 600km. En jaksaisi odotella sähköauton akkujen latausta 20-30min. Sähköautot ei ole sopivia menopelejä suomen kylmään ilmastoon ja pitkiin etäisyyksiin.

Miksiköhän ne silti Norjaan, Ruotsiin, Islantiin ja varsinkin Kanadaan tuntuvat sopivan oikeinkin hyvin?

Mukava kuulla että autat meitä sähköautoilijoita jatkamalla kalliiden polttoaineverojen maksamista hamaan tappiin. Näin paineet korottaa sähköautoilun verotusta pienenee. Kannustan myös muitakin peräkylän jääriä pitämään nokivasarastaan kynsinhampain kiinni hamaan loppuun asti ja vielä sen jälkeenkin, niin me sähköautoilijat säästämme läjän euroja :)

Vierailija
11807/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yölsi kirjoitti:

Ei päästele, ekat 100tkm menee että päästään tasoihin ja menee 10v että ajan noin paljon. Tosin autoilu on jatkuvasti vähentynyt koska sähköpyörä, voi olla että ensi vuonna tulee enää 5000km.

Vierailija
11808/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yölsi kirjoitti:

Paitsi että jollain 23 vuotta vanhalla sitikalla ja varsinkaan Xsaralla ei ole kyllä missään tapauksessa enää 10 vuotta elinaikaa jäljellä. Paalitavaraa jo viimeistään parin kolmen vuoden päästä.

10v menee ilman suurempia laittoja, kilsojakin vasta 250tkm.

Vierailija
11809/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yölsi kirjoitti:

Et taida muutenkaan olla potentiaalinen uuden auton ostaja

Vierailija
11810/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohta viisikymppinen autoilija. Ajan taatusti polttomoottoriautolla eläkeikään asti, ja vielä sen jälkeenkin. Haluan tankata auton huoltamolla muutamassa minuutissa ja ajaa autolla tankkaamatta ainakin 600km.

OK. Minä olen reilu nelikymppinen sähköautoilija. En halua edes nähdä enää huoltamoja, ja haluan ajaa autolla loppuelämäni sitä tankkaamatta niin että pihalta lähtiessäni "tankki" on aina täyttynyt yön aikana.

No no sähköautoSEBbo se täällä sepittelee sekotarinoitaan monessa eri persoonassa. Olisit hauska veijari ellet olisi niin wittumainen ja tosissasi.

Vierailija
11811/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuoden kuluttua bensa-asema on kuin puhelinkoppi - näkee vain vanhoissa Suomi-elokuvissa

Vierailija
11812/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassunhauska hinta plugari Passatin akulla ovh 26500eur, ja vielä vain plugari (lähde volkkari foorumi)

Vierailija
11813/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yölsi kirjoitti:

Ai sinun auton valmistuksen päästöjä ei huomioida mutta liikenteessä olevien sähköautojen huomioidaan 🤣

Vierailija
11814/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuoden kuluttua bensa-asema on kuin puhelinkoppi - näkee vain vanhoissa Suomi-elokuvissa

Mistä biokaasua, biodieseliä ja synteettistä bensaa sitten jaellaan?

Vierailija
11815/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yölsi kirjoitti:

Ai sinun auton valmistuksen päästöjä ei huomioida mutta liikenteessä olevien sähköautojen huomioidaan 🤣

Akkujen kierrätyksessä varmaan syntyy myös paljon päästöjä?

Vierailija
11816/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://sputniknews.com/20210906/electric-car-fires-may-become-issue-as…

"It is not a large-scale problem in the sense that there are about 10 times more fires with ‘classical’ diesel or petrol vehicles than with electric cars. There is about one electric vehicle fire for every 330 million kilometers driven, which is very little. But electric vehicles are all new, thermic engine cars are on average much older; the fires on thermic motors are due to the age of the vehicle, dirty engines and bad maintenance. The number of accidents and spontaneous fires on electric vehicles increases rapidly since the market of electric cars expand."

Vierailija
11817/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitolinjan terminaalista rekoille ja loput kahdeksan yksityiskäyttäjää voi tilata niitä tankkiautoilla kotiinsa.

Vierailija
11818/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitolinjan terminaalista rekoille ja loput kahdeksan yksityiskäyttäjää voi tilata niitä tankkiautoilla kotiinsa.

Ja EU:ssa myös vetyverkostoa laajennetaan joka vuosi. Suomessakin verkoston rakentaminen alkaa vuonna 2023.

Vierailija
11819/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://sputniknews.com/20210906/electric-car-fires-may-become-issue-as…

"It is not a large-scale problem in the sense that there are about 10 times more fires with ‘classical’ diesel or petrol vehicles than with electric cars. There is about one electric vehicle fire for every 330 million kilometers driven, which is very little. But electric vehicles are all new, thermic engine cars are on average much older; the fires on thermic motors are due to the age of the vehicle, dirty engines and bad maintenance. The number of accidents and spontaneous fires on electric vehicles increases rapidly since the market of electric cars expand."

Sputnik news 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
11820/45235 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://theeastcountygazette.com/tesla-driver-dies-after-electric-car-b…

"Tesla Driver Dies After Electric Car Burst into Flames."

Ketju on lukittu.